Oletteko pitäneet rippiristiä?

rispspps

Kun olette saaneet rippilahjaksi ristin, tuliko sitä pidettyä vai oliko turha kapine jonka myymällä saisi paremman hyödyn eli rahaa?

10

2524

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä vain

Itse olen ainakin pitänyt ristiä kaulassa, siinä se parasta aikaakin roikkuu.
      Ei se minusta ole turhakapistus vaan muisto hauskoista hetkistä mitkä koki riparilla ja konfiksessa. Itse en myisi ristejäni (sain kaksi) mistään hinnasta. Vaikka kumpaakin en pysty yhtä aikaa käyttämään niin kumpikin on silti tärkeä.

• Rippiristi on turha

No en ole, pidin noin viikon riparin jälkeen ja siinä se.
      Myydä joutaisi pois, ei voisi vähempää kiinnostaa eikä ole minkäännäköistä tunnearvoa.

• päivänsäde

Näin muinaismuistona voin kertoa, ettei aivan käyttämättä ole jäänyt. Hautajaisiin on aivan kiva kampe laittaa jos on korun tarvista, kun muutakaan sinne ei oikein kehtaa laittaa. Muutenkin hillitympiin juhliin menee. Romukultana siitä ei paljon irtoa, että rahan takia ei kannata myydä. Ja sille joka sen sinulle antoi, oli sillä varmasti merkitystä. Itse olen kummilapsilta kysynyt, haluavatko rippiristin, mutta vain yksi on halunnut.

• jalaa

Eipä tullut saatua moista korua lahjaksi joskus vuosia sitten, kun kävin riparin. Enpä varmaan olisi tullut pidettyä kaulassa.

• uskovako .

Vastaan nyt tähän kovin vanhaan aiheeseen. Itse sain ristin kummitädiltäni, käytiin yhdessä mieleinen valitsemassa ja hän sitten osti ja toi lahjana. Käyttänyt olen lähes päivittäin nyt sen puolen vuoden ajan mitä konffiksesta on - nätti koru sinänsä, tunnearvoa, maksoikin useamman kympin ja onhan se merkki siitä että ripari on käyty. Tosi orpo olo on jos ei oo ristiä kaulassa.

• isonennn

joop, onhan se konffasta asti kaulassa roikkunut.. mitä siitä nyt on, reilut 2,5 vuotta ehkä.
      sain kolme ristiä; tämän kaulassa roikkuvan pienen kultaisen timanteilla koristellun sylikummeilta, hopeisen toisilta kummeilta ja toisen kivillä koristellun hopeisen joltain kaukaisilta sukulaisilta. kahta muuta ristiä en ole pitänyt kun tämä tuntuu rakkaimmalta. tallessa ovat kuitenkin nekin.
      en ikinä myisi rippiristejäni ): rahaa tulee ja menee mutta risti on pysyvä muisto riparista.

• rikul.97

itse rippiristin sijaan halusin ranneketjun mutta kyllä nyt kaduttaa etten sitä rippiristiä silloin halunnut..

• -97 poika

No konfiksen jälkeen (kesäkuun lopussa 2012) otin viikon/kahden ajan ristin aina pois nukkumaan mentäessä, mutta nyt tää risti on ollu mun kaulassa jostain heinäkuusta asti, enkä ole siis ottanu pois missään tilanteessa.

• ateistijaylpeäsiitä

Minä sain Kalevala ristin... parin viikon jälkeen riparista myin sen. sain siitä huuto.netissä 50e :))) siis olen ateisti joka meni rahan takia riparille:D
      kaikki perheessäni on uskovaisia jotka luulee että minäkin uskon

• foftht

Mulla on Kalevalan ristissä se roikkuu kaulassani. Sain sen 3.3.2013 ja se oli parin viikon ajan korulippaassani ja laitoin sen sit takas kaulaan.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      153
      4697
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      204
      4014
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      35
      2720
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      12
      2517
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      37
      2248
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      15
      1831
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      122
      1697
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1494
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      37
      1422
    10. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      34
      1416
    Aihe