Etanoissa löytyy,

millä saan pois?

Nyt toisena kesänä peräkkäin on etanoita todella paljon. Haravoidesa kääntyy joka ainoa puun ja pensaan juurien ympäriltä kymmenittäin kotiloita. Osa kuorista on valkosia, osa normaaleita ruskearaitaisia, ja kaikissa näkyy joku asustavan.
Viime vuonna söivät kkasvihuoneesta kaikki hyötykasvien lehdet reiílle, ja samaa pelkään nytkin.
Millä saan ne hävitettyä? Onko ainut keino että tallaamalla aina kun löytyy.
Olutansakin tuli kokeiltua, mutta ilmeisesti ne etanat on raittiita kun ei oikein ollu hyvä saalis.

3

334

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilman parempi

Kokeile niiden keräämistä ja veteen upottamista. Meillä väheni tavalliset etanat sillä konstilla.

• etanaongelma

Sama etanaongelma myös meillä jo useana kesänä. Itse olen laittanut lautoja kasvuston väleihin ja aamusella tiputellut etanat laudan alta kuumaan veteen. Iltaisin olen kerännyt kasvien lehdiltä etanat ja tuhonnut em. keinoin. Olutsyöttejä olen myös asettanut. (Pienessä huppelissa innostuvat ehkä enemmän lisääntymään kuin vähentymään.) Iltakastelua vähentänyt. Ilmavuutta lisännyt kasvustoon. Nyt hankin Ferramol etanasyötti nimistä ainetta ja täytyy kokeilla onko siitä apua? Onko kellään kokemusta tuosta aineesta ?
        Ikävä ongelma totisesti.

• multaetana
        etanaongelma kirjoitti:

Sama etanaongelma myös meillä jo useana kesänä. Itse olen laittanut lautoja kasvuston väleihin ja aamusella tiputellut etanat laudan alta kuumaan veteen. Iltaisin olen kerännyt kasvien lehdiltä etanat ja tuhonnut em. keinoin. Olutsyöttejä olen myös asettanut. (Pienessä huppelissa innostuvat ehkä enemmän lisääntymään kuin vähentymään.) Iltakastelua vähentänyt. Ilmavuutta lisännyt kasvustoon. Nyt hankin Ferramol etanasyötti nimistä ainetta ja täytyy kokeilla onko siitä apua? Onko kellään kokemusta tuosta aineesta ?
        Ikävä ongelma totisesti.

Hei. Kyllä vaan etanoita löytyy täältäkin aivan valtavasti. Sateen jälkeen ojanvierusta kasvillisuus aivan notkuu etanoista. Keräilemällä niitä saa osaksi omasta puutarhasta, mutta lähistöllä niitä on niin paljon. kaikki naapurit myös kärsii. Ferramol rakeita olen käyttänyt, jotka vähentää kyllä, mutta on kuitenkin kallista. 1 kg maksaa 30 e. Kesäisin olen käyttänyt 2 kg ja keräillyt, siltikin vielä niitä riittää syömään kasveja. Vähenisi kyllä Ferramolilla jos raaskisi käyttää.
        Nyt on saatavana uutuutena etanamattoa, joka on halpaa 1x5 m maksaa n. 6-7 e. En ole kyllä missään nähnyt. Sitä voi leikata, ja pitäisi olla kestävää ja uudelleen käytettävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olivia Oras

"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2034
    2. Sanoppa ihan rohkeasti

Mun huonot puolet! En suutu…
      Ikävä
      135
      1125
    3. MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(

MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku
      Maailman menoa
      115
      1122
    4. Koska muru nähdään

Kaksin?
      Ikävä
      47
      971
    5. Haluatko että unohdan sinut kokonaan

Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j
      Ikävä
      72
      938
    6. Minä vuonna kaivittusi on syntynyt?

Vastausta tässä kaivataan.
      Ikävä
      53
      819
    7. Millä nimellä

kutsut kaivattuasi omassa mielessäsi?
      Ikävä
      38
      717
    8. Olit mulle tärkeä...

😭
      Ikävä
      34
      677
    9. Ylen typerät rinnastukset.

Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan
      Maailman menoa
      245
      664
    10. Pelkäätkö häntä?

👍
      Ikävä
      64
      662
    Aihe