Mulla on "perinteinen" televiso - digiboxi -yhdistelmä. Joidenkin ohjelmien TV-kuvan formaatti leviää niin korkeaksi, että tekstitys jää kuvaruudun alareunan alapuolelle. Jos on kaksi riviä tekstiä, ylempi näkyy ja alemmasta hieman kirkainten yläreunaa. Olen yrittänyt vaihdella sekä digiboxin että television säätöjä, mutta mitään sellaista järkevää vaihtoehtia ei löydy jossa kuvan alin osa teksteineen näkyisi kunnolla. Aiemmin tämä oli lähinnä kakkosen lähetysten ongelma, nykyään ainakin joidenkin ykkösen ulkomaisten ohjelmien tekstit myös jäävät näkymättömiin. Mistä päin kannattaisi etsiä ratkaisua? Televisio on Helsingissä kerrostalossa kaapeli- TV:n päässä.
-Pentti
TV-kuvan tekstitys jää alareunan alle
5
315
Vastaukset
- Arvaus taa kerran
Jos digiboksi on Topfield, niin nollaa painelemalla saa kuvasuhdetta muutettua helposti. Kannattaisi näihin kysymyksiin laittaa se digiboksin merkki, niin ei mene arvaukseksi..
Joku Doro DV3 näyttäisi tuo digiboxi olevan. Ruotsalainen merkki, missä lie oikeasti valmistettu. Selkainen ihan tavallinen, korttiasemalla varustettu pikku boxi.
Yritän jotenkin nollata asetukset, saa nähdä tuleeko apu tästä.
-Pentti- Kokeile asetuksia?
Kokeilemalla se asetus löytyy.
Jos TV on 16:9, niin digiboksista tietenkin valitaan 16:9 ja jos kyseessä on 4:3 televisio, niin digiboksiin vain asetus 4:3 letterbox ja kuvasuhteen automatiikka päälle. Mustia reunoja jää, mutta haitanneeko tuo.
Joillakin televisioilla kuva siirtyy sivuun, jos digiboksin videolähdön asetuksena on RGB. Vaihtamalla asetus videoksi kuva saattaa siirtyä kohdalleen.
- jhvijhgviuh
Jo mainittujen kuvasuhdeasetusten lisäksi saattaa boksissa tai telkussa olla erillinen zoom-toiminto.
Ihmettelen sitä, että ongelma olisi YLEn kanavilla mutta ei MTV3lla tai Nelosella. YLEn tekstitykset asettuvat ruudulle kuvasuhdeasetuksista riippuen eri tavalla, kun useimmilla muilla ilmaiskanavilla tekstit ovat kiinteästi kuvaan "poltettuja". Jos TV on 16:9 niin kuvasuhde TV:ssä tulee asettaa 4:3. Tämä pitää tehdä, kun boksi on poissa päältä. Sitten boksista asetetaan oikea suhde. Tämä voi riippuen boksista olla 16:9, auto tms. Häpeätkö boksisi ja TV:si merkkejä ja malleja, kun et kerro niitä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448781
- 785302
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14780Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon383824Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella543212Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme273115- 403050
- 412246
- 331778
- 2091727