Minullako astma?

ihmettelevä1

Poikaystäväni on astmaatikko, ja kokeilin huvikseni puhaltaa hänen PEF-mittariinsa. En saa millään korkeampia lukemia kuin 400, olen kokeillut useana päivänä ja aina pysyy tulos tuossa samassa. Ei ole kiinni puhallustekniikasta.

Mitään muita astman oireita ei ole, en yski, ei ole hengenahdistusta, ei tule limaa, hengitys ei vingu ja jaksan liikkua. En kärsi kuivasta- tai pakkasilmasta. En ole millekään allerginen enkä ole koskaan tupakoinut. Liikun säännöllisesti.

Mikä ihme sitten selittää tuon tuloksen, olen 21-vuotias nainen ja viitearvoni pitäisi olla 460 paikkeilla... Mittarinkin pitäisi olla kunnossa, koska poikaystävälläni on astma ja puhaltaa lääkityksen kanssa paljon korkeampia tuloksia.

5

166

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vieras2

      Tuskin on astmaa, vuorokautinen vaihtelu sen paljastaisi. Lisäksi tarvitaan toki muitakin tutkimuksia taudin toteamiseen.

    • OmG

      Ei se pelkkä puhallusarvo kerro mitään!!!! :D

      Hei haloo!

    • vierass

      Tänään juuri puhaltelin päivystyksessä, ja samalla hoitaja jutteli, että oli koittanut etsiä viitearvoja, mutta niihin kuulemma vaikuttaa niin monet asiat, ikä, koko, ja muutkin. Ei astmaa ole, jos koet olevasi täysin terve? Tietysti jos on oireita, niin sitten tutkitaan eroja puhalluksen ja lääkkeenjälkeisen puhalluksen välillä

    • astmasta kärsivä :(

      Minulla on astma ja se häiritsee koska en voi ratsastaa enkä saa ikinä lemmikkiä. Nielurisani leikattiin viime maanantaina, että ei tiedä vielä vaikuttiko se mitään toivolla sitä odottelen kun oon 100% heppa fani!!

    • Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

      Taitaa vaan olla pienet keuhkot..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1488
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      755
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      664
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe