miten saada teini ikäiset kuriin?? ihan neuvoton...

sadetasku

ja kyse ei ole omista teineistä vaan ihan oudoista. teini joukko on alkanut kiusaan lapsiamme puistossa, siinä on tyttöjä sekä poikia.
meidän lapset ei ole niille törkeyksiä huudelleet joten ei pitäs siitäkään olla kiinni (tietty lapsiemme kaverit on voinut huudella mutta siitä en tiedä)

toinen tytöistämme on saanut puu kepistä, jonka johdosta tuli musta silmä ja puoli naamaa turvoksissa, ja toinen tyttömme joutui hiekan ja kivien heittelyn kohteksi kaverinsa kanssa. uhkailevat että jos lähtevät pakoon niin käy huonosti, ja muutenkin isottelevat ja uhkailevat. lapsemme on ihan järkyttyneitä, ja kerran se yksi poika ajoi tyttöämme vastaan ja sanoi että pitäiskö uudelleen nakata kepillä jne....

miten tollaset teinit saada kuriin että lapsillamme olisi turvallista olla ja ei tarvitsisi pelätä. (tällä hetkellä vältellään sitä tiettyä puistoa mutta kyllähän ne törmäilee tuolla jossain kun samoilla alueilla pörräävät)

itse en ole päässyt niitä teinejä näkemään vaikka olen puiston ohi kulkenut ja katellut. jos ja kun nään sanottavaa on.. mutta tuskin se mitään auttaa, lasten kaverien äiti on niitä puhutellut ja ne vaan naureskeli päin naamaa ja huutelivat perään ties mitä törkeyksiä...

miten tollaset saa siis kriin kun ei hemmetti niitä saa käydä pyöräyttämässäkään tuolla maanrajassa... ja niiden henkilöllisyyttä ei tiedetä...

114

3673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ES

      Kielioppi, ihmiset. Opetelkaa sitä ensin.

      • Kielioppineuroosiko

        Kielioppi ei nyt tässä asiassa taida olla se tärkein pointti.


    • Vitsaa pyllylle

      Kuka vitsaa säästää se kunniatta kuolee.Siinä olisi nykyvanhemille opettelemisen sarkaa.

      • Isoisä vm-57

        heh, sulla ihan omat sananlaskut... alkuperäinen menee: joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee, ja joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.
        Mutta asiasta kolmanteen... vanhempien partio paikalle, terrosristit kiinni, ja pelottelukin kyllä tehoaa, se on varma asia.


      • Najis Kafir
        Isoisä vm-57 kirjoitti:

        heh, sulla ihan omat sananlaskut... alkuperäinen menee: joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee, ja joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.
        Mutta asiasta kolmanteen... vanhempien partio paikalle, terrosristit kiinni, ja pelottelukin kyllä tehoaa, se on varma asia.

        Vanhempien partiossa on vain se riski, että "pidätysvaiheessa" saattaa tulla teinijoukolta vastustusta, ja jos tilanne menee fyysiseksi, voi vanhemmilla olla edessä käräjäoikeus.

        Näitä tapauksia on nimittäin tullut läheltä seurattua. Käytännössä näitä huligaaneja ei voi saada nykyisellä lainsäädännöllä kuriin, jos he eivät sitä itse halua.


      • Isoisä vm-57 kirjoitti:

        heh, sulla ihan omat sananlaskut... alkuperäinen menee: joka kuritta kasvaa, se kunniatta kuolee, ja joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa.
        Mutta asiasta kolmanteen... vanhempien partio paikalle, terrosristit kiinni, ja pelottelukin kyllä tehoaa, se on varma asia.

        Näinhän se on ja totta joka sana, itseni on näin kasvatettu, ja olen siitä vain hyvilläni kun katselen näitä nykypäivän kakaroita...huh huh...metsään on menty ja pahasti ! Jopa opettajat ovat samaa mieltä.

        Olen selkääni saanut, ja aina kyllä syystä, joten en ole katkera. mutta moraalia löytyy ja selkäranka on suora, samaa vaan ei voi sanoa tästä pullamössö sukupolvesta..


      • huh hei
        hunajainen79 kirjoitti:

        Näinhän se on ja totta joka sana, itseni on näin kasvatettu, ja olen siitä vain hyvilläni kun katselen näitä nykypäivän kakaroita...huh huh...metsään on menty ja pahasti ! Jopa opettajat ovat samaa mieltä.

        Olen selkääni saanut, ja aina kyllä syystä, joten en ole katkera. mutta moraalia löytyy ja selkäranka on suora, samaa vaan ei voi sanoa tästä pullamössö sukupolvesta..

        pullamössö ?eihän nykynuporet edes tiedä mitä se on! Eiköhän nykylapsia ja heidän vanhempiaan edeltävä sukupolvi ole sitä pullamössökansaa... noin niinkuin kirjaimellisesti! Kasvatuksella ku ei pullamössön kanssa ole mitään tekemistä.

        Itse olen aiheetta selkään saanut. Fyysinen väkivalta on jopa vammautanut lapsia. Siksi se on kasvatuksessa kielletty. Rajansa se on silläkin. Mentäisinkin metsään nykylasten kanssa, mutta eihän niitä edes kaupungissa kovin paljon ole


      • huh hei kirjoitti:

        pullamössö ?eihän nykynuporet edes tiedä mitä se on! Eiköhän nykylapsia ja heidän vanhempiaan edeltävä sukupolvi ole sitä pullamössökansaa... noin niinkuin kirjaimellisesti! Kasvatuksella ku ei pullamössön kanssa ole mitään tekemistä.

        Itse olen aiheetta selkään saanut. Fyysinen väkivalta on jopa vammautanut lapsia. Siksi se on kasvatuksessa kielletty. Rajansa se on silläkin. Mentäisinkin metsään nykylasten kanssa, mutta eihän niitä edes kaupungissa kovin paljon ole

        tukistamisesta tai hiukan persiille läpsäisemisestä tuskin kukaan on vammoja saanut mitään laatua, miksi sotket tähän PAHOINPITELYN sed on poliisi asia ??

        Mutta siitä ei pääse mihinkään, ettei tämän päivän nuorisolla ole selkärankaa eikä kuria, kun ei välitetä mistään.


      • huh hei
        hunajainen79 kirjoitti:

        tukistamisesta tai hiukan persiille läpsäisemisestä tuskin kukaan on vammoja saanut mitään laatua, miksi sotket tähän PAHOINPITELYN sed on poliisi asia ??

        Mutta siitä ei pääse mihinkään, ettei tämän päivän nuorisolla ole selkärankaa eikä kuria, kun ei välitetä mistään.

        nykylain mukaan luunappikin on lievä pahoinpitely. Liian moni lapsi joutuu änä päivänäkin vanhempien pahoinpitelyn uhriksi. Selkaranka kaikilla kuitenkin on. Kuri onki sitten eriasia.

        Kaikille vanhemmille kuin ei riitä se tukistaminen, vaan osalla kuritus menee pahoinpitelyn puolelle. Kurittomuutta on ollut iät ja ajat.


      • huh hei kirjoitti:

        pullamössö ?eihän nykynuporet edes tiedä mitä se on! Eiköhän nykylapsia ja heidän vanhempiaan edeltävä sukupolvi ole sitä pullamössökansaa... noin niinkuin kirjaimellisesti! Kasvatuksella ku ei pullamössön kanssa ole mitään tekemistä.

        Itse olen aiheetta selkään saanut. Fyysinen väkivalta on jopa vammautanut lapsia. Siksi se on kasvatuksessa kielletty. Rajansa se on silläkin. Mentäisinkin metsään nykylasten kanssa, mutta eihän niitä edes kaupungissa kovin paljon ole

        Niitä jotka vammauttavat lapsensa ei mikään tukkapöllykielto pidättele. Ainoastaan kunnollisten ja vastuullisten vanhempien kohdalla tukkapöllykielto toimii ja tiedän tapauksia missä kunnollisten vanhempien lapsista on kasvanut murhaaja.
        Kyseessä vielä tapaukset, missä lapsi tai nuori on murhannut toisen lapsen tai nuoren, joten koko lain tarkoitus ei ole mitään muuta kuin työllistää sosiaalisektoria, sekä laitospaikkojen täyttäminen.


    • Bossss

      miten saadaan tuollaiset turhat aloittajat kuriin jotka ei saa pistettyä missä ja milloin tuollaista on tapahtunut??

      • sadetasku

        oliko tuo kielioppi mulle tarkoitettu? no anteeksi, kirjoitusvirheistä... en ole nyt äidinkielen tunneilla.

        no kyllä minä voin pistää missä ja milloin! oulussa, keppi lensi 27. 4 tyttöömme ja sen jälkeen on uhkailuja ja kiusausta ollut aina kun ovat nähneet jossain.
        ja puisto on laivurinpuisto.

        terkkuja vaan tutuille jos joku tunnistaa....
        tunnistakkoot, mua vaan niiiin sieppaaaaa!!!!!


      • kuva naamakirjaan
        sadetasku kirjoitti:

        oliko tuo kielioppi mulle tarkoitettu? no anteeksi, kirjoitusvirheistä... en ole nyt äidinkielen tunneilla.

        no kyllä minä voin pistää missä ja milloin! oulussa, keppi lensi 27. 4 tyttöömme ja sen jälkeen on uhkailuja ja kiusausta ollut aina kun ovat nähneet jossain.
        ja puisto on laivurinpuisto.

        terkkuja vaan tutuille jos joku tunnistaa....
        tunnistakkoot, mua vaan niiiin sieppaaaaa!!!!!

        Ottakaapa kuvia (kännyn kameralla esim.) mokomista teineistä ja laittakaa fasebookiin, niin kaikki muutkin saavat tietää heidän lapsellisesta käyttäytymisestään...
        Eihän se lopu, jollei aikuiset saa sitä loppumaan ja kun ei tiedä kenen pentuja ne on, niin hankala on puuttuakki.


      • asfg
        kuva naamakirjaan kirjoitti:

        Ottakaapa kuvia (kännyn kameralla esim.) mokomista teineistä ja laittakaa fasebookiin, niin kaikki muutkin saavat tietää heidän lapsellisesta käyttäytymisestään...
        Eihän se lopu, jollei aikuiset saa sitä loppumaan ja kun ei tiedä kenen pentuja ne on, niin hankala on puuttuakki.

        On olemassa lakipykälä joka kieltää alaikäisten kuvaamisen ilman heidän vanhempiensa ja lapsien lupaa. Ei kannatta tässäkään asiassa mennä itse kaidalle tielle ettei sanktiot tule väärälle osapuolelle.


      • Höpöhöpö!
        asfg kirjoitti:

        On olemassa lakipykälä joka kieltää alaikäisten kuvaamisen ilman heidän vanhempiensa ja lapsien lupaa. Ei kannatta tässäkään asiassa mennä itse kaidalle tielle ettei sanktiot tule väärälle osapuolelle.

        "On olemassa lakipykälä joka kieltää alaikäisten kuvaamisen ilman heidän vanhempiensa ja lapsien lupaa."

        Höpöhöpö!

        Jos olet eri mieltä niin pistä linkki mainitsemaasi lakipykälään


      • 8+18
        sadetasku kirjoitti:

        oliko tuo kielioppi mulle tarkoitettu? no anteeksi, kirjoitusvirheistä... en ole nyt äidinkielen tunneilla.

        no kyllä minä voin pistää missä ja milloin! oulussa, keppi lensi 27. 4 tyttöömme ja sen jälkeen on uhkailuja ja kiusausta ollut aina kun ovat nähneet jossain.
        ja puisto on laivurinpuisto.

        terkkuja vaan tutuille jos joku tunnistaa....
        tunnistakkoot, mua vaan niiiin sieppaaaaa!!!!!

        Hei sadetasku, kirjoitapas tuo juttus tuonne Oulun palstalle, ehkä siitäkin olisi jotain apua. http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3378


      • kuvia kehiin vaan
        Höpöhöpö! kirjoitti:

        "On olemassa lakipykälä joka kieltää alaikäisten kuvaamisen ilman heidän vanhempiensa ja lapsien lupaa."

        Höpöhöpö!

        Jos olet eri mieltä niin pistä linkki mainitsemaasi lakipykälään

        Kyllä mäkin kiusaajan kuvan julkaiseisin,.. oma vika jos kiusaa ja tulee kuvatuksi..


      • asfg
        Höpöhöpö! kirjoitti:

        "On olemassa lakipykälä joka kieltää alaikäisten kuvaamisen ilman heidän vanhempiensa ja lapsien lupaa."

        Höpöhöpö!

        Jos olet eri mieltä niin pistä linkki mainitsemaasi lakipykälään

        lakipykälä 24:8 : "8 § (9.6.2000/531) Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen. Joka oikeudettomasti

        joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai
        muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

        esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. " Koskee näköjään kaiken ikäisiä, ei pelkästään alle 18-vuotiaita:)

        http://www.heikniemi.fi/rikoslaki/rl24.html


      • hieman tarkennusta
        asfg kirjoitti:

        On olemassa lakipykälä joka kieltää alaikäisten kuvaamisen ilman heidän vanhempiensa ja lapsien lupaa. Ei kannatta tässäkään asiassa mennä itse kaidalle tielle ettei sanktiot tule väärälle osapuolelle.

        Joo ei kuvia kannata mihinkään facebookiin laittaa, vaan toimittaa suoraan paikalliselle poliisilaitokselle.


      • asiaa selvittänyt
        asfg kirjoitti:

        On olemassa lakipykälä joka kieltää alaikäisten kuvaamisen ilman heidän vanhempiensa ja lapsien lupaa. Ei kannatta tässäkään asiassa mennä itse kaidalle tielle ettei sanktiot tule väärälle osapuolelle.

        Tiedustelin asiaa ihan mielenkiinnosta poliisilta. Alla vastaus.

        "Et syyllisty rikokseen kuvaamalla rikoksentekijää tapahtuman yhtyedessä. Se pitää muistaa, ettei yksityiselle alueelle saa kuvata huvin vuoksi. Yleisellä paikalla kuvaamisessa ei ole ongelmaa.
        Kuvien levittäminen julkisuudessa voi loukata yksityisyyden suojaa"


      • Höpöhöpö!
        asfg kirjoitti:

        lakipykälä 24:8 : "8 § (9.6.2000/531) Yksityiselämää loukkaava tiedon levittäminen. Joka oikeudettomasti

        joukkotiedotusvälinettä käyttämällä tai
        muuten toimittamalla lukuisten ihmisten saataville

        esittää toisen yksityiselämästä tiedon, vihjauksen tai kuvan siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa, on tuomittava yksityiselämää loukkaavasta tiedon levittämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. " Koskee näköjään kaiken ikäisiä, ei pelkästään alle 18-vuotiaita:)

        http://www.heikniemi.fi/rikoslaki/rl24.html

        Kuten tuossa jo toinen "hieman tarkennusta" ehti vastaamaan niin 'asfg':llä menee tässä puurot ja vellit sekaisin.

        10p vihje: Kuvaamisella ja kuvan julkaisulla on vissi ero.


        Siis voisitko tosiaan linkittää johnkin säädökseen joka kieltää julkisella paikalla (alaikäisen) kuvaamisen?

        Odotan vieläkin mielenkiinnolla.


      • 'Höpöhöpö'
        asiaa selvittänyt kirjoitti:

        Tiedustelin asiaa ihan mielenkiinnosta poliisilta. Alla vastaus.

        "Et syyllisty rikokseen kuvaamalla rikoksentekijää tapahtuman yhtyedessä. Se pitää muistaa, ettei yksityiselle alueelle saa kuvata huvin vuoksi. Yleisellä paikalla kuvaamisessa ei ole ongelmaa.
        Kuvien levittäminen julkisuudessa voi loukata yksityisyyden suojaa"

        Juurikin näin vaikka poliiseissakin on sellaisia jotka eivät kaikia nyansseja tunnista. Olen kuullut jopa tarinaa poliisin vaatimuksista tuhota kuvia muistikortilta. Se kun on mm. asia johon polisilla ei käytännössä ikinä ole valtuuksia. Samoin näitä päin ***xxx tulkitsevia kuvaamisen kieltäjiä on käsittämättömän paljon.

        Sitten ihan oma tarinansa on kuvan todistusarvo oikeudessa. Taisin nauraa ääneen kun Kaarle-kunkun skandaalin yhteydessä joku kertoi ´nähneensä' kuvia joissa kunkku oli epämääräisessä seurassa porealtaassa. Kertojalle oli vissiin ihan tuntematonta kuvankäsittelyn tämän päivän mahdollisuudet. Mutta tässähän oli kyseessä vain tekijän tunnistus kuvasta eikä varsinaisen rikoksen todistaminen.


      • asfg kirjoitti:

        On olemassa lakipykälä joka kieltää alaikäisten kuvaamisen ilman heidän vanhempiensa ja lapsien lupaa. Ei kannatta tässäkään asiassa mennä itse kaidalle tielle ettei sanktiot tule väärälle osapuolelle.

        Yleisellä paikalla saat kuvata mitä vaan.


      • Kuvattu on
        asfg kirjoitti:

        On olemassa lakipykälä joka kieltää alaikäisten kuvaamisen ilman heidän vanhempiensa ja lapsien lupaa. Ei kannatta tässäkään asiassa mennä itse kaidalle tielle ettei sanktiot tule väärälle osapuolelle.

        Yleisellä paikalla saa kuvata, olkoon vaikka arkkienkeli paikalla.


    • N

      Ja missä tämä ...

    • X

      Poliisi paikalle.

    • Yhteiskunta on mennyt pilalle mm vihreitten myötä. He ovat vuosia hokeneet mm kansalaistottelemattomuudesta ja on se saatu jopa osittain lainsäädäntöönkin mukaan. Ilmiö on myös sairas jengi vie mukanaan ja vanhemmat ei kaikki aina tiedä
      Mutta on myös joukko välinpitämättömiä vanhempia jotka hyväksyy lastensa ja nuortensa käytöksen koska ovat itse samanlaisia.
      Jos ottaa omiin käsiin lain saa syytteet alaikäisen pieksennästä jne.
      MUTTA ASENNEMUUTOSTA TARVITAAN MYÖS EDUSKUNTAA JA HALLITUSTA MYÖTEN EI VANDALISMIA VOI HYVÄKSYÄ

      • sgsg

        Vihreät ja vasurit ovat syyllisiä kaikkeen vapaaseen kasvatukseen, kurittomuuteen, anarkiaan ja muutenkin idioottimaisiin päätöksiin.


      • -j-

        Voi henkka henkka... :) Hohhoijaa.


      • Lopen uupunut
        sgsg kirjoitti:

        Vihreät ja vasurit ovat syyllisiä kaikkeen vapaaseen kasvatukseen, kurittomuuteen, anarkiaan ja muutenkin idioottimaisiin päätöksiin.

        Sossut on sotkeneet koko yhteiskunnan ja vihreät jatko siitä mihin kommunistit jäi.
        Kukaan ei tee töissään enää mitään muuta, kun istuu alas ja keskustelee muka asiat kuntoon tai täyttelee kaavakkeita virkakoneistoa varten. Voi herraparatkoon kun tulisi sota ja tekisi lopun tästä typeryydestä.


    • teinitOPERSEEST

      daaaaa.... mitä sit oikeeen ne teinit on tehny ei ne sun lapset mitäää enkeleitäkäää oo....

    • Kääk!

      Vetämällä teinejä turpaan. Ai joo, yhä suurempi osa suomalaisvanhemmista on sitä mieltä, että heidän kusipäihinsä ei saa fyysisesti koskea, vaikka tekisivät mitä. Ja sen näköistä on jälkikin.

    • **maalaisjärkeä

      Eräänlainen väijytys, kun seuraavan kerran tulevat kiusaamaan, soitto parille kolmelle sovitulle miehelle, hiljaa kiusaajien selustasta takaa kiinni ja poliisi paikalle verekseltään.

      Jos ei poliisi paikalla ja vanhempien tietoonsaatto auta niin sosiaalipuoli alkaa sitten hoitaan seuraavaksi, mutta ne riiviöt PITÄÄ SAADA ENSIN VASTUUSEEN, (aina ilmoitus) muuten turha inistä että voivoi kun kiusataan.

      Ruhjeista lääkärinlausunto ja onhan se kännykamerakin ja vaikka kaveri pusikkoon järkkärillä kameralla tarkkaa toimintakuvaa riiviöistä etteivät voi valehdella ettei ole tehneet mitään, kun kuva todistaa!!!

      Konstit on monet eikä tarvitse käyttää väkivaltaa, ainoastaan vanhan kunnon maalaisjärkeä - niin menevät ruotuun, niin kuin aina ennenkin ovat menneet!

    • ÄLLITÄLLI

      Jaha, tuossahan tuli jo vammoja. Tuliko edes pieneen mieleen käyttää typy lääkärissä ja tehdä rikosiolmoitusta? Samalla vaivalla olisi voinut ilmoittaa, että poliisit partioimaan nurkille. Jos tuo ei auta, vanhemmat passiin ja sitten turpiin. Jo vain nuokin kakarat saa tunnistettua, jos vähän viitsii nähdä vaivaa ja kysellä, pennut tuntee yllättävän paljon kavereita ja näiden kaverit tuntee jne.. Kokemusta on, ja vuosia sitten jo tiesin ettei häirikköpojulle ja sen hoville hyvää tule kuulumaan -suurin osa on nyt telkien takana, tosin kävivät sen "eskarin" eli nuorisopuolen opetuksen ensin. Tyhmiähän nuo kakarat on, ei ne tajua kuinka helposti ne jää kiinni.

    • X

      Poliisit varmaan jo tietäävät tekijät, tuski on ainoa leikkipuisto ko. kaupungissa. Vastaavaa ollut täällä Itä-Suomessa jo parikymmentä vuotta.

    • vinkulatin

      Sinuna ottaisin yhteyttä poliisiin.

    • Vastaus ei löydy

      täältä, vaan poliisilaitokselta, jos semmoista enää edes on olemassa.
      Jos ei ole poliisia, niin omin käsin ruotamaa nimettömästi, niin johan tokenee.

    • irsku

      Vanhemmille kovat sakot, se auttaa

    • Minä 10v

      En tykkäis tommosesta. Onneks asun pikkukylässä tommosta ei oo täällä päin näkyny (vaikka joudun pyöräileen kun meen kouluun lukion/ylä-asteen ohi). Mutta aika ikävää!

      Minä (entinen koulu kiusattu)

    • --.--
      • Puistovahti Hunway

        Niin-Hik.Rakkauttahan vain se on kun.Hmm.Puuta päähänsä saa.


    • itsepuolustus

      Laittakaa muksut itsepuolustus kurssille niin oppivat pitämään puoliaan ettei tarvitse ruveta pelkäämään kiusaajia.

      • Kehityshäiriöiset

        Tässähän on selvästi kyse teineistä, jotka eivät ole henkisesti kehittyneet samaa tahtia fyysisen kehityksensä kanssa.He ovat itsekin vielä lapsen asteella älyllisesti.
        Kehityshäiriöisiä maailmassa riittää.Syyt häiriöihin ovat moninaisia.
        Mutta kotikasvatuksella saa jo paljon aikaan.Selittämällä, ettei teinin kuulu olla enää alle 10 vuotiaan kehitystasolla älyllisesti.Teinin täytyy jo ymmärtää itseään nuoremmat lapsiksi ja tajuta miten lasten kanssa kuuluu toimia.
        Ei kiusaten ja pelotellen.Auttakaa lapsianne kasvamaan myös henkisesti ikäisikseen.


      • Sivuhuomautus vaan

        Ai joku 7v. puollustaa itseänsä 14v. kiusatessa? Pystyisitkö itse puollustautumaan kaksi kertaa itseäsi suurempaa hyökkääjää vastaan???


      • Suurhaasko
        Sivuhuomautus vaan kirjoitti:

        Ai joku 7v. puollustaa itseänsä 14v. kiusatessa? Pystyisitkö itse puollustautumaan kaksi kertaa itseäsi suurempaa hyökkääjää vastaan???

        Jo vain,suurethan eivät jaksa juosta.Hmm.Pitkään.


    • 16+7

      Lähikoulusta selviää aika äkkiä tuntomerkeillä lasten henkilöllisyys ja rehtori voi lasten vanhempiin ottaa yhteyttä. Ja lastensuojeluilmoitus kyseisistä nuorista täytyy myös tehdä.
      Myös lehden mielipide palstalle voi häiriköivistä jutun tehdä tuntomerkkien kera. useat vanhemmat niitä kuitenkin lukevat. Ehkä heillä on kuitenkin vanhemmat jotka viitsivät asiaan puuttua, toivottavasti.
      Poliisi paikalle silloin kun nuoret häiriköivät (ja tuntomerkit heille), joku teini porukka on kohtuu helppo löytää jos alueella usein ja puhuttaa. Ja rikosilmoitus pahoinpitelyistä (keppi homma) tietenkin teidän on tehtävä.

      Kovat keinot käyttöön ja porukka kuriin!

    • rpkatriina

      Ei muuta ku rikosilmoituksen tekoon. Paikka aika ja tuntomerkit ylös. Alaikäisten pahoinpitelystä vastaavat vanhemmat molemmin puolin. Ei teinienkään pidä kärsiä intimiteetin suojan rikkomsesta.

    • kullannuput

      kiinnitti tuossa tekstissäsi lause: "meidän lapset ei ole niille törkeyksiä huudelleet joten ei pitäs siitäkään olla kiinni (tietty lapsiemme kaverit on voinut huudella mutta siitä en tiedä)"
      ellette ole ko teinejä nähneet ettekä ko tapahtumaa, miten voitte olla varmoja mitä omanne ovat tehneet? oikein tyypillinen nykyajan äiti " ei meidän lapset, ne on ne muut"
      ja miksi lapsenne tukkivat ko puistoon jos tietävät ikävyyksiä siellä tulevan? järkevä karttaisi moista paikkaa.
      sikäli tuommoinen käytös teinien puolelta on tuomittavaa ja jos on ruumivammakin tuotettu niin asiahan kuuluu poliisille. äkkiä tuommoisten henkilöllisyyden poliisi selvittää. mutta silloin voi myös selvitä jotakin ikävää omienne käytöksessä.

    • ,xcmaöL*

      Ensin ottaisin selvää kenen lapsia ovat, missä asuvat ja mitä koulua käyvät. Sitten menisin niiden kotiin vanhempien luo näyttämään sitä mustaa silmää. Jos hedelmätön käynti, seuraavaksi teinien kouluun rehtorin puheille ja jos sekin on hedelmätön käynti niin sitten vaan poliisille tekemään rikosilmoitus. Paikallislehteen voi tarjota jutun aiheeksi tätä terrorisointia. Meillä saatiin eräs agressiivinen koira omistajineen varpailleen, kun paikallislehdessä oli juttu se koiran hyökkäyksestä toista koiraa kohtaan. Omistaja ei ottanut yhteyttä ja oli yhteistyöhaluton ja poliisi kohautteli olkapäitä. Sitä koiraa ei ole paljon näkynyt sen jälkeen....

    • Käyt sen puiston lähellä sen verran usein, että saat kuvattua niitä nuoria. Luulisi tyttäresi tunnistavan sen kepin heiluttajan. Sitten on kolme vaihtoehtoa:
      1. Vedät aika mojovasti pataan ja teet tiettäväksi, että jos tyyppi vinoilee jälkikäteen, saa vielä lastenahdistelijan maineen.
      2. Teet rikosilmoituksen.
      3. Yrität selvittää vanhempien yhteystiedot ja teet selväksi, että jo viikon sisällä löytyy puolitoista tonnia käteistä tytölle, ei rikosilmoitusta tule. Winwin-tilanne.

    • käsänisi

      No mikä puisto on kyseessä?

      • sadetasku

        no leikkipuisto! Katso kuva avauksesta, niin tiedät!


    • ironiaman

      Jotkut jonnet nyt sattuu olemaan vähän nykyaikaisia.
      Enpä osaa sanoa mikä auttaa, vai ovatko aivan toivottomia tapauksia.
      Muinoin oli silmä silmästä kuri, nyt on kielletty eli kaunis puhe heille, hieman rahaa ja sääliä ja kehujakin, niinkuin nykyaikana on tapana.
      Mutta ennen kaikkea uhrit ja heidän vanhemmat maksamaan ja jopa vankilaan, koska he eivät hyväksy kiusaajiensa vapautta olla kiusaajia.

      Nykyaikaistukaa.

    • YoungGangsta

      Ota sopivat apuvoimat mukaan taustareserviin.

      Jos vastaavaa sattuu, ilmoitat heti poliisille. Sinulla on verekseltään rikoksesta epäiltyyn kiinniotto-oikeus. Jos menee hankalaksi, otat apureservit taustalta käyttöön.

      Sitten haet korvaukset kivusta ja särystä sekä aineellisista vahingoista. Jos käytät asianomistajana lakiapua prosessaamiseen, tietysti myös nämä kulut.

      Kiinniotto nimensä mukaisena eli aluksi napataan vaatteista kiinni. Jos kiinniotettava alkaa lyömään tms. niin sitten käsillä on hätävarjelu. Siihen käytät sitä voimaa, joka on välttämätöntä, jotta uhkaavan tilanteen saa päätökseen.

      Alaikäistä ei tuomita rikoksista. Mutta alaikäisiin voidaan kohdistaa kiinniotto ja muita turvaamistoimenpiteitä. Ei siis tarvitse antaa 12-vuotiaan hakata tai yleensäkään juosta karkuun.

      Se, miksi asia on vaikea, on se käytännön seikka, että kiiretilanteessa henkilö ei mieti, onko tietty liike välttämätön. Esim. teinin lyöntiin ei tarvitse välttämättä vastata lyömällä takaisin, vaan riittää, että vääntää kaverin jojoon pientareelle. Ja jos tarvisee lyödä (lamauttaa), ei tarvitse välttämättä lyödä päähän.

      Jokaisesta uhkauksesta yms. kun tekee virallisen ilmoituksen, noilta "koviksilta" kurahtaa housuun siinä vaiheessa kun sosiaalihuolto tulee tekemään huostaanoton. Oleellinen pointti on kuitenkin saada nämä tontut ryhdistäytymään tai pois muiden jaloista.

      Ei muuta kuin tsemppiä ja poliisia tilaamaan. Kamerakännykuvia ja muita voi ottaa epäiltyjen kiinniottamista ja todistelua helpottamaan, mutta mihinkään rekisterinpitoon ei kannata arvokasta vapaa-aikaa lähteä käyttämään.

    • KunnonIsä2012

      No kyseessähän on ruuminvamman tuottaminen, sillä ei ole mitään merkitystä onko silmä pelkästään musta ja naama turvoksissa, kyse on kuitenkin selvästä vamman tuottamisesta väkivallan keinoin mikä on rikoslaissa tuomittava teko, olkoonki että tekijä on ala-ikäinen, ala-ikäisyyskään ei poista kuitenkaan vahingonkorvausvelvollisuutta vaikke joutuisikaan ala-ikäisenä istumaan.

      Eli Poliisille ilmoitus ja mieluusti todisteiden kera eli jotain kättä pidempää on hyvä olla jos vain mahdollista.
      Ja toivottavasti tekijät saa edes jotain ikävää ja opetusta.

      Tuohon, että tekijät vaan naureskelee päin naamaa ja huutelivat perään jne. niin neuvoksi sellainen että pistää ne naamat muistiin ja kun sopiva tilaisuus puhuttelee pelkästään yhtä heistä, mä itse olen tämän tehnyt (en kerro mitä sanoin) mutta kiusaaminen loppui siihen paikkaan saman tien ja kiusaaja poloinen ilmeisimmin rupesi pelkäämän :-)

      Homma toimii silloin kun tarpeeksi kova auktoriteetti naama vakavalla ilmeellä sanoo jotain tarpeeksi tuimaa niin yleensä tepsii.

    • Sekaan vaan...

      Sen verran on kokemusta, että naapuruston aikuiset ovat järjestään ”munattomia” pelkureita.. Mutta samanlaisia ressukoita ovat teinitkin. Olen käytännössä yksinäni (n 20 v) pitänyt viereisen leikkikentän käyttökunnossa. Olen siivonnut, pannut teinit siivoamaan ja käskenyt laitteiden rikkojat pois. Sinne on vaan mentävä. Poliisia ei tuollainen asia kiinnosta.

      Sellainen ajatun, että ”kunhan olen tässä hissukseen, niin toivottavasti eivät munua kiusaa”, on väärä. Epäkohtiin on itse puututtava.

    • Johan on perkele >:(

      Eikö tuonne voi joku vanhempi mennä jöötä pitämään ja korvatillikkaa antamaan?
      Entisaikaan esim. 80-luvulla, tuollaisilta leikeiltä olisi otettu oksat pois samantien.

      Nykyään vaan hyysätään ja hyysätään.
      Kaikenmaailman AngryBirdsit ne vaan saa aikaan sen,
      että julmat leikit siirtyy todellisuuteen.

      Jokainen vanhempi vain puolustaa omiaan:
      "Ei ne meidän lapset, mutta ne muut".

    • hamilton86

      poliisille ilmoitus ja vaikka riistakamera linnunpönttöön lähipuuhun ja kiusanteko filmille, niin onpahan todisteetkin. toinen vaihtoehto on noudattaa luonnon omaa lakia,että aina löytyy joku isompi. "palkkaa" vähän "kovemmat" teinit antamaan kiusanhengille kunnon sakinhivutusta tai tee se vaikka itse... :D
      ei ne pennut opi,jos niitä ei opeta!

    • vapaus=ongelma

      Ei muuta kuin turpaan ja kunnolla vapaan kasvatuksen lorvivia jäteloisteinejä niin että varmasti oppivat kerrasta. Mikään muu ei näihin saastuviin vapaisiin hedelmiin tehoa kuin reilu kurinpalautus, joka on jäänyt kasvuiässä saamati.

    • yks mies vaan

      otat selvää niiden lapsien nimet. otat niistä valokuvia ja viet kuvat poliisile. Haastat pahoinpitelystä oikeuteen ja puhuttelet niiden vanhempia. Kaikki lähtee lasten vanhemmista. jos lasten vanhemmat ei saa niitä kuriin niin jo on ihme. itse isänä jos mun lasta lyötäis kepillä niin mä mensin ja hakkaisin sen lyöjän itse. poliisiin tuskin voi luottaa...

    • grannen

      ei ole koskaan oikein käyttää väkivaltaa. miksette kaikki vanhemmat ole kytiksellä niin kyllä te ne varmaan äkkiä kiinni saatte. en usko että tarvii motaa kertaa vahtia.
      ei kai poliisilla ole aikaa...
      en kyllä myöskään vanhempana sanoisi " ei meidän lapset " tuon sain kuulla monesti kun omamme oli pieni, muiden vanhemmilta. kyllä vain ne sun omatkin osaa, ei ne vain kerro, on sinun tehtävsi paneutua asiaan ja saada totuus esille.
      minä kun olin pieni ja menin kotia valittaan niin äidin ensimmäinen kysymys oli
      " ja mitä sinä teit " silloin tuli totuus esille. mut nykyaikana penskat ovat parempia valehtelijoita vaikka en halua yleistää.

    • Lastensuojeluasia

      Soitto hätänumeroon, niin poliisi hakee pois ja jos ovat alaikäisiä niin toimittaa lastensuojeluviranomaisille huostaan. Koska ovat vaaraksi muile niin kiireellinen lastensuojeluilmoitus on aiheellinen ja mikäli olisivat sen ikäisiä että ovat vastuussa omista rikoksistaan niin silloinkin poliisi hakisi.

    • Väkivallan Uhrin Isä

      ASIA ON NÄIN:

      Lapsia koskee samat Suomen ja EU lait, kuin aikuisiakin.

      Jos toinen lapsi pahoinpitelee toisen ja siitä tulee fyysisiä vammoja tai jälkiä esim. mustelmia.
      1. Vie lapsi seuraavana päivän, jolloin mustelmat näkyvät lääkäriin, jolle kerrotte mistä mustelmat tulivat ja kuka ne aiheutti. Pyydä lääkäriä kirjoittamaan epikriisi tapahtuneesta.
      2. Lääkäristä menet lapsen ja epikriisin kanssa mahdolliset todistajat Poliisilaitoksella, jossa teette rikosilmoituksen päällekarkauksesta ja pahoinpitelystä, mahdollisesti törkeästä pahoinpitelystä.

      Poliisilta menee tieto sosiaaliviranomaisten lastensuojeluun, ja he ottavat yhteyttä pahoinpitelijä lapsen vanhempiin.

      Käräjäoikeus ottaa asian aikanaan käsittelyyn ja määrää mitä luultavammin pahoinpitelijä lapsen huoltajat sakkorangaistukseen, ja väkivaltainen lapsi saatetaan sijoittaa kodin ulkopuolelle ja terapiahoitoihin, joissa hänestä muokataan väkivallatonta. Ja toisia ihmisiä kunnioittavaa ihmisainesta.

    • 222111

      kutsu miehes sinne määräämään miehillä ne pojat yleensä saahaan kuriin.

    • asdafa

      On kyllä harvinaisen noloa porukkaa! Todennäköisesti ylä-aste ikäisiä ja tarkemmin sanottuna seiskaluokkalaisia. Mitä vaan niille tekee niin saavat tästä itseluottamusta. Jos poliisi ottaa yhteyttä he kerskuvat kavereilleen tästä jos menet itse puhuttelemaan nauravat vain jos otat yhteyden heidän vanhempiinsa luulevat olevansa kovia jätkiä.

      Pitäs joku 15-17 vuotias porukka näyttää niille kuinka noloja ovat. Niitä ne mainaa kuuntelee ja pelkää.

      NOLOA!

    • MaltoKreaHera

      Väkivaltaa vastaan olen mutta oikeasti joitaki urpoja sais vähän kouluttaa.
      Kunnolla vaan sapiskaa!
      Monesti näkkee jokapaikassa jotaki urpoja, kaiken ikäisiä ihmisiä jotka terrorisoi ilman mitään syytä tuntemattomia.Semmosille "vähän" luuvitosta leukaan.

    • Teinit kuriin

      Lasten leikkipaikoilla pitäisi olla joku vartija etälamauttimen kanssa vahtimassa ettei teinit tule häiritsemään.

      Kunnon sähköiskut etälamauttimesta niin ehkä oppisivat tavoille.

    • yksinkertaisesti.

      Rikosilmoitus vammoista jotka ovat aiheutuneet. Poliisi heti paikalle, joka kerta kun tulee ongelmia. Yksin ei voi lapsia sinne päästää.
      Miksi et suojele lapsia väkivallalta?!

    • Rufina

      "meidän lapset ei ole niille törkeyksiä huudelleet"

      No juu ei meidän lapset juu ikinä todellakaan tee yhtään mitään pahaa.........

    • dsfg 54b673

      Olkaa miehiä ja puolustakaa itseänne!! Vaikka olisittekin nainen..

    • mur

      Miksei teinien vanhemmat tee mitään? Piiskaa heille!

    • Suomi suomalaisille!

      Ihan varmaan taas joain mamujen / mustalaisten teinejä...

      • Suomi suomalaisille!

        * jotain


      • Sir Sherlock London
        Suomi suomalaisille! kirjoitti:

        * jotain

        Inho-Urho.Tuo kaikkien opettajien kiusa ja sivistymättömien retku.Kyllä me sinutkin vielä aisoihnin pistetään.Hmm.Niin kauan kuin vain tiiliä ja laastia rittää.


    • movie

      Teidän kaikkien on katsottava elokuva ´´Girlfight``. Thumbs up jos katoitte.

    • Ei kannata puuttua. Lapsilla on oikeus tehdä mitä huvittaa. Yhteiskunta on vapauttaessaan lapset vanhempien vallasta poistanut myös vanhemmilta vastuun, eli vanhemmille on jäänyt ainoastaan poliittinen vastuu, mikä tarkoittaa eroamista jos asiat eivät suju itsestään toivotulla tavalla.
      Työllistäähän tuo vanhempåien vastuun poistaminen sosiaalisektoria ja lastensuojelua miljardeilla euroilla vuosikynmmenien aikana, joten sillä on työllistävä vaikutus. Kellään ei kuitenkaan ole vastuuta.
      Jos annat tukkapöllyn, niin se on lähtökohtaisesti suomessa sama asia kuin pahoinpitelet jonkun kuoliaaksi. Lapsenm kuolemaan johtavat pahoinpitelythän ovat lähtökohtaisesti kurinpidollisia toimia, millä ennen saatiin lapsi kuriin, mutta tänäpäivänä lapsi asettuu vastustamaan vanhempia, koska heidän tekemäänsä vääryyttä puolustetaan yhteiskunnan taholta ja siinä' vaiheessa kuolemaan johtaneiden pahoinpitelyjen kohdalla on vanhemmoilla tullut se ylilyönti, kun lapsi on uhannut vanhempaa vankilalla tai vaikka millä.

    • huitsint

      Normaalia lasten nahistelua.

    • vinkiksi.

      Voisit rakentaa jonkun häkin, kun mitään kuria ei saa pitää. Elikkä jos alkaa pahoinpidellä ja möykkäämään, niin pistää sinne putkaan odottamaan poliiseja. Muutoin voisi karata. Tietenkin sen kopin roudaaminen paikalle voi olla työlästä.

    • kauhistunut

      ne ilkeät teinit ovat vain kateellisia sinun lapsillesi ja ota kiusaajien vanhempiin yhteyttä

      • OMG

        sadetasku mene lapsiesi kanssa leikki puistoon ja sinun lapsesi voivat näyttää kuka tai ketkä ovat ne kiusaajat niin voit mennä sen kiusaajan luokse ja ottaa heidän vanhempiinsa yhteyttä


    • ujouspienijuttu
    • ex-teini

      kivitä takaisin!

    • No täs neuvvooo

      Itse teininä voin kertoa = kiusattujen pitäisisi näyttää niille... Esim niiden pitäisisi puhuu yhtä pahasti niille ja saada ne nolostumaan niin eivät he enää uskalla itseään nolata! Tämä toimii usko pois sillä teinejen maailmassa cooleus ja maine ratkaisee! Itse en siedä tuollaista joten kiellän kaikkia jengissänikin ja jos he panevat vastaan ja alkavat kiusaamaan = "siis mitä vittuu sä siin oikeen noille isottelet tosi lapsellista käytöstä painu kuule sinne mutsis helmaa isottelee ja opi käyttäytymää" tai "en mä noille noin pienellä kyrvällä isottelis ku kävis itteeniki säälis" (no tääl on tällänen kieli) et kyll se siitä! Voi sitä toki hietellä takasin ja ilmoittaa kiusaajien vanhemmille sillä siitä ei hyvää seurais jos vanhemmat kuule että lapsi kepillä lyö toisia! TOLLASTEN ASEIDEN KÄYTTÖ ON RAAKAA!!! Normi tappelu olis jo viel siedettävis MUT IHAN TURVONNUT NAAMA ON JO LIIKAA

      • asfg

        "No täs neuvvooo" ota huomioon että kiusaajilla ja kiusatuilla oli aloittajan mukaan hiukan tai vähän enemmänkin ikä eroa ja tuskin 4-7 vuotiaalla olisi minkään näköistä fyysistä taikka henkistä auktoriteettia 11-14 vuotiaille. Ja on yleisempää että jos kiusattu alkaa aukomaan kiusaajalle, tämä vain provosoituu ja jatkaa kiusaamista. Itselleni kävi näin. Omassa tapauksessa, oli parempi vain kun antoi vahvemman osapuolen selvittää tilanne, eli aikuisen. Kiusaaminen lieventyi ja kiusaaminen loppui kun ei antanut huomiota kiusaajalle.
        Kiusaamisen kitkemiseksi pitää miettiä ensin kiusaajan motiivia. Motiivi voi olla huomion kerjääminen (kavereille "näyttäminen"), isotteleminen joka johtuu huonosta itsetunnosta jos omaa "asemaa" pitää hieroa toisen naamaan tai yksin kertaisesti huonosta kasvattamisesta, jolloin lapsi ei ole oppinut kunnioittamaan muita.

        "Normi tappelu olis jo viel siedettävis " niin ja miten määrittelet "normi tappelun" väkivalta ei ole missään muodossa hyväksyttävissä, varsinkaan jos kyseessä on noin nuoria.

        Aloittajalle antaisin neuvoksi, että yrität ensin selvittää tilannetta asiallisesti keskustellen teinien vanhempien kanssa, jos tämä ei toimi tee rikosilmoitus poliisille pahoinpitelystä.


    • kukaan000

      Jos ei oo turvakameraa, hyökkäjien pää tavataan puun kaa sitten jalan tapaaminen heiän selkien kanssa. Jos heiän pää vielä paikalla, tarvitaan vielä pieni käsityö.

    • Kannattaa kysellä netistä, kun nykyään on näitä puukottajia sun muita liikkeellä, niin voisit tilata jonkun hampuusin hakkaamaan teinit moralla hengiltä päästäkseen mielisairaalaan.

    • Arvailuja

      Onko kyseessä Afrikan sarven/Lähi-idän parasiitit, joilla kepinkäyttö ja kivitys on luontaisesti verissä?

    • wieee rento

      No perkele pimeellä huppu päähän ja annat pesarin käydä.

    • thteshte

      Tuo ei ole vain kiusaamista, vaan VÄKIVALTAA!

      Mieti jos ne kivet osuisivat oikeasti silmään tai muuta! Se on todella vaarallista!

      Poliisille niistä täytyy ilmoittaa.

    • sadetasku

      Avaukseni kuvassa pelle kiusaja kuvattuna!

    • Stopmaahanmuuttajat?

      Anna koivuniemen herran mennä tervehtimään sitä laumaa, ja pelottelut ja uhkailut vielä päälle, niin ei varmana ole enää haitaksi.

      Ne kiusaaja hunsvotit on ilmeisesti vielä maahanmuuttajia?

    • kakarat kuriin

      Tämän päivän nuoret ovat kusipäisiä paskoja. Kyllä laumassa uskalletaan tehdä, mutta kun yksin vastaan kävellään katsotaan tiiviisti maata. Vanhemmat tilille kusipäisistä paska pennuistaan.

      • kuula kalloon

        Poliisille ilmoitus aina. Vaikka ei tiedä nimiä.


    • Jusu s

      Vanhemmille voisi lähettää kondomipaketin saatekirjeellä, että käyttäkää näitä, että ei tule lisää samanlaisia.

    • kOIVUNIEMENHERRA?

      Maahanmuuttajia?
      Koivuniemenherra tervehtimään!

    • ....................

      Siinä kohtaa ko tehdää fyysistä väkivaltaa niin HETI ilmoitus poliisille ja lääkäriin hakemaan todistukset jäljistä. JOKU JÄRKI PÄÄHÄN VANHEMMAT! Jos mun lapsia joku tulisi kepillä heittämää niin ilmoitus saman tien, vaikka oma lapsi oisi kuinka vittuillut! Vittuilut täytyy puhua pois, mutta väkivallalla saa niin isoo vahinkoo aikaiseksi et siinä ei enää puheet auta.

      • Höh no

        kyllä vittuilijaa saa vähän kopauttaa,ei ne muuten opi ihmisten tavoille.


    • peace-muru

      Monet tässä kirjoittavat voisvat katsoa itseään peiliin. Väkivalta siis oikea väkivalta vaikuttaisi olevan monen ratkaisu. Täysin sairasta ja sitten kysellään miksi kakarat käyttäytyy niin kuin käyttäytyy, kun joka puolelta tarjotaan nyrkkiä ja homottelua ym. ''kaunista''...

      Kuri on jotain aivan muuta ja myönnän toki että siitä vastuusta on moni perhe luistanut milloin milläkin verukkeilla, eikä lainsäädäntö joiltaan osin ainakaan auta asiaa, sillä se on asettautunut jo niin paljon kieroon, että jo lapsikin osaa sitä käyttää hyväksi vanhempiaan vastaan. (en puhu nyt väkivallasta siihen tuleekin puuttua.)

      Lapen luonne kun on harata vastaan tietyssä iässä ja toisinaan ne haraa ja koittelee hermoja niin kiven kovaa ja silloin pitää vanhemmistakin löytyä munaa ei väkivallan avulla, vaan aukotoriteetin järkähtämättömällä voimalla. - Vääryyklsistä kiinni ja sanktiot voimaan ilman ''ei meidän poika/tyttö sellaista tee..ainakaan enää ikinä'. Kyllä se tekee jos saa tehdä, mutta kun lähdetään järkipäässä kasvattamaan ja rakkaudella, eikä hyyssytellen, jotain tulostakin alkaa tulemaan.

      Kiusaamiseen tulee puuttua HETI, ihonväriin tai sukupuoleen katsomatta, ei hyysämällä tai vihassa vaan järellä - kaikkia tulee kunnioittaa niin fyysisesti kuin henkisesti.

    • missävika!!!!!!!!!!!

      Nykyään nä´kee jatkuvasti päiväkodissa tapauksia joissa lapsi saa lapiosta, päähän jne. lastenhoitajat eivät puutu ja ehkä eivät edes voi puuttua, KUNNON KURITOPIMET PUUTTUVAT HEILTÄ.

    • Kostaja

      Jos tavoitat puhutteluun, niin kännykkäkameran video päälle vaikka taskuun. Mikäli solvaavat, niin ota kamera esiin ja kuvaa naamat videolle. Sen jälkeen poliisille ja vaatimaan vahingonkorvauksia.



      Suomessa on todella sairaat lait, jotka suojelevat pahantekijöitä. Jos haluat muutosta, ei kannata äänestää mitään sixpackin puoluetta enää koskaan.

    • vanhempien vastuulla

      siinä taas nähdään miten jotkut ihmiset eivät ansaitse saada lapsia! jos niitä nulikoita ei osata kasvattaa terveiksi ja kohteliaiksi normaaleiksi lapsiksi niin ei niitä pitäisi sillon myös tehä...jos tuossa iässä jo tuolla hakataan muita lapsia niin parin vuoden päästä osa narkkaa ja istuu jo taposta linnassa... eikun vaan lastenkotiin tuommoset nulikat! ^^ yläpuolen kommetti tosi hyvä, itse tekisin saman niin saattasivat jo siitä säikähtää, tai vaanisin itse kun ne kiusantekijät on paikalla ja soittaisin sitten poliisit paikalle selvittämään asiaa niin saisit henkilötiedotkin ylös !!

    • TÄmäParasKeino!

      Puistoon omat lapset leikkimään, sitten sinä miehesi lähelle johonkin piiloon mistä näkee sinne vähäsen. Sitten jos nämä rääpäleet on siellä, niin soitto poliisille ja pennut otatte kiinni ja pidätte siinä poliisin saapumiseen asti. Itse kyllä riepottelisin maassa, mutta tapansa kullakin. Suomessa on niin lepsu oikeusjärjestelmä, että pienillä sakoilla selviää mistä vain. :)

    • uhriis

      kaikkea ne keksii nyky nuoret tääl ne soittelevat ihmisten ovi kelloja meillä päin joo lapset ovat tosi röyhkeitä nykyään, miusta kannattaa ottaa alueenne poliisiin yhteyttä ja kertoa et asuin alueenne tyttöjä ja poikia uhkaillaan puiston alueen ympäristöllä ja teette muiden perheitten kanssa yhteisen adessin jossa vetoatte siihen et asuin alueenne puistot eivät ole turvallisia ja käskekää polisien pyytää villikko häirikkö lasten nimet ja pyytää ottamaan niiden vanhempiin yhtettä uhkailujen sun muun lopettamiseksi

    • j k

      puhumalla

    • kurissa kasvanut

      Kyllä tarpeen vaatiessa pitää pystyä antamaan tukkapöllyä että pysyvät penskat kurissa ja nuhteessa! Tietenkään ei välttämättä tässä tilanteessa enää auta.. rysän päältä poliisille kiinni on paras kyllä pitäs siinä vaiheessa ruveta teinejen tajuamaan ja vanhempien kattoon perään.. kyllähän meistä jokainen tietää/muistaa että se on se porukka.. ei nämä yksinään uskalla mitään tehdä jokainen vuorollaan puhutteluun ja vastuuseen (vaikka käräjille) tietenki tarttis todisteita pahoinpitelyn jäljistä mitä isompi härdelli sitä parempi opetus..

    • fdxgjxgfj

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      86
      6133
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2566
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      28
      2073
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1817
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1418
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1331
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe