Siitepölyallergia ja lemmikki (koira)?

koiruliini2

Mikä on tällä hetkellä ns. virallinen kanta siihen voiko siitepöly(koivu)allergiaperheeseen hankkia koiran vai ei?
Jos esim. netistä etsii asiastta tietoa löytyy kovin ristiriitaisia vastauksia, toisten mukaan ei missään tapauksessa pidä hankkia ja toisten mukaan ei ole mitään estettä hankkia koiraa jos ei koiralle ole allergiaa vaikka muita allergioita olisikin.
Mikä on viimeisimpien tutkimusten mukainen kanta asiaan?
Koirakuume olisi kova ja perheessä koivuallergisia.

3

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei ole olemassa ns, virallista kantaa.
      Mun virallinen kanstani oli lääkärini jolta asiaa kysyin, minulla on paha leppä ja vielä pahempi koivuallergia.
      Lapsella on kissaallergia ja myös koivuallergiaa.
      Nyt koira ollut yli kaksi vuotta ja siitepölyallergia edelleen minulla pahempi, kun taas lapsella melkein oireeton tänä keväänä koivuallergia.

• Jos on siitepölyallerginen, herkistyy muita helpommin muille siitepölyille. Eläinallerginen taas toisille eläimille. Koivuallergisen vaara saada koira-allergia ei ole kovin suuri. Jos on valmis luopumaan tarvittaessa koirasta, mikä ettei sellaista hankkisi. Koira-allergia tulee, jos on tullakseen, yleensä vasta muutaman vuoden kuluttua.

• 48-53

Minulla on ollut koivuallergia koko elämän. Käsikauppa lääkkeet ei tehoa. Vuosia sitten otimme koiran. Ja kahden- kolmen vuoden kuluttua ( tuli koira-allergia? )
        Se ilmeni astmana ja jkv allergiana. Jouduttiin luopumaan koirasta. Minulle kävi näin, mutta kaikille ei.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      102
      4732
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3212
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      85
      2959
    4. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      80
      1710
    5. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1490
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      102
      1294
    7. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1019
    8. Miehen taloudellinen tilanne ja

halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah
      Ikävä
      29
      953
    9. Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?

En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan
      Ikävä
      40
      951
    10. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      105
      926
    Aihe