Päänsärky pysyy usein aisoissa särkylääkkeiden ansiosta, mutta on alkanut ottamaan sydämestä ihan vaikkei tekisikään mitään. Joskus vein naapurin miehen terveyskeskukseen, kun hänellä oli ottanut sydämestä, mutta ottivat terveyskeskuksessa vaan sydänfilmin ja jonkin verikokeen ja komensivat kotiinsa. Naapuri sai sitten myöhemmin aivoveritulpan. Liekö se samperin tulppa mennyt sitten sydämen läpi tai jotakin.
Minnekkä siis kannattaisi mennä että otettaisi vakavasti, kun tuntuu että terveyskeskuksissa ajatellaan liikaa kuntataloutta?
Eivät mielellään kirjoittele lähetteitä minnekkään.
Päänsärky ja sydänkipu
5
337
Vastaukset
- Kroonikko
En ole mikään asiantuntija sydänoireissa, mutta kommentoin omien kokemuksien valossa.
Voiko sydämestä ottaminen olla yhteydessä käyttämiisi lääkkeisiin? Särkylääkkeisiin tai muihin mahdollisiin lääkkeisiin? Et kertonut onko sinulla diagnosoitu migreeni vai onko muuta päänsärkyä.
Mulle esim. aspiriini, ketoprofeeni, ibuprofeeni ja migreenin täsmälääkkeet triptaanit aiheuttavat sydänoireita. Samoin osa migreenin estolääkkeistä. Käytänkin migreenin pääosin Panacodia (parasetamoli pelkästään on kuin karkkia söisi, eli ei tehoa lainkaan), vain pahoihin kohtauksiin otan triptaaneja (mieluummin ikävät sivuoireet niistä, kuin keikka päivystykseen kipupiikille tai migreenitippaan).
Ihan ekana sinun kannattaa hakeutua lääkärille ja otattaa se sydänfilmi. Se kertoo paljon. Sydänoireiset potilaat otetaan lääkärissä kyllä aina vakavasti. Jos filmissä ei ole erityistä, niin sitten pitää selvitellä oireitasi muuten ja jatkotoimina esim. lähete erikoislääkäriä tilanteen mukaan. Myös päänsäryn syy tulee siellä lääkärissä tutkia ja selvittää, ellei sitä ole jo aikaisemmin tehty.
Mulla sydänfilmi on otettu noin 6 kertaa viimeisen 2 vuoden aikana, mutta rytmihäiriötä ei ole juuri niillä kerroilla saatu kiinni nauhoitukseen. Verenpainemittari todistaa rytmihäiriöt, mutta kyllä ne tuntee ranteestakin pulssian tunnustelemalla. Sydämeni toiminta on kuitenkin todettu normaaliksi ja rytmihäiriöt "vaarattomiksi". Tiedän, mitkä lääkkeet eivät sovi, ja kun ne jätin pois, niin sydänoireita on sen jälkeen ollut vain triptaanien yhteydessä.
Äläkä nyt jää miettimään, mitä naapurillesi kävi. Sydämestä ottaminen voi olla yhteydessä hyvin moneen eri sairauteen. Jopa ihan vain ylirasitus (fyysinen tai psyykkinen) ja stressi aiheuttavat sydänoireita! Terveyskeskukseen ei kai kannata mennä, koska niiden toiminta ei ehkäö ole terveyteen liittyvää, vaan pelkästää olemista ja kuntatalouden huonoa hoitamista.
Kaikki ovat haukkuneet terveyskeskusten toimia. Se että kuntapuolella on muutenkin tehty epäilyttäviä ratkaisuita useiden asioiden suhteen saa tuntumaan siltä ettei yhteiskunta ole ihmistä, vaan ihminen yhteiskuntaa varten.
Kunnan jätehuoltokin pisti muistutuslaskun perintätoimiston kautta. Olin laskun maksanut, mutta hiukan myöhässä ja perintätoimisto vaati omaa osuuttaan muistutuslaskusta, koska en ollut vaivautunut soittamaan perintätoimiston jonotusnumeroon ilmoittaakseni että olen laskun maksanut. Myös terveyskeskus lähetti muistutuslaskun perintätoimiston kautta.
Jos kunnalla on tarvetta saada ihmisiä perintätoimistojen asiakkaiksi, niin ei se tunnu oikein sellaiselta kunnalta mikä toimisi ihmisten parhaaksi.
EKSOTE, tai mikä lie on täällä ne yhdistyneet ammattitaidottomat tumpelot.
Olen kyllä suunnittelemassa muuttoa pois aluksi tältä kunta-alueelta ja myöhemmin koko maasta. Lähetteissäkään ei lue kuin kaupunki, mihin pitää mennä ja etsiä itse lääkäri.
40:n asteen kuumeessa soitin terveyskeskuksen päivystykseen, niin sieltä vastattiin etten kuulosta kuumeiselta ja en päässyt vastaanotolle. Kaverini kuoli. Terveyskeskuslääkäri sanoi että hänellä on joku myyräkuume. Kun kaverini sitten yhtenä aamuna heräsi, niin oli lähes sokea. Vietiin sairaalaan ja hänellä oli aivokasvain.
Hammaslääkärikin sanoi minulle ettei tiedä mitä pitäisi tehdä.
Isänikin kuoli hoitovirheeseen.- ota rennie
minuakin joskus "pistelee" sydämestä. olen todennut että se on vain närästystä.
- ex rintakipuinen
kyllä sydän kivuista pitää mennä lääkäriin ,jos apua ei saa on se sitten hoitovirhe
kun jotain käy ,muta jos et ole käynyt lääkärissä et voi syyttää hoitovirheestäkään.
tuo pistos sydämmessä voi olla jotain muutakin närästystä - Kroonikko
Komppaan vielä uudellen tuota lääkäriin menoa, ellei kysyjä ole jo siellä käynyt.
Itselläni on ollut pari kertaa sellainen rytmihäiriö- ja rintakipukohtaus, että menin päivitystykseen, Saman tien jo ilmoittautumisluukulta tultiin hakemaan päivystyssaliin makaamaan ja kytkettiin sydänantureihin.
Kyllä sydänvaivaiset todella otetaan vakavasti!
Olen liian paljon joutunut käymään eri lääkäreillä, suurin osa ei ole osannut/pystynyt auttamaan, virheitäkin hoidossani on tehty monia. Mm. astmasta mulle sanottiin alun perin, että "sulla nyt on vaan vähän pienet keuhkot" ja kirvistelin sen kanssa yli puoli vuotta, kunnes pääsin vahingossa eri lääkärin kautta puhallustutkimuksiin, ahtautuma oli jo kova ja toiminta enää 60%...) .... Turhia lääkkeitä olen syönyt ehkä 30 eri sorttia, kun aina lykättiin uusi resepti käteen....
Silti , että oma asenne ratkaisee tässä hyvin paljon. En ole katkeroitunut tai kanna kaunaa lääketieteelle, vaan jos tulee tilanne eteen, että hoitoon on mentävä, niin sitten menen ja astun lääkärin vastaanotolle sisään yhteystyöasenteella, niin kyllä asiat sitten etenee.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83296MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681848Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758