Ei pääse Azoreille

ei pääse ei

Hispania lopetti matkat Azoreille ja nyt myös Aurinkomatkat on lopettanut Azorien matkat!. Liekö lennelty samalla koneella? Nyt ei taida enää olla ollenkaan suomeksi opastettuja valmismatkoja sinne. Ja juuri tänä kesänä oli tarkoitus mennä, harmi. On kyllä aika outoa, jos tuo ilmeisen hieno matkakohde ei vedä väkeä. Jospa joku muu järjstäisi?

16

4603

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      No tämäpä oli tyrmäävä uutinen. Onko jotain yleistä lähdettä mistä tämän pääsisi varmistamaan? Aurinkomatkoille annoin kotisähköpostiosoitteeni, jota en pääse töistä tarkistamaan.

    • ...

      Eli siis, onko Aurinkomatkat lopettanut Azorien matkat, eli siis ei enää ota uusia ilmoittautumisia? Entä onko jo varatut matkat peruttu? Mistä päivästä alkaen?

    • Matkailupalstoille viime päivinä ilmestyneet viestit kertovat, että myös Aurinkomatkat on peruuttaneet varaukset Azoreille. Yhtiön nettivarausjärjestelmä ei ainakaan kuluneena viikonloppuna antanut tehdä varauksia kohteeseen.

      Aurinkomatkat on täyttäneet samaa konetta Hispanian kanssa. Ponta Delgadassa Hispania on kertonut tiedotusvälineille, että se on joutunut perumaan varaukset riittämättömän kysynnän vuoksi. Yhtiö kertoi, että varauksia on ollut keskimäärin 70 per viikko. Kun koneen täyttäminen vienee hiemaa aikaa, Aurinkomatkat ei ainakaan voine ihan heti täyttää Hispanian jättämää valmismatkatyhjiötä. Te siellä Suomessa voitte arvioida, onko kysynnän hiljaisuuteen vaikuttanut itse kohde ja/vai Hispanian taloudellinen tilanne, jonka heikkoudesta on huhuja liikkunut jo pitkään ja/vai talouden jonkinasteinen epävarmuus Suomessa. Aurinkomatkoille kuluva kausi Azoreilla on järjestyksessä toinen.

      Azoreille toki pääsee, vaikka valmismatkoja ei nyt juuri olisi saatavillakaan. Azorien oma lentoyhtiö SATA lentää useaan kohteeseen Euroopassa (www.sata.pt), Pohjoismaista Kööpenhaminaan. TAP ja Finnair lentävät väliä Lissabon - Ponta Delgada. Lissabon - Ponta Delgada -reitillä on lentoja SATA:lla ja TAP:illa.

      Suomesta matkapaketteja Azoreille lovat myyneet mm. Matka-Atlas ja Supersaver. Tietääkseni niihin ei ole sisältynyt opastuksia millään kielellä enkä tunne näiden pakettien hinnan kilpailukykyisyyttä, kuin eräiden yksityistapausten kohdalta ja niiden osalta tilanne on ollut rohkaiseva. Azoreilla puolestaan on huutava pula matkailjoista, sillä alalle on investoitu viime vuosina jonkun verran. Azorien profiili matkakohteena on muuttumaton: saariryhmä on yhä rauhallinen luontokohde. Hintataso kohteessa on säilynyt edullisena.

      Azoreille voi ostaa lennot netistä luotettavasti omin päin, samoin voi varata hotellin. Hinnan osalta ongelmana lenotjen kohdalla on silloin väli Lissabon - Ponta Delgada, jolla osuudella edullisia lentoja on vähimmillään 10 prosenttia paikoista. Matkatoimistoilla, tässä tapauksessa esim. Matka-Atlaksella, saattaa olla sellaista liikkumavaraa hinnan osalta, jota yksittäisellä matkailijalla ei ole.

      Uskon, että valmismatkat palaavat jonkun suomalaisen matkatoimiston ohjelmaan. Tietoja opastuksesta suomeksi tai muusta omatoimimatkan järjestelyyn liittyvistä asioista toivovat voivat ottaa yhteyttä minuun kotisivuillani näkyvään osoitteeseen. Tämä ei ole mainos. Toimintani tarkoitus tällä palstalla ja kotisivuillani on täysin vailla kaupallisia tarkoitusperiä ja tähtää pelkästään Azorien parhaaksi.

      • faktaa....

        Matkanjärjestäjät supistavat toimintaansa ja vain eniten asiakkaita vetävät kohteet säilivät - maat myös. Portugaliin menee nykyään Suomesta vain AM eikä sekänä enää Azoreille. Mikään pieni matkatoimisto ei ala järjetämään Azoreiden matkoja, se on selviö, kun nyt AM peruuttaa myös reissut.


      • faktaa.... kirjoitti:

        Matkanjärjestäjät supistavat toimintaansa ja vain eniten asiakkaita vetävät kohteet säilivät - maat myös. Portugaliin menee nykyään Suomesta vain AM eikä sekänä enää Azoreille. Mikään pieni matkatoimisto ei ala järjetämään Azoreiden matkoja, se on selviö, kun nyt AM peruuttaa myös reissut.

        Pienikin matkatoimisto voi tehdä lento- ja hotellivaraukset ja järjestää mahdollisesti tulo- ja lähtopalvelun. Kysymys on silloin omatoimimatkasta. Matkatoimistolla saatta olla paremmat mahdollisuudet löytää edullinen hinta kuin yksittäisellä matkailijalla. Suomesta tällaisia varauksia ovat tehneet mm. Matka-Atlas ja Supersaver.


    • ...

      Olen katsellut vaihtoehtoisia lentoreittejä, eikä hyvältä näytä. Perille toki pääsee, mutta kun matkaan menee vuorokausi per suunta, ei paljoa innosta.

      • Tykästynyt

        Vielä viime viikon lopulla oli ainakin heinäkuussa Helsinki-Kööpenhamina-Ponta Delgada -reitillä meno- ja paluupaikkoja. Ensimmäinen yhteys Finnairilla, jälkimmäinen SATAlla. Lähdöt aamulla, paluut illalla. Finskin edestakaiset lennot alle 100€ ja SATAn alle 500€.


      • kysyjä....
        Tykästynyt kirjoitti:

        Vielä viime viikon lopulla oli ainakin heinäkuussa Helsinki-Kööpenhamina-Ponta Delgada -reitillä meno- ja paluupaikkoja. Ensimmäinen yhteys Finnairilla, jälkimmäinen SATAlla. Lähdöt aamulla, paluut illalla. Finskin edestakaiset lennot alle 100€ ja SATAn alle 500€.

        Eikös tuo SATA ole se joka meni myös hiljan konkkaan?


      • Tykästynyt
        kysyjä.... kirjoitti:

        Eikös tuo SATA ole se joka meni myös hiljan konkkaan?

        Hmm, ei ainakaan viimeisen kolmen vuoden aikana, sillä olen lentänyt sillä. Nettisivujen perusteella lentoyhtiön historia ulottuu 1940-luvulle eikä ainakaan siinä mainita omistajan vaihtumista tms. Voisi myös kuvitella, että keskellä Atlanttia sijaitsevan saariryhmän lentoyhtiö olisi kannattava (?), mutta en tunne yritystä muuten kuin sen satunnaisena asiakkaana. Toivottavasti yritys on pystyssä vielä heinäkuussa ja lentää turvallisesti.


      • Väite, että "matkaan menee vuorokausi per suunta" ei pidä paikkaansa: matka-aika Helsingistä Ponta Delgadaan ja sieltä takaisin Helsinkiin on noin 12 t esim. Lissabonin kautta TAPilla tai Kööpenhaminan kautta SATA:lla. SATA:lla lennettäessä jatkolento Suomeen on ostettava erikseen. Viimeksi mainittua reittä käyttäen matka-aika saattaa olla lyhyempikin.

        Jos ette itse nettihaulla löydä lentoja sopiviksi päiviksi, kääntykää matkatoimiston puoleen. Matka-Atlas Raumalta on myynyt Azoreille yksittäisiä lento-hotellipaketteja tulopalveluineen jo vuosia.

        Hispanian ja Aurinkomatkojen valmismatkojen peruuntuminen merkitsee vajaan tuhannen matkailijan vähennystä kuukaudessa. Kun tähän lisätään vielä norjalaisen Solian peruutukset, 400-500 matkailijaa/kk, niin vähennys Azorien mittakaavassa on vakava. Azorien autonomisen hallinnon talousministeriö pohtii kuumeisesti, voidaanko menetystä mahdollisesti pienentää suorilla lennoilla Ponta Delgadasta Helsinkiin/Osloon.


    • ehdin kävästä

      Ei kannata lähteä omin nokkineen noin syrjäiseen paikkaan. Tulee tuhottoman kalliiksi ja jotain menee taatusti pieleen kun kyseessä on portugalin tapainen maa, jossa ei oikein voi luottaa että mikään toimii suunnitellusti.

      Itse oli pari vuotta sitten hispanian matkalla ja kaikki meni loistavasti. Tosin kaksi viikkoa oli liikaa, sillä paikka oli äkkiä katsottu. Eipä kummemmin kehumista ollut.

      • Mikähän kokemus kirjoittajalla on Portugalista? Tässä maassa (=Portugali) käy vuosittain toistakymmentä miljoonaa ulkomaista matkailijaa eivätkä heistä suinkaan kaikki tule tänne valmismatkoilla. Minä olen ollut Portugalin kanssa tekemisissä vuodesta 1994 saakka ja viimeiset viisi vuotta asunut maassa eikä minulla ole mitään valittamista. Vähintään yhtä hyvin täällä rutiinit sujuvat kuin Suomessakin.

        Jokainen päättääköön itse, mikä on kallista. Azoreille pääsee useaa reittiä. Olen kertonut joistakin mahdollisuuksista tällä palstalla otsikolla Omatoimimatkat Azoreille.


      • matkaaja

        Uusivuosi vietettiin PontaDelgadassa ja mahtavaa oli. Uuttakin matkaa jo ollaan
        haaveiltu. Hispanian palvelut toimivat hyvin. Ikävä kuulla että näin kävi. Azorit on näkemisen arvoista.


    • faktaa.....

      Hispania meni konkurssiin, siinä syy. AMlla oli samat lennot eikä asiakkaita riitä.

    • jeera12334

      ÄLÄ KÄYTÄ SUPERSAVERIA. Jos käytät supersaverin palveluja harkitse toisen kerran. Saatat jäädä matkan varrelle siitä syystä, kun heitä ei kiinnosta informoida sinua muuttuneista matka-aikatauluista. Saati kantaa vastuuta tapahtuneesta, eli maksaa sinulle menetyksistä. Jaa eteenpäin - tiedoksi kaikille jotka välittävät omasta/ystäviensä lompakoista ja stressitttömistä lomista. Kiitos!

      • Tykästynyt

        Hmm, itse olen ollut ihan tyytyväinen Supersaverin palveluihin. Toisaalta, maksan matkan aina kokonaisuudessaan luottokortilla, jossa on vakuutus ja lentojen suhteen olen yhteydessä suoraan niiden operoijaan, en kolmanteen osapuoleen. Tuota Supersaveria olen siis käyttänyt lähinnä matkavarauskäyttöliittymänä. Toivottavasti sujuisi jatkossakin yhtä hyvin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe