Lopen uupunut ja toivoton.....

myy88ffdsf

Hei,
olemme mieheni kanssa yrittäneet jo yli puolentoista vuoden ajan lasta ilman minkäännäköistä onnistumista.
Ylipainoa on liikaa eikä sen takia hoitoja voi aloittaa. (169cm 125kg) Laihduttamaan en pysty, koska vamma estää liikkumisen ja muutamat sairaudet aineenvaihdunnan toimimisen ja aiheuttaa lihomista. (kokeiltu on vähähiilarisella, herkkulakolla, salaateilla ...)
Jouduin lääkäriin koska ennen niin säännölliset kuukautiset muuttuivat tiputteluksi ja vuodoksi jota kesti tosi pitkään, kuukauden ajan ainakin yhteen menoon. Sain sitten keltarauhashormonia säännöllistämään kuukautisia ja ne säännöllistyivätkin siksi aikaa.
Sain lääkäriltä metformiinin (glucophage) reseptin ja olen syönyt sitä kaksi kuukautta (ilman keltarauhashormonia) ja heti alussa kuukautiset alkoivat normaalisti.
Nyt sen jälkeen ei ole kuitenkaan kuulunut mitään (nyt kp 39). Muutamia mahdollisia oireitakin raskautumisesta olen ehtinyt jo huomata, mutta herkän testin mukaan en kuitenkaan olisi raskaanakaan.
Mikä mahtaa olla vialla? (Olemme molemmat olleet tutkimuksissa ja miehellä kaikki ok, mutta minä ilmeisesti en ovuloi koska mahd PCO vielä pukkaa päälle.. tms..)

Pitäisikö varata aika terveyskeskukseen ja pyytää lähetettä terveyskeskuksen gynelle clomireseptiä varten? Saisinkohan sieltä sellaisen?

7

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittajaihnhg

      Ikääkin kummallakin vasta 24 ettei iän puolesta luulisi mitään vikaa olevan.

    • Hopeful

      Jos vaan rahat riittää niin suosittelen yksityisen puoleen kääntymistä . Itse olen 21-v, mies 33. Minulla on todettu Pco, ja ylipainoa on reilusti. Olen yrittänyt laihduttaa, 7 kiloa saanut tippumaan 3 kuukauden aikana. Kävin gynellä juurikin vuotohäiriöiden vuoksi, vuoto kesti väliin 3kk putkeen, ja sitten taas saattoi olla puolivuotta tulematta. Gyne ultrasi minut, määräsi kilpirauhaskokeen prolaktiiniarvon otettavaksi, määräsi ensin terolutin että vuoto alkaa ja sitten clomit siihen lisäksi. Nyt on ensimmäinen kuuri syöty ja odotellaan tuleeko ovulaatiota.

      Tsemppiä!

    • kjiunhbyivgtf

      Kannattaa ihan tosissaan laihduttaa, tuo ylipaino on tosi hurja jo raskauden ja synnytyksen riskitekijöitä ajatellen, muista riskeistä puhumattakaan.
      Mitkään laihdutuskuurit ei auta, vaan pitää kunnolla tehdä elämäntapamuutos.
      Jos todella on joku invalidisoiva vamma, ettei voi mitään liikuntaa harrastaa, niin sillehän ei mitään voi(joskin se on aika harvinaista), silloin pelkkä ruokavalion täysremontti riittää. En usko ollenkaan, että joku sairaus aiheuttaa lihoamisen ja sen ettei laihtuisi elämäntaparemontin aloitettua. Herkkulakot ja salaattikuurit voi tunkea hevonkuuseen, niillä ei kukaan laihdu ainakaan pysyvästi.

    • äitikahdelle...

      Oletko kokeillut nutraamista? Itse sain 3 kuukaudessa liki 30 kg pois, täysnutrauksella (lääkärin valvonnassa olin). Ja raskauduin kun sitä painoa sitten lähti:)))

      Tsemppiä!!!

      • äitikahdelle...

        ai niin, millaiset kilpirauhasarvosi ovat? Itselläni todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta _ennen_ nutrausta.....


    • Hei!
      Olen samaa mieltä aikaisempien vastaajien kanssa. Elämäntaparemontti on todellakin ainoa tapa saada paino laskemaan, jolloin ovulaatiot alkavat usein itsestään ja raskaus siten alkaa. Nopeat pikalaihdutukset eivät auta, sillä paino palautuu usein jopa tuplana takaisin.
      Sinun kannattaa varata terveyskeskuksesta aika ja hakeutua ohjattuun laihdutusryhmään, sillä ryhmässä ja asiantuntevan neuvonnan avulla moni saa hyviä tuloksia.

      Kannustavin terveisin,

      Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat

    • FlatPig

      Luovuta jo! Kaikkien ei tarvitse raskaaksi tulla/ yrittää väkisin vääntämällä. Täytyy osata jostain luopua, ellei läskeistään niin lapsen saannista sitten.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      327
      3235
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      224
      2010
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1612
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1437
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      82
      1319
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      284
      1243
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1074
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1061
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      80
      1001
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      146
      878
    Aihe