Millä tarkistaa kiintolevy?

?

Jos siinä ei ole enää käyttöjärjestelmää?

18

383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • T.

      Laitat sen koneeseen jossa on jo käyttöjärjestelmä.

    • ?

      Sitte?

    • ?

      Löysin itse tällaisen sivun, mutten keksi, onko tuossa sellaista, joka tarkistaa kiintolevyä?

      http://www.hdat2.com/

    • ?

      Onkohan ubuntun asennuslevyssä kiintolevyn tarkistusohjelmaa? On siinä ainakin G-Parted.

    • Ainakin Ubuntu 12.04 LTS live levyssä on kiintolevyn tarkistus ohjelma. Ubuntua ei siis tarvitse asentaa.

      • ?

        Se on vaan tehty 64-bittisiä varten. Tää kone on 32-bittinen, joten se ei lataudu!


      • sdjhjksjdfkjsd
        ? kirjoitti:

        Se on vaan tehty 64-bittisiä varten. Tää kone on 32-bittinen, joten se ei lataudu!

        Kokeile sitten vaikka tällä:

        http://puppylinux.org/main/Overview and Getting Started.htm

        Erinomainen "pelastusrengas" silloin kun windows ei strattaa, tai miksei minikoneeseen ihan käyttöjärjestelmäksi.

        Starttaa melkein mistä vaan, levyltä, cd:ltä, tikulta....


      • vapunen
        ? kirjoitti:

        Se on vaan tehty 64-bittisiä varten. Tää kone on 32-bittinen, joten se ei lataudu!

        Väärin. Ubuntusta saa 32-bittisen version esimerkiksi sen suomenkieliseltä sivulta http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html


      • lsdjnflsdnflsdfnsdf
        vapunen kirjoitti:

        Väärin. Ubuntusta saa 32-bittisen version esimerkiksi sen suomenkieliseltä sivulta http://www.ubuntu-fi.org/lataa.html

        Mutta eikä tuo ubuntu ole sangen kookas ja raskas paketti vain siihen tarkoitukseen että tarkistaa kiintolevyn.

        Huomattavasti pienempi puppy kun tekee aivan saman asian.


    • badblocks
    • Eki eräs

      Google is your friend.

      Jos vaikka kyseessä olisi Seagaten valmistama kovalevy, Googelta tyyliin

      Seagate hdd diagnostic tool

      Lataa sitten valmistajan kotisivuilta diagnostiikan .ISO tiedosto ja polta se CD:lle ja boottaa kone CD-asemalta & siltä cd-levyltä.

    • yljolieko

      Toi Puppy on kyllä erinomainen kaikis noissa kiintolevyhommissa....sillä pystyy kyl korjaan kaikkee toilailua.

      CD vaan sisään , gpartedi käyntiin ja taas on kiintolevy kondiksessa, oikeestaa koskaan millään muulla sit saanukkaan levyä lyökkiin.
      Joskus ittelläkin on sormet ristissä.

      • ?

        Paitsi että se on niiin englantia, että ei onnistu oikeastaan mikään!


      • lsjdfbklskdfnbksnlfk
        ? kirjoitti:

        Paitsi että se on niiin englantia, että ei onnistu oikeastaan mikään!

        Jos ei osaa englantia tänä päivänä niin sitten on kyllä lirissä ja pitää viedä kone vaan ammattilaiselle joka homman tekee.

        Tylyä, mutta niin se vaan menee.


      • Ei ihan!
        lsjdfbklskdfnbksnlfk kirjoitti:

        Jos ei osaa englantia tänä päivänä niin sitten on kyllä lirissä ja pitää viedä kone vaan ammattilaiselle joka homman tekee.

        Tylyä, mutta niin se vaan menee.

        Voihan aina tulla tänne Suomi24:n palstalle ja kysyä täältä!


      • älä sävellä liikaa
        ? kirjoitti:

        Paitsi että se on niiin englantia, että ei onnistu oikeastaan mikään!

        No miksi et polta sitä suomenkielistä Ubuntua levylle ja tee sillä, jos lontoo ei kerta taitu?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1586
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      158
      486
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      187
      426
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe