Kerrotko vinkkejä,kuinka vósi istuttaa pensasmustikan ruohottuneelle kasvimaalle. Maa on hapanta,mutta miten estää ne heinät kasvamasta? Jos maan ryrsii,eihän kauan kestä,kun se pukkaa rikkaruohoa yms. Estäisikö pensaan juurelle laitettava suojakangas?
Pensasmustikka (vanhalle ruohottuneelle kasvimaalle)
3
375
Vastaukset
- S.t
Minä istutin mansikoille tarkotetulle suojamuoville. (En sille ohkaselle joka muistuttaa jätesäkkiä ,vaan sellaselle joka kestää enemän, kudotun näköselle.)
Ei ainakaan vielä kasva heinäläpi. Istutin nurmikolle ja kaivoin ison kuopan johon vaihdoin happaman mullan. Istutin 5 mustikkaa viime keväänä ja nyt mustikoissa on kukkia... - herkkumarja'''
Meillä on ollut mustikoita jo yli 10 vuotta ja ne tuottavat marjaa mahtavasti. Istutusvaiheessa kaivoimme isot montut ja laitoimme siihen rhodomultaa. Pinnan katoimme paksusti pylväskuorimolta ostettavalla kuorikkeella, jota olemme lisänneet muutaman vuoden välein sitä mukaa, kun entinen on maatunut. Koskaan mustikoita ei ole tarvinnut lannoittaa, koska kuorike tuntuu toimivan lannoitteena. Kuorike suojaa hyvin rikkaruohoilta, yleensä kerran vuoteen nyppäsen pois mm. voikukan taimet.
- Onnistuu mainiosti
Mikä tahansa kate käy, kangas, mansikkamuovi, paksulti sanomalehtiä, 10 senttiä ruohosilppua, oksahaketta. Kannattaa kattaa reilulta alueelta, niin saavat mustikat kasvurauhan.
Laita istutuskuoppaan rodomultaa, parina eka vuonna ei tarvi lannoittaa ja sen jälkeen kastelulannoitetta kerran kesässä. Muista kastella juurtumisaikana, eivät tykkää kuivuudesta muutenkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882