Rodos bussiliikenne

Malla

Olen yrittänyt ottaa selvää Rodoksen bussiliikenteestä. Kuinka luotettavaa se on? Lukenut ristiriitaisia juttuja, joku sanoo että aikataulut ei pidä paikkaansa ja joku että bussilla on helppo matkustaa saarta. Niin että onko tässä lähiaikoina joku käynyt saarella ja käyttänyt bussiverkostoa, miten toiminut (jotkut keskustelut jotka löysin, oli vuosien takaisia, jos tilanteeseen tullut muutosta)?
http://rhodes-transport.gr/PUBLIC BUSSES.html
Onko tuo bussilista kaikkein tämänhetkisin? Pitäisi päästä lentokentältä Falirakiin ja käsittänyt että Kalithies lähin bussipysäkki?

11

5651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voiollataistittenei

      Onhan niilläkin aikataulut ja toki niitä noudatetaan. Hyvä perusohje on että älä odota kaiken tapahtuvan ihan juuri niinkuin Suomessa. Kyllä kaikki hoituu vaikka se minuutin tai pari jälessä olisikin.

      Verkostosta en valitettavasti osaa sanoa.

    • tuulis_254

      Hei,

      olemme matkustaneet monesti bussilla Rhodoksella eikä ongelmia ole ollut. Olemme menneet bussilla myös Falirakiin ja sinne pääsee ihan perille saakka. Valitettavasti en osaa sanoa pääseekö kentältä suoraan Falirakiin vai joudutko menemään ensin kaupunkiin ja vaihtamaan siellä bussia.

    • Rodostrianta

      Tässä toinen linkki, täällä olevat tiedot aikatauluista on olleet luotettavia: http://www.ando.gr/eot/eng/BUS.pdf

      Lentokentältä Falirakiin pitää mennä kaupungin kautta, ja kyllä sieltä menee busseja ihan pelkästään Falirakiin, mutta myös sellaisia jotka jatkaa sieltä eteenpäin.

    • Malla

      Kiitos vastauksista ja aikataulu-linkistä! :) Pitää tässä hetken miettiä jos lentokenttäkuljetukset suorittaa a2betransfers:in avulla, kuitenkin ne noudattavat lentojen saapumis/lähtemisaikoja. Toisaalta, noita busseja tuon aikataulun mukaan menee suht tiheästi. Täytyy miettiä. :) Vielä vähän yli viikko aikaa lähtöön. :P

      • turhaan odottanut

        En luottaisi busseihin. Odotimme viime viikon torstaina Rodinin puiston pysäkillä bussia - aikataulujen mukaan olisi pitänyt mennä jo kolme vuoroa odotusaikana. Saimme lopulta toisen tunnin odotuksen jälkeen taksin. Niitäkin oli tosi vähän siellä kulmilla.

        Bussit ajavat kovaa, liikenne on muutenkin vauhdikasta, näin useita punaisia päin ajavia autoja ja moottoripyöriä.

        Ota taksi tai käytä matkatoimistojen busseja, etenkin jos tulet illasta. Aikataulut ovat vain viitteellisiä, ajavat jos ajavat.


      • pakettilainen
        turhaan odottanut kirjoitti:

        En luottaisi busseihin. Odotimme viime viikon torstaina Rodinin puiston pysäkillä bussia - aikataulujen mukaan olisi pitänyt mennä jo kolme vuoroa odotusaikana. Saimme lopulta toisen tunnin odotuksen jälkeen taksin. Niitäkin oli tosi vähän siellä kulmilla.

        Bussit ajavat kovaa, liikenne on muutenkin vauhdikasta, näin useita punaisia päin ajavia autoja ja moottoripyöriä.

        Ota taksi tai käytä matkatoimistojen busseja, etenkin jos tulet illasta. Aikataulut ovat vain viitteellisiä, ajavat jos ajavat.

        Ei matkanjärjestäjien busseihin pääse jos on ostanut vain lennot. Maksua vastaan saattavat ottaa jos on tilaa.


    • rodolla lomaileva

      Kulkeehan siellä bussit ja aikataulut pitää paikkaansa. Lentokentältä ei ole pitkä matka turistirysä Falirakiin, sen menee vaikka taksilla. En kyllä usko että mitään bussia kentältä falirakiin menee, täytyy mennä rodoksen kaupungin kautta.

    • rodostrianta
      • lomaileva

        Taxien hinnat nousee joka vuosi. Voivat olla viimevuotisia hintoja. Ennenkuin ottaa taksin, kannataa ehdottomasti kysyä hinta etukäteen, muuten voi olla mitä vaan.


      • kokemusta on
        lomaileva kirjoitti:

        Taxien hinnat nousee joka vuosi. Voivat olla viimevuotisia hintoja. Ennenkuin ottaa taksin, kannataa ehdottomasti kysyä hinta etukäteen, muuten voi olla mitä vaan.

        Rodoksen itärannikon bussiliikenne on tutuinta. On menty Pefkosista kaupunkiin ja myös Lindokseen. Bussit palvelevat paikallisia eli niiden täytyy päästä töihin ja kouluhin. Itärannikon linja on aika luotettava, tietysti on bussit olleet täysiä kun esim. viime kesänä oli heinäkuussa taksilakko.


      • rodostrianta
        lomaileva kirjoitti:

        Taxien hinnat nousee joka vuosi. Voivat olla viimevuotisia hintoja. Ennenkuin ottaa taksin, kannataa ehdottomasti kysyä hinta etukäteen, muuten voi olla mitä vaan.

        Tuon ando.gr:n hinnat päivitetään useammin kuin kerran vuodessa :)

        Bussiaikataulut aina kun ne muuttuu, eli jopa useamman kerran kuukaudessa.

        Taksihinnatkin näkyvät olevan tältä keväältä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      131
      1374
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      103
      889
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      615
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      543
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      35
      432
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      182
      401
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      399
    Aihe