Poistin koiralta punkin, punkin poisto kohdassa tuntuu kova patti, mistä johtuu? Onko normaalia? Onko syytä huoleen? Tämä on ensimmäinen koirani joten olen aika lailla tietämätön, siksi kyselen. Kiitos vastauksista!
Poistin punkin, patti jäi?
11
12591
Vastaukset
- Sama juttu
Kevään ensi pirulainen löytyi ja onnistuin katkaisemaan sen vaikka pihdeillä yritin nätisti poistaa. Mutta en ole huolissani. En ennen kuin vasta ellei viikon sisällä poistu.
On noita köpejä kai jokaiselle joskus sattunut. - pää jäi
Jos olet katkaissut punkin niin pää on jäänyt ihonalle. Joko märkii pois tai koteloituu.
Punkinpoiston jälkeen jaa aina hieman turvonnut alue pariksi päiväksi. Häipyy itsekseen. - 31
meillä on nyt vähän reilu kahden viikon jälkeen vieläkin kova patti poistokohdassa. ei punoita. mielestäni poistin punkin kokonaan, pää tuli ainaki mukaan, eli korkeintaan toinen imukärsä jäi sisään. koteloituuko se sinne? (en ole ennen kuullut). voiko eläinlääkäri tehdä asialle jotain? tai voinko itse tehdä jotain?
- voi koteloitua
Jos patti alkaa vaivata niin toki el.lekuri voi sen poistaa. Yleensä patin syntymiseen tarvitaan kyllä esim. koko pään jääminen ihonalle.
Monet vieraat asiat voivat koteloitua elimistöön niin ihmisillä kuin eläimilläkin. Kaikkea elimistö ei hajoita esim. tulehduksen avulla. Tuttavani venäjänvinttikoiraa vuosia sitten vinttipimee naapuri ampui haulikolla. Kaikkia hauleja ei onnistuttu poistamaan vaan ne koteloituivat.- 22
ei se patti vaivaa mitenkään. se kyl on rinnassa, johon koira ei edes yletä. pitäiskö hakea antibioottikuuri? se ei kyl ole tulehtunut. pelkään borrelioosia :/ pää tuli kyllä ihan sata varmasti mukana, kun aina tapaan tarkistaa.
- Karun kuulosta
Mitä tämä koteloituminen tarkoittaa?
- Ööö?
koteloituminen kirjoitti:
http://terveyshymy.fi/artikkelit/kalevin-keuhkosyopa-on-koteloitunut
Ööö?
- yks selitys
Vieras esine yms kasvattaa ympärilleen kudosta. Eli kansanomaisesti vierasesine on niinku paketissa elimistössä. Ei tulehdu,ei lähde kulkemaan mutta on olemassa.
Mitään haittaa niistä ei yleensä ole. - aaaaaabbbbbbbbbbbbbb
yks selitys kirjoitti:
Vieras esine yms kasvattaa ympärilleen kudosta. Eli kansanomaisesti vierasesine on niinku paketissa elimistössä. Ei tulehdu,ei lähde kulkemaan mutta on olemassa.
Mitään haittaa niistä ei yleensä ole.Ok, kiitos.
- 12121212
Koirallani oli punkki jonka se itse puri pois ja sai näin nivusiinsa ison haavan jota hoidettiin antibiooteilla. Parin kuukauden päästä se alkoi uudelleen nuolla ja nyppiä samaa kohtaa. Siellä on punkin pää koteloinut jonka sain puristettua pois. Toivottavasti nyt helpottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984