Renkaiden tyhjentyminen

syyttömänä syntynyt

Ostin uudet kesäkummit ja nyt kuukauden päivät olleet alla. Mistä mahtaa johtua, että ilmanpaineet häviävät renkaista yhtä rengasta lukuunottamatta. Renkaat näyttivät ihan hyviltö, mutta kun menin tarkastamaan paineita, niin neljä päivää aikaisemmin laitettuani joka renkaaseen 2,5 bar, oli tyhjentynyt kolmessa renkaassa seuraavasti. Yhdessä 2,2, yhdessä 1,8 ja yhdessä vain 1,5 bar. yhdessä sentään oli säilynyt 2,45 baria. Myös kulutus kasvanut reilusti ja siksi tarkkaillut juuri rengaspaineita, mutta se taitaa johtua juuri ilmanpaineiden häviämisestä.

15

3997

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerropa lisäksi...

      ...renkaiden merkkiä ja mallia...

    • syyttömänä syntynyt

      Kumho kh 15

      • säästön syy

        Oliko tämä se tapaus jossa myytiin toiset renkaat mitä esiteltiin, joten ilmeissti sait erittäin halvalla erittäin vanhat renkaatkin???
        Katso renkaan kyljestä valmistusvuosi ja reklamoi jos aihetta. Kolmea vuotta vanhoja ei saisi myydä uuttena.


    • Ostettiin kerran kokeeksi tarvikepölykapselit autoon. Ne painoivat jostain syystä renkaan venttiiliä niin, että jotkin renkaista tyhjeni hiljalleen.

    • Marra22

      Veikkaan, että renkaat ovat vanhat. Kumi kovettunutta ja päästää vanteelta. Toinen mahdollisuus, että vanteet ovat vialliset. Kolmas, että asennettu ilman rasvaa.

      Todennäköisin syy on, että on asennettu huonosti.

    • Ferrori

      Ruosteiset peltivanteet ei pidä ilmaa. Kumit pois vanteilta ja tarkasta vanne. Ruoste kannattaa hioa vanteista pois teräsharjalaikalla. Sitten kumit uudestaan paikoilleen asennusrasvan kanssa.

      • Eikä muuten

        aluvanteetkaan jos vanteen jalkaosa (vai mikä se nyt oli) on hapettunut. Silloin ei uusikaan rengas istu vanteelle vuotamatta pikkuhiljaa. Myös venttiilit voivat vuotaa.


    • rengasheppu

      asentaja ei todennäköisesti vaihtanut uusia venttiilitappeja,vuotavat todennäköisesti venttiilin juuresta.suihkauta vettä venttiilin juureen ja taivuttele sitä,jos kuplii niin vika löytyi.uudet renkaat eivät vuoda oli ne sitten miten vanhoja tahansa.

      • ruostereiska

        Jos venttiilitapit eivät vuotaneet vanhoilla renkailla, ei ne vuoda uusillakaan. Kuten edellä on todettu vuoto on mitä ilmeisemmin vanteen ja renkaan välistä.


      • rengasheppu
        ruostereiska kirjoitti:

        Jos venttiilitapit eivät vuotaneet vanhoilla renkailla, ei ne vuoda uusillakaan. Kuten edellä on todettu vuoto on mitä ilmeisemmin vanteen ja renkaan välistä.

        jos asentaja on kokematon tai ei ole huolellinen niin rengasta vanteelle laitettaessa kovin usein jalkaosa vääntää venttiilin kantaa jolloin se rupeaa vuotamaan.toki on mahdollista että vuotaa renkaan ja vanteen välistä,mutta sekin menee asentajan piikkiin,pitäisi ainakin mainita jos vanne on kovin ruosteessa tai hapettunut.
        jos uusi rengas on mielestänne käyttökelvoton 3 vuoden jälkeen,miksi kuminen venttiilitappi sitten kestäisi moninverroin enemmän.kovettuvat nimittäin huomattavasti
        nopeammin kuin itse rengas.


      • mistä vuotaa?
        rengasheppu kirjoitti:

        jos asentaja on kokematon tai ei ole huolellinen niin rengasta vanteelle laitettaessa kovin usein jalkaosa vääntää venttiilin kantaa jolloin se rupeaa vuotamaan.toki on mahdollista että vuotaa renkaan ja vanteen välistä,mutta sekin menee asentajan piikkiin,pitäisi ainakin mainita jos vanne on kovin ruosteessa tai hapettunut.
        jos uusi rengas on mielestänne käyttökelvoton 3 vuoden jälkeen,miksi kuminen venttiilitappi sitten kestäisi moninverroin enemmän.kovettuvat nimittäin huomattavasti
        nopeammin kuin itse rengas.

        Minulla oli samanlainen tapaus. Otin yhden renkaan irti ja upotin sen kokonaan vesipaljuun. Renkaan ja vanteen välistä se vuoti.


      • mistä vuotaa? kirjoitti:

        Minulla oli samanlainen tapaus. Otin yhden renkaan irti ja upotin sen kokonaan vesipaljuun. Renkaan ja vanteen välistä se vuoti.

        Näin minullakin ja monta kertaa. Pantiin sisärengas ja kuntoon tuli.


    • syyttömänä syntynyt

      Mistäs noista nummeroista näkee valmistusvuoden. Edellisistä kesärenkaista näki hyvin, mutta olivatkin kunnon goodyearit.

      • rengasheppu

        dot merkinnän jälkeen viimeinen nelinumeroinen luku,nykyrenkaissa yleensä vain toisellapuolella rengasta. esim. 0412 viikko 4 2012. jos vain kolme numeroa ollaan
        viime vuosituhannen puolella esim. 129. viikko 12. 1999.


    • autnet

      tarkista nyt ensin venttiilien kireys,ellei sekään auta niin sitten asennettu väärin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe