Tämä on muutaman vuoden takaa, keskikesältä Salon, tarkemmin Perttelin peltoseudulta. Näin puhelinlangalla rastaan, täysin täplättömän ja väriltään siniharmaan kuin ukkospilvi. Lintu väisti aika herkästi siirtyen muutaman kerran kauemmas langalle istumaan, mutta poistui sitten tien varrelta pois. Tämän värisiä rastaitahan on etelämpänä Euroopan vuoristoseuduilla, mutta tämä kyllä kummastutti. Olisiko kellään ehdotusta lajista?
Lintuarvoitus
KTH.
3
103
Vastaukset
- 3+3
joku kyyhky tulisi lähinnä mieleen (uuttu?)
- KTH.
Eipä ollut uuttukyyhky, tunnen sen hyvin. Isohko rastas ja yksivärisen vaaleanharmaa. Ajattelin sepelrastastakin (nuorta) mutta keskikesä olisi kumma ajankohta eikä sepelkuviosta ollut mitään merkkiä. Olen nähnyt kerran sinirastaan ent Jugoslaviassa, ja on sanottava että suomessa nähty oli vaaleampi.
- yksivärisiä..
on vain mustarastas.Huomioi että pilvisyys voi joskus antaaa sinertävän sävyn.Kyllä sinirastaskin joskus on nähty Suomessa mutta vain pari kertaa joka voi olla sama lintu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?921836- 851282
- 1101133
- 761017
- 108934
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57853- 47771
- 36762
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48721- 33693