Osaisivatko ihmiset kertoa jotain Turun taideakatemian nykyisestä tilasta? Millaista on opetus ja mitä asioita painotetaan? Ovatko opettajat osaavia ja opetus tasokasta? Entä miten tuo valintakoe, itselläni tuli kutsu sinne ja olisi ihan kiva tietää edes jotain ennen sitä. Yiritin etsiä tietoa, mutta aika nihkeästi löytyy omakohtaisia kokemuksia...
Turun taideakatemia
9
2912
Vastaukset
- rayniac
Heippa!
Opiskelen itse Taideakatemiassa kolmatta vuotta mediatuotantoa ja olen pitänyt opiskelusta todella paljon. Itse asiassa niin paljon, etten haluaisi valmistuttuani lähteä koulusta laisinkaan. :)
Opetus on käytännönläheistä, ja tenttejä on vähän. Tietysti tähän vastaamiseen auttaisi, jos tietäisin mitä olet hakenut opiskelemaan. Oma alani kun on ehkä noista Taideakatemian aloista teoriapainotteisin. Kurssit suoritetaan ainakin omassa suuntautumisvaihtoehdossani usein käytännön harjoitusten ja töiden kautta. Välillä saamme yritykseltä toimeksiantoja, ja ne tehtyämme saamme suorituksia opintorekisteriin. Harjoitteluja on 30 opintopisteen edestä (noin puoli vuotta), ja tuotantoja saman verran (tuotanto = elokuva, mainos, tapahtuma tms jota tuotamme eli hallinoimme itse).
Valintakokeet olivat omalla kohdallani kolmepäiväiset. Ensimmäisenä päivänä teimme esseitä ja harjoituksia, ja kävimme ryhmähaastatteluissa. Kolmanteen päivään mennessä puolet hakijoista oli tiputettu pois, ja vuorossa olivat yksilöhaastattelut ja vielä muutamat tehtävät. Myös valintakoetehtävät olivat käytännönläheisiä ja ainakin omasta mielestäni melko helppoja (ei siis tarvittu minkäänlaista etukäteistietoa alasta).
Kouluun pääsee kun sinne oikeasti haluaa. On turha luulla, että Taideakatemiaan haluttaisiin jo valmiita ammattilaisia, sillä eihän heille olisi enää mitään opetettavaa. :) Tärkeintä on, että on oikeasti motivoitunut ja haluaa oppia ja valmistua koulusta.
Turun Taideakatemian Opiskelijayhdistys kertoo opiskelijan elämästä muun muassa facebook-sivuillaan: https://www.facebook.com/TaideakatemianOpiskelijayhdistys/info
ja blogissaan: turkublogs.fi/toyry
Terkuin,
TOY ry:n pj :) - hmmmmmm
aloittaja, mihin koulutusohjelmaan sait kutsun jo? :/
- tiiu
Minäkin sain kutsun valintakokeisiin Turun Taideakatemiaan, kuvataiteeseen.
Kellään vinkkejä pääsykokeisiin? Etenkin se kiinnostaa, että suositaanko klassista taidetta verrattuna nykytaiteeseen, kun on niin perinteikäs koulu?
Entä kunpi on ratkaisevaa, tekniikka vai sisältö? Voiko noin edes sanoa? :) - huhhuhjännittää
Tännekin tullut kutsu jo eilen, animaatio-elokuva. Kellään kokemusta sen pääsykokeista?
- tiiu
Mäki oon ihan hermona, oon halunnu tätä niin pitkää :) !!!
Tsemppiä animaatioon!
En malta oottaa pääsykokeita, oisin valmis niihin vaikka heti! IIks :D - HPNL
Alkuperäinen kirjoittaja täällä. Sain tosiaan kutsun kuvataiteen koulutusohjelmaan. Kiitos rayniac vastauksesta! Avasi ainakin jonkin verran :)
Tällä hetkellä kovassa mietinnässä tuo etukäteen tehtävä valintakoetehtävä... Mitäköhän siihen keksisi. - jjjuliana
Hei te kaikki, jotka ootte menossa tonne elokuvan valintakokeisiin: missä ootte suunnitellu yöpyvänne? Itse tulen paikalle hieman kauempaa ja yöpaikkaa ei vieläkään löytynyt.. jäiks.
- efgsdlkfjhd
En suosittelisi Turun taideakatemiaa kellekään. Onneksi valmistuin itse tänä keväänä...
- tiiu
Mä pääsin sisään :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 951028
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam36801Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6744- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676