Onko minulla skitsofrenia?

Skitso?

Morjesta, olen tässä nyt ollut aika miettilieellä päällä muutaman viikon ja uskon, että minulla on skitsofrenia. En näe mitään hallunisaatioita, mutta "puhun" yksin pääni sisällä ja jos haluaisin kertoa jollekin kaverille jotain juttua, niin kuvittelen sen päässä, että kertoisin sitä asiaa hänelle, olen 17-vuotias nuori mies, voiko minulla siis olla skitsofrenia vai onko minulla vain luulo tauti, että kuvittelen kaikkea hölmöä? Pelottaa...

12

455

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • psykologi

Peniskateus ja oidipuskompleksi

• eräs skitso

Edellisen viestin kirjoittaja ei ole oikea psykologi, vaan puoskari ja provokaattori.

-Luultavasti sinulla ei ole skitsofreniaa, sillä skitsot ovat yleensä sairaudentunnottomia. Ehkä sinulla on vain toimiva mielikuvitus ja nuoruusikään kuuluvia ajatuksia ja pientä epävarmuutta itsestäsi. Jos asia huolestuttaa, niin mikään ei estä käväisemässä mielenterveystoimistossa tai omalääkärin kanssa keskustelemassa.

Hyvää kesää sinulle!

• eräs skitso

Hei, psykologi!

Nimimerkkisi on sinänsä ihan hauska, muttei oikein toimi tällaisella sivustolla. Haluatko sairaiden ihmisten uskovan, että olet oikeasti ammatti-psykologi??? Mitä iloa sinä siitä kuvitelmastasi saat?

Hiukan tuntuu siltä, että "diagnoosisi" kertovat lähinnä vain sinusta. Onko sinulla peniskateus ja oidipuskompleksi?!

• Skitso?

Muutkin saavat laittaa lisää vastauksia!

• Tuo on vakava oire,minulle tuttu,itse olen käynyt sisäistä avointa dialogia:) heh itseni kanssa ja se on tavallaan sairasta varsinkin jos se keskustelu ikään kuin tempaisee sinut mukanaan ,ottaa vallan ja varastaa huomiosi ikään kuin varkain...Mielellään olisin sinuun henk.koht. yhteydessä ,koska koen tämän ongelman niin läheiseksi ja mielellään auttaisin kanssa sairastavaa.Keskustelun tarve on ihan normaalia kuitenkin!!

• Skitso?

Ahaaa, eli tarkoittaako tämä, että minulla siis on skitsofrenia? Ja minun kannataisi mennä jonnekin lääkäriin käymään?

• Pyysinpä joutessani ylläpitoa siivoamaan yhteystietosi pois ketjusta!

Hauskaa skitsofrenian jatkoa :)

• Saatanan apina
        palstasoturi kirjoitti:

Pyysinpä joutessani ylläpitoa siivoamaan yhteystietosi pois ketjusta!

Eihän kenenkään yhteystietoja ole ollutkaan tässä viestiketjussa, oletko joku v*tun häirikkö?

• Saatanan apina kirjoitti:

Eihän kenenkään yhteystietoja ole ollutkaan tässä viestiketjussa, oletko joku v*tun häirikkö?

Oli täällä, minun viestiäni edeltäneessä viestissä, jonka ylläpito on jo poistanut! Hankin kaikki yhteystietoja sisältävät viestit poistettaviksi!

• Itse en osaa täällä ottaa yhteyttä nimimerkkeihin suoraan,mutta sinua mielellään yrittäisin auttaa,kun 17 vuotias on niin nuori ja oikeasti nuori ja en haluaisi pahaa jne.

• Skitso?

Ja tämä itseni kanssa keskustelu on ihan, kuin unessa juttelisi jollekin eli siis tarkennan vielä, voin alkamaan kuvitella, että kysyn vaikka äidiltäni jotain asiaa, ja hän sitten vastaa siihen, sellaisilla sanoilla, kuin itse sitten kuvittelen.

• Eräs vaan

Mä ainakin aika usein mielessäni puhun jollekin enkä pidä sitä outona. Tietenkin sitä lähes koko ajan ajattelee jotain! Mene ihmeessä puhumaan vaikka psykologin kanssa huolistasi pian äläkä yksin murehdi. Ammatti-ihmisen kanssa parempi keskustella kuin näillä palstoilla. Tietääkseni skitsofreniaan kuuluu useampi psykoosijakso ja monenlaisia oireita. Kuvauksesi ei oikein kuulosta mielestäni siltä... Nyt reippaasti terveyskeskukseen, turha vatvoa asiaa yksin!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka vanha kaivattusi on?

Gallup teille kaikille
      Ikävä
      118
      1409
    2. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      42
      1281
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      50
      1029
    4. Minkä haluaisit

Nähdä kaivatultasi
      Ikävä
      102
      898
    5. Ihana juhannusperinne

Lähdemme aina juhannuksena aivan hirveässä kännissä kiikkerällä veneellä pieliselle! Se on hauskaa ja jännittävää puuhaa
      Lieksa
      51
      815
    6. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      84
      813
    7. Mistä tunnistaa suomussalmelaisen kassajonossa

Terveiset täältä Kuopiosta! Olen aikoinaan Suomussalmelta lähtenyt maailmalle ja muutaman mutkan kautta päätynyt savon s
      Suomussalmi
      77
      733
    8. Älä itke rakas.

Tunnen sun kyyneleet silmissäni. Kaikki tulee menemään hyvin. Loppu häämöttää jo...
      Ikävä
      56
      718
    9. On ikävä sua

Muru.
      Ikävä
      34
      646
    10. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      59