Jos siinä ei ole enää käyttöjärjestelmää?
Millä tarkistaa kiintolevy?
18
383
Vastaukset
- T.
Laitat sen koneeseen jossa on jo käyttöjärjestelmä.
- ?
Sitte?
- ?
Löysin itse tällaisen sivun, mutten keksi, onko tuossa sellaista, joka tarkistaa kiintolevyä?
http://www.hdat2.com/ - ?
Onkohan ubuntun asennuslevyssä kiintolevyn tarkistusohjelmaa? On siinä ainakin G-Parted.
Ainakin Ubuntu 12.04 LTS live levyssä on kiintolevyn tarkistus ohjelma. Ubuntua ei siis tarvitse asentaa.
- ?
Se on vaan tehty 64-bittisiä varten. Tää kone on 32-bittinen, joten se ei lataudu!
- sdjhjksjdfkjsd
? kirjoitti:
Se on vaan tehty 64-bittisiä varten. Tää kone on 32-bittinen, joten se ei lataudu!
Kokeile sitten vaikka tällä:
http://puppylinux.org/main/Overview and Getting Started.htm
Erinomainen "pelastusrengas" silloin kun windows ei strattaa, tai miksei minikoneeseen ihan käyttöjärjestelmäksi.
Starttaa melkein mistä vaan, levyltä, cd:ltä, tikulta.... ? kirjoitti:
Se on vaan tehty 64-bittisiä varten. Tää kone on 32-bittinen, joten se ei lataudu!
Väärin. Ubuntusta saa 32-bittisen version esimerkiksi sen suomenkieliseltä sivulta http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html
- lsdjnflsdnflsdfnsdf
vapunen kirjoitti:
Väärin. Ubuntusta saa 32-bittisen version esimerkiksi sen suomenkieliseltä sivulta http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html
Mutta eikä tuo ubuntu ole sangen kookas ja raskas paketti vain siihen tarkoitukseen että tarkistaa kiintolevyn.
Huomattavasti pienempi puppy kun tekee aivan saman asian.
- badblocks
GSmartControl kertoo kiintolevyn kunnosta.
http://gsmartcontrol.berlios.de/home/index.php/en/Screenshots- ?
Laitatko kuvakaappauksen, mistä kohdasta pitää klikata. Itse en pysty koska olen suomenkielinen. Siitä lähtee toinen lataussivu, mutta sitten tuleekin propleema.
http://gsmartcontrol.berlios.de/home/index.php/en/Downloads
Eli tuolta pitää klikata jotain? Tätäkö?
http://prdownload.berlios.de/gsmartcontrol/gsmartcontrol-0.8.6.tar.bz2?download - exekö?
? kirjoitti:
Laitatko kuvakaappauksen, mistä kohdasta pitää klikata. Itse en pysty koska olen suomenkielinen. Siitä lähtee toinen lataussivu, mutta sitten tuleekin propleema.
http://gsmartcontrol.berlios.de/home/index.php/en/Downloads
Eli tuolta pitää klikata jotain? Tätäkö?
http://prdownload.berlios.de/gsmartcontrol/gsmartcontrol-0.8.6.tar.bz2?downloadJos käytät windowsia niin exe lienee oikea vahtoehto.
http://prdownload.berlios.de/gsmartcontrol/gsmartcontrol-0.8.6-2.exe?download
- Eki eräs
Google is your friend.
Jos vaikka kyseessä olisi Seagaten valmistama kovalevy, Googelta tyyliin
Seagate hdd diagnostic tool
Lataa sitten valmistajan kotisivuilta diagnostiikan .ISO tiedosto ja polta se CD:lle ja boottaa kone CD-asemalta & siltä cd-levyltä. - yljolieko
Toi Puppy on kyllä erinomainen kaikis noissa kiintolevyhommissa....sillä pystyy kyl korjaan kaikkee toilailua.
CD vaan sisään , gpartedi käyntiin ja taas on kiintolevy kondiksessa, oikeestaa koskaan millään muulla sit saanukkaan levyä lyökkiin.
Joskus ittelläkin on sormet ristissä.- ?
Paitsi että se on niiin englantia, että ei onnistu oikeastaan mikään!
- lsjdfbklskdfnbksnlfk
? kirjoitti:
Paitsi että se on niiin englantia, että ei onnistu oikeastaan mikään!
Jos ei osaa englantia tänä päivänä niin sitten on kyllä lirissä ja pitää viedä kone vaan ammattilaiselle joka homman tekee.
Tylyä, mutta niin se vaan menee. - Ei ihan!
lsjdfbklskdfnbksnlfk kirjoitti:
Jos ei osaa englantia tänä päivänä niin sitten on kyllä lirissä ja pitää viedä kone vaan ammattilaiselle joka homman tekee.
Tylyä, mutta niin se vaan menee.Voihan aina tulla tänne Suomi24:n palstalle ja kysyä täältä!
- älä sävellä liikaa
? kirjoitti:
Paitsi että se on niiin englantia, että ei onnistu oikeastaan mikään!
No miksi et polta sitä suomenkielistä Ubuntua levylle ja tee sillä, jos lontoo ei kerta taitu?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651586
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16605ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40537Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m158486Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;187426- 26419