Pitäisi siis rakentaa kesällä autokatos kahdelle autolle ja päähän varasto (n.20m2). Mitähän maksaisi pohjien teko keskimäärin? Valu tulee vain varastolle ja autoille maapohja.
Kiitän asiallisista arvioistanne etukäteen :)
Autokatos/varasto
2
1390
Vastaukset
- karkea arvio
Edullisimmin pääset, jos voit lainata jostain betonimyllyn. 20 neliön 8 sentin lattiavaluun menee noin kolme suursäkkiä valmisbetonia, yhteensä noin 350 - 400 euroa. Lisäksi tarvitset vähintään kahdeksalle pylväälle perustukset, betonia noihin menee kymmenisen säkkiä, noin 50 - 60 euroa, sekä pilariharkkoja 24 - 32 kpl riippuen halutusta perustussyvyydestä, noin 2,50 e/kpl. Etelä-suomessa riittää varmasti noin 8 sentin kakku ja kolme harkkoa siihen. Jos varaston haluaa korkeammalle, joutuu laittamaan lisää harkkoja. Täyttösoran hinnasta en tiedä, mutta kymmenisen kuution kuorman hinta ei päätä huimaa.
Tulisiko tuosta noin 500 e täyttösora.
Tuo siis karkeasti arvioiden. Tarvitset rakennusluvan ja valvojan. Voi olla ettei valvoja hyväksy omatoimirakentajan mitoituksia...- karkeasti vielä...
Hups, betonin rahti jäi pois, siitä tulee kyllä melkoisesti lisää, ellet voi sitten hakea säkki kerrallaan itse. Lisäksi lattiavalu tarvitsee alleen karkeaa kiviainesta tiivistettynä. Ja lattian lämmitystarpeesta riippuen styrox-levyn valun alle lämmitysvastukset valuun.
Noilla lisäyksillä arvio tuplaantui!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1034563Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831335- 1861062
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091052Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86950Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47911- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11882- 64866
tilitoimistopiirainen huutaa
mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt10837