Kotieläintiede

Oman alan hommiin

Ikuisuuskysymyksiä:

-palkkaus
-työllistyminen esimerkein, kenelle paikat aukeaa
-kuinka paljon opinnot sisältää ja minkätasoisena matematiikkaa (oletetaan pohjat lukiosta heikoiksi), kannattaako lähteä lukemaan jos matemaattispohjaiset yliopisto-opinnot ovat hajottaneet pääkopan totaalisesti..?
- kuinka vaativia opinnot ovat jos ei koe alaa intohimokseen

Arvostaisin konkreettisia esimerkkejä, internetistä löytyy heikosti tietoa tarkoista työllistymismahdollisuuksista ym.

6

627

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LoittaAj

Höh, eikös kukaan kelliläinen ole eksynyt tänne :D Kertokaa nyt edes matematiikan osuudesta ja vaativuudesta opinnoissa?

• SariaMaria

Tilastotieteet ja kemia ovat iso osa opintoja (erityisesti kandin työn ja gradun tekemistä). Ensimmäinen asia melkein opinnoissa on läpäistä lyhyeen matikkaan pohjaava matikan tasokoe. Sen syvemmälle tasolle ei matikassa mennä muutenkin kuin tilastomatematiikan osalta.

• matikaks

Moi!

Tuo matematiikka tuntuu olevan aika pelottava mörkö opintoja suunnittelevalle. Kyllä niistä selviää ns. huonollakin matikkapäällä. Kaukaa hakien esimerkki miehestäni, joka oli aika kehno matikassa, mutta kovalla työllä ja proffien suosiollisella avustuksella hän on nyt tek.lis. ja loistavissa hommissa :) Siis yleistäen, ei se kotieläintieteiden opiskelu varmaankaan matikasta kiinni jää :)

• --------------------

Työllistyminen on ihan omasta itsestä kiinni eli mitä ottaa sivuaineeksi ja miten suuntautuu, kuten muillakin ns. generalistialoilla. Kyllä kursseista ihan lukemalla selviää läpi. Kannattaa muistaa että painotus on aika tavalla tuotantoeläimissä, vaikka monella kelliläisellä on heppa tai koiratausta

• SariaMaria

Miksi hakea alalle, jota ei koe intohimokseen? En suosittele tuhlaamaan 5 vuotta elämästään "ihan kivaan" -alaan. Sen sijaan ottaisin miettimistauon ja pohtisin, mitä oikeasti haluan tehdä. Jos alasta on kiinnostunut, maatalous- ja metsätieteellisessä pärjää aivan varmasti. Mut jos motivaatio on jo ennen hakuprosessiakin hakusessa, niin kyllä ne kurssit tulee olemaan aikamoista tervanjuontia. Ja tää pätee alalle kuin alalle.

• igsduahiuxs

Palkkauksesta voisi sanoa, että proagrian "neuvojana" (lue: palvelumyyjä) saat rapiat pari tonnia ja mahahaavan. Valion toimitusjohtajan palkka on hieman isompi, ja muut vaihtoehdot on jossain siinä niiden välillä.

Ai niin, yliopiston tutkijana voit saada sen 1700 vai mitä se nykyään lienee...

Noin muuten, kannattaa kysyä itseltään haluaako sörkkiä sisäelimiä. Työssä sitä ei tarvitse tehdä, mutta opintojen aikana tulee vastaan kaikenlaista muutakin kuin fistelilehmä.
      http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/aiti_isa_lehmassa_on_reika/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moi, nainen

Tunnustan, olen heikkona sun hymyyn, ja sekään ei auta yhtään, että sulla on täydellinen nenä. Joten ensi kerralla, kun
      Ikävä
      51
      1945
    2. Some räjähti! Joel Harkimo jakoi haikean viestin meriltä tärkeänä merkkipäivänä: "Välillä..."

Joel Harkimo on lähtenyt yksin purjehdukselle Atlantin yli. Tsemppiä ja voimia, Joel Harkimo! Lue lisää: https://www.s
      Suomalaiset julkkikset
      34
      1588
    3. Sedun opettaja?

Kukas Sedussa on ahdistellut alaikäisiä opiskelijoita? Tämä kansankynttilä oli saanut monta varoitusta, mutta sama homma
      Seinäjoki
      43
      1175
    4. Suurinta rakkautta

On päästää irti ja antaa toisen mennä. 😎🌹
      Ikävä
      82
      1173
    5. Bess jakoi hämmentävän kuvan - Anna Puu heittää roisin kommentin: "Onneks ei oo eka synnytys"

Ohhoh! No nyt on aika provosoiva kuva Bessistä. Kivoja kommentteja julkkisystävät laukoo... Tiesitkö, että Bessin (s.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1060
    6. Kumpi ihastui teistä ensin

Sinä vai kaivattusi?
      Ikävä
      56
      1049
    7. Milloin nähdään?

😕💕 Alan olla ihan loppu.
      Ikävä
      48
      1015
    8. Mitä mun pitää tehdä?

Mitä me mies tehdään? Mitä sä haluat mun tekevän? Mä en tiedä. Mä luulen tietäväni, että molemmat kärvistelee tunteid
      Ikävä
      40
      968
    9. Keskusta on kovassa nousussa

Persut ovat jäämässä kauas taakse. Maaseudun ihmiset ovat palaamassa järkiinsä epäonnistuneen persuseikkailun jälkeen.
      Maailman menoa
      129
      945
    10. Näytät paremmalta kuin koskaan ennen

Aivan jokaisena päivänä. Minä pidän sinusta parhaimman huolen. Lupaan sen, sen voin luvata.
      Ikävä
      38
      916
    Aihe