Tulossa hulluksi?

Hulluksi tulossa?

Moikka, tein yhden keskustelun jo tästä asiasta, mutta päätin sitten tehdä toisenkin.
Eli pelkään, että olen tulossa hulluksi, en kuule mitään ääniä tai ole vainoharhainen eli en luule, että minua vakoillaa ynm. Mutta olen pienestä pojasta asti kärsinyt ns luulo taudista, eli luulen, että minulla on kaikkia sairauksia sun muita juttuja, nyt epäilen siis, että minulla on skitsofrenia. Sen takia sitä epäilen, koska tavallaan juttelen itselleni pääni sisällä. Eli voin vaikka kysyä itseltäni "mitäs sitä nyt tekisi" ja pohtia tätä asiaakin, eli juttelen itselleni tästä skitsofrenia asiastakin. Yritänkö siis tehdä itsestäni hullun näillä tyhmillä vaittelyillä? Pelkään todellakin, että mitä minulle tulee seuraavaksi käymään. Ja ehkä se isoin pelko on tässä se, että voin alkamaan yht äkkiä kuvittelemaan, että juttelen jollein tuttavalle ihan mistä vain asiasta. Tätä tapahtuu myös silloin, vaikka olisin kyseisen henkilön kanssa samassa huoneessa. Luin, että skitsot eivät yleensä tiedosta olevansa hulluja, eikö näin? Minun papallani on skitsofrenia, ja hän ei sitä itse tiedosta hän on nyt 70-vuotias ja vaikuttaa ihan normaalilta, mutta vähän jumi oloinen, hän on ollut laitoksessa sen takia, koska hän luuli, että hänelle puhutaan radiossa ja häntä salakuunellaa. Laitoksessa hän luuli, että koirat valtaavat maailma, ja kun joku pääsi sieltä pos, niin hän luuli, että niistä ihmisistä tehdään heille ruokaa. Se kuullostaa jo aika hullulta, mutta itselläni ei näin ole, minua vain pelottaa se, että en tarkalleen tiedä mikä minulla on. Olen kysynyt minun kavereilta, että tekevätkö he tällein, mutta he tuskin edes ymmärtävät mitä yritän heille sanoa... Olisi kiva päässä jollekin psykologille puhumaan tästä, että saisi vähän varmaa tietoa, mutta äitini väittää, että minä vain panikoin ja minussa ei ole mitään vikaa, eli käytökseni on ihan normaalia, en ole mitenkään vetäytynyt, mutta nyt päässä pyörii kaiken maailman ajatuksia, kun on näitä oireita lukenut ja muuta sellaista. Osaako kukaan auttaa? Olen 17v

107

6173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkäri-

      "en kuule mitään ääniä"
      Olet kuuro.

      • Huhuhuhuhuuhuhuh

        Huoh trollit.... Tarkoitan, että minua kukaan saatana tai muu taru olento käske tekemään mitään tai juttele kanssa eikä kuiski korvaani.... O.o


      • LUCIFERUS yksisarvinen
        Huhuhuhuhuuhuhuh kirjoitti:

        Huoh trollit.... Tarkoitan, että minua kukaan saatana tai muu taru olento käske tekemään mitään tai juttele kanssa eikä kuiski korvaani.... O.o

        Taidat tosiaan olla kuuro. Vuoden olen kuiskinut korvaasi etkä ole edes kuullut!


      • Anonyymi
        LUCIFERUS yksisarvinen kirjoitti:

        Taidat tosiaan olla kuuro. Vuoden olen kuiskinut korvaasi etkä ole edes kuullut!

        Kelle sinä olet sitten kuiskinut? Taidatpa itse olla sokea.


    • Ap

      Asialliset vastaukset olisivat kivoja. =)

      • Anonyymi

        Joo te vaan puhutte 💩:Kaa koko ajan! Ette ymmärrä varmaan jätkä päästä lähtenyt ette hulluja mutta aivottomia näin sanottuna


    • eräs skitso

      Hei!
      Jotta pääsisit pelostasi ja saisit selville, oletko sairas vai "luulotautinen", niin varaa aika esim. terveyskeskuslääkärille tai psykiatriselle sairaanhoitajalle. He osaavat tarvittaessa ohjata sinut esim. psykiatrille, jos on tarpeen.

      Lääkärikirjoista lukemalla asia ei varmasti selviä eikä täällä keskustelupalstalla kukaan voi mitään varmaa diagnoosia antaa tai jos joku antaakin, niin niitä ei kannata täällä uskoa. Diagnoosin saa oikeasti tehdä vain laillistettu lääkäri ja heitä täällä ei ole vastaamassa, vaan pelkkiä "puoskareita", jos diagnooseja tekevät.

      Sinun ei välttämättä tarvitse äidillesi kertoa lääkäriinmenostasi, jos uskot, että hän vastustaa sinua. Äitisi saattaa silti sisimmässään pelätä, että jos vaikka sairastuisit. Reippaasti vaan aikaa varaamaan!

      • eräs skitso

        Unohtui sanoa, että kun menet lääkärille tai hoitajalle, niin kannattaa tehdä itselleen lista asioista, jotka vaivaavat mieltäsi (esim. mistä oireista päättelet, että sinulla olisi skitsofrenia) niin ei sitten unohdu mainita niistä kaikista, mitä pidät tärkeinä.


    • Ap

      Okei kiitos, pidän asian mielessä.

    • Tsemppiäsulle!!!

      Ekaksi: luulosairaus on ns. neuroottinen ongelma. Tämä tarkoittaa sitä, että sen kehittymisen kulku menee ihan eri polkua, kuin skitsofrenian, on ikään kuin aivan eri asteen häiriöstä kyse.

      Toiseksi:: itselleen juttelu on ihan normaalia oman toiminnan ja ajatuksen ohjaamista tietoisemmin, kuin yleensä. Jokainen tunnistaa, että kun kovasti keskittyy johonkin, niin tulee ohjattua itseä (joskus ääneenkin). Mielessä käydyt keskustelut toisen kanssa voivat olla esim. mielikuvituksessa valmistautumista tulevaan kohtaamiseen tai vaikka sen tavoittelua, että mitä toinen sanoisi omiin juttuihin, jos olisi paikalla. Ihan normaalia siis.

      Kolmanneksi: ongelmasi on mielestäni epävarmuus oman itsen (oman terveyden tässä tapauksessa) suhteen. Kuten äitisi, en minäkään usko, että mistään sen vakavammasta on kysymys, mutta koska asia sinua kovasti vaivaa, olisi hyvä saada asiaan helpotusta. Olisko asuinpaikkakunnallasi jotakin matalan kynnyksen keskustelupaikkaa nuorille? Näitä on monilla paikoilla ja niihin voi hakeutua ilman ajanvarausta (toki suositeltava) ja ilman mitään lähetettä. Periaatteessa edes omaa nimeä ei tarvitse kertoa. Saisit jonkun kanssa pohtia itseäsi, tuulettaa pelkojasi ja todennäköisesti saisit myös helpotusta pelkoosi.

      Neljänneksi: skitsofrenia EI puhkea sitä ajattelemalla tai sitä pelkäämällä. Vaikka kuinka ajattelisi sitä, ei se siitä käynnisty. Pelkoasi ei siis tarvitse pelätä (toivottavsti ymmärrät,mitä tarkoitan) tai torjua mielestä pois. Ajattele vain omia ajatuksiasi äläkä ala niitä pelkäämään. Ajatuksissa voi olla "hullunkin" tuntuisia juttuja ilman, että kyse oikeasti on "hulluudesta". Olet vielä kovin nuori ja silloin vielä haetaan tätä normaaliutta ja ihmisenä olemista. Niin kaikki nuoret jossain vaiheessa tekee.

      • Ap

        Kiitos tosi paljon vastauksesta, alkaa jo helpottaa! :)


      • Ap
        Ap kirjoitti:

        Kiitos tosi paljon vastauksesta, alkaa jo helpottaa! :)

        Vielä pieni lisäys tuohon minun alkuperäiseen tekstiin, että minulla on välillä sellaisia hajanaisia ajatuksia, eli en ajattelen vaikka mitään niin päähän saattaa pamahtaa jokin outo sana tai lause. Voiko kyseessä olla vain unen puute ja stressaus tästä asiasta? Olen aina tykännyt valvoa yöt ja nukkua päivät niin on vähän pää kyllä sekaisin, mutta tänään olen ottamassa unirytmiä jos nuo hajanaiset ajattelutkin lähtisi.


      • Tsemppiäsulle!!!
        Ap kirjoitti:

        Vielä pieni lisäys tuohon minun alkuperäiseen tekstiin, että minulla on välillä sellaisia hajanaisia ajatuksia, eli en ajattelen vaikka mitään niin päähän saattaa pamahtaa jokin outo sana tai lause. Voiko kyseessä olla vain unen puute ja stressaus tästä asiasta? Olen aina tykännyt valvoa yöt ja nukkua päivät niin on vähän pää kyllä sekaisin, mutta tänään olen ottamassa unirytmiä jos nuo hajanaiset ajattelutkin lähtisi.

        Heips.

        Voi se olla väsymystä. Olet noissa tilanteissa varmaan onnistunut (tähän moni kiireinen ja stressaantunut pyrkii) ns. "tyhjentämään pääsi" eli olet ajattelematta sen kummenpia, ajatukset eivät varsinaisesti kohdistu mihinkään. Silloin ajatuksiin luonnollisesti pulpahtelee melkein mitä vain..

        Itse puhun "löysistä assosiaatioista" eli tilanteesta, jossa voi tulla melko hupsuja, luovia ajatuksia ja ajatusten yhdistelmiä. Itselläni käy näin, kun olen oikein rento. Minusta se on vain kiinnostavaa, kuinka ajatuksia pälkähtää päähän eivätkä ne liity minihinkään "järkevään" tai siihen hetkeen, missä ollaan. Tämä on monelle tuttua hetkistä, jolloin on juuri nukahtamassa; siinä rennossa olotilassa, jossa on hyväkin antaa ajatusten mennä minne tykkäävät.

        Eiköhän luovuus, uudenlainen näkökulma asioihin ja oivallukset kumpua paljon juuri tällaisesta "löysästä assosioinnista". Anna siis vaan palaa.

        Yllä olevan ydin on, että tämä on ihan normaalia ja tervettä.


      • Asperger?
        Ap kirjoitti:

        Vielä pieni lisäys tuohon minun alkuperäiseen tekstiin, että minulla on välillä sellaisia hajanaisia ajatuksia, eli en ajattelen vaikka mitään niin päähän saattaa pamahtaa jokin outo sana tai lause. Voiko kyseessä olla vain unen puute ja stressaus tästä asiasta? Olen aina tykännyt valvoa yöt ja nukkua päivät niin on vähän pää kyllä sekaisin, mutta tänään olen ottamassa unirytmiä jos nuo hajanaiset ajattelutkin lähtisi.

        Onko sinulla testattu Aspergerin syndroomaa? Vaikutat aivan samanlaiselta kuin oma poikani, jolla on Asperger.


      • Ap
        Asperger? kirjoitti:

        Onko sinulla testattu Aspergerin syndroomaa? Vaikutat aivan samanlaiselta kuin oma poikani, jolla on Asperger.

        Ei ole koskaan testattu, mutta netissä olen tehnyt sellasien testin eikä ollut lähelläkään, että olisi Aspergerin sydrooma. :3


    • ex-konna

      Relax,et ole skitso.on aivan normaalia juttua,tästä on erikoislääkärin vahvistus.jotkut vaan "kuulee"ajatuksensa päässään.olet vielä niin nuori että murros-ikäkin vaikuttaa.on omakohtaisia kokemuksia,ei syytä huoleen jos ei "pahempia" oireita.pidä vaan ihmissuhteita yllä,älä vetäydy miettimään asiaa,harrasta tapaa kavereita jne.hyvää kesää!

    • ErjaP52v

      "en ajattelen vaikka mitään niin päähän saattaa pamahtaa jokin outo sana tai lause."

      Vastauksestani tuskin on sinulle suurtakaan hyötyä, sillä en osaa perustella sitä tai en muista asiaa kovinkaan hyvin.
      Nuorena n. 14 -15 vuotiaana minulla oli jotain samankaltaista päässäni. Mikähän juttu se mahtoi olla. Olin silloin kuullut että ihminen ajattelee aina! Ettei ajatuksia saa katkeamaan. Mielessäni silloin ihmettelin asiaa ja rupesin kait seuraamaan omia ajattelujani. Olin varma että olen joskus ollut ajattelematta mitään. Mutta aina kuitenkin jostain putkahti joku mihinkään liittymätön juttu sitten päähän. Koitin mukamas jäljittää ajatusteni kulkua sitten kun olin muka yllättänyt itseni siitä etten ollut ajatellut yhtikäs mitään. Luulempa että itseäni vakoillessa päähäni juolahti kaikkea enemmän kuin ilman vakoiluajani olisi käynyt. Tuommoista kun aikansa touhuaa niin varmasti luulee tulevansa hulluksi.
      Lopulta unohdin koko väittämän ja kait myönsin sen itselleni.
      Sitä ei kait vaan tiedosta, mutta pää käy jatkuvasti. Siitäkö unetkin syntyvät.???

      Joku viisas varmaan osaa selittää mistä on kysymys. Kuulosti vaan niin kaukaisen tutulta tuo sinun kertomuksesi putkahtelevista sanoista.
      Ovatko ne aivan tavallisia sanoja tai ajatuksia? Vai liittyykö niihin aina jokin jankuttava sama aihe????
      Minulla ne oli kaikki aivan tavis juttuja.

      Nyt olen 52-vuotias ja olen elänyt tähän saakka täyspäisenä kaikin tavoin terveenä ihmisenä. En tarkoita nyt kehua itseäni vaan lohduttaa sinua. Olen intuitiivinen, aistillinen ihminen. Olen älykäs ja erittäin monipuolinen (tutkittu juttu).
      Olisitko sinäkin jotain muuta kuin sairas! Oletko ehkä ihan tavallinen vai poikkeuksellinen nuori mies (tarkoitan hyvässä)?
      Mutta, mutta, tokihan sinun kannattaa oman mielenrauhasi vuoksi käydä juttelemassa asiasta ammatti-ihmisten kanssa. Ota tosiaan se lista mukaan. Äläkä karsi sitä turhan pieneksi. Laita tärkeimmät alkuun ja pienimmät sinne perään.
      Mikään ei ole niin hyväksi kuin mielenrauha! Silloin voi ehkä välillä olla ajattelematta mitään:-D

      • lueskelija3

        Olipa pitkä teksti. En jaksanut lukea sitä kokonaan.


    • Omaahauskaa

      Itselleen juttelusta..
      Siivoon just ulkovarastoja ja hukun pölyyn ja roinaan.
      Kyllä tässä on moneenkin kertaan tullut itselleen juteltua.
      Kysyn jopa ääneen itseltäni: Mitäs mä tuolle teen? Mitäs mä seuraavaksi teen? Pitää ajatella tän ryjän keskellä seuraavia siirtojaan.
      Kysyin vanhalta pölyimurilta: Haluutko kierrätykseen, mokoma älämölö?

      Tuskin olen skitso tai höperö siltikään. Naurattaa mua omat jupinani ja puhkumiseni ja tiedostan ne.

      VAROITUS! Tää on nyt puoskarointia!
      Toi sun pikkupoikana harrastama sairauksien luulottelu.
      Oliko silloin jossain lähelläsi juku joka puhui paljon sairauksistaan ja muiden sairauksista, esim. vanhus? Oliko joku vaikka vammautunu tai jotain semmoista pitkään sairastettuaan. Tuliko silloiset pelkosi semmoisesta?
      Onko mahdollista että yritit lapsena saada huomiota, kun sinua askarrutti jokin asia, kysymys tms.?

      • Hiihaaaaaa

        Minä taas höpisen itsekseni "perkeleensaatana" ku pitäs pyykitkin pestä....


      • Ap

        Kukaan minun suvussani minun elin aikana ei ole ollut mitenkään sairas, joten se tuskin siintä johtuu.


    • Hulluhko :-)

      Hullu et selvästikään ole, hullut eivät ymmärrä olevansa hulluja tai epäile sitä. Ei itselleen ajatuksissa juttelu ole mitään epänormaalia eikä myöskään se että ajattelee juttelevansa toisen ihmisen kanssa. Voi olla kysymyksessä paniikkihäiriö. Panikoimisen lopettaminen on vaikeaa, muttei mahdotonta. Yksinkertainen resepti joka voi toimia: säännöllistä liikuntaa (raskasta), säännöllinen unirytmi, tupakka pois jos kessuttelet ja paljon vähemmän tietsikan ruudun tuijottamista. Jos ei toimi niin sitten juttelemaan tohtorille joka joko lyö pillerit kouraan tai sitten ohjaa psycolle.

      • Hassukassukka

        "-se että ajattelee juttelevansa toisen ihmisen kanssa-"
        Joissain tilanteissa on hyvä, jos osaa tehdä mielikuvaharjoituksen tulevasta keskustelusta jonkun toisen kanssa. Käytännön elämässä esimerkiksi työpaikkahaastettelu on sellainen. Joskus kaverille jekkua tehdessä on hauskaa suunnitella miten jokin asia saattaa kehittyä jne... näitä tilanteita on paljon.
        On hyvä myös osata leikkiä ja haaveilla tapahtumista, vaikkei ne koskaan toteutuisikaan. Itselleen ajatuksissaan juttelu ei todellakaan ole hulluuden merkki! Se on luovaa toimintaa ja siksi hyvä asia!


      • Ap

        Kiitos viestistä, mutta ei mulla minun mielestä ole paniikki häiriötä. En pelkää sosiaalisia tilanteita, enemmän nautin niistä.


    • mielenvikainen ei tiedä olevansa mielenvikainen (korjasin sanamuodon=)

    • ErjaP52v

      Tulipa mieleeni yksi juttu!
      Oletko hiljainen tai ujo? Keskusteletko myös oikeasti ihmisten kanssa, vaikka siinä samassa huoneessa olijan kanssa? Vai mietitkö vain että mitä voisit keskustella jne...?

      • klfjhskaf

        Itse ainakin suurin osa ajattelustani on sellaista, että kuvittelen juttelevani jonkun kanssa tai siis käyn mielessäni läpi ajatuksia pukemalla ne dialogin muotoon. Samoin olen "kuullut" ääniä pääni sisällä jo 20 vuotta. Olen käynyt psykiatrilla ja en ole skitsofreeninen tai mielisairas vaikka ääniä kuulenkin. Ymmärtääkseni itselläni äänet liittyvät neurologisiin ongelmiin, migreenin ja valoherkkään epilepsiaan.


      • Ap

        Olen kyllä ujo tietyissä asioissa, mutta kyllä minä ihan keskustelen mielellään ihmisille. Ja en ole hiljainen enemmän ADHD tyyppiä, eli heitän läppää niin paljon kun kerkeän ja sellaista :DD


      • Noniin, taas on yhteystietoja laitettu. Ylläpito siivoaa roskat pois!

        Hauskaa hulluksi tulemisen jatkoa :)


      • Tyhmiä riittää
        palstasoturi kirjoitti:

        Noniin, taas on yhteystietoja laitettu. Ylläpito siivoaa roskat pois!

        Hauskaa hulluksi tulemisen jatkoa :)

        Oletko joku häirikkö vai miksi pilkkaat sairaita ihmisiä? Ja mitä täältä on muka pitänyt siivota pois? Ihan asiallista keskustelua täällä on käyty.


      • Outoa...

        Tässäkään viestiketjussa ei ole ollut kenenkään yhteystietoja, keksit noita juttuja päästäsi. En usko että kuulut ylläpitoon, miksi valehtelet? Ei ylläpito siivoa koskaan asiallisia viestejä pois.


      • Outoa... kirjoitti:

        Tässäkään viestiketjussa ei ole ollut kenenkään yhteystietoja, keksit noita juttuja päästäsi. En usko että kuulut ylläpitoon, miksi valehtelet? Ei ylläpito siivoa koskaan asiallisia viestejä pois.

        Omaa viestiäni edeltävässä viestissä oli sahköpostiosoite, mutta se on jo poistettu ylläpidon toimesta! En keksi juttuja päästäni, enkä kuulu ylläpitoon! Olen täällä vapaahetoisesti ilmiantamassa kaikki yhteystietoja sisältävät vietit ylläpidolle poistettavaksi! Yhteystietojen laittaminen viesteihin on kielletty!

        Hauskaa kulluksi tulemisen jatkoa :)


    • Schi schi schitzo

      Alat olemaan siinä iässä missä yleensä skitsofrenia puhkeaa. Lisäksi jos suvussasi on tosiaan skitsoutta niin se on periytyvää ja se voi olla sinullakin.

      Minulla alkoi kans skitsofrenia että en ymmärtänyt mitä päässäni liikkui ja ikäänkuin katsoin pääni dialogia sivusta ja yritin jatkuvasti analysoida pääni sisältöä.

      Tuohon aikaan olin jo ahdistunut ja kärsin paniikkihäiriöstä. Meni vuosi niin sairaus meni niin pahaksi, että hakeuduin vapaaehtoisesti osastolle.

      Olin 21 vuotias tuolloin.

      Sinuna menisin tosiaan aluksi TK-lääkärille ja selittäisin asian. Voit saada lähetteen MTT:hen. Mitä aikaisemmin tuo tutkitaan ja saat(?) lääkkeet niin sitä parempi mahdollisuus on toipua ja sairaus ei äidy pahemmaksi. Sä voit viettää ihan normaalia elämää muuten.

    • Älä murehdi

      Kyllä minäkin juttelen itselleni sekä pään sisällä, että ääneen. :) Olen niin "normaali" kuin ihminen vain voi olla.

    • elliekk.

      mun mielestä on aina parempi käydä lääkärillä/terkalla kun olla menemättä. kerro huolesi ja halustasi jutella psykologin kanssa..

      onko sulla usein tylsää/tekemisen puutetta?
      Joskus sitä tylsyydessä alkaa kuvitella vaikka ja mitä.
      voi olla ettei sulla oon mitään sen vakavampaa sairautta ja toivtaan ettei näin ole. :)
      Kannattaa kuitenkin puhua asioista. :)

      • Ap

        Moro, aina kun olen yksin niin käyn miettimään tätä skitsofrenia asiaa, ja kelaan päässäni mitä oireita minulla "on" ja ei ole, ja lopuksi totean ihan lohduttaakseni itseäni, että minulla tuskin on skitsofrenia. Mutta ainakun olen joidenkin kavereiden kanssa jossain niin en niin paljon mieti tätä asiaa silloin tavallaan hermolepää.


    • APUA!!!!!!!!!!!!!!!

      No mitä minä teen?

      Mulla on ollut ties mitä sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja ties mitä monta vuotta.. En pysty käymään töissä, en kaupassa, siis en pysty tekemään vitty yhtään mitään. Jouduin muuttamaan takasin vanhemmille tämän takia. Lääkitystä oon kokeillut KAIKKI laidasta laitaan.. Terapiassa en ole käynyt koskaan, kun en pääse..

      Tapan itteni ihan aikuisten oikeasti kohta jos en nyt jotain perkeleen apua saa jotenkin..

    • 7

      Sullon murrosiän loppuvaihe. Piste.

    • Mustavalkoista

      Olipa siinä hyväkin diagnoosi joopa joo...

    • APUA!!!!!!!!!!!!!!!

      Mulla on ikää melkeen 25v, niin ei ole mitkään vitn murrosiät kyseessä, jos minulle puhuit (nimimerkki 7). Ja jos puhuit minulle, niin ole ystävällinen ja kerro osoitteesi, niin tulen pahoinpitelemään sinut sairaalakuntoon.

      Oikeasti ihmiset, sanokaa nyt jotain. Tapan itteni jos nyt en saa sitä apua..

    • 123123123

      Ei tuo minusta skitsofrenialta kuulosta. Nuo "oireet" mitä luettelit ovat samankaltaisia kuin minulla.

      Pelkään että verenkiertoni pettää ja saan sydänkohtauksen tai aivohalvauksen. Isälläni on korkea verenpaine, mikä lisää epäilyjäni. Lisäksi huolestun helposti kaikesta pienestä kivusta, esim. mahakipu=tulehtunut umpilisäke, epämukava tunne rinnassa=syöpä, uusi luomi=melanooma, pistos rinnassa=sydänkohtaus.

      Tiedän että olen täysin terve, muuta silti minusta tuntuu etten elä vanhuuteen saakka. Olen hieman luulotautinen. Stressi pahensi vaivoja kuten pistoksia rintakehässä ja mahakipuilua, mutta nyt oireet ovat lievittyneet.

      Minäkin käyn läpi päässäni keskusteluja ihmisten kanssa, vaikken aikoisi heille mitään sanoakaan. Kuvittelen mitä he vastaavat ja miten keskustelu etenee. Ei siinä ole mitään outoa, kaikki tekevät sitä.

      Juttelen myös itselleni ja muille ihmisille niin että ajattelen puheen pääni sisällä.

      Luulen että olet vain huolestunut mielenterveydestäsi koska läheisellä sukulaisellasi on skitsofrenia. Mutta koita elää asian kanssa äläkä arvioi jatkuvasti itseäsi. Tauti tulee jos on tullakseen, ajattelit sitten järkeviä tai pöpejä asioita.

      Jos siltä tuntuu, niin mene ihmeessä puhumaan psykologille, niin ehkä pääset tästä skitsofrenian pelosta eroon.

      • Ap

        Katos perkele mehän ollaa, kuin kaksimarjaa minulla nuo 'oireet' ovat aivan samalaiset paitsi en enään niin paljon pelkää, että jos minua johonkin koskee :3
        Mutta nuo keskustelut teen aivan samalla tavalla.


    • en ole höperö

      No, minä teen ihan samaa. Jossain vaiheessa kävin keskustelut englanniksi, nykyään vähän sekä että, suomeksi ja enkuksi. Jos olen hullu niin sitten olen, selviydyn kuitenkin normaalista arjesta oikein hyvin!

      Mutta uskon että "ongelmasi" on enemmänkin siinä, että tiedostat itseäsi hyvin. Kyllä kaikkien päässä juoksee ajatuksia, kaikki eivät vain ole tietoisia siitä.

      Toivon kaikkea hyvää elämällesi ja että opit elämään ajatustesi kanssa. Olet varmasti ainutlaatuinen :)

    • Uusavuttomat hullut?

      Jokainen joka voi käydä töissä tai opiskelemassa, ei ole sairas.

    • sylss
    • että näin

      Nämä "luulotaudit" on aika yleisiä nuorilla, ehkä se kuuluu aikuiseksi kasvamiseen ja tajuaa ettei olekaan kuolematon. Monet ihmiset juttelevat ääneenkin itsekseen, se selkeyttää ajatuksia, eikä ole mikään sairaus. Ja ihan oikeasti, jospa vain näkisit ihmisten ajatuksia, esim. bussissa, niin huomaisit että a.) kaikki muutkin ovat "hulluja" tai b) sinullakaan ei ole mitään sairautta.
      Ainahan voit mennä terveyskeskukseen lääkärille ja pyytää esim. mtt:lle lähetteen.

    • toivoaonaina

      Tuttua juttua on. Olen itsekin nuorena kuvitellut ja luullut ties mitä ja nuorena aikuisuuden kynnyksellä on aika pihalla kaikesta, voi tulla outouden tunteita ja varsinkin väsyneenä säikähteleekin kaikkea. Kannattaa alkaa nukkumaan öisin ja elämään säännöllistä elämää, ulkoile ja liiku ja syö terveellisesti. tapaa kavereita ym. Kyllä sinä normaali olet. Mulla ei ollut paljoa leikkikavereita pienenä niin elin sellaisessa mielikuvitusmaailmassa, keksin kaikkea puhuin itsekseni ja aina kun jokin asia tai ihminen otti päähän mielikuvituksessani keskustelin kyseisen ihmisen kanssa ja selvitin asiaa. Kävin läpi kyseistä asiaa niin kauan että se hälveni mielestäni. Näin moni sellainen asia mistä ei rohjennut tai voinut puhua nokitusten tuli selväksi itselleni, ja kiukkuni laantui.
      Mutta kannattaa puhua jollekkin asiantuntijalle niin se helpottaa.
      Ja sille toiselle joka apua halusi, miksi et terapiaan pääse? Se kyllä helpottaisi, ei varmaan pelkät lääkkeet. Ota yhteyttä niin moneen paikkaan että joku auttaa, vaikka työkkärin ammatinvalinnanpsykologille sekin voi auttaa, miten etenet ja mistä voit jatkaa, ainakin meilläpäin on autettu. Ensin terapiaan ja työelämän valmennukseen ja pikkuhiljaa eteenpäin. Kyllä niitä mahdollisuuksia on paljon. Koskaan ei saa menettää toivoaan. Vaikeudet on sitävarten että ne voitetaan.

      • APUA!!!!!!!!!!!!!!

        Tervehdys sinulle..

        En saatna pääse sinne terapiaan asti, en pysty aikaa varaamaan, en pysty menemään.. Ja monta vuotta oli niin että miten mä voin ulkopuoliselle puhua mun asioita joka sitten ajattelee musta pahaa ja pskaa selän takana ja sihisee ja suhisee perheenjäsenilleen miten nolo olen.
        Virastoissa en nyt edes pysty käymään, jouduin muuttamaan takasin vanhemmilleni kun olo on niin huono.. Mutta kyllä mun sitä terapiaa on pakko jotenkin koittaa edes kerran ennenkuin tapan itteni.. Sit voin sanoa että kaikki on kokeiltu..
        Onhan niitä mahdollisuuksia vissiin mutta on jotenkin niin saatnan sekasin ettei niille voi tehdä mitään.. On vaan niin saatann sekava olo..
        Kiitos kun koitat auttaa..


      • APUA!!!!!!!!!!!!!!!!
        APUA!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Tervehdys sinulle..

        En saatna pääse sinne terapiaan asti, en pysty aikaa varaamaan, en pysty menemään.. Ja monta vuotta oli niin että miten mä voin ulkopuoliselle puhua mun asioita joka sitten ajattelee musta pahaa ja pskaa selän takana ja sihisee ja suhisee perheenjäsenilleen miten nolo olen.
        Virastoissa en nyt edes pysty käymään, jouduin muuttamaan takasin vanhemmilleni kun olo on niin huono.. Mutta kyllä mun sitä terapiaa on pakko jotenkin koittaa edes kerran ennenkuin tapan itteni.. Sit voin sanoa että kaikki on kokeiltu..
        Onhan niitä mahdollisuuksia vissiin mutta on jotenkin niin saatnan sekasin ettei niille voi tehdä mitään.. On vaan niin saatann sekava olo..
        Kiitos kun koitat auttaa..

        Ja toivoa on aina mutta se on niin perkleen saatnan vaikeata että ei tiedä onko se piste missä se toivo sitten kaikkoa ikuisesti..


      • eräs skitso
        APUA!!!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Ja toivoa on aina mutta se on niin perkleen saatnan vaikeata että ei tiedä onko se piste missä se toivo sitten kaikkoa ikuisesti..

        Rukoilen puolestasi, että löytäisit Jeesuksen elämääsi. Hän rakastaa sinua sellaisena kuin olet ja voi parantaa elämäsi. Hän sovitti kaikki syntimme ja kantoi sairautemme ja Hänessä yksin on pelastus. Rukoilen vielä, että saisit voimaa ja rohkeutta mennä sinne terapiaan ja että saisit sieltä tuntuvaa apua!


      • ***
        APUA!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Tervehdys sinulle..

        En saatna pääse sinne terapiaan asti, en pysty aikaa varaamaan, en pysty menemään.. Ja monta vuotta oli niin että miten mä voin ulkopuoliselle puhua mun asioita joka sitten ajattelee musta pahaa ja pskaa selän takana ja sihisee ja suhisee perheenjäsenilleen miten nolo olen.
        Virastoissa en nyt edes pysty käymään, jouduin muuttamaan takasin vanhemmilleni kun olo on niin huono.. Mutta kyllä mun sitä terapiaa on pakko jotenkin koittaa edes kerran ennenkuin tapan itteni.. Sit voin sanoa että kaikki on kokeiltu..
        Onhan niitä mahdollisuuksia vissiin mutta on jotenkin niin saatnan sekasin ettei niille voi tehdä mitään.. On vaan niin saatann sekava olo..
        Kiitos kun koitat auttaa..

        Koeta vaan jotenkin kerätä rohkeutta, että uskallat varata ajan sinne terapiaan... Tai jos ajan varaaminen tuntuu liian vaikealta, voisiko äitisi tai isäsi varata sinulle ajan ja tulla vaikka saattamaan sinne vastaanotolle?


      • ***
        *** kirjoitti:

        Koeta vaan jotenkin kerätä rohkeutta, että uskallat varata ajan sinne terapiaan... Tai jos ajan varaaminen tuntuu liian vaikealta, voisiko äitisi tai isäsi varata sinulle ajan ja tulla vaikka saattamaan sinne vastaanotolle?

        Tuo vastaus oli tarkoitettu nimimerkille APUA!!!!!!!!!!!!!!!!


      • APUA!!!!!!!!!!!!!!
        eräs skitso kirjoitti:

        Rukoilen puolestasi, että löytäisit Jeesuksen elämääsi. Hän rakastaa sinua sellaisena kuin olet ja voi parantaa elämäsi. Hän sovitti kaikki syntimme ja kantoi sairautemme ja Hänessä yksin on pelastus. Rukoilen vielä, että saisit voimaa ja rohkeutta mennä sinne terapiaan ja että saisit sieltä tuntuvaa apua!

        Olen koittanut jeesuksia ja jumalia mutta ne ei auta. Ne ei prkl sentään auta vaikka kuinka koittanut.. jumalat tai jeesukset ei vie esimerkiksi tätä mun prkleen korvien välistä sosiaalisten tilanteiden pelkoa, että hävettää ja nolottaa olla jo syödä yksin.. Kiitos avusta..


      • APUA!!!!!!!!!!!!!!
        *** kirjoitti:

        Koeta vaan jotenkin kerätä rohkeutta, että uskallat varata ajan sinne terapiaan... Tai jos ajan varaaminen tuntuu liian vaikealta, voisiko äitisi tai isäsi varata sinulle ajan ja tulla vaikka saattamaan sinne vastaanotolle?

        No noinhan sen pitäisi mennä.. Mutta.. Tämä on vaan niin pimeetä.. En osaa enää melkeen edes puhua tai ajatella, ajattelukin tuntuu niin umpisolmuselta touhulta..

        Mun vanhemmat olis varannut mulle jo ajan terapiaan ja saattanut mut sinne, mutta oon mun vanhemmillekkin niin katkera ja vihanen.. En haluaisi saada niiltä koskaan mitään apua mutta silti en pysty nyt tekemään mitään ilman niiden apua..

        Tämä on niin umpisolmusta........................ Kiitos avusta...


      • The Artist
        APUA!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        No noinhan sen pitäisi mennä.. Mutta.. Tämä on vaan niin pimeetä.. En osaa enää melkeen edes puhua tai ajatella, ajattelukin tuntuu niin umpisolmuselta touhulta..

        Mun vanhemmat olis varannut mulle jo ajan terapiaan ja saattanut mut sinne, mutta oon mun vanhemmillekkin niin katkera ja vihanen.. En haluaisi saada niiltä koskaan mitään apua mutta silti en pysty nyt tekemään mitään ilman niiden apua..

        Tämä on niin umpisolmusta........................ Kiitos avusta...

        Sun pitää selkeyttää sun ajatuksesi.

        Ihan millä tavalla vaan, siis jollain TAITEEN muodolla vaan, oli se vaikka maalaus tai kirjoittaminen, niin siitä se lähtee.

        Itse olen tajunnut sen, että jo pelkkä kirjoittaminen, selkeällä tavalla, selkeyttää PÄÄN.

        Siitä lähtee sunkin paraneminen, kun kirjoitat, tai LUOT jotain konkreettista josta nousee sulle sellainen majakan tapainen, jota voit pitää sitten jälkeenpäin menneisyyden virstanpylväänä, jota voit tarkastella itsesi ulkopuolelta käsin.

        Ok?


      • The Artist
        APUA!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:

        Olen koittanut jeesuksia ja jumalia mutta ne ei auta. Ne ei prkl sentään auta vaikka kuinka koittanut.. jumalat tai jeesukset ei vie esimerkiksi tätä mun prkleen korvien välistä sosiaalisten tilanteiden pelkoa, että hävettää ja nolottaa olla jo syödä yksin.. Kiitos avusta..

        Rukous, kaikkein korkeimman Jumalan puoleen, on YK-KÖ-NEN.

        Kokemusta mull on, voin todeta.


    • ***

      Nuorena tulee tarkkailtua itseään aika paljon, ehkä liikaakin. Kaikki varmaan tarkkailevat omaa ulkonäköään ja vertailevat itseään toisiin. Myös tarkkaillaan luonnetta ja joku voi alkaa tarkkailla, että onko vaikka sairas. Ja kun noita sairauksia paljon ajattelee, siinä voi tulla kaikenlaisia pelkoja mieleen varsinkin jos lukee jotain lääkärikirjoja tai jos on suvussa joku psyykkisesti sairas ihminen.

      Meidän suvussa on ollut yksi skitsofreenikko ja äitini pelkäsi, että minä vielä sairastun skitsofreniaan ja tarkkaili käyttäytymistäni ja oli aina niin huolissaan. Hän pelkäsi, että jos olen liikaa yksikseni ja ajattelen asioita liikaa, sairastun skitsofreniaan. Siksi hän aina patisti harrastamaan jotain ja menemään toisten ihmisten seuraan. Näin jälkeenpäin ajateltuna ihan hyviä neuvoja vaikka en usko, että kukaan sairastuu skitsofreniaan vain ajattelemalla sitä. Mutta kun ajatukset keskittyy johonkin harrastukseen, ei jää aikaa miettiä, että olenkohan minä nyt sairas ja mitähän oireita minulla on.

      Niinkuin tässä ketjussa jo aiemmin joku kirjoittikin, niin jokainen ihminen kai ajattelee koko ajan jotain. Jos joskus yrittää olla ajattelematta mitään niin huomaa kuinka vaikeaa se on. Aina tulee jotain ajatuksia mieleen, vaikkapa laulun sanoja tai joku yksittäinen sana.Tuskin siinä mitään erikoista on.

      • APUA!!!!!!!!!!!!!!!!

        Kenelle tuo viesti oli tarkoitettu?


    • JK

      VAI NIIN

    • KyllästynytSekoiluun

      Oi ihana mikä viestketju!!! Itse olen kamppaillut hyvin samanlaisten oireiden kanssa kuin alottaja!! Mitä sinulle nykyään kuuluu? Itse ahdistun aivan suunnattomasti jos mieleen tulee joku sana tai lause? -> APUA nyt sekoan!!!! Sitten jos olen kuunnellut jotain ihmistä monta tuntia putkeen niin avot illalla tulee mieleen aina jotain mitä hän on sanonut. Ne päivän asiat tupsahtelee siis mieleen ja kun niin hanakasti yritän niitä torjua (halu olla normaali) niin siitäkös ne vain villiintyvät!

      • The Artist

        Sublimoi.

        Taiteeseen.

        Jos et taiteile, niin keksi joku taiteen muoto itsellesi.

        Tässä tulevaisuus.

        Ja rakasta. Ensin itseäsi.

        Sitten mua=)

        Mä rakastan jo sua. Tässä, siis TÄSSÄ meidän kaikkien, siis IHAN KAIKKIEN TU-LE_VAI_SUUS.

        Mä rakastan sua.


      • Ap

        Moikka! Mulle kuuluu nykyään ihan hyvää. Samat oireet kyllä minulla vieläkin on.
        Minullakin on tuo, että jos on kuullut mitä joku sanoi niin se tulee vaikka illalla mieleen ja sitten sitä asiaa käy miettimään, että missäköhän sen sanan kuuli ja sellaista, mutta olen yrittänyt olla ajatellematta sitä, että olisin hullu ja olen keskittynyt kaikkeen muuhun. =)


      • The Artist
        Ap kirjoitti:

        Moikka! Mulle kuuluu nykyään ihan hyvää. Samat oireet kyllä minulla vieläkin on.
        Minullakin on tuo, että jos on kuullut mitä joku sanoi niin se tulee vaikka illalla mieleen ja sitten sitä asiaa käy miettimään, että missäköhän sen sanan kuuli ja sellaista, mutta olen yrittänyt olla ajatellematta sitä, että olisin hullu ja olen keskittynyt kaikkeen muuhun. =)

        Älä välitä. Me ollaan kaikki, ihan oikeesti, vähän kajahtaneita. Niinkuin toi Lääkedosenttikin. Paitsi et se on täys typerys. Siihen ei kannata suostua. Koskaan.

        Eli älä välitä. Ja pidä pintasi vaan. Rakasta. Ensin itseäsi. Siitä se lähtee.


    • Lääkedosentti.

      Nuo sekoamisen pelot ovat vasta silloin todellisia ja vain niillä ihmisillä ketkä on vetänyt kamaa, lääkkeitä ja alkoholia.

      • The Artist

        Joo, noi sekoittaa pään, ja saa varmaan aikaiseksi juuri tällaista SELITTÄMÄTÖNTÄ ahdistusta.


      • Lääkedosentti.
        The Artist kirjoitti:

        Joo, noi sekoittaa pään, ja saa varmaan aikaiseksi juuri tällaista SELITTÄMÄTÖNTÄ ahdistusta.

        "Joo, noi sekoittaa pään, ja saa varmaan aikaiseksi juuri tällaista SELITTÄMÄTÖNTÄ ahdistusta. "

        Kukas on muuta kieltänytkään? Ja onko sinulla antaa minulle tauluja?


      • Lääkedosentti.
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        "Joo, noi sekoittaa pään, ja saa varmaan aikaiseksi juuri tällaista SELITTÄMÄTÖNTÄ ahdistusta. "

        Kukas on muuta kieltänytkään? Ja onko sinulla antaa minulle tauluja?

        Tai myydä pikkurahalla.


      • The Artist
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        Tai myydä pikkurahalla.

        No on.

        Pistä osoitteesi tuohon alle.


      • Lääkedosentti.
        The Artist kirjoitti:

        No on.

        Pistä osoitteesi tuohon alle.

        Asutko pk-seudulla? En jaksa postitus hössötyksiä. Ellet sitten aja ja tuo niitä. Mutta en maksa bensamaksuja.


      • The Artist
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        Asutko pk-seudulla? En jaksa postitus hössötyksiä. Ellet sitten aja ja tuo niitä. Mutta en maksa bensamaksuja.

        Pohjoista voimaa.

        Ja sä tietty maksat kulut, en jaksa nyt ajatella vars työtä, katsotaan jääkö mulla yhtään taulua syksyksi, elo-syyskuussa palataan, vaik tällä palstalla.


      • Lääkedosentti.
        The Artist kirjoitti:

        Pohjoista voimaa.

        Ja sä tietty maksat kulut, en jaksa nyt ajatella vars työtä, katsotaan jääkö mulla yhtään taulua syksyksi, elo-syyskuussa palataan, vaik tällä palstalla.

        Ei tulisi mieleenkään maksaa, siksi kerroinkin että en maksa. Ja kun osoitat vielä noin pientä mielenkiintoa että joku maksaisi ylimielisistä töhryistäsi, niin joudut nyt palata asiaan jonkun muun kanssa. Valitan ylimielinen hörhö. Siis en ole noin ylimieliseen itsestään liikoja luulevaan vielä törmännytkään. Ja vielä kaiken lisäksi työsi ovat varmaan sitä luokkaa, että ylimielisyydelle ja koppavuudelle ei todellakaan olisi mitään varaa.. Halooo..


      • The Artist
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        Ei tulisi mieleenkään maksaa, siksi kerroinkin että en maksa. Ja kun osoitat vielä noin pientä mielenkiintoa että joku maksaisi ylimielisistä töhryistäsi, niin joudut nyt palata asiaan jonkun muun kanssa. Valitan ylimielinen hörhö. Siis en ole noin ylimieliseen itsestään liikoja luulevaan vielä törmännytkään. Ja vielä kaiken lisäksi työsi ovat varmaan sitä luokkaa, että ylimielisyydelle ja koppavuudelle ei todellakaan olisi mitään varaa.. Halooo..

        Onneton puoskari.


      • Ap

        Njoo, kamaa on kyllä tullu vedettyä...


      • The Artist
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        Ei tulisi mieleenkään maksaa, siksi kerroinkin että en maksa. Ja kun osoitat vielä noin pientä mielenkiintoa että joku maksaisi ylimielisistä töhryistäsi, niin joudut nyt palata asiaan jonkun muun kanssa. Valitan ylimielinen hörhö. Siis en ole noin ylimieliseen itsestään liikoja luulevaan vielä törmännytkään. Ja vielä kaiken lisäksi työsi ovat varmaan sitä luokkaa, että ylimielisyydelle ja koppavuudelle ei todellakaan olisi mitään varaa.. Halooo..

        En myisi miljoonasta eurostakaan pienintäkään maalaustani sulle!


      • The Artist
        The Artist kirjoitti:

        En myisi miljoonasta eurostakaan pienintäkään maalaustani sulle!

        Missasit onneton taukki miljoonat kahisevat, voi voi ! kunpa tietäisit kuka olen, myyn tuhansilla ja tuhansilla egeillä just sun nenäsi alta ja alla parhaimmat tauluni, njäh-njäh-njää!!!!


    • The Artist

      Taiteilijana, kokeneena sellaisena voin sanoa sulle että sublimoi, eli suuntaa KAIKKI luulotautisuutesi ja KAIKKI negatiivisena pitämäsi johonkin, ihan mihin vain taiteen alaan.

      Mitä harrastat?

      Musisoitko?

      Piirrätkö, kirjoitatko? tanssiiko sydämesi lujemmin kun näet ihanan naisen liikkuvan ohi? Jos ei tanssi, niin olet jo puoli-hauta-valmis.

      Jo se että kirjoitat tänne, on hyvä.

      Tee jutustasi se JUTTU, isolla.

      Tee siitä runo. Tee siitä SinunLaulusi.

      Mä pidin aikaisemmin itseäni ihan hulluna, siis valmiiksi pakkopaitaan ja suljetulle vaan, luulin et tapan itteni tai sitten jotkut muut tai kaikki muut, mutta kun ihan tosissaan tätä elämää olen ajatellut, eli miksi ihmeessä sitä alkaisi tekemään jotain hulluja breivikejä, ei ole järkee, koska elämää tulee kunnioittaa.

      Elämä on huomenna.

      Aina.

      Ja mä löysin elävän Jumalan, aikoinaan, kun mua puristi ja ahisti niin perrrkeleesti kaikki, ja kun kelasin mun menneisyyttä ja mun mutsin ja faijan menneisyyttä ja kelasin et onko mitään järkee koko oman henkilöhistoriani ja mun vanhempieni ja isovanhempieni henkilöhistorioideni vaelluksissa?

      Ne on eilistä, ja niin niiden pitääkin olla.

      Kuule, kelaa rauhassa vaan, ole hullu rauhassa vaan, mutta varo niitä jotka saavat voiman syyllistämisestä, varo kusipäitä ryppyotsaisia, varo tosikkoja, varo kylmiä silmäsankaisia, varo kaljuja punkeroita, varo niitä jotka kumartavat kuoleman edessä, varo niitä jotka rakastavat harmaata.

      Taisi tulla sanottua liikaa negatiivista, tunnen sen heti luissani, ei ole hyvä puhua ja saada voimaa pahasta, arvostelusta, muuten valut pimeälle puolelle, enkä tarkoita pimeässä puoliunessa luovaa ihanaa hulluutta, jolloin Laulu ja Näky ovat korkeimmillaan, ne joita Jumala rakastaa ja lähettää ajatusten enkelit sun luo ja sä löydät sen todellisen totuuden, jota sun Herrasi halajaa, aina sydämen salatuimpiin saakka!

      Jalosta ajatuksesi ulos, tee niistä sun ihana juttusi, älä pelkää vaan rakasta. Koska ei sulla loppujen lopuksi muuta ole kuin sun lihasi ja kaikki mitä sen keskeltä, siis lihastasi: ajatusten ja puheiden ja tekojesi keskeltä irti ja ulos saat.

      Tee se.

      Sillä kaikki se mitä sä teet, sen mukaan sinut myös tuomitaan. Tekojesi mukaan siis. Kirjoitettuna raamattuun, Ilmestyskirjaan, juuri niin, tähän Johanneksen Ilmestykseen, lue vaikka, loppuosassa vauhti kiihtyy ja totuus paljastuu yhä enemmän: KAIKKI tuomitaan - tekojensa mukaan, eikä minkään muun vuoksi, vaan vain tekojensa mukaan.

      Me nähdään, I hope. Mieluiten yhteisessä taivaassa eikä suuri juopa välissä kuten rikkaan miehen ja Aabrahamin välissä, valitettavasti on.

      • Ei Kukaan Mikään

        Voi vittttu, mikä teksti.

        Mä rakastan sua.


      • The Artist
        Ei Kukaan Mikään kirjoitti:

        Voi vittttu, mikä teksti.

        Mä rakastan sua.

        Ja mä sua.


      • Lääkedosentti.
        The Artist kirjoitti:

        Ja mä sua.

        "Taiteilijana, kokeneena sellaisena voin sanoa sulle "

        En jaksanut lukea koko torinaa mutta tuo oli aika koppava kommentti.. heh.


      • The Artist
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        "Taiteilijana, kokeneena sellaisena voin sanoa sulle "

        En jaksanut lukea koko torinaa mutta tuo oli aika koppava kommentti.. heh.

        Ja, so what ?


      • Lääkedosentti.
        The Artist kirjoitti:

        Ja, so what ?

        "Ja, so what ? "

        ...

        Koppavuudesta ei ole mitään hyötyä, siitä on vain haittaa monin tavoin.
        Kirjoitin siitä taulu-asiasta tuonne ylös.


      • Lääkedosentti.
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        "Ja, so what ? "

        ...

        Koppavuudesta ei ole mitään hyötyä, siitä on vain haittaa monin tavoin.
        Kirjoitin siitä taulu-asiasta tuonne ylös.

        "Taiteilijana, kokeneena sellaisena voin sanoa "

        Herrranjestas miten ylimielinen kakara, ei voi vieläkään uskoa. Laitatko muuten linkin missä voi tarkastella jotain töitäsi?


      • The Artist
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        "Taiteilijana, kokeneena sellaisena voin sanoa "

        Herrranjestas miten ylimielinen kakara, ei voi vieläkään uskoa. Laitatko muuten linkin missä voi tarkastella jotain töitäsi?

        Lue koko keskustelusarja, vai jäikö levy päälle, typeryskö olet?

        Missaat juuri tuhannen taalan taulukauppojasi, tiedätsä.


      • The Artist
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        "Taiteilijana, kokeneena sellaisena voin sanoa "

        Herrranjestas miten ylimielinen kakara, ei voi vieläkään uskoa. Laitatko muuten linkin missä voi tarkastella jotain töitäsi?

        Koita vetää seuraavan kerran kun kirjoitat tänne, vähemmän kamaa, lääkkeitä ja alkoholia.

        Kännissäkö taas???


      • Lääkedosentti.
        The Artist kirjoitti:

        Lue koko keskustelusarja, vai jäikö levy päälle, typeryskö olet?

        Missaat juuri tuhannen taalan taulukauppojasi, tiedätsä.

        "Lue koko keskustelusarja, vai jäikö levy päälle, typeryskö olet?"

        Olen lukenut koko keskustelusarjan, ja ei jäänyt levy päälle, enkä olet typerys. Oletteko te typerys? Jos en jotain ymmärtänyt, se johtui teidän huonosta kyvystä kommunikoida.

        "Missaat juuri tuhannen taalan taulukauppojasi, tiedätsä."

        En tiedä.

        "Koita vetää seuraavan kerran kun kirjoitat tänne, vähemmän kamaa, lääkkeitä ja alkoholia."

        Moiset ovat menneisyyttä minun elämässäni. Sinun huumorin tajusi on todella epäonnistunutta.

        "Kännissäkö taas??? "

        Sinun huumorintajusi on todella epäonnistunutta. En ole ollut humalassa lähes vuoteen. Toisin kuin sinä ja sinun heikko mielesi.

        Koita vetää ensikerralla vähän vähemmän ylimielisyyttä naamariin, kun tänne kirjoitat. Olisit saanut taulujasi kaupiteltua, mutta reppanalla ei vaan ole kaikki kotona.


      • Lääkedosentti.
        The Artist kirjoitti:

        Koita vetää seuraavan kerran kun kirjoitat tänne, vähemmän kamaa, lääkkeitä ja alkoholia.

        Kännissäkö taas???

        Pysy siellä Rovaniemellä ylimielisen ja kakaramaisen olemuksesi kanssa. Ihme pentuja täällä riittää.


      • The Artist
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        Pysy siellä Rovaniemellä ylimielisen ja kakaramaisen olemuksesi kanssa. Ihme pentuja täällä riittää.

        Koeta nyt typerys tajuta, että tämä on "Skitsofrenia"-palsta, mene typerys muualle jo täältä riekkumasta, jos sulla ei todellakaan ole mitään asiaa, tajuatko.


      • Lääkedosentti.
        The Artist kirjoitti:

        Koeta nyt typerys tajuta, että tämä on "Skitsofrenia"-palsta, mene typerys muualle jo täältä riekkumasta, jos sulla ei todellakaan ole mitään asiaa, tajuatko.

        "Koeta nyt typerys tajuta, että tämä on "Skitsofrenia"-palsta, mene typerys muualle jo täältä riekkumasta, jos sulla ei todellakaan ole mitään asiaa, tajuatko. "

        "..typerys, typerys, typerys.."

        Jos sinä olet itse typerys ja olet sen tajunnut ja oppinut uuden sanan, älä sitä muihin pura. Kuullostat vain tyhmältä ja todella hölmöltä.

        Kyllä minä tajuan että tämä on Skitsofrenia-palsta. Toisin kuin sinä. Kerrot mielenterveys asioihin liittyen kuinka " tee vain taidetta niin sinusta tulee yhtä ylimielinen ja tyhmä kakara kuin minusta" ja kerrot mitä tyhmimpiä ja sairaimpia juttuja? Otetaan nyt sitten pari kohtaa ainoastaan yhdestä viestistäsi mitä osuu silmiin:

        -"Ja mä löysin elävän Jumalan, aikoinaan, kun mua puristi ja ahisti niin perrrkeleesti kaikki, ja kun kelasin mun menneisyyttä ja mun mutsin ja faijan menneisyyttä ja kelasin et onko mitään järkee koko oman henkilöhistoriani ja mun vanhempieni ja isovanhempieni henkilöhistorioideni vaelluksissa?"

        -"Kuule, kelaa rauhassa vaan, ole hullu rauhassa vaan, "

        -"Taisi tulla sanottua liikaa negatiivista, tunnen sen heti luissani, ei ole hyvä puhua ja saada voimaa pahasta, arvostelusta, muuten valut pimeälle puolelle, enkä tarkoita pimeässä puoliunessa luovaa ihanaa hulluutta, jolloin Laulu ja Näky ovat korkeimmillaan, ne joita Jumala rakastaa ja lähettää ajatusten enkelit sun luo ja sä löydät sen todellisen totuuden, jota sun Herrasi halajaa, aina sydämen salatuimpiin saakka!"

        -"Kirjoitettuna raamattuun, Ilmestyskirjaan, juuri niin, tähän Johanneksen Ilmestykseen, lue vaikka, loppuosassa vauhti kiihtyy ja totuus paljastuu yhä enemmän: KAIKKI tuomitaan - tekojensa mukaan, eikä minkään muun vuoksi, vaan vain tekojensa mukaan.

        Me nähdään, I hope. Mieluiten yhteisessä taivaassa eikä suuri juopa välissä kuten rikkaan miehen ja Aabrahamin välissä, valitettavasti on. "

        Joooh, nuo kaikki viestisi olisi voinut vain kopioida suoraan, liikaa kohtia mitä osoittaa.

        Mutta pelkästään noita viestejäsi katsoen, älä todellakaan neuvo muita sekavilla jutuillasi. Ihan oikeasti, en voi edes sanoa sanaakaan. Kaikki ihmiset täällä tajuavat sinun juttuja lukiessa, että sinulla ei ole kaikki kohdallaan. Ja kaiken lisäksi kerrot jutuissasi että älä pelkää sitä ja älä pelkää tätä, ja sitten itse pelkäät aivan järkyttävästi.

        Siis sanot minulle, että älä sano mitään "jos sulla ei todellakaan ole mitään asiaa", mutta menikö sinulta ohi, että sinä sekava pentu et ole sanonut sanaakaan asiaa. Ainoastaan omaa sekavaa höpötystäsi.

        Lopeta tuo taistelu, ja tee se mikä sinulla on ollut aina mielessä, vedä köysi kaulan ympärille? Sinunlaiset hennot nuhjuiset ja lutuiset ihmiset saavat kadulla äkkiä nokkansa lyttyyn kun luulevat olevans jotain. Sinä olet todella hukassa. Tuonkin viestisi kirjoittelin neljältä aamuyöllä sekavine oloinesi. Herätys.


      • The Artist
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        "Koeta nyt typerys tajuta, että tämä on "Skitsofrenia"-palsta, mene typerys muualle jo täältä riekkumasta, jos sulla ei todellakaan ole mitään asiaa, tajuatko. "

        "..typerys, typerys, typerys.."

        Jos sinä olet itse typerys ja olet sen tajunnut ja oppinut uuden sanan, älä sitä muihin pura. Kuullostat vain tyhmältä ja todella hölmöltä.

        Kyllä minä tajuan että tämä on Skitsofrenia-palsta. Toisin kuin sinä. Kerrot mielenterveys asioihin liittyen kuinka " tee vain taidetta niin sinusta tulee yhtä ylimielinen ja tyhmä kakara kuin minusta" ja kerrot mitä tyhmimpiä ja sairaimpia juttuja? Otetaan nyt sitten pari kohtaa ainoastaan yhdestä viestistäsi mitä osuu silmiin:

        -"Ja mä löysin elävän Jumalan, aikoinaan, kun mua puristi ja ahisti niin perrrkeleesti kaikki, ja kun kelasin mun menneisyyttä ja mun mutsin ja faijan menneisyyttä ja kelasin et onko mitään järkee koko oman henkilöhistoriani ja mun vanhempieni ja isovanhempieni henkilöhistorioideni vaelluksissa?"

        -"Kuule, kelaa rauhassa vaan, ole hullu rauhassa vaan, "

        -"Taisi tulla sanottua liikaa negatiivista, tunnen sen heti luissani, ei ole hyvä puhua ja saada voimaa pahasta, arvostelusta, muuten valut pimeälle puolelle, enkä tarkoita pimeässä puoliunessa luovaa ihanaa hulluutta, jolloin Laulu ja Näky ovat korkeimmillaan, ne joita Jumala rakastaa ja lähettää ajatusten enkelit sun luo ja sä löydät sen todellisen totuuden, jota sun Herrasi halajaa, aina sydämen salatuimpiin saakka!"

        -"Kirjoitettuna raamattuun, Ilmestyskirjaan, juuri niin, tähän Johanneksen Ilmestykseen, lue vaikka, loppuosassa vauhti kiihtyy ja totuus paljastuu yhä enemmän: KAIKKI tuomitaan - tekojensa mukaan, eikä minkään muun vuoksi, vaan vain tekojensa mukaan.

        Me nähdään, I hope. Mieluiten yhteisessä taivaassa eikä suuri juopa välissä kuten rikkaan miehen ja Aabrahamin välissä, valitettavasti on. "

        Joooh, nuo kaikki viestisi olisi voinut vain kopioida suoraan, liikaa kohtia mitä osoittaa.

        Mutta pelkästään noita viestejäsi katsoen, älä todellakaan neuvo muita sekavilla jutuillasi. Ihan oikeasti, en voi edes sanoa sanaakaan. Kaikki ihmiset täällä tajuavat sinun juttuja lukiessa, että sinulla ei ole kaikki kohdallaan. Ja kaiken lisäksi kerrot jutuissasi että älä pelkää sitä ja älä pelkää tätä, ja sitten itse pelkäät aivan järkyttävästi.

        Siis sanot minulle, että älä sano mitään "jos sulla ei todellakaan ole mitään asiaa", mutta menikö sinulta ohi, että sinä sekava pentu et ole sanonut sanaakaan asiaa. Ainoastaan omaa sekavaa höpötystäsi.

        Lopeta tuo taistelu, ja tee se mikä sinulla on ollut aina mielessä, vedä köysi kaulan ympärille? Sinunlaiset hennot nuhjuiset ja lutuiset ihmiset saavat kadulla äkkiä nokkansa lyttyyn kun luulevat olevans jotain. Sinä olet todella hukassa. Tuonkin viestisi kirjoittelin neljältä aamuyöllä sekavine oloinesi. Herätys.

        Ja taas mömmöissä, ihan rikollinen tyyppi tämä "Lääkedosentti".


      • Lääkedosentti.
        The Artist kirjoitti:

        Ja taas mömmöissä, ihan rikollinen tyyppi tämä "Lääkedosentti".

        "Ja taas mömmöissä, ihan rikollinen tyyppi tämä "Lääkedosentti"."

        Keskity tekemään niitä töhryjäsi siellä, kun et keksinyt mitään parempaa sanottavaa. Teet itsestäsi täyden uunon täällä. Ja jos olette itse jossain mömmöissä, se ei tarkoita että muut ovat. Koita vaikka mennä nukkumaan aikaisin, tai syö enemmän, jos verensokerisi on alhaalla kokoajan.


      • Pulinat pois
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        "Ja taas mömmöissä, ihan rikollinen tyyppi tämä "Lääkedosentti"."

        Keskity tekemään niitä töhryjäsi siellä, kun et keksinyt mitään parempaa sanottavaa. Teet itsestäsi täyden uunon täällä. Ja jos olette itse jossain mömmöissä, se ei tarkoita että muut ovat. Koita vaikka mennä nukkumaan aikaisin, tai syö enemmän, jos verensokerisi on alhaalla kokoajan.

        Ole jo hiljaa, kiitos.


      • Lääkedosentti.
        Pulinat pois kirjoitti:

        Ole jo hiljaa, kiitos.

        "Ole jo hiljaa, kiitos. "

        Taidatte nyt olla tuo sama hauras ja hukassa oleva "artisti" mutta eri käyttäjänimellä.

        En ole hiljaa, ole hyvä. Puhun ystävälliseen äänensävyyn asioista niin paljon kuin lystään.


      • Ap
        Lääkedosentti. kirjoitti:

        "Ole jo hiljaa, kiitos. "

        Taidatte nyt olla tuo sama hauras ja hukassa oleva "artisti" mutta eri käyttäjänimellä.

        En ole hiljaa, ole hyvä. Puhun ystävälliseen äänensävyyn asioista niin paljon kuin lystään.

        Mistä ihmeen tauluista te täällä puhutte?!?!? :oo


      • The Artist
        Ap kirjoitti:

        Mistä ihmeen tauluista te täällä puhutte?!?!? :oo

        Lääkedosentti se vaan lilluu omassa lääkesammiossaan, heko-heko-heko, olisi kiva nähdä sinut puoskari kruunusi kanssa hokemassa jotain ja popsimassa omilla kirjoittamillaan resepteillään omia sinisiä pillereitään...puolikahjo ja valmis pakkopaitaan koko nahjus...

        Hei, punaiset piltsut unohtui, HALOO! lääkedosentti, puoskarien kuningas, missäs nurtsissa kyhjötät ja pillerirasia ja leikit isostaaaa?


      • Anonyymi

        Älä mistään himputin työstä ala sepittää ymmärrätkö onko tämä keskustelun aiheena harrastukseni/työsi no ei


      • Anonyymi
        Ei Kukaan Mikään kirjoitti:

        Voi vittttu, mikä teksti.

        Mä rakastan sua.

        🙄sä samoin painu helvettiin


    • skitsovuan

      Joo, kantsii ehkä unohtaa toi skitsofreniaan sairastumisen pelko ja keskittyä kokonaan muuhun elämään, aattele sitten jos sulla vaikka oliski skitsofrenia niin siihen saisit hirveet lääkkeet jotka tekee susta samanlaisen "jumin" kuin sun papasta (vaikkakin se itse sairauskin sitä jumia tekee myös), ei kivaa ja silloin toivoisit että kumpa et ois ryhtynyt ajattelemaan koko asiaa ja oisit vaan keskittynyt elämiseen.

      Oisko ehkä siis parempi unohtaa toi sairauden pelkosi ja ryhtyä elämään elämää. Skitsofrenia ei ole leikin asia ja on vakavampi kuin moni ymmärtääkään. Mulla toisen psykoosin takia lähti puhekyky wegeen ja muisti, en siis pystynyt kahteen vuoteen suunnilleen tuottamaan puhetta ja ymmärtämään puhetta ja muisti pätki pahasti. Siinä siis jotain alkupaloja siitä mitä tämä sairaus voi pahimmillaan tehdä, ei se oo vaan nuo pelkät harhat jotka on vaan vähän epämiellyttäviä.

    • Mie

      Joo. Mulla on kans diagnosoitu skitsofrenia. Voin sanoo, että ainakin mun kohdalla se jotenkin pistää käymään hitaalla. Eikä pysty keskittyyn juuri mihinkään. (Esim. lukemiseen tai tv:n katseluun). Ja ajatus ei kulje hirveen kirkkaana. Sitten oon ottanu jo jonkin aikaa päivittäin rauhottavia. Nekin huonontaa ajatuksen kulkua. Ja syön myös skitsofreniaan määrättyjä lääkkeitä. Ei oo kiva tauti voin sanoo.

    • fdsjakjlöf
    • 12333

      ihanaa kuulla että joku (siis ap) osasi pukea sanoiksi sen mitä usein mietin juuri noilla ajatuksilla ja puheilla itsekseni päässäni :D onhan se hassua mutta ilmeisesti normaalia :D itse en ole keltään kehdannut kysyä onko samanlaista kun en osaa pukea sitä sanoiksi niin kuulostaisin vaan hullulta mutta hyvä että on muitakin =)

    • Anonyymi

      Asperger. Viesti vissiin "hieman myöhässä", mutta silti. Se selittää kaiken.

    • Anonyymi

      Niinpä. Sota-aikana syntyneet kuten sinäkin, eivät voi olla 17 vuotiaita pojankosseja!

      Jos joku tuhoaa terveyspalstaa enemmän kuin sinä, siihen tarvitaan jo muutos ylläpidon toimesta. Tällä viittaan esim, poijuujghs-töherryksellä juuri terveyspalstalla.
      Poijuuna kirjoitat vielä naispuolisena. Sekin itsepuhelu on nettisäännöissä kielletty.

    • Anonyymi

      Moi olenko tulossa hulluksi oikeasti?

    • Anonyymi

      Tervetuloa meidän hullujen joukkoon. Minä menen nyt vessaan kuselle.

    • Anonyymi

      Vituttaako mennä huomenna töihin. Mä vaan lurkkaan ylilautaa. Ja sinä maksat.

    • Anonyymi

      Muistakaa lukea iltasanomia.

      ne puhuvat aina totta ja aivan aina puhuvatkin.

    • Anonyymi

      Mene ihmeessä psykologille.
      Kävin akoinaa itsekin siellä.

      Kerroin elämästämi narsisti naisen
      kanssa ja Hän vastasi:
      En ole koskaan kuullut vastaavan
      laistasi kertomusta?!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe