Voi, mitä kauneutta!

Ihan vaan henkäilen täällä itsekseni.
Maanantaihin on vaan vielä niin pitkä aika.
Mutta kyllä me vielä kohdataan :)

http://www.sts-sedov.info/eng/

Mikä etappi on sinun elämässäsi seuraava odotus?
Koska ainahan jotain pitää olla.
Tai ei pidäkään, jos haluaa vain olla ja nauttia pelkästä olemisesta niin sekin on hyvä.
Ja itse teen niin usein.

12

117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täällä latvavesien latvavesillä ei purjelaivat niin sydäntä sytkätä, vaikka kauniita ovatkin.
      Seuraavasta etapista olisi hyväkin linkki, mutta se menee niin läheltä omaa elämää, ettei sitä passaa laittaa, sen verran realismia tämän suhteen.
      En lähtisi purjelaivaan vapaamatkustajaksi kahta tuntia kauempaa.
      koneet on kuuluneet minun elämään. Tuskin paljon mitään osaisin tehdä, jos ei pörinä kuulu:). Puukko taitaa olla niitä ainoita, jossa ei ole moottoria..
      Yksi vuotuinen etappi on takana, se täytekakkupäivä.
      Mutta oletkos huomannut, että on etappeja, joita odottaa, ja on etappeja, joita odottaa pelolla. Elämä on luopumistakin.

      • Mie kun kuljen varmaan aika paljon menneisyydessä ja historiassa, niin nuo purjelaivatkin vievät sinne.
        Ja kun toisena osapuolena on meri niin ei enempää mun juttua voi löytää.
        Aina kun jotain uutta paikka mietin niin jos siellä ei ole mukana historiaa niin ainakin sitten on melko varmasti joko ihan saari tai sitten meren äärellä.

        Kyllähän noita pelollakin odotettavia etappeja tulee elämään aina vaan enemmän kun ikää tulee. Sekin on vaan hyväksyttävä, mutta tuleen ei jäädä makaamaan.
        Äidin ajatuksia viimeisillä vuosilla oli, kun katseli ikkunasta ulos eikä keuhkot oikein antaneet enää ulos lähteä
        " Nyt mie ymmärrän sen sanonnan, kun ihmistä riisutaan. Pitkään ennen mietin mitä se tarkoittaa nyt tiedän"
        Äidistä tuli pikkuhiljaa ihminen joka ei jaksanut tehdä mitään kaiken sai tehdä hänelle, ennen niin vahvalle ja voimakkaalle.

        Mutta aikansa kutakin, joko sellainen aika on edessä tai sitten ei ja kaikki loppuu pian.
        Nyt kuitenkin odotan noita kesän etappeja joita on muutamakin ja ensimmäinen niistä maanantaina :)))


      • tulisilla kirjoitti:

        Mie kun kuljen varmaan aika paljon menneisyydessä ja historiassa, niin nuo purjelaivatkin vievät sinne.
        Ja kun toisena osapuolena on meri niin ei enempää mun juttua voi löytää.
        Aina kun jotain uutta paikka mietin niin jos siellä ei ole mukana historiaa niin ainakin sitten on melko varmasti joko ihan saari tai sitten meren äärellä.

        Kyllähän noita pelollakin odotettavia etappeja tulee elämään aina vaan enemmän kun ikää tulee. Sekin on vaan hyväksyttävä, mutta tuleen ei jäädä makaamaan.
        Äidin ajatuksia viimeisillä vuosilla oli, kun katseli ikkunasta ulos eikä keuhkot oikein antaneet enää ulos lähteä
        " Nyt mie ymmärrän sen sanonnan, kun ihmistä riisutaan. Pitkään ennen mietin mitä se tarkoittaa nyt tiedän"
        Äidistä tuli pikkuhiljaa ihminen joka ei jaksanut tehdä mitään kaiken sai tehdä hänelle, ennen niin vahvalle ja voimakkaalle.

        Mutta aikansa kutakin, joko sellainen aika on edessä tai sitten ei ja kaikki loppuu pian.
        Nyt kuitenkin odotan noita kesän etappeja joita on muutamakin ja ensimmäinen niistä maanantaina :)))

        On sellainen ilma, että voi olla kevään ensimmäinen ukonilma tulossa.
        On ne salamat komeaa katsottavaa, kun ei päällä ole.
        Viime kesänä salama löi suuren koivun säleiksi. Toi sen tuohon pihalle, ja katkon ne säleet saunapuiksi.... moottorisahalla, se on mukava vehje, kun se pörisee.
        Se koivu meni muuten niin pieniksi säleiksi, ettei kirvestä tarvitse pilkkomiseen, sylentäyteinen koivu.


      • k-kotton kirjoitti:

        On sellainen ilma, että voi olla kevään ensimmäinen ukonilma tulossa.
        On ne salamat komeaa katsottavaa, kun ei päällä ole.
        Viime kesänä salama löi suuren koivun säleiksi. Toi sen tuohon pihalle, ja katkon ne säleet saunapuiksi.... moottorisahalla, se on mukava vehje, kun se pörisee.
        Se koivu meni muuten niin pieniksi säleiksi, ettei kirvestä tarvitse pilkkomiseen, sylentäyteinen koivu.

        Pihalla tuolla kitkiessä tuli ihan hiki.
        Äsken satoi ihan vähän, ja kun nurmi oli juuri sitä ennen ajettu niin tuli aivan ihana tuoksu nenään.

        Joskus lapsuudessa kun salama iski talo nurkalle niin syvä oja vain jäi jälkeen.
        Nyt juuri jyrisee tuolla meren toisella puolella, on varmaan tänne tulossa kun alkoi yhtäkkiä vettä tulemaan oikein kunnolla.
        Kunhan nyt antaisi katsoa tuon jääkiekkomatsin ettei sitä nautintoa pilaa kun Leijonat antaa selkään tällä kertaa USA:lle.


      • tulisilla kirjoitti:

        Pihalla tuolla kitkiessä tuli ihan hiki.
        Äsken satoi ihan vähän, ja kun nurmi oli juuri sitä ennen ajettu niin tuli aivan ihana tuoksu nenään.

        Joskus lapsuudessa kun salama iski talo nurkalle niin syvä oja vain jäi jälkeen.
        Nyt juuri jyrisee tuolla meren toisella puolella, on varmaan tänne tulossa kun alkoi yhtäkkiä vettä tulemaan oikein kunnolla.
        Kunhan nyt antaisi katsoa tuon jääkiekkomatsin ettei sitä nautintoa pilaa kun Leijonat antaa selkään tällä kertaa USA:lle.

        Minulla on paljon mukavampaa katsottavaa.
        Tässä on pyörinyt sellainen varis, joka peilaa itseään ikkunoista, pää kallellaan ja siipiä heilutellen.
        Mutta eihän se tahdo pysyä ikkunalaudalla, kun se huitoo niillä siivillään.
        No minä ostin sille kirpparilta neljällä eurolla kylpyhuonepeilin, ja laitoin sen kellarin katolle.
        Mukavampi sen siinä on ihailla itseään, kun saa jalat maassa peilata.

        Minä kyllä luulen, että se on naaras varis. Eikö ne naaraat tykkää peilata itseään,,,Ja taas,, hih.


      • k-kotton kirjoitti:

        Minulla on paljon mukavampaa katsottavaa.
        Tässä on pyörinyt sellainen varis, joka peilaa itseään ikkunoista, pää kallellaan ja siipiä heilutellen.
        Mutta eihän se tahdo pysyä ikkunalaudalla, kun se huitoo niillä siivillään.
        No minä ostin sille kirpparilta neljällä eurolla kylpyhuonepeilin, ja laitoin sen kellarin katolle.
        Mukavampi sen siinä on ihailla itseään, kun saa jalat maassa peilata.

        Minä kyllä luulen, että se on naaras varis. Eikö ne naaraat tykkää peilata itseään,,,Ja taas,, hih.

        Sulla on todella hauskaa katsottavaa.
        Joskus aikoinaan meidän auton sivupeiliin oli västäräkki ihastunut.
        Siihen se tuli aina istumaan ja ihailemaan itseään.
        Kun lähdettiin sai ensin pyyhkiä auton oven jätöksistä. Eipä se kyllä haitannut oli muuten niin mukavaa seurata sitä.
        Ja mä uskon että se väsy oli ukkoväsy :)) Onhan niitä ihmisissäkin miekkosia jotka ei malta olla ihailematta itseään :)

        Joo muuten vielä on seurattava jääkiekkoa kun Suomi ei nyt mennykään häviämään USA:lle.
        Parempi näin, kun sitä mollattiin sen ekan matsin jälkeen.

        Hähää nyt lähteekin USA:laiset kotiin


    • Rattus sp.

      Toinen linkki sinulle. Elämässäni on tullut useita ihmisiä vastaan, jotka ovat olleet näillä purjehduksilla. Kyse on siis purjelaivasäätiöstä.

      http://www.staf.fi/

      Aika paljon tavotteita, myös lepäämistä välillä. Yritän vähentää stressiä elämässäni.

      Tavoitteita liittyy niin työhön, koulutukseen, tulevaan koiraan, veneenlaittoon, purjehdus- ja navigointitaitojen parantamiseen, kodin sisustamiseen, kunnon parantamiseen.. Kuullostaa pitkältä listalta, mutta lopulta kaikki tapahtuu ajallaan :).

      Olin kiinnittelemässä veneen rekisteröintitarroja, kun sade yllätti. Onneksi en aloittanut maalaamista. Parasta lukea kemikaalien käyttöohjeita, kun ilman parantuessa yritän saada veneen vesillelaskukuntoon.

      • Kiitos tuosta linkistä, täytynee ihan ajan kanssa siihen tutustuä.
        Vaikka en miehistöön pystyisikään liittymään, ei enää kannata varmaan edes koulutusta siihen aloittaa:))

        Kyllä on ihanaa kun kesä pikkuhiljaa taas tulee.
        Nyt on jo koivujen latvat vihreinä, ja kun tämän sateen jälkeen aurinko taas paistaa niin kesä on hups vaan tullut.


      • Rattus sp.
        tulisilla kirjoitti:

        Kiitos tuosta linkistä, täytynee ihan ajan kanssa siihen tutustuä.
        Vaikka en miehistöön pystyisikään liittymään, ei enää kannata varmaan edes koulutusta siihen aloittaa:))

        Kyllä on ihanaa kun kesä pikkuhiljaa taas tulee.
        Nyt on jo koivujen latvat vihreinä, ja kun tämän sateen jälkeen aurinko taas paistaa niin kesä on hups vaan tullut.

        Siellä saa olla "vapaamatkustajana" eli ei odoteta sinun tekevän mitään tähtitieteellistä :). Voi mennä jollekin osuudelle mukaan..

        On muuten muuttunut vihreämmäksi ja joku kuntoilukausi on iskenyt. Vaikka pyöräilen työmatkat, niin illallakin on pitänyt tehdä kunnon lenkkejä :).


      • Rattus sp. kirjoitti:

        Siellä saa olla "vapaamatkustajana" eli ei odoteta sinun tekevän mitään tähtitieteellistä :). Voi mennä jollekin osuudelle mukaan..

        On muuten muuttunut vihreämmäksi ja joku kuntoilukausi on iskenyt. Vaikka pyöräilen työmatkat, niin illallakin on pitänyt tehdä kunnon lenkkejä :).

        Vai vihreämmäks :)
        Et kait sentään ruohikossa pyöriskele. Se on meinaan sellainen väri ettei millään tykkää vaatteista lähteä.

        Tossa oliskin yks ajatus lähteä kokeilemaan vapaamatkustajana mukaan.
        Miten mä kerkeen tässä elämässä tekeen kaiken mstä haaveilen.
        Mutta onneks mun ei tarttekaan, hyvä kun on kaikenlaista haavetta.

        Ei ainakaan tartte alkaa suremaan sitä ettei joku ukko pyöri tossa lahkeissa.
        Ei se kuitenkaan olis valmis kaikkeen mitä ite haluun.


    • Sibone

      Nyt ei tuu mieleen kun kesäloma reilun kuukauden kuluttua.
      On sitä ootettukin :)
      Jotain lyhyehköö reissua suunnitteilla, muuten tehdä ex-tempore, mitä mieleen juolahtaa.. syksymmällä ehkä sitte hiukka pidemmälle, sinnekin vähä vapaata tiedossa.
      Silleen oon ajatellu, etten keräis mitään tekemättömiä (koti)töitä lomalle..

      • Viime kesäloma oli mulla sellainen ettei ollut mitään suunnitelmia, ja todella nautin siitä.
        Kotona olemista ja menemistä tuli ihan oikeassa suhteessa.
        Mutta todella ei ollut niitä lomalle jätettyjä tehtäviäkään.
        Kun elää suunnittelematta niin silloin voi tehdä ex tempore mitä haluaa. Ja sellainen usein juuri mun mielestä sitä parasta elämää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      386
      1492
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1278
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      116
      1210
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      162
      1113
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      987
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      896
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      816
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      800
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      91
      794
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      167
      681
    Aihe