Etanoissa löytyy,

millä saan pois?

Nyt toisena kesänä peräkkäin on etanoita todella paljon. Haravoidesa kääntyy joka ainoa puun ja pensaan juurien ympäriltä kymmenittäin kotiloita. Osa kuorista on valkosia, osa normaaleita ruskearaitaisia, ja kaikissa näkyy joku asustavan.
Viime vuonna söivät kkasvihuoneesta kaikki hyötykasvien lehdet reiílle, ja samaa pelkään nytkin.
Millä saan ne hävitettyä? Onko ainut keino että tallaamalla aina kun löytyy.
Olutansakin tuli kokeiltua, mutta ilmeisesti ne etanat on raittiita kun ei oikein ollu hyvä saalis.

3

334

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ilman parempi

Kokeile niiden keräämistä ja veteen upottamista. Meillä väheni tavalliset etanat sillä konstilla.

• etanaongelma

Sama etanaongelma myös meillä jo useana kesänä. Itse olen laittanut lautoja kasvuston väleihin ja aamusella tiputellut etanat laudan alta kuumaan veteen. Iltaisin olen kerännyt kasvien lehdiltä etanat ja tuhonnut em. keinoin. Olutsyöttejä olen myös asettanut. (Pienessä huppelissa innostuvat ehkä enemmän lisääntymään kuin vähentymään.) Iltakastelua vähentänyt. Ilmavuutta lisännyt kasvustoon. Nyt hankin Ferramol etanasyötti nimistä ainetta ja täytyy kokeilla onko siitä apua? Onko kellään kokemusta tuosta aineesta ?
        Ikävä ongelma totisesti.

• multaetana
        etanaongelma kirjoitti:

Sama etanaongelma myös meillä jo useana kesänä. Itse olen laittanut lautoja kasvuston väleihin ja aamusella tiputellut etanat laudan alta kuumaan veteen. Iltaisin olen kerännyt kasvien lehdiltä etanat ja tuhonnut em. keinoin. Olutsyöttejä olen myös asettanut. (Pienessä huppelissa innostuvat ehkä enemmän lisääntymään kuin vähentymään.) Iltakastelua vähentänyt. Ilmavuutta lisännyt kasvustoon. Nyt hankin Ferramol etanasyötti nimistä ainetta ja täytyy kokeilla onko siitä apua? Onko kellään kokemusta tuosta aineesta ?
        Ikävä ongelma totisesti.

Hei. Kyllä vaan etanoita löytyy täältäkin aivan valtavasti. Sateen jälkeen ojanvierusta kasvillisuus aivan notkuu etanoista. Keräilemällä niitä saa osaksi omasta puutarhasta, mutta lähistöllä niitä on niin paljon. kaikki naapurit myös kärsii. Ferramol rakeita olen käyttänyt, jotka vähentää kyllä, mutta on kuitenkin kallista. 1 kg maksaa 30 e. Kesäisin olen käyttänyt 2 kg ja keräillyt, siltikin vielä niitä riittää syömään kasveja. Vähenisi kyllä Ferramolilla jos raaskisi käyttää.
        Nyt on saatavana uutuutena etanamattoa, joka on halpaa 1x5 m maksaa n. 6-7 e. En ole kyllä missään nähnyt. Sitä voi leikata, ja pitäisi olla kestävää ja uudelleen käytettävää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan bisneksillä ei mene hyvin

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c46da6ab-340f-4790-aaa7-0865eed2336 Yrityksen konkurssihakemus on tullut kärä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      325
      1534
    2. Tiesitkö? Martina Aitolehden isäpuoli on tämä suosittu laulaja

Martina Aitolehti on seurattu julkisuuden henkilö. Lähipiiriin mahtuu muitakin tunnettuja henkilöitä. Tiesitkö, että Ma
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1249
    3. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      472
      1069
    4. 62
      956
    5. Voiko meidän välit

Koskaan parantua tästä?
      Ikävä
      73
      942
    6. Onko kaivattusi

Kummallinen jossakin suhteessa?
      Ikävä
      48
      701
    7. Kiteen Pallon superpesisjoukkue pelaa huumeiden vaikutuksen alaisena

Huumerikos. Yleisesti uskotaan, että se seikka, että eräs KiPan pelaaja kärähtää huumeista, on vain jäävuoren huippu. M
      Kitee
      107
      694
    8. Mies, olenko ymmärtänyt oikein?

Ystävyys/salainen suhde/molemmat ovat täysin poissuljettuja asioita? Nainen
      Ikävä
      75
      692
    9. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      466
      636
    10. Kauanko olet kaivannut kaivattuasi ja

koska hänet löysit?
      Ikävä
      38
      622
    Aihe