oon nytte 6lk.
en muista olix meil viime vuonna vai tänä vuonna terveystarkastus, mut silti se oli vammasta!!!!
Jos teil on ollu 5 tai 6lk mimmost se oli? mitä ne teki teille?
Noh, meil oli sillee et lääkäri ei ehtiny tarkastaaa kaikkia, ku se meni lomalle tai jotai. Eli jotkut kute mä, jouduttii tarkastaa sit keväällä, ku muut tarkastettii syksyl.
Kaikki jotka tarkastettiin syksyl, ne sano et kaikki vaatteet piti ottaa pois, paitsi pikkarit, jopa rintsikat.
Ne sano et ei se lääkäti mitenkää hiplaillu rintoi tai mtn muuta.
Katto painoo pituutta ryhtiä yms.
Mut no.... Sit ku meil lopuil oli se terveystarkastus, nii meil oli jostai syyst joku toinen (nais) lääkäri.
Mut tiiättex mitä se mulle teki??? :OOOO
Piti ottaa kaikki vaatteet pois paitsi pikkarit. Mut sit se kurkki mun pikkareiden alle!! Sano jotai tyylii et "on karvotust" tai jotai tollasta!!
Vittuku ahisti ja pänni -.-
Sit kysyin kamuilt et oliko se tehny niilki tollei, nii sano et ei!!
PIKKASEN REILUUUUU!!!!! EI OO OIKEUTTA!! -,-
Ala-asteen terveystarkastus -.-
12
1394
Vastaukset
- ............
...
- tiedän tuntee!
meillä oli sama juttu 5. Luokalla ja se katto kaikkien housuihin... Oikeesti mitä vittuu se kenellekään kuuluu onko sull karvoitusta? Oliko teillä niin että seka terkkari ja lääkäri paikalla? Onneks yläasteella ei katella enää housuihin :D
- Mndföcrnmö
Sillon joskus ku meil oli vitosen syksyllä terveystarkastus mun pikkareihin ei katottu ku oli kuukautiset jo alkannu .
- Vitunpissishomoidiip
Ööööh.... mites tän nyt selittäs mutta sun kaverit valehtelee koska kaikkien housuihin yleensä katotaan.
Se on hyvä vaan kun katotaan että onko sulla jtn vajaakehitystä tai skpltauteja!! - 19tyttö
Mun 6.luokasta on jo 7 vuotta aikaa, mutta mulla ei kyllä katottu alkkareiden alle... Jos olis ni mä olisin varmaan tehny siitä jonki sortin numeron, vähintään vanhemmilleni... Terkkarilla ei oo mitään oikeutta tehdä tollasta teini-ikäsille lapsille, koska ainaki mulla se ois aiheuttanu suurta ahdistusta jne.
Se on yksityisalue, ja sinne ei katota ilman lupaa, ja alkkareiden alle kattomisesta pitää olla täysi oikeus kieltäytyä.
Rintojen tutkimisen ymmärtää vielä terveydellisistä syistä, mut karvotuksen kasvamisen tarkastamiseen ei oo mitään lääketieteellistä perustetta ainakaan mun tietääkseni. Ja mikäli on, niin sen asian voi ihan kysyäkin siltä lapselta, eikä tarvii kattoa ilman lupaa ihan ku se lapsi ei osais puhua.
Jos haluut koittaa vaikuttaa tohon asiaan niin, että teiän terkkari ei tee tota enää, ni voit tehä jonkunlaisen kyselyn teiän luokkalaisille/koululaisille, että kuinka montaa toi asia ahdisti siinä tarkastuksessa ja kuinka paljon. Sitte voit antaa sen koko kyselyn tulokset sille terkkarille ja laittaa siihen loppulauseen, että tää toimenpide voi olla teille vahingollista ja että se on monen mielestä ahdistavaa, minkä takia se pitäis lopettaa. Jos et haluu ite tehä sitä kyselyä, ni tietenki voit koittaa pyytää sun opettajaa tekemään sen.
Ehdotin kyselyä sen takia, että monen ihmisen mielipide on aina paljon vahvempi viesti kun yhden mielipide. - näinsemenee!
Mulle se käski riisua kaikki muut vaatteet, paitsi alushousut. Silloin oli talvi ja menin kiltisti pukukoppiin, mutta tulin takaisin kalsareilla ja topilla. En suostunut riisumaan muita vaatteita, eikä terkka voinut niin käskeäkään tekemään. Sitten se ehdotti housuihin kattomista, mutta kielsin sen lujasti. Ei se mihinkään pakottanut, kun kunnolla napakasti sanoo, ettei halua. Pitää osaa pitää puolensa, koska kaikki joka jää uimapukusi alle, on sinun omaa aluettasi eikä KELLÄÄN ole oikeutta sinne tulla kurkkimaan ilman lupaasi.
Oon nyt ysillä. ^ Meillä ei kyllä koskaan ole koululääkäri halunnut rintsikoita pois O.o
Paita piti ryhtiä varten ottaa, eipä siinä juuri muuta ole ollut. On aina ollut oikein asiallinen lääkäri ja kysynyt vaan näistä asioista. Kyllähän nyt sen verran pitää potilaaseen luottaa!
Eri asia sitten joillain erikoislääkäreillä, siellä on kyllä selkä- ja nivelvaivoja tutkiessa pitänyt ottaa rintsikatkin pois. Jostain syystä se ei kuitenkaan ole niin häiritsevää, vaikka ortopedit ovat järjestään keski-iän ylittäneitä miehiä :P- no worries
Koululääkäri on lääkäri. Sillä ei ole mitään seksuaalista halua kurkkia kenenkään housuihin tai rintoihin. Toki se voi tuntua oudolta, mutta hyvää se vain tarkoittaa. Karvankasvu on normaali murrosiän merkki, mistä voidaan päätellä että hormonitoiminta on alkanut normaalisti. Jos se ei ala tarpeeksi ajoissa, siihen tarvitaan hoitoa.
Sitten voisi pistää epäilyttämään jos lääkäri olisi toista sukupuolta. Mutta silloinkin epäilen että lääkäri kyllä tekisi vain työtään.- Lääkäriin vaan
Jos tarkoitat mieslääkäreitä meinaat ettei he ole naisia ronkkinu ?
- ni021
Kyllä katotaan sinne housuihin pojilla, kaikilla 5 luokalla. 8 Luokalla katotaa onko esinahka kireä etc, sillon saattaa nolottaa enemmän..
- ooooooorgasmus
jos oot poika niin siellä katotaan onks sun kivekset laskeutunu ja niitä sitten puristaellessa voit saada orgasmin
- Jooppeli
En oo kertonut tätä kellekkää mut mul rupes stondaa kun piti riisuu housut ja se hoitaja tuli lähelle. Sit se vaan tokas et no ainakin toimii nuorella miehellä ja sano et laita housut vaan. Ei oo IKINÄ nolottanu nii paljo. Sit se viel kommentoi jotain et on normaalia et tällainen tilanne kiihottaa kokemattomia poikia ja hän ymmärtää. Olin ihan hiljaa ja halusin päästä pois.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673468- 152136
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701251- 441221
- 371131
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381073Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 471004
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.411000