Eläinrakkaita?

rakkaat eläimet

Ootteko huomannu, et eläinsuojeluyhdistys on alkanut kampanjoimaan löytääkseen vapaaehtoisia mukaan toimintaansa?

http://www.ssey.fi/kampanja/

Mulla on kerrostalokaksioon jo oma kissakiintiö täynnä (2 kissaa), mutta kyllä meille aina tilapäisesti voisi yhden vielä sijoittaa, kunnes löytää oman pysyvän kodin. Ja ellei mahdu, niin toki voisin käydä hakemassa hädässä olevia eläimiä eläinsuojeluyhdistykselle.

13

327

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eläinrakas Salosta

Hieno juttu, että kampanjoivat! Toivotaan, että saavat väkeä.

• Kuninkaantie
    • 24

Olen ymmärtänyt, että Salon eläinsuojeluyhdistyksellä ei ole vastaavia tiloja eläinten hoitamiseen kuin esimerkiksi Turussa. Siksi olisi tosi hyvä, jos saisivat kampanjalla uusia tilapäisiä ja pysyviä sijoituskoteja löytöeläimille tai muuten yhdistyksen huomaan annetuille eläimille.

Löytöeläimen kannalta olis varmaan kiva, jos se sais heti sen pysyvän kodin, mutta jollain ei vaan ole mahdollisuutta pitää eläintä pitkiä aikoja. Musta oli hienoa löytää myös tieto, ettei sitä ole pakko tehdä pelkästä hyvästä sydämestä vaan eläimen ylläpitokulut (esim. ruoka ja kissanhiekka) korvataan.

Toivottavasti tosiaan saavat auttamishaluista väkeä tämän myötä.

• vuf

Tietääkö kukaan mitä toi sijaiskotihomma pitää sisällään? Kuin pitkään saa eläintä pitää ja saako sen mahdollisesti omakseen? Mitä jos kiintyy eläimeen ja haluaisi pitää sen?

• miaou

Sijaiskotihommaan voi tosiaan lähteä mukaan joko tilapäisesti tai pysyvästi. Mielensä muuttaminenkin sijoituksen pituudesta on varmasti sallittua ja eläimen, johon kiintyy saa varmasti pitää. :) Tilapäissijoituksessa puhutaan maksimissaan 2-3 kuukaudesta, jolloin kulut korvataan.

Olennaisinta on se, että koti täyttää eläinsuojeluyhdistyksen asettamat edellytykset, joista voi lukea tarkemmin eläinsuojeluyhdistyksen sivuilta osoitteessa:
        http://www.ssey.fi/loytoelaimet/tilapaishoitopaikat/
        Yllä olevasta osoitteesta löytyy myös yhteystiedot henkilölle, joka osaa kertoa toiminnasta enemmän.

• eläinrakasko

Voisiko sijaiseläimen ottaa esimerkiksi silloin, jos on epäilys, että perheessä voi olla allergiaa? Lyhytaikaisella sijoituksellahan huomaisi parhaiten pystyykö eläintä pitämään vai ei.

• Jovu

Pitääks tossa olla ollu itsellä lemmikkejä aikasemmin?

• Koiralle koti

Rakkaat eläimet laittama linkkisi näytti olevan hyvällä asialla. Täytyykin laittaa spostia menemään yhdistykselle heti.

• Lintukoira

Ei kai, luulis että riittää eläinrakkaus ja tilaa missä pitää. Kannattaa varmaan kysyä SSEY:ltä.

• Kissalle olisi tilaa

Ottaisin muuten mieluusti yhden kissan mutta kaikki eläinsuojeluyhdistykset tai löytöeläin paikat edellyttää että kissasta tulisi tulla sisäkissa ja se ei mulle käy, koska vielä kaiken lisäksi asun maaseudulla peltojen keskellä niin vielä vähemmän. Kaupungit ja taajamat ymmärränkin.

• Kisu

Mahtavaa että tämänlainen yhdistys on olemassa ja että tarjoavat tälläistä mahdollisuutta. Liian moni eläin kärsii, kun joutuu asumaan välinpitämöttömien ihmisten kanssa! Lähtisin itse mukaan heti jos olisi mahdollista! Tällä hetkellä se ei onnistu 25neliön yksiön ja autottomuuden takia :/ mutta ehkä jonain päivänä. Tarvii laittaa sana kiertämään, että saisivat mahdollisimman monta uutta auttajaa!

• aller gia

Eläinsuojeluyhdistykselle voisi olla hurjasti apua, jos esimerkiksi tätä keskustelua suositeltaisiin pärstäkirjassa tai muuten jaettaisiin linkkiä. Mun mielestä tämä ainakin on niin hyvä asia, että haluan jakaa tietoa, koska en allergian vuoksi voi koskaan omia eläimiä saada.

• Heppahullu

Miksi kissan pitää olla sisällä??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1230
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      561
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe