Naisten hiustenlähtö

hopeless

Olen jo pitkään lueskellut naisten hiustenlähtöön liittyviä keskusteluja ja noin kaksi vuotta sitten keskustelujen innoittamana menin käymään Hiusakatemiassa ja niin kuin arvata saattaa hoitoja tehtiin ja rahaa paloi, mutta hiukset harvenevat edelleen. Ongelmani on siis ns. miestyyppinen hiustenlähtö eli hiukseni ohenevat päälaelta. Olen siis 24-vuotias nainen ja suoraan sanottuna tämä hiusten harveneminen masentaa ihan hitosti! Hiusten jakaus siirtyy vuosi vuodelta enemmän sivulle, keskipäänjakausta en voisi kuvitellakaan! Näin kesän kynnyksellä alkaa taas masentaa kun auringonvalo paljastaa kuultavan päänahan :( sadesäällä taas märkä tukka jakautuu siten, että päänahka kuultaa...myöskään tuulinen sää ei ole hyvä...parasta on talvella kun saa olla pipo päässä ja kalju piilossa! Kukaan ei ole vielä koskaan huomauttanut hiusteni harventumisesta, mutta kauhulla odotan sitä päivää.
Olen siis kokeillut Hiusakatemian, Evonian ja Priorinin. Priorin auttoi ehkä jonkin verran, mutta loppujen lopuksi sekin oli varsin tehoton. Kilpirauhasen vajaatoiminta minulla todettiin v. 2008 ja se oli eräälainen toivon pilkahdus. Kuitenkaan Thyroxin -lääkityskään ei auttanut palauttamaan entisiä paksuja ja tuuheita hiuksiani. Tällä hetkellä odottelen tuloksia hormoni verikokeista ja toivon mukaan sitä kautta löytyy apu.
Kertokaa kokemuksianne eri hoitomudooista mitä olette kokeilleet, esim. Revivogen, Nioxin, System 4, Nisim? Ja onko kukaan saanut apua kortisoniliuoksista (Hydrocortison, Bemetson)?

11

1870

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen täällä

      vain Spironolactone Orion ja Rogaine toimivat

      • hopeless

        Spironolactone Orion on minulle täysin vieras valmiste, saako sillä pysyviä tuoksia vai lähtevätkö hiukset kun valmisteen käytön lopettaa? Rogainen kohdalla ainakin taitaa näin olla...


      • ......
        hopeless kirjoitti:

        Spironolactone Orion on minulle täysin vieras valmiste, saako sillä pysyviä tuoksia vai lähtevätkö hiukset kun valmisteen käytön lopettaa? Rogainen kohdalla ainakin taitaa näin olla...

        Onko Spiresis tuttu nimi? Lääke on sama ja valmistajakin sama mutta vaihtoivat nimen tuohon Spironolactoneen vaikuttavan aineen mukaisesti.

        Ilmeisesti spironolaktonia pitää käyttää jatkuvasti jotta hiusten kasvu säilyy. Itse käytän kyseistä reseptilääkettä verenpaineen hoitoon joten käyttö on jatkuvaa enkä ole suostunut lääkkeen vaihtoon vaikka lääkäri on joskus sitä vähän ehdotellut. Spironolactoni vaikuttaa ilmeisesti ainakin osittain antiandrogeenisuuden kautta ja sillä on joitakin sivuvaikutuksia. Muistaakseni haittoja voi syntyä lastensaannillekin, joten pitää keskustella lääkärin kanssa lääkkeen käytöstä.


      • Eroonhiustenlähdöstä

        http://www.nanogen.fi


        Täältä saa tilattua Euroopan eniten myydyn hiustuuhenteen joka todella toimii ja peittää hiustenlähtöalueet.


    • nainen täällä

      hopeless, sinä siis tiesit Rogainesta, mutta et kokeillut, kun pitäisi käyttää jatkuvasti? Olitko sitten ajatellut käyttää noita huuhaa-aineita vain hetken ja saada pysyviä tuloksia? Niillä et saa yhtään mitään tuloksia, niin kuin olet huomannut.

      Jos haluat kerralla pysyvän tuloksen, osta peruukki.

      Spironolaktoni on nesteenpoistolääke (pissattaja) ja ensimmäinen puolustuslinja verenpainetta vastaan. Sivuoireina auttaa hiustenlähtöön. Päänahkani ei enää myöskään rasvoitu juurikaan, mikä on helpottanut elämää paljon. Muita sivuoireita ei ole tullut. Joillakuilla kuulemma rinnat kasvavat.

      S. nimenomaan auttaa hiustenlähtöön antiandrogeenisten ominaisuuksiensa kautta. Se blokkaa androgeenireseptorit tarinan roistolta dihydrotestosteronilta ja estää täten hyökkäykset hiustuppea vastaan. Se myös estää 5-alfareduktaasia, joka entsyymi juuri muuntaa testosteronin pelätyksi dihydrotestosteroniksi.

      Mitään tutkimustuloksia ei ole sen vaikutuksesta sikiöön. Voithan lopettaa spironolaktonin käytön sitten, kun teet lapsia. Paremmat mahkut sinulla on päästä lapsentekotilanteeseen, jos päässä on hiuksia :=)

      Rogaine on myös tarpeellinen, nämä kaksi yhdessä. Unohda muut tökötit.

    • -e

      aloittaja; onko sulla pahakin kilpirauhasen vajaatoiminta ollu? minkälaista tyroksiini-annosta syöt?

    • -e

      niin ja mitä hormonitestejä sulta otettiin tiiätkö?

    • Tyyne72

      Kuvailet omaa tilannettasi aivan samanlailla, kuin mikä tilanne minulla oli. Hiukset harvenivat päälaelta, mutta kaljuja kohtia ei tullut. Myös eturaja säilyi samana, eikä alkanut vetäytymään. Itse käytin vaikka mitä droppeja ja yritin saada hiuksiani takaisin, mutta vasta kun menin hiustensiirtoon tilanne korjaantui. Aikanaan stressaavassa elämäntilanteessa hiukset lähtivät ja lääkäri kyllä teki diagnoosin naistyyppinen hiustenlähtö. Yleensä naisilla ei tuota miestyyppistä esiinny...
      No, pointtini on se, että unohda kaikki tökötit ja lääkkeet. Ne voi ylläpitää tilannetta, mikä sinulla nyt on, mutta ei tuo hiuksia takaisin!
      Itselleni tehtiin siirto Nordströmillä ja vaikka rahaa meni niin mielenterveys säilyi ja itsetunto koheni. Suosittelen todella todella lämpimästi!

    • nainen täällä

      Tyyne, kauanko leikkauksesta on? Ja mitäs sitten, kun hiukset vähitellen lähtevät niitten istutettujen hiusten ympäriltä? Voi olla aika erikoisen näköistä.

      Kannattaa vaalia niitä olemassa olevia hiuksia. Kyllä minä vain sain Rogainella menetetyt hiukset takaisin korkojen kera!

    • Kataa

      Kuulostaa valitettavan tutulta tuo kuvailu siitä, miten melkein jokainen keli on hankala harvojen hiusten kannalta..tuulinen (ja tietysti myös sateinen) sää ehkä pahin mielestäni.

      Inhoan nykyisin myös esim.liukuportailla menemistä alaspäin, sillä väkisin tulee usein mietittyä, että katsovatko takanani olevat harvoja hiuksiani.Samoin yläviistosta otetut valokuvat ovat kauheita.

      Nykyisin olen tosin alkanut hyväksyä itseni tällaisena, mikä on helpottanut elämää kummasti.

      Itse olen nyt syönyt spironolaktonia n. 1,5 kk ja toivon todella, että se auttaisi..hiukset eivät enää ainakaan rasvoitu juurikaan eikä päänahka kutise samalla lailla päänahan näppylät ovat hävinneet. Kyseisen lääkkeen lisäksi käytän myös rogainea, joka on ainakin vähentänyt hieman hiustenlähtöäni.

    • muurrrr

      ALOTTAJA!

      Pyydä lääkäriä mittaamaan rautavarastosi Fs-Fe ja ferritiini. Yleensä kilpirauhasenvajaatoiminnassa on raudan puute. HB ei sitten kerro mitään totuudesta.
      Raudanpuutteessa yleensä hiukset lähtevät noin. Voithan varuiksi syödä vaikka 3kk kuurin Obsidan 100mg/pvä ja katsoa tehooko.
      Mitä hormonikokeita lääkäri sinusta otti? Käytätkö muuten e-pillereitä? Joillakin ne aiheuttavat tuollaista hiustenlähtöä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8650
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2342
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1213
    Aihe