Poikaystäväni on astmaatikko, ja kokeilin huvikseni puhaltaa hänen PEF-mittariinsa. En saa millään korkeampia lukemia kuin 400, olen kokeillut useana päivänä ja aina pysyy tulos tuossa samassa. Ei ole kiinni puhallustekniikasta.
Mitään muita astman oireita ei ole, en yski, ei ole hengenahdistusta, ei tule limaa, hengitys ei vingu ja jaksan liikkua. En kärsi kuivasta- tai pakkasilmasta. En ole millekään allerginen enkä ole koskaan tupakoinut. Liikun säännöllisesti.
Mikä ihme sitten selittää tuon tuloksen, olen 21-vuotias nainen ja viitearvoni pitäisi olla 460 paikkeilla... Mittarinkin pitäisi olla kunnossa, koska poikaystävälläni on astma ja puhaltaa lääkityksen kanssa paljon korkeampia tuloksia.
Minullako astma?
5
181
Vastaukset
- vieras2
Tuskin on astmaa, vuorokautinen vaihtelu sen paljastaisi. Lisäksi tarvitaan toki muitakin tutkimuksia taudin toteamiseen.
- OmG
Ei se pelkkä puhallusarvo kerro mitään!!!! :D
Hei haloo! - vierass
Tänään juuri puhaltelin päivystyksessä, ja samalla hoitaja jutteli, että oli koittanut etsiä viitearvoja, mutta niihin kuulemma vaikuttaa niin monet asiat, ikä, koko, ja muutkin. Ei astmaa ole, jos koet olevasi täysin terve? Tietysti jos on oireita, niin sitten tutkitaan eroja puhalluksen ja lääkkeenjälkeisen puhalluksen välillä
- astmasta kärsivä :(
Minulla on astma ja se häiritsee koska en voi ratsastaa enkä saa ikinä lemmikkiä. Nielurisani leikattiin viime maanantaina, että ei tiedä vielä vaikuttiko se mitään toivolla sitä odottelen kun oon 100% heppa fani!!
- Hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Taitaa vaan olla pienet keuhkot..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898226
- 916352
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586233Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344841- 443284
- 503265
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572922- 442819
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512786- 492750