kalliit vaatteet

ootte noloja

tajuutteko että tuolla isojen vaatefirmojen konttoreilla ja kalleissa ravintoloissa mahansa täyteen vetävät pukumiehet ajelee bemareilla ja nauraa ittensä kipeeks kun perus nuoriso maksaa rutosti kengistä merkkihuppareista yms. "muoti"kuteista niin sairaasti ja ku rahat loppuu ni välillä käydään mutsin ja faijan lompsalla...

ne ei ite välitä paskan vertaa muodista vaan siitä että rahaa tulee tilille ja sitähän tulee siinä samalla ku massateinit kuluttaa nii perkeleesti kahisevaa kauppakeskusten vaateosastoilla :P

onneks ite haistattelen paskat muodilla sun muulla turhuudella

29

3175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitunköyhät

      vitun köyhä

      • köyhä? :D

        eehei, kyllä rahaa on, ei miljoonia mutta ihan riittävästi että saan esim. moottoripyörän kun pian on kortti kädessä, uuden iPhonen ja autokoulun maksettua ;) esimerkiksi. vaatteiksi riittää reisitaskuhousut, lenkkarit, t-paita hifkin logolla ja nahkarotsi.


      • Kjho
        köyhä? :D kirjoitti:

        eehei, kyllä rahaa on, ei miljoonia mutta ihan riittävästi että saan esim. moottoripyörän kun pian on kortti kädessä, uuden iPhonen ja autokoulun maksettua ;) esimerkiksi. vaatteiksi riittää reisitaskuhousut, lenkkarit, t-paita hifkin logolla ja nahkarotsi.

        No muuten kuulostaa hyvältä, mutta arvostaisin enemmän paitaa Jokereiden logolla. Ja, aivan totta, nuoriahan on helppo vedättää maksamaan monia kymmeniä tai satojakin euroja kalliista merkkivaatteista. Itseäni ei sellaiset voisi vähempää kiinnostaa, vaikka joskus yläasteen puolella muistan itsekin niistä välittäneeni... ja kaiken lisäksi, eiköhän näiden kalliiden massatuotettujen vaatteiden valmistukseen yleensä liity lapsityövoimaakin.


    • paskapaavo

      Kallista paskalaatusta massatuotanto shaibaa :D

    • Köyhät valittaa ja ketjuliikkeistä kute seppälä ja h&m saa halpoja vaatteita joita yleensä nuoriso pitää mitä nyt sit joskus jotkut kengät on lacosteen yms

      • 20+18

        "Köyhät valittaa" sanoo ihminen joka ei itte tienaa rahojaan...


    • v rfgb dr

      juntit käyttää lätkä- yms. duunaripaitoja

      • oejrceoiejorij

        viisaat pukeutuu ihan peruskamppeisiin ja säästää rahan muualle. tyhmät ostaa kalliilla muotivaatteita ja luulee siten olevansa jotenkin parempi kuin aiemmin


      • Anteeksi, mutta

        Mitä on duunaripaidat? Ja mitähän se "herra kaupunkilainen" itse mahtaa pitää? T. Kaupunkilainen itsekin, joka pukeutuu halvempiin kuteisiin


      • numerot
        oejrceoiejorij kirjoitti:

        viisaat pukeutuu ihan peruskamppeisiin ja säästää rahan muualle. tyhmät ostaa kalliilla muotivaatteita ja luulee siten olevansa jotenkin parempi kuin aiemmin

        Itse käytän paljon peak performancen vaatteita, lähinnä siksi että nämä ovat kestäviä ja hyvin tehtyjä. Takki juuri tilauksessa ja näkyyhän sen tekninen paremmuus myös numeroina. 500€ takki kestää 7kertaa paremmin vettä kuin 200€ takki.


    • ReinoDee

      Aika suloista kun yrität jotenkin kömpelösti keksiä järkisyitä sille vitutukselle ettei sulla oo varaa merkkivaatteisiin :DDD Happamia, sano kettu.

      • jociejwirojeiorj

        tai sit sä oot vaa nii vitun säälittävä. mä kato oon vähä aikuisempi ja pistän mielummi vaikka sijotustilille korkoo keräämää ku johonki paskaan nimeltä muoti. ittees taitaa kyrsiä ku menee rahat vaatteisiin mut usko pois sit siin vaihees ku parta alkaa kasvaa ni sulle nauretaan jos leikit jotai kovista ku on "merkki"vaatteita


    • cercwercewrc

      Ei vittu teitä kakaroita hankkikaa vittu elämä. Törsätään rahaa vaatteisiin ja leikitään parempia kuin ne jotka eivät niin tee. Sanon vaan että olette vitun säälittäviä. Työpaikkani on melko lähellä erästä yläastetta, ja uskokaa pois, välillä saan nauraa kippurassa kun siellä ihaillaan kun 'ohhoh mul on uudet kenkät kattokaa :OOO' ei vittu, ei voi kun sääliä tollasta paskaa. Itse menen töihin aina puku päällä, eipähän tarvitse miettiä onko muodikas vai ei. Ja rahaa menee elämisen perustarpeisiden lisäksi (ruoka ja laskut) lähes ainoastaan elektroniikkaan, tyyliin uusi tietokone, tai säästöön. Että sellaista. Kyllä te vielä kasvatte ja sitten kaduttaa, kun varmaan satasia, ellei tonneja kulu johonkin lumppuihin.

    • Ulgfygcjvnvhb

      Kalliita merkkivaatteita ostetaan ehkä myös siksi, että usein ne ovat oikeasti hienompia kuin halvat paskat. Tosiaan itse käytän guessin laukkua, koska se on täydellisen kokoinen ja pidän sen ulkonäöstä. Peak performancen hupparit ovat ainoita huppareita joita olen koko pienen ikäni aikana käyättänyt mitkä oikeasti ovat hyvää materiaalia, ovat lämpimiä ja näyttävät jopa kivoilta. Olen iloinen, että vanhemmilla ei ole pikkurahan puutetta, koska itse pidän näitä tuotteita oikeasti parempina kuin h&m halpahupparit tms.

      • oh my gooood....

        "Hieno" on aika suhteellinen käsite... Oletkos kuullut, että kauneus on katsojan silmissä? Minun mielestäni ainakin esim. jotkut Burberryn vaatteet ovat aika halvatun rumia. Halvemmista kaupoista voi löytää todella hienojakin vaatteita, sekä kirppareilta, käytetytkin vaatteet voivat olla aivan uudenveroisia ja hienoja. Olen nyt varmaan joku todella köyhä kun vanhempani eivät anna minulle rahaa Peak performancen vaatteisiin... voi ei.


    • ootteniipersuksista

      Sitten kun te teinilissut & -jonnet kasvatte aikuisiksi niin tajuatte kuinka vitun typeriä olette nytten. Kolmikymppisenä puku on cool, raha puhuu ja naiset lähtee yökerhoista hienoa autoa ajavan pukumiehen kyytiin paljon ennemmin kuin lökärihousuja ja typerää hiphop-lätsää kantavan fruittarin kanssa perusduunarihalpisautoon. Sitten kaduttaa kun meni vaatteisiin rahaa. Merkit on niiin OUT aikuisiässä... paitsi jollain mallipissiksillä ja muotidiivoilla, tosiaan nekin tekevät sitä rahasta kun nuoriso maksaam :P

    • joojoojooojoo

      Mä stekkaan heti eka läpi kirpparit yms. sielt yleensä löytyy jotai kivaa, ei oo kovin kallista ja rahat säilyy. Muutenki seuraan mieluummi omaa makuani ku muotia :D

    • tyttyryyy

      Ite oon 13 wee ja kyll iha ketjuliikkeist ostan vaatteit, tietyst joskus jotkut kengät jostai merkki liikkeest.. Ite tykkään kyll muotivaatteist mut ne saa suht halvalla ja rahaa säästyy..

    • hip hoppari

      ÖÖÖÖ tota eikö ole sanalla että kaikk ipukeutuu siihen tyylin mihin haluaa. Mä tykkään merkki vatteist lökärit on löysemmät ja hengittävämmät kuin tavalliset ja skeitti kengät on niin muoti ja huppari ou jeah. No olehan hip hoppari et älkäää valitako style every one.

    • kfscnafh

      Mä oon ihan täysin samaa mieltä. Mä lopetin merkki vaatteitten oston (ja nekin oli melkei kaikki alelaarista) ku näin yhen ohjelman tvssä jossa muutama perus jenkkiläinen meni töihin johki merkkivaate tehtaasee (etnies, osiris tjv...) joka oli Intiassa... Arvakkaapa paljoko maksaa pekkasen esim Etnies merkkisen hupparin valmistus? Muistaakseni vaan pari kolme dollaria kappale... Ja suomessa kaupan hyllyllä lapussa on 60-90€. Ja arvakkaa paljoko ne saa palkkaa siitä ompelutyöstä siä intiassa. Ne tekee työtä 10 tuntia päivässä ja saa siitä 2,50 dollaria, koko päivältä... Saatana. Miettikää ny vähä.

      Vieläkö tekee mieli ruinata porukoilta rahaa vitusti ylihintasiin merkkivaatteisii?! Isot firmat käyttää huono työ ja raha tilanteisia maita ja kaikkia asiakkaita vaan hyväkseen. Tottakai yrityksen pitää rahaa saada mut vähä kyl reilummalla tavalla...

      Ite oon 17v ja kuljen mustissa pillifarkuissa ja joku bändi paita ja farkkuliivi. Farkut, pari bändi paitaa ja farkkuliivi yht 100e. Merkki vaatteina olis jotai 300e...

      • kfscnafh

        pekkasen -> sellasen*


      • Suosin halvempia

        Jep. Mieluummin sit vaikka se h&m:n parin kympin pusero, nekin voi olla esim lapsityövoimalla tehtyjä mutta toisaalta eikös ne melkein kaikki ole, ja tosiaan vähän kohtuullisempi hinta joka tapauksessa.


      • echarttollen
        Suosin halvempia kirjoitti:

        Jep. Mieluummin sit vaikka se h&m:n parin kympin pusero, nekin voi olla esim lapsityövoimalla tehtyjä mutta toisaalta eikös ne melkein kaikki ole, ja tosiaan vähän kohtuullisempi hinta joka tapauksessa.

        Menkää rohkeesti kirpparille vaikka jonku kaverin kaa ja jos ei heti löydä menkää toiseen. Kirpparilta löytöjä tosi halvalla. Ite ostin viimeks bootsit eurolla oli jopa ihan merkki kamaa. Eikä merkillä ole väliä , imago ei oo tärkee, vaan se et on oma ittensä!


    • AIVAN SAMA!

      Asun pk-seudulla ja perheeni on todella hyvätuloinen.. Olen huomannut että jotkut kavereistani tuntee olonsa paremmaksi ihmiseksi jos on jotain merrkivaaatteita päällä.. Vaikka todellisuuudessa niihin ei olisi välttäämättä rahaa mutta jostain kiskotaan että tunnetaan olonsa paremmaksi. Tehköön niin jos ne saa siitä paremman elämän että käyttää merkkivaatteita ja esittää rikasta koska heillä on merkkivaatteita nii tehköön niin. Itse ostan vaatteita jotka ovat mielestäni hienoja ja lämpimiä yms.. Minua ei kiinnosta P:A:S:K:A:N vertaakaan onko merkkiä vai ei kunhan on ne miellyttää itseäni.

      T: V.I.T.T.U.U.N.T.U.N.U.T SIITÄ PASKASTA ETTÄ EI VOIDA OSTAA ITSEÄÄN MIELLYTTÄVIÄ VAATTEITA JOS NE EI OLE MERKKIÄ

      • IhaVituHevari

        Asiallista tekstiä! \,,/


    • hdai

      Mihin pyrit tällä syyttelyllä? Eiköhän jokainen pukeudu miten haluaa. Ja näin nuorena voin sanoa että teen ihan helvetisti kotitöitä rahojeni eteen. Että ei se raha ihan puussa kasva, oot tainnu olla aika kempo nuorena, kun ei pysty käsittämään kuinka tärkeetä nuorille on hienot kuteet. Joten pidä se turpas kiinni, kun et tiedä miten porukka rahansa hommaa!

    • whaat?

      en yhtää tiiä mist sepaatte ku mutsi ja faija ostaa kaike nii ei tarvii fundee. mut siis on se nyt vähä tyhmää tuhlata aitoihi farkkuihi pari sataa vaa jotta ois in. siis et mul on sellasii koska oikeesti tykkään sellasista ja ne on mulle sopivii.

    • Ei pahalla

      Kyl mä yleisesti ostan vaatteeni jostain peruskaupoista kuten h&m, mut jos oikeesti ostan esim. kengät niin merkkii sen olla pitää. Oon kerran ostanu h&m kengät ja laatu on sitä luokkaa että pohja irtoo kotimatkalla :D

    • Anonyymi

      Itsekki aina nauran nuorille jolla on joku valentinon takki päällä ja samalla joku rikkonaine vanha iphone. Kertoo luonteesta aika paljon.
      Ite teen binääreillä 20k kuussa mutta vaattet ylläni maksaa ehkä yhteensä 100e.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2413
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      174
      1534
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      790
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      206
      745
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe