Voiko sossu maksaa takuuvuokran?

peräkamarinpoega

Oon opiskelija, asun kotona kaukana koulusta, porukat erittäin velkaantuneet, opintotuki 112e/kk, bussikortti 108e/kk, ikä on sit lähempänä 25 kun 20. Näin kun se elämä hymyilee niin onko sossulta mahdollista saada jo jotain asumistukea asuntoon jota ei ole vielä. Eli voiko ne maksaa mun takuuvuokran jos löydän kämpän jostain?

Joo otan kyllä asiasta vielä selvää mutta se nyt menee vasta ens maanantaille mutta onko se edes käytännössä mahdollista?

3

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 5 + 3

Opiskelija saa yleensä muuta tukea vasta kun on ottanut opintolainaa. Paras olisi, jos voisit saada jotain hanttihommaa pariksi illaksi viikossa ja kesäksi.

Opiskelun plussapuolena taas olet oikeutettu hakemaan edullista opiskelija-asuntoa.

• peräkamarinpoega

Tässä ollaan jo 3000e auki sampolle ja jonossa ollaan opiskelija-asuntosäätiöön ja jostain pitäs niillekin taikoo se n.300e jos sieltä vapaita löytyy. Töitäkään ei tarvii näköjään tehä kun mihinkään ei pääse. Jos ois kesäks saanu töitä niin eihän tuo ois mikään ongelma ollu. Oikeesti alkaa olee mielenterveys heikoilla.

• 5 + 3
        peräkamarinpoega kirjoitti:

Tässä ollaan jo 3000e auki sampolle ja jonossa ollaan opiskelija-asuntosäätiöön ja jostain pitäs niillekin taikoo se n.300e jos sieltä vapaita löytyy. Töitäkään ei tarvii näköjään tehä kun mihinkään ei pääse. Jos ois kesäks saanu töitä niin eihän tuo ois mikään ongelma ollu. Oikeesti alkaa olee mielenterveys heikoilla.

Ehkä voit saada sossusta ainakin lainaa, kysy sieltä. Sossuhan ei muutenkaan kai anna rahaa vuokratakuisiin, vaan jonkun takauksen, että maksavat ne tarvittaessa. Voi olla, että sitten karhuavat takaisin, jossain sopivassa välissä, tai en tiedä.

Iltatöitä talvisin on usein helpompi löytää kuin kesätöitä, ja kyllä niistäkin jotain tienaa. Riippuu tietysti vähän, missä päin asuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      48
      6138
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      66
      3948
    3. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      16
      3017
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      190
      2865
    5. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      24
      2608
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      40
      2452
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2429
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      19
      2320
    9. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      317
      1451
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      149
      1448
    Aihe