Järkyttävät Häät

Oltiin bestikset

Tultiin juuri vanhan ystävän häistä.
Itä Hki.
Kirkkotilaisuus oli se sama vanha, tosin paikalla oli n 20 leikki-ikäistä ja 2 vauvaa.
Vauvat kiljuivat lähes koko ajan. Leikki- ikäiset olivat lastentarhassa, eli eivät olleet sekunttiakaan paikallaan tai hiljaa.
Yksi murjottava teini huudatti korvanappejaan niin että kaikki kuulivat.

Sulhanen oli kaameassa kankkusessa, morsio kännissä.

Sulhasen kaverit olivat kännissä.

Tilaisuus pidettiin paikallisessa baarissa, sali oli yksit.tilaisuus. Pubin puoli auki, ja mökä oli sen mukainen.

Ruoka oli syötävää, mutta kun ruokia tuotiin, eräs näistä lapsista juoksi päin tarjoilijaa, joka pudotti perunasalaatti astian tanssilattialle, ensin lapsen äiti haukkui tarjoilijan koska lapsen päälle oli roiskunut soosia, ja lapsikin oli pelästynyt.

Lattiaa sitten siivottiin, mutta liukas se oli koko illan.
Ja kännin määrä vaan lisääntyi.

Poistuimme heti kuin kehtasimme.

Toivottavasti ei osu kohdalle enää koskaan moista juhlaa.

80

12665

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Satusetätäti

      Ei varmaan satu kohdallesi toista samanlaista ellet sepitä uutta samansisältöistä juttua

      • Aloittaja "Oltiin bestiksiä" Sinä et kummonen kaveri tainnut ollakaan jos tuommosen takia hylkäät ystäväsi, etkä nauti siitä hän menee naimisiin ja on löytänyt elämänsä miehen. Kukin tyylillään, varsinkin jos on nuoresta parista kysymys.
        Olisit avannut suusi ja auttanut saamaan järjestystä juhliin sen sijaan että möllötät ja valitat jälkikäteen juhlien laadusta, päivähän on morsiamen ja sulhasen, EI SINUN.
        Minulla ei ole yhtäkään noin huonoa ystävää, onneksi!!!


      • naurua riittijälkeen

        Kyllä minä tiedän että tuomoisia häitä on , olen itsekkii joutunut meneen.Morsian oli niin tokkurassa edellisen illan polttareista, että pappi ei meinannut vihkiä.Pelkäsi kai että että katuvat jonkun ajan kuluttua, koska niin kävikin sitä autuutta kesti 4kk sulhanen oli kutakuinkin mutta sen morsiamen suku kyllä oli kova juomaan, me olimme sulhasen puolelta vaan serkkuja.Tämä morsian oli valehdellu että hän on raskaana niin menivät naimisiin voi serkku parka,tämä morsian on ollut jo viiden kanssa naimisissa ja ei vieläkään lapsia.En kerro lähemmin minkä takia koska asianomaiset vierailevat näillä sivuilla.että kyllä sitä muuallakin on tosi tosi epä onnistuneita häitä.


    • Robban.J

      Mutta mikäs sinä olet tuomitsemaan.

      • kännääjät

        Ei se ole tuomitsemista jos kertoo mielipiteensä asiasta.
        Aivan oikeassa ap,osaavatkohan hääpari ja vieraat osata hävetä edes .Jos vie lapsia juhliin,on vanhempien vastuu pitää huolta heistä,etteivät aiheuta harmia ja huolta muulle juhlaväelle.


    • ????????

      No eikös se pääasia kuitenkin ollut se, että kaikilla oli hauskaa ? No sinullahan ei tainnut olla mutta muilla, lapsia myöten.

    • Rento meno

      Kuulostaa ihan normaaleilta suomalaisilta häiltä.

    • suamineito juhlii ny

      Tuommoisissa "juhlissa" hauskaa? Suomalaiset on nykyään niin itsekästä ja paskamaista porukkaa, joilla ei ole mitään käytöstapoja. Aikuiset käyttäytyy kuin uhmaikäiset viisivuotiaat ja kakarat seilaa samassa seilissä. Minä olsisin paskantanut tanssilattialle mokomissa "häissä" ja potkaissut kakaroita ja ppieraissut hääparin naamalle, ja poistunut sassiin sossuun.

      • hyhhyh

        Hahaa! Puhuit itses pussiin eikä välissä ollut kuin yksi lause! Vai tarkoititko kuitenkin, että sinusta on hyvä, että "Suomalaiset on nykyään niin itsekästä ja paskamaista porukkaa, joilla ei ole mitään käytöstapoja" ? Joka tapauksessa tosi "paskamaisen" viestin kirjoitit.


    • häät

      tää nyt ei voi olla totta , trolli mikä trolli

      • tkmplmsl

        Satutäti sen keksi.


      • IIiiina

        No en mene sanomaan, onko juuri kyseinen tapaus trolli vai ei, mutta kyllä se meno on melkoista örvellystä lähes jokaisissa suomalaisissa häissä. Ei tämä juhlakulttuurin osalta todellakaan mikään sivistysvaltio ole.


    • mk

      Jos on vierailla paljon leikki-ikäisiä lapsia niin kannatta järjestää vain aikuisille tarkoitetut häät ettei tule mitään kommervenkkejä ja kullä se on lapsen syy jos tarhoilijaa päiten menee ja se äiti olisi pitänyt haukkua kun ei lastaan kurissa saa pidettyä. Kun on vain aikuisia häissä niin kenellekkään ei tule kiire kotiin kun lapsilla on jo hoitaja siellä kotona ja saadaan keskittyä ainoastaa siihen hääjuhlaan.

      • Lapseton, onneksi

        Mutta annas olla jos menet esittämään hääkutsussa sellaisen toiveen, että lapset voisi jättää kotiin, heti tulee panettelua siitä, miten "lapsivastainen" olet, vaikka jokaisella pitäisi olla oikeus järjestää ihan tasan tarkkaan sellaiset häät kuin huvittaa. Kokemusta on: Tuttuni oli rajannut vieraslistan aikuisiin, ja kuulin mm. vessajonossa jupinaa siitä, kuinka se oma herranterttu olisi pitänyt saada tuoda myös. Uskomatonta moukkamaisuutta, olisivat jääneet kotiin jos ei tuon vertaa ole kunnioitusta hääparia kohtaan.


      • näinkin voi.
        Lapseton, onneksi kirjoitti:

        Mutta annas olla jos menet esittämään hääkutsussa sellaisen toiveen, että lapset voisi jättää kotiin, heti tulee panettelua siitä, miten "lapsivastainen" olet, vaikka jokaisella pitäisi olla oikeus järjestää ihan tasan tarkkaan sellaiset häät kuin huvittaa. Kokemusta on: Tuttuni oli rajannut vieraslistan aikuisiin, ja kuulin mm. vessajonossa jupinaa siitä, kuinka se oma herranterttu olisi pitänyt saada tuoda myös. Uskomatonta moukkamaisuutta, olisivat jääneet kotiin jos ei tuon vertaa ole kunnioitusta hääparia kohtaan.

        Häissä on hyvä järjestää ns. lapsiparkki jossa hoitaja/hoitajia lapsia varten. Kaikilla mukavaa, kun myös tenavat huomioitu hääjuhlassa.


      • onnellinen lapseton
        näinkin voi. kirjoitti:

        Häissä on hyvä järjestää ns. lapsiparkki jossa hoitaja/hoitajia lapsia varten. Kaikilla mukavaa, kun myös tenavat huomioitu hääjuhlassa.

        Jos haluaa lapsettomat häät järjestää niin miksi pitäisi tuhalata lisää rahaa lapsiparkkiin??

        Itse ainakin haluan järjestää lapsettomat häät ja jos se ei jollekin kavereistani sovi niin se on sitten heidän ongelmansa jos eivät voi jättää petri-annikkiaan kotiin jonkun hoiviin. Ei kiinnosta, koska minä järjestän juuri sellaiset häät kuin MINÄ haluan.


      • Lapseton, onneksi kirjoitti:

        Mutta annas olla jos menet esittämään hääkutsussa sellaisen toiveen, että lapset voisi jättää kotiin, heti tulee panettelua siitä, miten "lapsivastainen" olet, vaikka jokaisella pitäisi olla oikeus järjestää ihan tasan tarkkaan sellaiset häät kuin huvittaa. Kokemusta on: Tuttuni oli rajannut vieraslistan aikuisiin, ja kuulin mm. vessajonossa jupinaa siitä, kuinka se oma herranterttu olisi pitänyt saada tuoda myös. Uskomatonta moukkamaisuutta, olisivat jääneet kotiin jos ei tuon vertaa ole kunnioitusta hääparia kohtaan.

        Joo, herrantertut voi vetää vaikka kattilan päähänsä :D jos hääjuhlat tehdään aikuisten ehdoilla. Mitä lapset tekee kännisten juhlissa, ei mee jakeluun.


      • mfksdnfk
        onnellinen lapseton kirjoitti:

        Jos haluaa lapsettomat häät järjestää niin miksi pitäisi tuhalata lisää rahaa lapsiparkkiin??

        Itse ainakin haluan järjestää lapsettomat häät ja jos se ei jollekin kavereistani sovi niin se on sitten heidän ongelmansa jos eivät voi jättää petri-annikkiaan kotiin jonkun hoiviin. Ei kiinnosta, koska minä järjestän juuri sellaiset häät kuin MINÄ haluan.

        ja kun laitat kutsuun että ei lapsia niin säästätte myös siinä kun lapsiperheen vanhemmat jäävät kotiin!! eiks ois hienoa sais lisää rahaa viinaan!!!!


    • Amor-Corolla

      Tarina on epätosi mutta mahdollinen, Helsingissä ei edes epätodennäköinen.

    • 15+15

      Häät on sellaista valmista teatteria, kuten elämän muutkin osat, jossa mennään kaavan mukaan näyttelijän tavoin. Ihmiset sitten kauhistelevat, jos teatteri ei mene suunnitelmien mukaisesti, mutta ehkäpä tuohon tyhjään teatteriin saa siten hieman draamaa. Me opimme valmiit kaavat elämälle jo lapsuudessa, ajatukset siitä miten meidän tulee olla ja mitä tehdä, eli opimme roolin jota alamme esittämään. Tuo alkaa jo niin varhain, että ihminen yleensä uskoo olevansa roolinsa, hän ei siis enää ole tietoinen omasta itsestään.

      Olen lukenut erästä kirjaa, josta löytyy välineet ongelman ratkaisemiseen. Kirjasta löytyy tietoa, jonka varassa oppii tarkastelemaan ajatuksiaan. Kun ajatus paljastuu, siitä tulee tietoiseksi, jolloin sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa toimintaan tiedottomuudesta, eli henkilö ei ymmärrä esittävänsä roolia. Tätä työtä tehdessä tuo opittu rooli katoaa, ja jäljelle jää aito oma itse. Kannattaa tutustua tähän kirjaan, se todella toimii. Lisää sivulla www.alkuajatus.org

      • mainos !

        Onko sinun tekemä "kirja" ? On niin samanlaista diipadaapa teksitiä !


    • Äprä

      Hahhah..

      Jotkut itä-h narkkis häät.

      • Miisah82

        No, tulihan sieltä sekin klassikkokommentti. Kannattaa sinunkin ämpärissä kasvaneen poloisen tulla joskus käymään esim. Marjaniemessä, Jollaksessa tai Aurinkolahdessa ja arvoida sitten, kuinka kurjaa gettoa tämä I-Helsinki on. Varsin suurella todennäköisyydellä sulla ei olisi varaa asua noilla alueilla.


    • YÖK

      Minä vihaan tälläisiä häitä. Mies ottaa pikkuhousut naiselta pois! Hyi!

    • Mitähän maailmasta tuliskaan jos kaikki vaan toteuttais itseään eikä noudattas mitään yhteiskunnan tapoja? Saattas se tieten olla lääke ylikansoitukseen...

      • 15+15

        Siitä tulisi maailma jonka jokainen tahtoo.


      • ssfsdf

        Rento!


    • juu.

      Jos joku vaikuttaa epäonniselta kannattaa lähteä heti. :D Ihan kauhealta kuulostaa. Minua nauratti vaan se lentänyt perunasalaatti, pelästynyt lapsi (varmaan pelästyi äidin huutoa) ja koko illan liukas lattia.
      Minulla ei ole tuttuja joiden häissä käydä, eikä se harmita enää. :D Asialliset häät ja hyvä kakku olisi kiva.

    • Olihan siinä teillä hää juhlat.

    • tyttärelle
      • ei mitään uutta

        mihis se poika (siis tuleva aviomies) jäi. Viina on virrannut häissä aina.Joka häissä ei varmaan satu mitään, mutta ei mitään uutta... em. kaltaista on sattunut varmaan kautta aikojen


    • ymmärrän, osanottoni

      Omasta puolestani Häät pitäisivät kieltää lapsille. Ei niitä ole pakko tuoda JOKA PAIKKAAN SOTKEMAAN! En ymmärrä, ettei lapsiperheet tätä ymmärrä. Toivottavasti siitä melusta tosiaan aloitetaan sakottamaan, aika olisi jo.

      • kasvatuksen puutetta

        Kyllä lapsetkin voi ottaa mukaan perhejuhliin,
        mikäli Suomessa on enää hyvin kasvatettuja lapsia, jotka osaavat käyttäytyä.
        Kotona opitaan vanhempien "esimerkilliset" käytöstavat.


      • jrjjjemoer

        häät on perhejuhla. Meille ei tulis mieleenkään jättää lapsia kutsumatta. aikuisia eli niitä jotka nyt ei edes usko onneen ja rakkauteen vois jättää kutsuista pois mutta. Mutta ketkään muut kuin pienet tytöt eivät osaa suhtautua häihin oikealla tavalla niin kuin prinsessasaduissa. Rehellisen ihailevasti ja uskoen että pari elää elämänsä onnellisesti loppuun asti.


      • ugiyft7rd65
        jrjjjemoer kirjoitti:

        häät on perhejuhla. Meille ei tulis mieleenkään jättää lapsia kutsumatta. aikuisia eli niitä jotka nyt ei edes usko onneen ja rakkauteen vois jättää kutsuista pois mutta. Mutta ketkään muut kuin pienet tytöt eivät osaa suhtautua häihin oikealla tavalla niin kuin prinsessasaduissa. Rehellisen ihailevasti ja uskoen että pari elää elämänsä onnellisesti loppuun asti.

        SE on avioparista kiinni haluavatko lapsia häihin vai ei. Minä jätän lapseni aina kotiin jos kutsu on osoitetti minulle ja miehelleni eikä esim. minä mies ja muu perhe.


      • strtyryyutr
        ugiyft7rd65 kirjoitti:

        SE on avioparista kiinni haluavatko lapsia häihin vai ei. Minä jätän lapseni aina kotiin jos kutsu on osoitetti minulle ja miehelleni eikä esim. minä mies ja muu perhe.

        minä taas otan lapset aina mukaan jos ei kutsussa sanota että lapsia ei suvaita. Sitten ei tietenkään paikalla ole meiltä ketään.Ei semmosen kaverin tai sukulaisen takia kyllä hankita lasten vahtia. me ollaan miehen kanssa niin perhekeskeisiä ettei meihin kyllä oikein uppoiskaan liian tärkeilevät tai teiniörvellys ihmiset. Meillä on mukavampaa kotona lasten kanssa kun todistaa jotain seukkaamisen päättymistä.


      • depe
        kasvatuksen puutetta kirjoitti:

        Kyllä lapsetkin voi ottaa mukaan perhejuhliin,
        mikäli Suomessa on enää hyvin kasvatettuja lapsia, jotka osaavat käyttäytyä.
        Kotona opitaan vanhempien "esimerkilliset" käytöstavat.

        Totta. Tais olla koko hääseurue jotain vapaan kasvatuksen ja tahdon edustajia. Ärsyttää tollanen ettei ajatella muuta kuin itteensä.
        Meidän suvussa ovat lapset aina käyttäytyneet hyvin. Jos olisin itse alkanut lapsena riehua tuolla tavalla, se olisi ollut nolointa ikinä.
        Riippuu kuitenkin siitä miten läheisiä hääparin kanssa ollaan, että millainen käyttäytyminen menee ja mikä ei.


    • 4321

      Heh, kuulostaa "hauskalta" tilaisuudelta, mutta jokainen saa järjestää sellaiset häät kuin haluaa eikö vaan? :)

    • UNOHDITKO

      kertoa, että se ensimmäinen kaupallinen avaruusalus kansainväliselle asemalle teki välilaskun kirkkoon juuri kun pastori kysyi: "kumpainenkos teistä hakee ensin eroa?"

      Eikö se lapsi joka törmäsi tarjoilijaan hukkunutkaan soosiin?

      Kun paaskoo alkaa kirjoittamaan, niin soisi tyylin olla jotain muuta kuin itseään. Ei kun harjoittelet, "bestis".

    • jk

      vai niin

    • Oooooohhh!

      Miksi moinen vaiva avautua tänne yksien häiden takia. Järkytys lienee ollut käsin kosketeltavissa.

    • Voi seuransa valita

      Miksi et lähtenyt kotiisi nukkumaan, niin minä teen jos ei ole sopivaa seuraa !

    • että näin

      entäs jos kännissä oleva mies olisi horjahtanut kohti tarjoilijaa. (ei mitään utopiaa, vaan täysin mahdollista).... Tarjoilijan olisi pitänyt varautua pitämälläkovemmin lautsesta kaksin käsin kiinni, eikä perinteisesti vain lautaen alta, mutta toki vanhempien pitää ohjeistaa myös lapsiaan, että katsovat eteensä. mutta vahinkoja sattuu....

      Siis tottakait kännin määrä lisääntyy... sen kertoo jo hääpaikka (baari)

      • onneksi en mukana

        Kyllä se on vanhempien asia pitää lapsistaan huolta,mistäpä tarjoilija olisi voinut tietää,että sieltä lapsi annetaan juosta tielle kun ruokatarjoilu meneillään.
        Nykyisin on paljon vanhempia jotka tuo lapsensa juhliin ja odottavat että talonväki huolehtii heistä.Itse juovat ja juhlivat,kakarat juoksee ja sotkee joka paikan sillä aikaa.
        Eikö ollut ketään joka näsissäkin häissä olisi sanonut lapsien vanhemmille että häipyvät jos eivät osaa käyttäytyä.Ei ihme mitä menoa kun kännissä jo hääparikin ennen pain aamenta.
        Olipas hienoa tuoda lapset katsomaan hyvää esimerkkiä.


    • maailmaonlasten

      Ja lässyn lässyn olisit mennyt kotiis´itkemään ittes´uneen mikäli ei vaudikas elämä kelpaa ... lapset on lapsi ... ite taidat olla niuhoperse

    • hooisf

      siinä on yks avioliitto parin kolmen vuoden päästä eronnut takuu varmasti

      • toinen gay

        Yksissä maalaishäissä näin kun sulhanen ja bestman poistu hetkeks paikalta. läksin hakemaan kellarista lisää juotavaa, ja yhdessä pikku varastossa bestman pani sulhasta,,


    • eiracalling

      Itä-Helsinki. Uskottavaa. Luuserien örvellysmaa.

    • tyhjäää

      Onneksi minulla ei ole tuommoista "bestistä", joka haukkuu ystävänsä häät täällä Suomi24:llä. Tämä on provo. Tai sitten olet harvinaisen ääliö ihminen.

    • Suomi häät

      Vuosi sitten Tampereella olin myös samankaltaisissa örvellysbubi häissä.
      En jäänyt seuraamaan oliko kaikilla tosiaan niin hauskaa.
      Nyt kuukausi sitten olin häissä joissa ainoa alko jota tarjottiin oli se lasillinen kuohuviiniä ja enempää ei sitten morsiusparin toiveesta morsiammen vanhemmat tyttärensä häiden järjestäjinä olleet hankkineet. Juhlajuomat oli holittomia, ruoka erittäin hyvää ja mukavat häät. Osa kyseli kyllä lisä juomia, mutta osaa suomalaiset lopulta hauskaa pitää ilman viinaakin.

    • töttöröö

      Joo, Irlantilasethan häät ja hautajaiset eroaa vain siinä, että hautajaisissa on
      yksi selvä mukana.

      Niin mitäs ihmeellistä siinä on, jos meillä sitten ollaan tuiterissa häissä.
      Tietysti olis hyvä odottaa sen verran, jotta pappi sanoo amen.

    • jiutre

      no onko tollasiin juhliin pakko mennä? pysyisit siellä omassa linnassas vaan fucking prinsessa.

    • Ootko ystävä?

      Etkö tuntenutkaan ystävääsi, kun sinulle tuli yllätyksenä että hän oli kännissä.
      Mitä muuta tekemistä Itä-Helsingillä oli tilaisuudella kanssa, kuin pitopaikka.
      Halusit vuodatuksellasi jotenkin leimata koko Itä-Helsinkiläiset, huonoiksi ihmisiksi, mutta uskon, että samaa osataan myös sinun asuinalueellasi tehdä eli juoda.
      Hääjuhlien kutsuun pitäisi sinunlaisille kutsuvieroilijoille, ilmoittaa etukäteen, että juhlissa tarjotaan mehua väkevämpää, niin kaikki nipottajat voivat jäädä kotiin.
      Eilisessä 4 häät ohjelmassa oli kaltaisesi kateellinen paskanpuhuja nimeltään Yasmin, katso niin näet minkälaisen kuvan itsestäsi annat.

    • LukekaaIHMEESSÄ!

      No, sen voin sanoa olen 12w mutta älkää tuomitko iän perusteella!!! Kuljen keskustelupalstoja nimimerkilläni.

      No, perinteiset suomalaiset häät, kaikki kännissä, lapset kiljuu ihmiset kiroilee ja masentava meiniki...(vanhempieni hääät olivat paljon parempaa luokkaa)
      No, sen voin sanoa että varmaan oli kaikilla hauskaa!

      -LukekaaIHMEESSÄ!

    • klo0987

      No eikös tämä kaikennäköinen sikailu ole tätä päiväää suorastaan trendi tänä päivänä . Miksi juhlimisesta on tullut sikailua ??? Mikis vanhemmat eivät osaa / halua / viitsi kasvattaa lapsiaaan edes käytöstapoja .??? Kait ne kaikki opitaan kotoa !!No ei tuolla kirjoittajan avioliitolla kovin hääppönen tulevaisuusa varmaan ole !!1 Joku alkoholisti pariskunta !! Onnea vaan !!

    • Kuka muistaa kuka ei

      Ja hääthän ovat ikimuistoiset.........

    • huh huh

      Hei ihan oikeesti, onko nää jutut jotain vitsejä vai käykö ihmiset pikaseen ulkona ja toimittvjat sit joka niiston täälä. Niinku päiväkirjaa pitäsivät

    • hääsoittaja

      Kullostaa aika kauheilta häiltä!
      Olen muusikkona soittanut monen monissa häissä Ranskassa, eikä yksissäkään ole ollut lapsia. Täällä häät ovat aikuisten juhlat.

      • mk

        No nykyisinhän kaupat, kirjastot ja yleensä yleiset tilathan ovat leikkikenttiä ja murkkujen limunjuonti, räkimis ja mölyareenoita. Vanhemmat ihmiset yrittää siinä sivussa hoitaa asioitaan kärsivän näköisinä. Annas olla jos sanot niille "turvat tukkoon" niin olet maijan kyydissä ennenkuin huomaatkaan.
        Eikö vanhemmat ymmärrä millaisia narsistisia hirviöitä ne ovat kasvattamassa. Jos ei lapsena opi olemaan kunnolla tietyissä tilanteissa ja malttamaan mieltänsä, tulevaisuus ei ole kovinkaan ruusuinen. Maailma kyllä opettaa ja se on aika tyly isäntä. Silloin ei ole vanhemmat pelastamassa pikku mussukkaa.


    • saisi

      Kait sitä ihmiset saavat hauskaa pitää edes omissa häissään, vai pitäisikö koko hää kulttuuri suomesta lopettaa.

      • tapoja ei osata

        Ei tullaainen ole hauskan pitoa vaan känni örvellystä.
        Pitäisi sen verran omia tapoja,ettei kirkkoon tulla kännissä,huudateta musiikkia häiriten toisia ja opettamalla kakarat käyttäytymään tai viedä ulos jos eivät saa hiljenemään.
        Suomalaisten yleinen vika,eivät uskalla eivätkä osaa pitää hauskaa ilman kännäämistä.
        Miksiköhän suomalaiset eroaa ruotsalaisista tässä asiassa niin paljon,vaikka luulisi olevan samankaltaisa pohjoisen asukkaita.He osaa pitää hauskaa,ilman alkoholiakin,tai sitten ottavat kohtuudella.Suomalaisten pitää vetää nuppi täyteen ja ääni sitten onkin sen mukainen puhumattakaan riitapukareista.


    • wiee bisseee wieee!

      Mitäs olet absolutisti. Oma valintas.

    • Sikailuakaikkityynni

      Tämmöstä viina sekoilua/sirkustahan ne häät pakkaa olemaan..
      Minkä takiahan sitä pitää sinne kirkkoon ängetä papin eteen, jos ei sitä hetkeä edes voi olla selvinpäin.
      Kaikki menettää arvonsa tuollasiten hörhöjen kanssa!
      No, eipä nuo liitot nykyään oikein pitkä ikäisiä enää olekkaan.

      Rakkaus ( jos sitä on ollutkaan) seuraa surullisena sivusta tuota hääsirkusta ja juopottelua :(

    • hääyäääks

      ihan normi juttu...joskus kaikki ei vain mene silleen kuin joku toinen toivoisi..mun mielestä noissa häissä oli säpinään kun taas yksissä häissä joissa olin pakonsanelemana mukana..ne olivat ns kristilliset kuivat häät..yhteislaulua,piirileikkejä,viher-piipertäjä ruoka tarjonta jne..todellakin tylsää.

      • minä

        Ja tästäkin asiasta saatiin elämää suurempi ongelma..ho hoijaa.....


    • ÄLLITÄLLI

      Eli siis:
      Huonot häät:
      1: Kakaroita paikalla
      2: Kännissä kaikki

      Hyvät häät:
      1. Ei kakaroita paikalla
      2: Ei viinan tippaa

    • Sadun opetus?

      Aloittajan ei ole hyvä olla missään mikä ei mene oman mielen mukaan.

    • 32

      surkea trolli

    • Pöyristyttävää

      Kyllä sun nyt täytyy pyytää korvauksia!!!! Eihän tuollatavalla saa bestiksen aikaa käyttää!!! Kuinka kiittämätöntä hääparilta ja muilta vierailta olla ajattelematta juuri sinua..

    • Grow up - you

      Ihmeellistä, että suurin osa kirjoittajista, jotka ovat kommentoineet aloittajia, pitävät tuon kaltaisia "känni-ääliö-kakarat-kiljuu-ympäriinsä" -juhlia normaaleina.
      Mihin on kadonnut edes alkeellinen käyttäytymien ja toisten huomioon otto.

      Ero on kuin yö ja päivä, jos vertaa häitä, joissa olen viime vuosina ollut. Olen ollut kolmissa häissä Tanskassa, kaksissa Kanadassa ja Ruotsissa.
      Näissä oli kaikissa aidosti hauskaa ja kivaa, jokainen hääjuhla hääparin näköinen. Erona se oleellinen: hyvin käyttäytyvät hääparit ja vieraat, ei juoksevia lapsia, saatikka kännääviä aikuisia.

      Aloittajan kanssa samoilla linjoilla, ei voi kun ihmetellä suomalaisten juntteutta, jos viina on ainoa asia, joka on tärkeää elämässä. Kännääminen aloitetaan 15-vuotiaana ja jos et örvellä, saat outoa katsetta osaksesi, miksi et juo ja kännää. Muualla se on juuri toisin päin, niitä känniääliöitä halveksitaan ja ihmetellään avoimesti.

      • ---Lilja---

        Itse ihmettelen myös, kuinka aikuisilta ihmisiltä ei löydy ymmärrystä siihen, että eivät kaikki pidä metelöivistä lapsista (joiden perään vanhemmat eivät katso). Omat hääni tulevat olemaan lapsettomat. Ja jos joku siitä nurisee, jääköön juhlistani pois. Se on minun ja kumppanini päivä josta haluamme nauttia ja saada kauniit muistot.
        Ja mitä tulee alkoholiin, se ei ole huono asia kohtuudella nautittuna.

        Olen ollut kaksissa häissä joissa parit olivat laittaneet kutsuun kohteliaan pyynnön jättää lapset kotiin. Ja täytyy sanoa, että nämä kahdet häät ovat parhaimmat joissa olen koskaan ollut. Enkä ollut ainoa vieras joka näin ajatteli. Juhlat olivat rennot aikuisten kesken vietetyt.
        Toisissa näistä häistä oli tunnelmallista nauttia loistavasta ruoasta ja viinistä viulistien soittaessa tustalla ilman sitä lasten metelöintiä.

        On kieltämättä noloa, jos hääpari on jo alttarilla humalassa. Itsekin kyllä tykkään rennosta meiningistä, mutta tuo on kaukana siitä.
        Suomessa tuntuu olevan synti juhlia hillitysti. Mitä enemmän "whitetrash" touhua, sen parempi. On se vaan hienoa katseltavaa, kun loppuillasta on käsirysyt pystyssä ja morsiamella oksennusvana hääpuvun helmassa.
        Ja ennenkuin joku ehtii mielessään haukkua minut snobiksi akaksi, niin tiedoksi, että olen ihan tavallinen nuori duunarinainen, joka vaan sattuu tykkäämään hyvistä tavoista. :)


    • Romanfin1

      No, ei varmaan oo pitkäaikainen avioliitto kyseessä!!!!

    • totta tämäkin

      Oli ihan pakko kommentoida tähän keskusteluun..vuosia ollessani pitopalvelu yrityksessä töissä, tuli nähtyä kaikenlaisia häitä. Suurin osa oli toki asiallisia, mutta kyllä sinne muutamia tämän samankaltaisia löytyi, joten en usko, että kirjoittaja keksii satuja :) Yhdet on jäänyt erityisen mieleen. Meidät oli palkattu vain työntekijöiksi, morsian kavereineen oli tehnyt itse ruoat( ja juomat). "Pääkokki" tuli juhlapaikalle, päästämään meidät sisään, ylilastillinen lapsia ja känniläisiä miehiä kyydissään. Nainen oli lainannut firmalta hopeoituja tarjottimia(joita käytimme alkumalja tarjoiluun) ja oli laittanut suolakalat niihin. Jouduimme heti poistamaan ne eri astiaan, koska suola syövytti tarjottimet piloille. Ruoat nähtyämme, pomo käski meidän ottaa oman firman nimilaput rinnasta pois, jottei meitä vain yhdistettäisi ruokiin ja mainostimme kovasti morsiammen "oman porukan" tehneen ruoat. Tarjolla oli mm. sillisieni salaatti ja tummentunutta porkkanaraastetta jne. Ruoka oli tosi kauhean näköistä. Morsian oli aivan naamat tullessaan paikalle(oli ollut jo kirkossa) ja heitteli illan aikana useaan otteeseen huntukoristetta pitkin lattioita, joka oli sulhasen suvussa kulkenut 1930-luvulta lähtien, pelastin sen viimein pitopaikan naulakkoon. Sulhanenkin oli hyvin maistissaan ja meitä kyllä häiritsi, että lapsia oli paikalla ja väki niin jumalattomassa humalassa..mutta jokainen tyylillään. Ruoan kruunasi itse tehty viini, joka oli pullotettu vanhan mallisiin etikkapulloihin, siinä vaiheessa meillä oli naurussa pitelemistä :) Poistuimme työmme tehtyä paikalta. Jokainenhan tekee omista häistä oman näköiset, nämä oli tälläiset :)

    • Hyvät häät

      Tämä on sinun näkemys asiasta.
      Olisi kiva kuulla mielipiteitä myös muilta paikalla olijoilta.
      Alkoholi kuuluu häihin. Olen sitä mieltä.
      Jokainen jolla on häissä lapsia mukana varmasti vahtii heitä ja katsovat itse sopivan ajan, milloin pienokaisten kanssa tulee lähteä pois. Tai vaihtoehtoisesti joku hakee heidät pois hoitoon ja vanhemmat voivat liittyä juhlivan porukan mukaan.
      Jos olet noin lapsi vastainen niin mitä ihmettä menit häihin?
      Periaatteessa jokaisen parin oma valinta haluavatko lapsettomat häät vai sellaisen missä on lapsia. Jos ennakkoon tietää, että häissä on lapsia, eikä kestä "kiljuvia kakaroita" kirkossa, niin voi pyhä jysäys jääköön pois koko juhlista.
      Silloin voi sen päivän viettää vaikka kädet ristissä kotona, saa olla ihan rauhassa lapsilta ja "juopoilta".
      Tuskin noissakaan häissä kovin montaa todella alkoholistia on ollut. Itsekkin silloin tällöin otan vaikka muuten ihan rauhallista normaalia arkea elelen töineen ja harrastuksiin ja toivottavasti joku päivä niitä kiljuvia kakaroita on itselläni.

    • 12214512

      Minusta alkoholi kuuluu SOPIVISSA määrin kaikkiin juhliin. Tarvitseeko sitä silti örveltää aina tilaisuuden tullen..?

      Joka tapauksessa aika hirvittävältä kuulostaa. Kaikissa häissä, joissa olen ollut, ei ole ollut moista örvellystä - onneksi.

    • 18

      Mie olen kanssa ollut häissä jossa on lapsia kännissä olevia ylenpalttisen paljon mutta osa toki selvinpäivn ja tapeltu niin että ikkunat helisi oikeasti rikki, ja sulhasesta puhuttiin jälkikäteen että se kävi .......uunituoreen vaimon siskoa niks, naks. Erosivat melkein heti häiden jälkeen

    • kekekeekek
    • Liina Anniina

      Minusta sieltä olisi voinut kehdata aikaisemminkin poistua.
      Ovat häät muuttuneet muutamassa ajassa.
      Joskus 70-luvulla ei kai olisi voinut kuvitellakaan tuollaisia häitä.

      Toki loppuillasta saattoivat jotkin juhlijat olla tuiterissa maalaishäissä, mutta kirkossa tapahtuva vihkiminen oli AINA harras tapahtuma.

      Miten ennen vanhaan useampilapsiset perheet saivat katraansa hiljaiseksi?
      Sitä voi kysyä isovanhemmilta, niin kuin minäkin mummoltani olen saanut neuvoja.
      Niiden mukaan kasvattanut lapseni.
      Tuolloin lapsi opetettiin pienestä pitäen kurinalaiseksi.

      Lapsi oppii 2-3 vuoden iässä olemaa suht hiljaa paikallaan, kun häntä siihen harjaannutetaan.

      Tällaisesta kasvatuksesta ei nykyisin ole kuultukaan!
      Lapsi tekee sitä, mihin ohjataan, opastetaan, neuvotaan ja palkitaan.
      Jos ei ohjata eikä palkita, mitä muuta voi odottaa.

      Ihmisiltä puuttuvat käytöstavat, he eivät ole kuulleetkaan sanasta juhlaetiketti.
      Käytöstavat puuttuvat arkielämässäkin täysin tosi monelta.

    • xcredy

      Tuollaiset luuserit, joiden elämässä ei ole mitään muuta sisältöä kuin kännit, joutaakin jättää jos vähänkin omaa älliä omassa pääkopassaan. Jääköön Ö-luokan pohjasakka omaan arvoonsa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe