Kauris vs. Neitsyt = tunnevammaset?

Terveisin Neitsyt

Molemmat haastavat toisensa älyllisesti ja varsin taidokkaasti osaakin. Pidättyväisyys on avain sana...... Kauriin eteen pamahti neitsyt joka ei ollutkaan helppo nakki ja kenen kanssa ei pelata normaaleilla säännöillä, vaan kovin panoksin. Mutta hittolainen sentään, kun tuo kauriskin on tupsahtanut neitsyen eteen ja antaa saman haasteen!

Milloinkohan tämä kissa ja hiiri -leikki saa päätöksen? Molemmat kiertelee ja kaartelee asioita ja ilmeisesti tämä menee siihen että jomman kumman on luovutettava ja sanottava ne tunteensa, mutta se en ole minä (neitsyt), olen jo ihan tarpeeksi antanut vinkkejä silloin tällöin, mutta tällä hetkellä mennään tavaramerkillä nimeltä YSTÄVYYS. Sen nimen taakse meinaan voi piilottaa aika paljon asioita mitkä voi ymmärtää kahdella tapaa ;) Ja niin ärsyttävää kun se voikaan olla, niin tämä kauris käyttää samaa. ARGH tulen kohta hulluksi!

Miksei se kauris nyt voi vaan näyttää tunteensa niin ihan varmasti näytän ne perässä ja annan vihdoinkin itseni täysillä likoon.

16

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerrohan

      En ole kauris enkä neitsyt.

      Mikä sinua estää näyttämästä tunteitasi? Pelkäätkö, että toinen ei tunnekaan yhtä vahvasti? Elämässä pitää ottaa riskejä joskus. Maamerkit eivät taida noin merkkikuvausten perusteella olla mitään riskinottajia. Mutta kai sitä nyt ihmissuhteissa täytyy olla avoin, jotta niitä voi edes rakentaa.

      Nyt vaan kauriin edessä kortit pöytään. Olen varma, että kauris arvostaa sitä niin kuin jokainen arvostaa avoimuutta ja rehellisyyttä. Voihan olla, että kauriisi ei tunne kuin sinä, mutta sittenpähän tiedät. Ja kirjoittamasi perusteella näyttää siltä, että olet jo aika varma kauriin tunteista. Siis mitä enää mietit vai nautitko tästä tilanteesta kuitenkin.

      Oma merkkini kuuluu tähtikartan suorasukaisimpiin ;) Elämää helpottava piirre.

    • Terveisin Neitsyt

      En ole riskinottaja. Ainakin itselläni liika suorasukaisuus saa minut juoksemaan karkuun. Olen pidättyväinen ja haluan olla satavarma toisesta osapuolesta, jotta uskallan laittaa itseni likoon. En halua lähteä hepposin periaattein suhteeseen vaan uskon että hiljaa hyvä tulee.

      Sisimmäsäni pelkään hylkäämistä, arvioin ihmistä pitkään jotta saavutan luottamuksen, ja odotan myös toiselta osapuolelta samaa. Jos joku ihminen liian suorasti osittaa tunteitaan, se ei vaakuuta sitten pätkääkään.

      Mutta pinnan alla kytee tulivuori täällä päin tuota kaurista kohtaan. Luoja sentään kun tilanne ajautuu siihen oikeaan pisteeseen, että molemmat saavuttavat toisensa... Varmasti sänky hajoaa käsiin... huh huh...Koska siellä ne tunteet varmasti näytetään. Molemmat merkit kun sattuvat olemaan samanlaisia. Seksuaalisuus kun on pyhä asia, mitä ei muille jaeta ilman tunteita ja tunteet pitää ansaita.

    • Kauriskukko

      Hah hah, kamalan tutun kuuloista touhua! =)

      Itse kauris mies ja jo tovin haikaillut erään neitsyt naisen perään. Tiedän että jonkin asteen tunnetta myös neitsyellä on tähän suuntaan. On välillä hauska huomata kuinka paljon ihminen kertoo sanattomasti ajatuksistaan ihan vain elekielellä ja olemuksellaan. Perus neitsyt ja etenkin kauris ovat kumpikin hieman kuoreensa käpertyneitä luonteita. Mutta siletä kuorensa alta kumpikin hyviä lukemaan toisia ihmisiä.

      Allekirjoitan täysin sen väitteem että kauris ei tee suuria muutoksia elämässään jos ei ole täysin 100% varma mihin ryhtyy ja hanskaa tilannetta. Myönnän itse olevani huono käsittelemään epävarmoja tilanteita jos panokset ovat kovat.... sitä ei tiedä mihin suuntaan päätös olisi tehtävä, ja oliko valinnan jälkeen päätös kuitenkaan hyvä... ja jos ei ollu, niin auta armias kuinka itsetuntoa ruoskitaan epäonnistumisesta. =)

    • Terveisin Neitsyt

      heh, samaa mieltä! :D

      Välillä sitä itse mietiskelee itekseen että, ei se oo musta mitenkään kiinnostunu, ja välillä taas on niin varma kuin vaan voi ollakaan. Mut ei siihen tunteeseen ei voi luottaa.
      Mä pyrin puntaroimaan järjellä ja tunteella. Enkä luota itseeni että antaisin tunteiden viedä, koska usein niissä tilanteissa tekee vääriä valintoja, ja niistä syistä ne itse ongelmat kohtaa myöhemmin tulevaisuudessa.

      Eli käytännössä en usko ihastumisen tunteeseen, koska siinä tunteen vallassa antaa pian anteeksi monen monta piirrettä ihmisessä, mitkä aiheuttaa myöhemmin ongelmia.
      Pitää ajatella vähän syvällisemmin ihmistä, kaikki hyvät ja huonot piirteet pitää kaivella esiin! ehkä vähän itsekin testailen ihmistä, miten toimii missäkin tilanteessa yms. Esimerkiksi, miten ihminen toimii paineen alla, miten ihminen käyttäytyy, ja millainen on moraalikäsitys.

      Sit taas vastineeks mietin itseni hulluden partaalle että mitä toinen miettii musta... En halua edes kuulla sitä suoranaisesti, vaan jollain tapaa haluan kuulla jotain "palautetta".

      Mun mielestä se on harvinainen ja positiivinen "kyky" havaita ihmisistä juurikin mitä mainitsit, kyky huomata toisesta kuinka paljon ihminen voikaan kertoa itsestään pelkästään elein ja olemuksen perusteella. Monet ei siihen kykene.

      Tähän asti oon erittäin positiivinen kyseisestä ihmisestä, ja ollaanhan me molemmat puntaroineet toisiamme jo kohta puoli vuotta. mutta se ei riitä vielä. Vieläkin on jotain selvitettävää... Olen melkein varma! Onhan tuo kauris tehnyt mulle jo aikamoisen tykötulemisen, fyysisesti, mutta senkin voi peittää ystävyyden taakse :D mutta mä tiedän että tollanen ei ole vain ystävyyttä. En uskalla tehdä mitään radikaalia vieläkään, mutta ehkä mäkin voisin vähän kiusata sitä pikkusen fyysisesti vastineeks :P

      • testissä..

        Vissiin tällainen kirjalliseen muotoon laitettu esitys toisen ihmisen arvioinnista jotenkin kärjistää asioita. Tulee nimittäin mieleen, että haluat analysoida kumppanin aivan puhki. Ihminen on kuitenkin kokonaisuus ja aina löytyy hyvää ja huonoa. Siis itse en varmaan voisi seurustella sellaisen henkilön kanssa, jonka tietäisin laittavan ominaisuuksiani johonkin taulukkoon.


      • Ylpeys

        "Mutta siletä kuorensa alta kumpikin hyviä lukemaan toisia ihmisiä".
        "Mun mielestä se on harvinainen ja positiivinen "kyky" havaita ihmisistä juurikin mitä mainitsit, kyky huomata toisesta kuinka paljon ihminen voikaan kertoa itsestään pelkästään elein ja olemuksen perusteella. Monet ei siihen kykene".

        Yllä mainittu on tilanteessanne ristiriitainen yhtälö. Jos pystyy lukemaan toista kuin avointa kirjaa, niin miksi kumpikaan ei uskalla tehdä sitä aloitetta.
        Mielestäni sinun ylpeytesi estää tekemästä aloitetta.

        Minulla on vähän saman tyyppinen tilanne erään kauris miehen kanssa. Olen kuitenkin härkä ja toisin kuin sinä en pysty tulkitsemaan tätä miestä elekielen perusteella.
        Olimme jo tässä vähän aikaa sitten menossa tiettyyn pisteeseen, mutta minä jänistin ja nyt en tiedä, onko tilanne korjattavissa mitenkään hänen kanssaan.
        Ongelmana on, etten näe häntä kovin usein. Mutta itsepähän saan syyttää itseäni.


    • Terveisin Neitsyt

      Olet oikeassa, tosin mietin näitä asioita pääni sisällä ainoastaan. En ajattelisi sitä mitenkään niin että erottelisin ominaisuuksia, vaan ajatukseni ovat maailman sekavimpia toisinaan, enkä edes itse pysy kärryillä. Se johtuu siitä että ei uskalla puhua niitä kaikkia ajatuksia tai mietteitä toiselle vielä, koska pelkään että toinen ei pidä/hyväksy minua ajatuksineni tai koko ajatusmaailmaltani tällaisenaan. Epävarmuuttahan tämä on.

      Olet kyllä oikeassa siinä että joskus menee överiksi kun analysoi liikaa ja miettii liikaa. Mutta se kuuluu luonteeseen, että pitää etsiä ratkaisu toiminnalleen, jos sitä ei löydy niin ajaudun juurikin tuohon inhottavaan mietiskelyn mustaan maailmaan. Ennen kuin olen päässyt ratkaisuun - tai saanut varmuuden asioille. Kiitos näkökulmasta, tuo vähän virkisti ajatuksia. Ehkä pitäis välillä vaan elää eikä miettiä liikaa. En mä nyt oikeesti ole näin vakava kuiteskaan.

    • Terveisin Neitsyt

      Veiläkin vaan soudetaan ja huovataan. Voi elämä kuinka voikaan olla raastavaa välillä. Kun ottaa etäisyyttä, sitten tuleekin heti melkein tarve lähentyä uudelleen.
      Tässä ei ole kohta päätä eikä häntää.

      Tuli vaan mieleen, että missähän kohtaa muilla "neitsyt-kauris" tapauksilla he laskevat itsensä olevan parisuhteessa? Kohta mennyt jo yli puoli vuotta tätä soutamista ja huopaamista. Mä olen aina saanut kuvan kuitenkin että kauris olisi sittenkin se rohkeampi osapuoli tekemään aloitteita, neitsyet ovat vähän arempia, ero ei ole suuri, mutta kuitenkin... VOi itku. kun en kehtaa tehdä mitään radikaaleja, kun pelkään että munaan itseni täysin...

      • letkeä mokailija

        Tuo on kyllä tosi huono piirre, että et halua mokata itseäsi. Täydellisiä ihmisiä ei olekaan. Kaikki täällä mokailevat. Sehän on juuri inhimillistä. Miten parisuhteesi tulisi onnistumaan tuolla asenteella? Eihän kukaan halua jakaa elämäänsä kontrollifriikin kanssa. Nyt vaan reippaasti eteenpäin!


    • Terveisin Neitsyt

      Nyt kävi sit minun kohdalla, tämä kliseinen "Kauris" vetäytyi -ilmiö. Uskalsin olla rohkea, ja suhteemme (mikskä sitä nyt voikaan kutsua) syventyi paljon.
      Noh, myhäilkööt nyt tunteidensa kanssa omassa luolassaan hetken. Jään odottamaan yhteydenottoa.

      On hän tämän viilenemiskautensa aikana silloin tällöin ottanut yhteyttä ja olemme nähneetkin ja kyllä hän on ihan toista maata nykyään seurassani. Hakee paljon huomiota, ja tällä kertaa läpinäkyvämmin.

      Kun en itse myöskään pitänyt yhteyttä sen koommin, vaan olin itsenäinen ja puuhailin omiani, tämä kauris vähän "suuttui" minulle, kun en ottanut häntä huomioon, ja riitelimmekin kuin pariskunnat konsanaan. Kyllä hän silti joka päivä haluaa pitää huolta, tai ei huolta mutta haluaa tehdä niitä "kauriin palveluksia" toiselle. Mutta jotenkin tuo syvällinen yhteytemme nyt katkoilee, ja huomaan että se on kauriin puolelta vähän arkuutta ottaa askelia eteenpäin.

      Minäpä tässä sitten odottelen. Mutta kauaa en jaksa vitkutella. On minulla omakin elämä kuitenkin, enkä jätä kaikkea tämän kauriin varaan, sanoin sen myös tälle kauriille. Ja siitäkin hän vähän suuttui kun en pitänytkään häntä numero ykkösenä elämässäni. Mutta tottahan se on.

      Nyt on Kauriin vuoro... En halua tuputtaa itseäni sen enempää. Ottakoot tai jättäkööt. Valinta on hänen.


      Kertokaapas kauriit itse, miten minun tulisi toimia? vaikka kyllä itsekin sen tiedostan, mutta ihan vain siksi, että jos onkin sattunut niin etten osaakaan lukea kaikkia piirteitä kauriista.

    • kaurisM

      Meillä kauriilla on koko elämä aikaa odottaa sitä "oikeaa" prinssiä tai prinsessaa ja ollaan todella valikoivia. Mutta jos me löydetään sopiva, se liitto kestää, mikäli se on meistä kiinni. Me ollaan myös aika hitaita, eikä heti tajuta että hän juuri on se elämäni kumppani, sen takia muut korjaa ne pois ensin.

    • Terveisin Neitsyt

      Kyllä mä jaksan odottaa. Vaikka se onkin harvinaista iteltäni, tai en ole tottunut sellaiseen toisen osapuolen kannalta.. Nyt olen ehkä valmis odottamaan, koska kyseessä on sellainen ihminen kenen kanssa tunnen sellaista sielullista sympatiaa ja yhteenkuuluvuutta. Toivottavasti odotus palkitaan, sitten joskus kait. Mut jos ei mitään kuulu, niin ei se maailmaa kaada.
      Ja odottamisella en tarkota mitään muutamaa päivää tai viikkoa.

      Ehkä tarvitsen itsellenikin pienen hengähdystauon omien tunteideni miettimiseksi. Nyt on vähän liikaa tapahtunut pienellä aikavälillä ja rupee jo ahdistaan. Tarvii saada realistinen kokonaiskuva taas kasaan, ettei nyt vallan tunteella rupee elämään ja sit menee kaikki arkiasiat ihan mönkään, kun itsekontrolli pettää.

    • NEEitsyt

      Hei Ap olisi kivaa tietää miten olet edistynyt kauriin kanssa?

    • Terveisin Neitsyt

      Viileeks meni. Molemmin puolin. Jokin muuri tuli väliin, ja nyt ei kumpikaan uskalla rikkoa jäätä. Eli vähän kuin oltais alkupisteessä. Välillä esiintyy kiinnostuksen ilmaisemista, mutta ei oikein osaa vastata niihin, kun ei ole varma toisesta. Epävarmuutta. Tässäpä odottelen kauriilta tykötulemista.
      Niin selvennykseksi, että kerroin tunteistani tälle kauriille. Ei vastannut mitään. Meni varmaan hämilleen, tai ei osannut reagoida, sen jälkeen tapahtui tämä valtava takapakki. Lopulta itekin pakittelin ja rupesin vältteleen. Vaikea selittää, ihan kummallista on ollut kyllä. Olis kyllä kiva jos välit jossain vaiheessa lähenis.Onhan tässä aikaa miettiä ja tunnustella tilannetta. Mä en ainakaan sen enempää rupee tyrkyttään itseeni. Silti hän on mielessäni ja tärkeä.

      Vähän kuin olemme etäällä, mutta silti toistemme taustalla pörräämme, vähän kuin taka-alalla. Olemme kyllä tekemisissä, mutta ei niin kuin ennen. Noh, saapi nähdä mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

      • night owl

        Voi kun kuulostaa vaikealta. Olisiko tuosta vaikeudesta jo hyvä vetää jotain johtopäätöksiä? Itse olen tullut siihen tulokseen, että jos ihmissuhde tökkii pahasti, se ei sitten ole minua varten. Maailmassa saattaa hyvinkin olla sinullekin paljon sopivampi kumppani.


    • Terveisin Neitsyt

      Ei se töki, vaan musta tuntuu että se on epävarmuutta molemmin puolin toisista.
      Toisaalta mulla on ollut suhteita, jotka on alkanut tosi nopeasti ja intohimoisesti, mutta ovat päättyneetkin sitten yhtä nopeasti. Haluan tutustua pikku hiljaa ja olla varma toisesta.

      Nyt sain sentäs kuullta tältä kauriilta tunteistaan, tosin epämääräisesti selitettynä, mutta ennen hän ei ole noin suoraan sitä ilmaissut. Ja kertoi että hänellä on ollut iso ikävä jne. Eli taas välille lämpenee, mutta ollaan ehkä taas alkupisteessä, mut ihan hyvä näin. Omalla painollaan :) Ainakin tuntui mukavalta kuulla häneltä tuommoista. Nyt kun emme ole olleet niin paljoa tekemisissä pitkään aikaan, niin on kiva että välit lämpenee, koska on mullakin ollut kauhea ikävä. Ei me oikeen pystytä oleen täysin erossa toisistamme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      202
      2323
    2. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      302
      1834
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      43
      1707
    4. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1455
    5. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1374
    6. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1225
    7. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1156
    8. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      4
      1099
    9. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1092
    10. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      924
    Aihe