Mitä yhteistä on brittibändeillä?

Brit-Rock

Kaikkien ensimmäiset kaksi-kolme levyä olivat hyviä ja loput roskaa.
vrt. Oasis, Radiohead, The Verve, Coldplay.
The Stone Roses tulee takaisin: saa nähdä mitä saavat aikaan..

3

196

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • really?

Coldplay:hyn ja Radioheadiin oon enemmän keskittäny huomiota. Levyhyllystä löytyy Coldplayn kaikki 5 albumia ja Radioheadilta 7 kahdeksasta albumista. Kaikki albumit on kuitenkin kuunneltu jossain formaatissa.
      Mielipiteeseesi Coldplaysta voin todellakin yhtyä; Parachutes oli todella puhuttelevaa ja tummaa soundimaailmaa hienoine lyriikoineen, A Rush of Blood raikkaampaa mutta edelleen hienoa poprockia. X&Y:ltä löytyi muutama kelpo raita, niin kuin Viva la Vidalta mutta nämä kaksi olivat kuitenkin kahteen ekaan albumiin verrattuna mitäänsanomattomia. Mylo Xylotosta puhumattakaan, josta ei käteen jäänyt yhtään mitään.
      Radioheadilta sen sijaan löytyy upeita albumeita myös ensimmäisten jälkeen. Eka albumi Pablo Honey oli tavallista kitararockia, muutamine hienoi hetkineen ja oivaltavine lyriikoineen, hieno albumi kokonaisuudessaan. Oon miettiny että olisko jääny erilaine maku suuhun jos olis ollu hienompi ja tunnelmallisempi kansikuva? The Bendsillä musiikki oli oikeastaan melko samanlaista, mutta fiilis kuitenkin on aivan erilainen. Päätösraita Street Spirit (Fade Out) on mielestäni yksi maailman hienoimmista biiseistä. OK Computeria onkin jo ylistetty paljon, ehkä liikaakin? Kid A ja Amnesiac ovat jääneet minulle hieman kylmiksi mutta toivon että vielä joskus ymmärtäisin niistäkin sen "jutun". Albumeilta tosin löytyy upeita teoksia, esim. How to Disappear Completely, Pyramid Song, I Might Be Wrong, Life In a Glass House, You And Whose Army?...
      A Hail to the Thief oli hieno albumi, mutta en saa siitä kokonaisuutta. In Rainbows: Ehdottomasti parasta Radioheadia 2000-luvulla, jokainen biisi todellakin ansaitsee paikkansa levyllä. Albumin jälkeen julkaistusta matskustakin löytyi aivan upeita biisejä. The King of Limbsin alku jää minulle varmaa ikuisuudeksi arvoitukseksi, lopusta kuitenkin löytyy upeat Lotus Flower, Codex, Gipe up The Ghosts. Loppujen lopuksi Radioheadin albumeiden laittaminen parhausjärjestykseen on mahdoton tehtävä, mutta ei todellakaan ole tullut ensimmäisten levyjen jälkeen roskaa, ei ollenkaan.
      Oasista oon jonkin verran kuunnellu, hyviä biisejä löytyy 2000-luvultakin mutta albumeja en ole kokonaisuudessaan kuunnellut niin paha sanoa mitään.

Tälläsen näköjään kirjotin, tuskin tätä kukaan edes lukee?

• joopa juu

Supersonic ja Masterpiece on fucking loistavia songs from bändiltä oasis

• Kallakeri

Se on urpo MASTERPLAN! Eikä mikään fucking masterpiece!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      41
      2233
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      223
      1984
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1538
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1265
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1207
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      138
      1114
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1088
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      999
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      63
      954
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      950
    Aihe