Olemme menossa kesälomalla Agina Marinaan. Rethymnonin ostosmahdollisuuksia on kehuttu monessa paikassa, onko todella näin?
Onnistuuko matka helposti/ kuinka paljon tulisi maksamaan?
Miten matkustus onnistuisi? Kielitaito on aika pieni, ja näin ollen olisi hyvä tietää etukäteen onko helppoa, ettei joudu taksia maksamaan hirveästi...
Agia Marina- >Rethymnon
4
902
Vastaukset
- Helppo juttu!
Kyllä Rhetymnonissa on hyvät ostosmahdollisuudet, se on oikea kaupunki. Pääsette Agia Marinasta Rhetymnoniin Hanian kautta.
Bussi Agia Marinasta Haniaan maksaa 1,70 ja busseja menee noin puolen tunnin välein.
Bussit Hania-Rhetymnon maksaa 6,20 ja niitä menee tunnin välein.
Hinnat oli noi viime kesänä, mutta tuskin on paljon muuttuneet. - meemee11
Meneekö bussi lähelle mahdollisia shoppailupaikkoja? Vai joutuuko taksilla menemään?
Tuleeko takaisin Haniaan yhtä tiheästi busseja? - Kreetan matkaaja
Enempi shoppailupaikkoja on isoissa kaupungeissa! Eli joko Haniaan tai Iraklioniin ostoksille! :)
- Liikaa turisteja ...
Riippuu vähän mitä hakee. Iraklion on toki pääkaupunki ja suurin kaupunki, jossa on lähes tulkoon kaikkea, markkinat ja museot ovat Iraklionissa suurimmat. Jos asuu Agia Marinassa, on Iraklioniin pitkä matka.
Hania on Kreetan toiseksi suurin kaupunki ja ennen kaikkea turistikaupunki. Haniassa on kiva kauppahalli ja kaunis venetsialaistyylinen vanhakaupunki, joka on kyllä aika kaupallisesti hyödynnettyä turistialuetta, siitä ei yleensä tykkää jos etsii paikallista elämää. Valitettavan monissa tavaroissa lukee made in China eikä Chania. Itse en erityisesti pidä Haniasta, mutta kyllä siitä varmaankin monet tykkää, koska siellä on aina paljon turisteja. No joo, myönnetään, snobi turisti ei tykkää turisteista ... ;-)
Rethymnon on Kreetan kolmanneksi suurin kaupunki ja yliopistokaupunki. Rethymnonissa on myös kaunis venetsialaistyylinen vanhakaupunki ja lisäksi hyvin säilynyt linnake, turkkilaisajan moskeija ja paljon kauppoja ja käsityöläisten pajoja. Rhetymnonissakin vanhassakaupungissa on enimmäkseen turistikrääsää, mutta lisäksi kaupungilta voi ostaa mm. aitoja käsintehtyjä kreetalaisia soittimia, kenkiä ja nahkatöitä, joita ei saa muualta. Markkinoilta saa melkein mitä vaan, markkinapäivät ovat maanantai, keskiviikko, torstai, lauantai.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1706734
- 594552
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s293496- 613047
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161915- 171620
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271616Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401543- 341409
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest471350