Sähkön vakuusmaksu

aktiv kapitaal

Nyt siitä on KHO:n päätös.
Hallinto-oikeuden epämääräisestä päätöksestä kannatti hakea valituslupaa.

Sähkön vakuusmaksuun on myönnettävä toimeentulotukea.

Moneltakohan on jäänyt saamatta?

10

478

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2plus14

      Tässä luultavasti kyseinen päätös. Asiakas ei ole alunperin saanut vakuusmaksua (100€) täydentävänä tttukena.

      Nykyään sähkö sentään on perusoikeus tällä linjauksella, toisin kuin esim. verkkopankkitunnukset, joita ei luottotietojen vuoksi esim. OP myönnä uusille asiakkaille (= jumalattomat lisämaksut esim. laskujen maksussa)

      http://www.kho.fi/paatokset/58329.htm

      • Ei ainakaan OP

        Miten voi olla noin idiootti pankki kyseessä että edes verkkopankkitunnuksia ei saa jos on luottotietohäiriö? Eihän sitä verkkopankkitunnuksilla voi mitään luoton kanssa pelata vaan voi ainoastaa käyttää omia varojaan mitkä tilillä on sillä hetkellä. Aivan älytöntä syrjimistä.
        Minä olen myös luottotiotohäiriöinen enkä odotakaan että minulle annettaisiin luottoa tai luotollisia kortteja mutta olin aika äimän käkenä kun omasta pankista oikein soitettiin ja tarjottiin Visa Electron korttia (muutama vuosi sitten) kun olin aikoinaan kuullut että mitään kortteja ei sitten luottotietohäiriöisille anneta. No tyhmäähän se olisi jos tuo Electron korttia ei saisi luottohäiriöinen koska silläkään ei voi velaksi ostaa vaan ainoastaan käytää tilillä olevia varoja jotka tarkastetaan oston yhteydessä reaaliajassa.


      • kyllä voi
        Ei ainakaan OP kirjoitti:

        Miten voi olla noin idiootti pankki kyseessä että edes verkkopankkitunnuksia ei saa jos on luottotietohäiriö? Eihän sitä verkkopankkitunnuksilla voi mitään luoton kanssa pelata vaan voi ainoastaa käyttää omia varojaan mitkä tilillä on sillä hetkellä. Aivan älytöntä syrjimistä.
        Minä olen myös luottotiotohäiriöinen enkä odotakaan että minulle annettaisiin luottoa tai luotollisia kortteja mutta olin aika äimän käkenä kun omasta pankista oikein soitettiin ja tarjottiin Visa Electron korttia (muutama vuosi sitten) kun olin aikoinaan kuullut että mitään kortteja ei sitten luottotietohäiriöisille anneta. No tyhmäähän se olisi jos tuo Electron korttia ei saisi luottohäiriöinen koska silläkään ei voi velaksi ostaa vaan ainoastaan käytää tilillä olevia varoja jotka tarkastetaan oston yhteydessä reaaliajassa.

        Sori mutta nyt ei tietosi ole ihan ajantasalla! Visa Electronilla pystyy tilinsa ylittämään, se ei aina kulje reaaliajassa. Riippuu ihan kauppiaasta miten homma toimii.
        Ja verkkopankkitunnukset ovat hyvin vahva tunnistautunisväline esim. netissä jonka kautta pystyy tekemään pahojansa. Eli jos valmiiksi maksuhäiriöitä niin enpä antaisi oivaa tilaisuutta tehdä niitä helposti lisää.


      • sosiaaliasiakas.
        kyllä voi kirjoitti:

        Sori mutta nyt ei tietosi ole ihan ajantasalla! Visa Electronilla pystyy tilinsa ylittämään, se ei aina kulje reaaliajassa. Riippuu ihan kauppiaasta miten homma toimii.
        Ja verkkopankkitunnukset ovat hyvin vahva tunnistautunisväline esim. netissä jonka kautta pystyy tekemään pahojansa. Eli jos valmiiksi maksuhäiriöitä niin enpä antaisi oivaa tilaisuutta tehdä niitä helposti lisää.

        Electron tekee aina katevarauksen, joten tiliä ei voi ylittää. Ja verkkopankkitunnukset ovat nimenomaan vahva ja luotettava tunnistautumisväline, jolloin henkilötunnus tulee esille. henkilötunnuksesta nimenomaan tarkastetaan onko henkilöllä maksuhäiriömerkintöjä ja mitään et saa luotolle jos on. Syy miksi UUSILLE asiakkaille annetaan tunnuksia niin nihkeästi on se, että pankki ei halua pers aukisia asiakkaakseen, jotka eivät tuo kuin hiekkaa konttorin eteiseen. Minulla on kahdestakin pankista electron ja verkkopankkitunnukset, vaikka luottotiedot ovat aivan kuralla (lukuisia varattomuusmerkintöjä).


    • aktiv kapitaal

      Juurikin tämä.
      Ennakkopäätöstä nimenomaan asiaan hain.

      Kaikenlaista kiemuraa ja valhetta sos.tt ja perslautakunta kylvää.
      Valehtelivatkin Hallinto-oikeudelle, jotka jouduin kirjallisesti omilla kustannuksilla kumoamaan.
      Siitä kun hieman Hao:ta "muistutin" ja pyysin ottamaan kantaa laillisuuspuoliin, päätös oli aika yllättävä.
      En ollutkaan täydentävän ttt:n tarpeessa, vaikka samalla päivämäärällä ja samalle kuukaudelle tehdyssä toisessa ratkaisussa olin kuitenkin ollut..?

      Tuuliviirejä.

    • tyhmääkin tyhmempi

      Tyhmänä kysyn, mikä on sähkön vakuusmaksu?

    • aktiv kapitaal

      Sama kuin vuokravakuus, periaatteessa.

    • aktiv kapitaal

      Eipä johtavan sos.tt:n lellikki ollut moksiskaan, kun moralisoin vakuusmaksusta ja huonekalujen hankinnan kielteisestä päätöksestä samalle kuukaudelle.
      Molemmistahan tuli kielteiset päätökset, sekä noihin menoihin meni koko kuukauden perusosa.

      Vuokranmaksukykyä ei noiden päätösten takia enään ollut,- ja juuri solmittu vuokrasopimus purettiin epäluottamuksen puitteissa.
      No menihän sossulta vuokravakuusrahat.. Itse jäi tosin asunnottomaksi!

      On se reilua vaan aina sanoa, että päätöksistä voi valittaa.
      Ei niitä asunnottomuus kiinnosta ja sen hetkinen tilanne.

      Molemmat jututhan sössy hävis. 5-0 ja 6-1.

      Että morjesta vaan H.S ja Marjut S.

    • watti?

      Kuinka suuri on sähkön vakuusmaksu?

    • aktiv kapitaal

      Yhtiökohtainen.
      Alkuperäinen vaati 100e,- ja se toinen sosiaalitoimen ilmoittama, kaupungin oma yhtiö 200e.

      Ja sen toisen ei pitänyt periä lainkaan vakuusmaksua perslautakunnan mukaan kuten sen Hallinto-oikeudelle valehtelivat! Sosiaalityöntekijä oli sen varmistanut, kuulemma...
      Kirjalliset asiakirjani todentavat muuta, joiden hankintaan ei saanut kuitenkaan oikeudenkäyntikuluja.. :-(

      Tuon valehtelun takia asia meni KHO:hon asti kun vaadin heitä puuttumaan asiassa oikeudelle valehtelemisesta valalla.

      Tämän takia HO mm. katsoi, että on ollutkaan harkinnan varaisen tuen varassa kyseisessä kuussa, vaikka samana päivänä ja samassa käsittelyssä ollut toinen valitukseni mukaan olin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe