Parvorokko -kokemuksia/neuvoja?

mammamaksi

Olen raskaana ja odotan toista lasta. Esikoiseni on 2-vuotias ja on tarhassa. Tarhassa on meneillään parvorokkoepidemia. Olin yhteydessä neuvolaan. He ottivat vasta-ainenäytteet ja selvisi, etten ole sairastanut kyseistä tautia. Lapsella ei vielä mitään oireita ole, mutta siinähän on parhaimmillaan melkein kuukauden itämisaika. Onko teistä joku ollut vastaavassa tilanteessa? Mitä olette tehneet/ Mitä tekisitte? Olettekio esim. tehneet niin, että mies vie tarhaan? Käsittääkseni on kuitenkin niin, että on hyvin epätodennäköistä saada tartunta suoraan päiväkodista, vaan tartunta äitiin tulisi sitten lapsen mukana. Tuntuu mahdottomalta ajatukselta ottaa lapsi pois tarhasta ainakin kuukaudeksi. Kun sitä pitää itse töihinkin mennä.. Olisiko jollain vinkkejä tilanteeseen? :)

7

5136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 16+2

Ei oikeen oo vinkkejä, mutta samantapaisessa tilanteessa olen ollut. Meillä mies kävi lasten kanssa kylässä perheessä, jossa seuraavana päivänä puhkesi parvorokko. Pitkät oli viikot, kun jänitettiin onko lapsiin tarttunut. Itse kävin myös kokeessa ja sama tuomio, en ole sairastanut. Mulla alkoi vielä just pahimmat viikot taudin kannalta. Ne on viikot 14-24. Me päästiin onneksi säikähdyksellä toivottavasti tekin. Kovin oon yrittänyt raskauden jälkeen parvorokkoa etsiä, että minä ja tyttäremme sen sairastaisi, jotteivat joutuisi samaa aikanaan jännittään. Nyt olen uudelleen raskaana ja parvorokkoa kartellaan...

Meidän poika oli tuolloin neuvolassa ja ryhmän eräs hoitaja oli raskaana. Hän sai sairaslomaa siihen asti kunnes selvisi, että hän oli taudin sairastanut. Perjaatteessa voisit kai yrittää sairaslomaa hakea suuren tarttumisriskin takia.

• 16+2

Siis ei neuvolassa vaan päiväkodissa tietenkin ;)

• kaskaskassss

Mulla on pervorokko. Olisiko syytä olla huolissaan? :D :D

• ninnu......

Minä sain parvorokon ollessani raskaana viikolla 18 . Sain sen ensimmäisenä perheestämme ja sen jälkeen sairastuivat kaikki muutkin, ei mitään tietoa mistä olisin tartunnan saanut... Neuvolasta laittoivat lähetteen verikokeeseen jossa todettiin että olin sairastanut tuoreen infektion. Sitten alkoi ramppaaminen äitipolilla, viikon välein kävin ultrassa sen 12 viikkoa mikä on tartunta aika sikiöön, seurasivat mahdollisia turvotuksia ja istukan ja sydämmen virtauksia. Neuvolan täti vain rauhoitteli että jos sikiöllä mahdollista anemiaa tulee niin sitten vain tankataan ilmeisesti istukan? napanuoran? kautta sikiölle lisää verta. Kaikki onneksi meni hyvin eikä mitään sikiölle tullut. Nyt h-hetki lähellä ja tässä vain odotellaan koska lapsi maailmaan putkahtaa :)

• ninnu......

Jatkoa edelliseen.. alkuperäisen tilanne on hankala koska tosiaan kuka nyt voisi kuukautta olla poissa töistä, minulle sanottiin että paras ehkäisykeino on käsienpesu usein, ostin kotiin vielä desinfiointi pullonkin vaikka eihän se minun tapauksessani enää tartuntaa estänyt :D... Meille tuo parvo tuli viikon päästä muille minun jälkeeni. Tsemppiä ja toivotaan ettei sinulle tartuntaa tule, niin v-mäinen tauti kyllä oli. Sinuna menisin vielä hetken päästä uudelleen kokeisiin koska tauti oli ainakin meidän perheessä niin erilainen, minullavaltavat nivelkivut öisin sormissa viikon verran, lapsilla ei tautia paljon huomannut ja miehellä pientä ihottumaa ja kutinaa käsivarsissa. Että jos sattuu että olet sen sairastanut huomaamatta..

• rokko täälläkin

Olisiko jollakin vinkkejä tianteeseen? Tuntuu mahdottomalta ottaa itseäni pois työpaikalta, mutta silti kärsin siellä tästä pervorokostani. Ajattelen vain pervoja koko ajna. Mitä möhömahaisempi tiine eukko on lähelläni, sitä pervompi olo mulle tulee. Pervooooo, tää on paha tää pervorokko tosiaankin.

• lkkjnhbiuhnj

MITEN TEEN KUN MULLAKIN ON PERVOROKKO????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe