mikä on normaalin 14 vuotiaan paino

lihava poika14v

painan ite 76,8kiloa ja olen 173cm pitkä mitä mun pitäisi tehdä että laihtuisin.

36

8868

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pysy liikkeellä

      Olet vielä normaalipainon rajoissa. Ihmisiä on monen mallisia, eivät kaikki mitenkään voi olla samanmallisia luiltaan, lihaksiltaan ja painoiltaan. katso vaikka urheilijoita, voimalajeissa ja kuulaa työntävät köriläät ovat kaukana maratoonarin linnunluisista höyhensarjalaisista. uimaritkin voivat olla melko raskastekoisia, silti terveitä ja voimakkaita.

      Ruokahalu on hyvin psyykkinen ominaisuus. Toiset ovat yhdestä voileivästä kylläisiä, toiset jo lapsesta asti kokevat valtavaa nälkää ja täyttävät itseään sen mukaan. tarkkaile nälän tunnettasi. Syö vain kolme kertaa päivässä. Keskity niihin kertoihin suunnittelemalla vähän etukäteen mitä meinaisit syödä. Ylimääräisiä herkkuja vain muutaman kerran kuussa, niitä voi sitten odottaa ja erottaa arjen juhlasta. Muista että maailmaan mahtuu kaikenlaiset ihmiset, mukava kohtelias luonne on ulkomuotoa tärkeämpi.

      • lihava poika 14v

        en pysty siihen


    • hgjhgjh

      Älä välitä ton Urheilijan sadistisesta kommentista, sillä on noussut kusi päähän. ;)

      Laihtuakseen ruokavaliota on kevennettävä. Pelkkä liikunta ei laihduta juuri ollenkaan. Mistä voisit keventää?

      Syötkö kaksi suklaapatukkaa päivässä? Syö nyt yksi. Juotko kevytmaitoa? Vaihda rasvattomaan. Syötkö säännöllisesti? Yritä syödä n. 3-4h välein. Juotko paljon mehuja ja limsoja? Vaihda veteen. Vähennä juuston, rasvaisten, suolaisten ja makeiden herkkujen syömistä. Huom. VÄHENNÄ, ei tarvitse lopettaa kokonaan. Yritä suosia esim. hedelmien, kasvisten tai marjojen syömistä. Jokin hedelmä mistä pidät, vaikka banaania. Yritä vaihtaa valkoinen leipä täysviljaan tai ruisleipään. Jos on otettava välipalaa, hedelmä on oiva välipala. Pyri kokoamaan lautasesi lautasmallin mukaan. Älä laita kahta litraa margariinia leivän päälle.

      Tällaset perusasiat toimivat jo oivasti. Aloita pienellä :).

      • asdfgh4

        Mutta se ei aina ole niin helppoa miltä kuulostaa.. :)


      • jfdkof4
        asdfgh4 kirjoitti:

        Mutta se ei aina ole niin helppoa miltä kuulostaa.. :)

        mutta sekään ei aina ole niin helppoa että katsot ketjun päiväystä.. :)


    • läskit liikkeelle

      paino alle 70kg niin on ok, liikunta on hyväksi, mutta ruokvalino muutos laihduttaa paljon enemmän

      • Poika 14

        vaikka paino sanoisi paljon niin ei se kyllä oikeasti tarkoita että onko ylipainoinen muistuttaisin vaan että jos on lihasta niin Ei ole ylpainoinen


    • niin?

      Ei kilot itessään kerro paljon mitään ylipainosta, vaan se että onko läskiä ja kaksoisleukaa jne.

    • Normis

      Et oo ylipainonen!

    • LäskiLapsi14v

      14v tyttö 155.5cm paino on 35.. Pudottelen kokoajan alaspäin..

      • Anonyymi

        Joo ite 14v tyttö 159cm ja painoa about puolet enemmän että älä enää pudota oot alipainone 😟


      • Anonyymi

        oot alipainone syö vähä


    • JokuRandomTr

      Itse oon n.160-170 ja painan jotai 45kg tyttö oon 14

    • Poika14vsuomesta

      Itse olen 14-vuotias poika painan 75kg 175cm pitkä käyn puntilla 3 viikossa ja jaksan nostaa oman painoni verran ja jaksan kyllä liikkua todella paljon eikä oo mies tissejä niin entiedä miks painan näin paljon vaikka mulla on 1 herkkpäivä viikossa.

    • Hanna14

      Itse olen 14v tyttö ja pituus on 170 ja paino 79kg ja kyl kaikki mun luokkalaiset tytöt painaa suunnilleen yht paljon terkkari sano et olisin ylipainonen mut en usko

      • Anonyymi

        Ei kannata uskoo niit terkkareit. Mulle sanottii et olin ylipainone ku olin ehkä 12-13 ja painoin ehkä 50g ja nyt oon 14 ja 159cm ja painoa 59kg joka on mulle tosi paljon koska oon tosi lyhyt


      • Anonyymi

        Kyllä ton perusteella olisit vähän ylipainoinen , koska mäkin olin vuosi sitten 13v pituus 165 ja painoin 72 kg ja olin ylipainoinen. Olen varma että muut tytöt luokallasi ovat noin 10kg kevyempiä kuin sinä. Mutta kannattaa uskoa että olet ylipainoinen


    • 2004

      No kuule ite oon 14v/185cm/100kg ja kaverit sanoo että en näytä ees lihavalta että oisin niitte mielestä 80kg. mutta ihs. mua ei haukuta koulus ja minulla on tosi paljon kavereita ihan 13 vuotiaista 18vuotiaisiin asti.

    • Anonyymi

      Olen 14v kohta 15v ja olen 170cm pitkä ja painan lähes 100kg, olenko lihava?

      • Anonyymi

        Jos et ole omasta mielestä lihava niin onko sillä painolla väliä.


      • Anonyymi

        Oon ite 14v ja 159cm ja painoa 59kg joka mulle on tosi painava koska en oo ikinä painanu näi paljon, mutta mun mielestä et oo millään tasolla lihava, koska luut painaa ja oot pitkä nii paino ei välttämättä täsmää.


    • Anonyymi

      Oon koht 15v ja 174-175cm ja 65kg

    • Anonyymi

      Itse olen 14v 165cm ja painan 50kg se ei ole normaalia mutta paljonko on normaali painoinen 14v ihminen?

      • Anonyymi

        tyttö vai poika. Perus asetukset menee niin että poikien normi paino on sama kuin mitä mittaa yli metrin eli jos 179 pitkä niin 79kg on normaali ja tytöillä taasen pituus miinus 10kg eli jos olisit tyttö niin painosi normaali jos 55kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tyttö vai poika. Perus asetukset menee niin että poikien normi paino on sama kuin mitä mittaa yli metrin eli jos 179 pitkä niin 79kg on normaali ja tytöillä taasen pituus miinus 10kg eli jos olisit tyttö niin painosi normaali jos 55kg.

        Perusasetus on sellainen että pituudesta otetaan pois ensin 100 ja sitten vielä vähennetään miehillä 5% ja naisilla 10%.
        Esim. (180-100)*0,95 = 76 kg tai (170-100)*0,9 = 63 kg.


      • Anonyymi

        Mun mielestä ”normi” painoo ei ole ees olemassa koska pitäis tietää pituus ja ikä mut lääkärit/terkkarit/google sanoo vaan iän perusteella joka ois noin 50kg mut ite olen 14 ja pituus 159cm ja painoa 59kg joten itteni mielestä oon lihava tai ylipainonen.


    • Anonyymi

      Syö vaan joka toinen päivä.

    • Anonyymi

      https://www.menaiset.fi/artikkeli/hyva-olo/terveys/tilanteita-joissa-painoindeksi-ei-yksinkertaisesti-toimi-painoindeksi-voi

      ”Painoindeksi ei ole kovin tarkka ylipainon mittari. Siinä on paljon puutteita, eikä se siksi ole kovin hyvä lukema yksilötason terveellisen painonvaihtelun seurantaan.Se on alun perin kehitetty ihmisten painon ja pituuden suhteen tilastolliseen seurantaan.

      On tilanteita, joissa painoindeksi ei kuitenkaan toimi hyvin. Se ei sovellu hyvin lasten, vanhusten, lyhytkasvuisten eikä hyvin lihaksikkaiden arviointiin.

    • Anonyymi

      Oon joku 160-165cm 13,5 ja painan tasan 75. En näytä mitenkään "läskiltä" mutta kyllähän sen huomaa että ylipainoa on. Vähän vaan pelottaa vaan kun vanhemmat on aika isokokoisia niin en haluis miksään läskiks. Oon yrittäny vähentää syömistä ja herkkujen määrää mutta kiloja tulee vaan lisää ja lisää. Onko vinkkejä? Asun korvessa niin ei oo oikeen mahollisuuksia mennä kuntosalille mutta oon kyllä tehny punnerruksen päivässä ja 10 kyykkyä sekä välttänyt hissejä. Vikkejä tulemaan

      • Anonyymi

        Kait siellä korvessa voi käydä kävelylenkeillä vai eikö siellä ole edes teitä tai polkuja?


    • Anonyymi

      Ite oon 14v 166cm/57,5 kg. Itse järkytyin ku näin luvun vaa'alla koska en ole painanu näyn paljoa ja tuntuu että olen lihava

      • Anonyymi

        No jos siltä tuntuu niin laihduta äläkä valita.


    • Anonyymi

      itse olen 162cm ja painan 59,7kg
      Hyvin lihaksikas ja selkeästi muita urheilullisempi. Tämä on ihan normaalipaino. Kuntoilu ja terveellinen ruokavalio ovat avainsanoja.

    • Anonyymi

      TIEDOSTAN TÄMÄN OLEVAN JO VANHA HOMMA MUTTA TÄNNE KUITENKIN NÄHTÄVÄSTI ITSEKIN VIELÄ EKSYIN JOTEN :)


      Okei. Öö ite oon tosin likka ja 14 wee. Pituutta 170cm. Painan 85kg ja tiedostan sen olevan liikaa. Tosin tiedostan myös sen että on myös paljon lihasmassaa ja hyvä kunto.

      Asun maalla pienellä tilalla. Pyöräilen kesäisin montakymmentä kilometriä päivässä. Olen myös ratsastanut koko elämäni. Joten fyysisesti aika hyvä kunto.

      En silti näe itseäni minään lihaskimppuna vaan läskinä lihapullana.

      KAIKKI KEHITTYY ERI IKÄISINÄ !

      Olen kropaltani jo aikuinen ja myös sen painoinen.
      Tämän myös huomannut puolituttu joka ei muistanut ikää ja kysyi, että joko on ajokortti ajettu.

      Tiedostan myös sen tunteen kun kaikki pojat karttaa ja pitää läskinä.

      • Anonyymi

        ”Tiedostan myös sen tunteen kun kaikki pojat karttaa ja pitää läskinä.”

        Oletko ajatellut, että saisit lohtua pilailun ja parodioinnin maailmasta?


      • Anonyymi

        aijai kun 14 vuotiaana näyttää jo vanhalta. Ei ole mikään kohteliaisuus jos luullaan lasta aikuiseksi. Kun ikää tulee niin näytät ikäistäsi vanhemmalta ja se ei ole naisena hyvä juttu.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe