Pitäisi siis rakentaa kesällä autokatos kahdelle autolle ja päähän varasto (n.20m2). Mitähän maksaisi pohjien teko keskimäärin? Valu tulee vain varastolle ja autoille maapohja.
Kiitän asiallisista arvioistanne etukäteen :)
Autokatos/varasto
2
1318
Vastaukset
- karkea arvio
Edullisimmin pääset, jos voit lainata jostain betonimyllyn. 20 neliön 8 sentin lattiavaluun menee noin kolme suursäkkiä valmisbetonia, yhteensä noin 350 - 400 euroa. Lisäksi tarvitset vähintään kahdeksalle pylväälle perustukset, betonia noihin menee kymmenisen säkkiä, noin 50 - 60 euroa, sekä pilariharkkoja 24 - 32 kpl riippuen halutusta perustussyvyydestä, noin 2,50 e/kpl. Etelä-suomessa riittää varmasti noin 8 sentin kakku ja kolme harkkoa siihen. Jos varaston haluaa korkeammalle, joutuu laittamaan lisää harkkoja. Täyttösoran hinnasta en tiedä, mutta kymmenisen kuution kuorman hinta ei päätä huimaa.
Tulisiko tuosta noin 500 e täyttösora.
Tuo siis karkeasti arvioiden. Tarvitset rakennusluvan ja valvojan. Voi olla ettei valvoja hyväksy omatoimirakentajan mitoituksia...- karkeasti vielä...
Hups, betonin rahti jäi pois, siitä tulee kyllä melkoisesti lisää, ellet voi sitten hakea säkki kerrallaan itse. Lisäksi lattiavalu tarvitsee alleen karkeaa kiviainesta tiivistettynä. Ja lattian lämmitystarpeesta riippuen styrox-levyn valun alle lämmitysvastukset valuun.
Noilla lisäyksillä arvio tuplaantui!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984