Mitä pennulta "vaaditaan" mätsärissä?

chimi

Hei!

Omistan kohta 6kk vanhan koiranpennun. En ole harkinnut näyttelytulevaisuutta, joten en ole opettanut pennulleni mitään pöydällä seisottamisia yms.

Nyt kuitenkin heräsi kiinnostus lähteä käymään mätsäreissä ihan muuten vain. Nämähän eivät ole niin vakavamielisiä tapahtumia. Kysymys kuuluukin, täytyykö pennun kuitenkin käyttäytyä yhtä loistavasti mitä näyttelyissä kuuluisi? Ja kuinka paljon pennulla annetaan anteeksi jos esim pöydällä seisottaminen ei luonnistu?

Pentuni on myös vielä kova näykkimään leikkimielisesti, varsinkin innostuessaan. Jos pentu puraisee, onko tämä ehdottomasti huono asia?

8

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rotu ?

Mikä rotu ?

• kesä tulee

Pennun tulee seurata hihnassa pentumaisen nätisti. Riippuu sitten rodusta, onko se pöydällä arvosteltava rotu.

Siis, täytyy nyt muistuttaa, että mätsärissä EI arvostella koiraa niinkuin näyttelyssä.

Mätsärissä arvostellaan koiran ja omistajan välinen yhteistyö - tai mitä kukin arvostelija nyt haluaa katsoa.

KOIRA EI SAA PURRA ihmistä, on se sitten missä tahansa !!!!!!!!!

• chimi

Rotu on chihuahua. Luulin ainakin, etten ole pentuni kanssa yksin tässä purenta-asiassa, vaan on ihan yleistä että pentu näykkii.. Itse olen nimittäin ollut hyvin huolissani tästä, vaikka se leikkimielistä onkin, mutta olen saanut lohduttelevia vastauksia että kyllä se loppuu sitten kun hampaat ovat vaihtuneet...

Mutta ehkäpä sitten jätän suosiolla tällaiset tapahtumat väliin

• sinne vaan

Sinne sekaan vaan. Tapaatte toisia koiravauvoja. Sinne vaan rohkeasti. Nyt kesällä on paljon mätsäreitä ja niissä on aina mukavaa kun on paljon koiraihmisiä koolla.

• Sekaan vain.....

1. Pentu voi tietysti vielä näykkiä leikkiessään, mutta jos se nostetaan vieraassa paikassa pöydälle, niin ei siinä yksikään koira leikkiä ala. Silloin näykkimisen syy on muualla - joko se pelkää tai dominoi noin karkeasti. Siihen pitää puuttua. Lohduttelevat vastaukset ovat kivoja, mutta eivät aina asiaansa osaavia. Kantavatko nämä "lohduttajat" minkäänlaista vastuuta koirasi käytöksestä (kasvattaja?)

2. Mene ihmeessä mätsäriin ja vaikka näyttelyihinkin. Ei siellä tämän ikäisen pennun mitään ihmeitä tarvitse osata - virheitä katsotaan vielä läpi sormien (paitsi jos puree tuomaria)

Eli hoida tuo pureminen kuntoon ja sen jälkeen menoksi

• aikayleistä

kyllä munkin koira "näykkii" innostuessaan hihoista, mutta olen yrittänyt karsia siltä tuloksetta.

• Käviskö?

Miten olet yrittänyt? Monesti "yrittäminen" jää vähän puolivillaiseksi: mitä jos päätät karsia sen - teet suunnitelman- toteutat sen - ja päätät tarkistaa tilanteen kahden viikon kuluttua. Jos viitsit, kerro meillekin miten kävi

• Seropi + spanieli

Mene mene! Olen monen pennun nähnyt näykkivän tuomaria mätsäreissä, ei ole haitannut, eikä se tuomarikaan ihan tyhmä ole. :) Moni pentu myös istahtaa kehässä, ei haittaa, pylly ylös vaan!

Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      121
      5675
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      468
      1834
    3. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      20
      1239
    4. Pakko kertoa mies

Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      111
      1203
    5. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      1073
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      48
      995
    7. Miten koskettaisit häntä?

Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      961
    8. Mitä ajattelet

Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      906
    9. Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain

muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.
      Tuusniemi
      23
      857
    10. Onko se niin

Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta
      Ikävä
      64
      856
    Aihe