Työvoimakoulutukseen eri paikkakunnalle?

TyötönLuuseri

Heips! Tietäisikö täällä kukaan, voiko työvoimakoulutukseen hakea eri paikkakunnalle kuin missä asuu ja on siis työvoimatoimiston kirjoilla? Itseäni kiinnostaisi eräs koulutus, joka on vain tietyllä paikkakunnalla ja voisin ehkä muuttaa sen koulutuksen vuoksi sinne.

5

538

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • työtön minäkin

      Tietysti voi ja saat vielä erinäisiä tukia päivärahan lisäksi jos suostut.

      • ei nimeä

        Mä oon kelan rahalla ja saan työttömyysrahaa sen 500 euroa. Nyt työkkäri tarjoaa koulutusta eri paikkakunnalta johon matkaa noin 45 kilsaa suuntaansa. Saisin vissiin sen 9 euroa päivä en muuta, laskin tossa että bensaan menis päivässä n.17 euroa joten ei toi ois millään muotoa kannattavaa lähtee tonne kouluun vai olenko pakotettu menemään.


    • AlkuperäinenLuuseri

      Kiitos vastauksista! Joo, tuli siis haettua tuonne 400km päähän koulutukseen. Haastatteluun vielä sitten. Niin tosiaan tarkoitus olisi muuttaa tietenkin tuonne... Sellaista kysynkin, että onko TE-toimistolla mitään velvollisuutta auttaa asunnon hankinnassa?

      Vuokra-asuntoa kun on vaikea saada kun on lyöty se työttömän leima otsaan. Ei kai sitä opiskelijaksikaan katsota, kun kyse on työvömapoliittisesta koulutuksesta?

      • rtiouweiotrhir

        en kyllä keksi yhtään perustetta millä perusteella työkkärin pitäisi alkaa jollekin työttömälle työnhakijalle alkaa asuntoa hommaamaan. en vaan kertakaikkiaan keksi. mikä voisi olla sellainen perustelu sun mielestä, ihan kiinnostuksella kysyn? kun ajatellaan, että mikä sen työkkärin tehtävä on, niin en sieltä keksi kyllä yhtään mitäään, mikä viittaa johonkin asunnonvuokraus- tai välitystehtävin.

        haku on sitten sitovaa, eli jos olet hakenut ja sut valitaan, niin vastuu on ihan itsellä et voi kieltäytyä ilman karenssia kurssista jos sut sinne valitaan. jotenki ne ajattelee sillain, että aikuisella ihmisellä on itsellä vastuu esim. siitä, että hommaa asumisensa. itse minäkin olen aina asuntoni hommannut. niin kait se menee.

        sossu voi avustaa muutossa, ja mielellään ne myöntää sieltä vanhasta kunnasta lähtörahaa, kun kerrot että olet siirtymässä aivan toisen kunnan asukkaaksi,.


    • Alkuperäinennnn

      No ei mun mielestä olekaan mitään perustetta, mutta ajattelin kysyä, jos sattuu vaikka olemaan sellainenkin mahdollista, kun matkatkin maksavat. En olisi sitäkään uskonut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe