Onko kellään omakohtaisia kokemuksia ruusun versotaudista? Mulla on ollut kaksi vuotta runkoruusu (muistaakseni Alice), joka on pärjännyt loistavasti ja kukkinut runsaasti. Nyt tänä vuonna kevätleikkauksen yhteydessä ihmettelin tummia laikkuja versoissa, mut arvelin silloin, että ne on vaan jotain talvivaurioita. Leikkasin tummat kohdat pois ja jätin ruusun vielä samaiseen viileään varastoon, missä se on nämä pari talvea oleskellut.
Kolmisen viikkoa myöhemmin kävin hakemassa sen sitten parvekkeelle valoon ja huomasin, että puolet aiemmin vihreistä versoista oli mustunut ja kuivanut ihan siihen "möllykkään" (varttamiskohtako se nyt on?) asti. Nyt kun ruusu on ollut näkösällä, niin olen huomannut, että siihen on alkanut ilmestyä lisää hissuksiin laajenevia tummia alueita, muutama kasvuun lähtenyt verso on nuupahtanut, eikä terveistä silmuista näytä tulevan uutta vihreää. En keksi/löydä mitään muuta selitystä kuin versotauti. Mitä tuolle olisi tehtävissä vai joutaako koko roska roviolle? Ja voiko se levitä ilman välityksellä toiseen ruusuuni?
Versotaudista
ruusu roviolle?
0
406
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34607- 1031382
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361340Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike191001viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168875En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61833- 37799