Kerran tilasin tuollaisen:

asflh324l25g25

4x Martinique rommia 50% ja kokista ja jäät sekoita hieman, isäntä sanoi siinä että näitä ei saisi tarjoilla, mutta kun on tuttu mies, voin tarjoilla...

16

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asflh324l25g25

      ..juu ei mikään tupla vaan 2x tupla eli neljäkertainen..

    • 19+4

      Joo
      Kyllä se tarjoilija syyllistyi rikokseen, sillä asetus määrää, että alkoholijuomaa saa anniskella kerralla enintään yhden annoksen (perusannos). Perusannos on 4 senttilitraa.
      Aterian yhtyeessä saa anniskella useaa alkolijuomaa yhtä aikaa. Aika ison riskin ottaa tarjoilija, sakon lisäksi anniskeluoikeudet pois määräajaksi, jos rike menee avin alkoholitarkastajan tietoon.

      • 30000000000000000000

        Kerran näin kun heittivät tarkastajan ulos, liian kännissä...


      • 112

        No nyt meni kyllä hieman puurot ja vellit sekaisin. Keskiolut = alkoholijuoma = perusannos 4cl? Ei ole. Tuopillinen vahvaa olutta vastaa kyllä tuplaviskiä etanolisisällöltään.

        Palataan asiaan...


      • 2xtuplarammilasiin
        112 kirjoitti:

        No nyt meni kyllä hieman puurot ja vellit sekaisin. Keskiolut = alkoholijuoma = perusannos 4cl? Ei ole. Tuopillinen vahvaa olutta vastaa kyllä tuplaviskiä etanolisisällöltään.

        Palataan asiaan...

        tämä oli kyllä ravintolan omistaja, ja oli tapana syödä pitsaa ja kehuiin tuoreita tomaatteja mitä söin monestikin..

        Ei ole enää tuota ravintolaa olemassakaan.


      • hhahhahjoooo

        mikähän joo tuo senttilitra määrä sitten on jos on 16 senttilitraa lasiin kai..


      • 19+4
        112 kirjoitti:

        No nyt meni kyllä hieman puurot ja vellit sekaisin. Keskiolut = alkoholijuoma = perusannos 4cl? Ei ole. Tuopillinen vahvaa olutta vastaa kyllä tuplaviskiä etanolisisällöltään.

        Palataan asiaan...

        *******Palataan asiaan... *****

        Joo

        Kirjoituksestasi näkyy, ettet maltanut lukea, mitä se asetus kertoo. Aloitattaja kirjoittaa tilanneensa rommia, joka on tietysti väkevää alkoholijuomaa, jota saa anniskella kerrallan vai perusannoksen, eli 4 senttilitraa.
        Olut, jos se on enintään 5,5 tilavuusprosenttia lasketaan mietoihin alkoholijuomiin. Sen perusannos on 8 senttilitraa. Olutta saa sitäpaitsi anniskella pullottain, tai tuopissa, kuitenkin enintään yksi litra/asiakas.
        Esim. Saksan Hochbrauhausen 2 litran tuopit ovat Suomessa laittomia.


      • 112
        19+4 kirjoitti:

        *******Palataan asiaan... *****

        Joo

        Kirjoituksestasi näkyy, ettet maltanut lukea, mitä se asetus kertoo. Aloitattaja kirjoittaa tilanneensa rommia, joka on tietysti väkevää alkoholijuomaa, jota saa anniskella kerrallan vai perusannoksen, eli 4 senttilitraa.
        Olut, jos se on enintään 5,5 tilavuusprosenttia lasketaan mietoihin alkoholijuomiin. Sen perusannos on 8 senttilitraa. Olutta saa sitäpaitsi anniskella pullottain, tai tuopissa, kuitenkin enintään yksi litra/asiakas.
        Esim. Saksan Hochbrauhausen 2 litran tuopit ovat Suomessa laittomia.

        Näinhän sitä palataan asiaan :)

        19 4 sanoi:"alkoholijuomaa saa anniskella kerralla enintään yhden annoksen (perusannos). Perusannos on 4 senttilitraa."

        Alkoholilaki sanoi: 1) alkoholijuomalla nautittavaksi tarkoitettua juomaa, joka sisältää enintään 80 tilavuusprosenttia etyylialkoholia;

        Mutta toisaalta alkoholilaki sanoi: 3) alkoholittomalla juomalla nautittavaksi tarkoitettua juomaa, joka sisältää enintään 2,8 tilavuusprosenttia etyylialkoholia; sekä


        Lyö kieltämättä itseänsä korville, mutta viis pienistä. Sekavien ja moniselitteisten, täynnä porsaanreikiä ja virheitä olevien tekstien laatiminenhan on juristien tehtävä. Sisäministeriön juristit taas laativat konstaapeleille blanco-valtakirjoja...


      • 19+4
        112 kirjoitti:

        Näinhän sitä palataan asiaan :)

        19 4 sanoi:"alkoholijuomaa saa anniskella kerralla enintään yhden annoksen (perusannos). Perusannos on 4 senttilitraa."

        Alkoholilaki sanoi: 1) alkoholijuomalla nautittavaksi tarkoitettua juomaa, joka sisältää enintään 80 tilavuusprosenttia etyylialkoholia;

        Mutta toisaalta alkoholilaki sanoi: 3) alkoholittomalla juomalla nautittavaksi tarkoitettua juomaa, joka sisältää enintään 2,8 tilavuusprosenttia etyylialkoholia; sekä


        Lyö kieltämättä itseänsä korville, mutta viis pienistä. Sekavien ja moniselitteisten, täynnä porsaanreikiä ja virheitä olevien tekstien laatiminenhan on juristien tehtävä. Sisäministeriön juristit taas laativat konstaapeleille blanco-valtakirjoja...

        Hoh, hoijaa !

        Kuten arvasin, osaamisesi/laintuntemus on perin kehno. Tietysti alkoholilaki kertoo, mikä/millainen on alkoholijuoma, MUTTA asetus kertoo, miten alkoholijuomaa ANNISKELLAAN ja myydään.
        Lakien valvonta kuuluu tietysti poliisille, mutta pääsääntöisesti alkoholilakia ja anniskelua valvovat alkoholitarkastajat, jotka eivät ole poliiseja.

        http://info.stakes.fi/pakka/FI/toimintamalli/alkoholitarkastajat/index.htm


      • Anti-puusilmä
        19+4 kirjoitti:

        Hoh, hoijaa !

        Kuten arvasin, osaamisesi/laintuntemus on perin kehno. Tietysti alkoholilaki kertoo, mikä/millainen on alkoholijuoma, MUTTA asetus kertoo, miten alkoholijuomaa ANNISKELLAAN ja myydään.
        Lakien valvonta kuuluu tietysti poliisille, mutta pääsääntöisesti alkoholilakia ja anniskelua valvovat alkoholitarkastajat, jotka eivät ole poliiseja.

        http://info.stakes.fi/pakka/FI/toimintamalli/alkoholitarkastajat/index.htm

        "Esim. Saksan Hochbrauhausen 2 litran tuopit ovat Suomessa laittomia"

        Se ompi muuten Hofbräuhaus. Eivätkä kahden litran tuopit ole Suomessa laittomia.


      • anti-puusilmä
        19+4 kirjoitti:

        Hoh, hoijaa !

        Kuten arvasin, osaamisesi/laintuntemus on perin kehno. Tietysti alkoholilaki kertoo, mikä/millainen on alkoholijuoma, MUTTA asetus kertoo, miten alkoholijuomaa ANNISKELLAAN ja myydään.
        Lakien valvonta kuuluu tietysti poliisille, mutta pääsääntöisesti alkoholilakia ja anniskelua valvovat alkoholitarkastajat, jotka eivät ole poliiseja.

        http://info.stakes.fi/pakka/FI/toimintamalli/alkoholitarkastajat/index.htm

        Maßkrug eller kort Maß är en viss typ av tysk ölsejdel som rymmer volymen av en Maß. Maßkanne var en äldre tysk måttenhet som motsvarade 1,069 liter, idag avses dock exakt 1,00 liter. Traditionellt serveras i Bayern och Österrike öl i Maßkrug.

        Mycket kända är enliterssejdlar i stengods som utges i nyupplaga och ny design i samband med varje Oktoberfest, en sådan Maßkrug blir till samlarobjekt. I öltälten på Oktoberfest serveras dock öl i Maßkrug av glas.


    • 14

      puolta lasia se vaan kaatoi rommia siiinä mittaamatta, mutta olen käynyt siellä, 4-kaljan otin ja oli aika hyvää, mietin, piti laskea ja suunnitella paperille asioita, lainasivat kynää jonka palautin sitten tiskille, hyvää tuoretta kaljaa oli, .... piti miettiä ja suunnitella jotain juttua...

    • 80000000000000000000

      4 x 4cl x 50% = 8cl puhdasta (100%) etanolia. Vastaa noin 5,387205387 pulloa 4,5% vahvaa keskiolutta. Varmaan poliisi kertoo kun soitat sille.

    • jrl234h23lg55346

      nojoo tarina jatkuu... sitten kun ensin kävin siellä paikallisessa ja kirjastossa, niin isäntä soitti että missä olet, naurahti kun sanoin että olin kirjastossa käymässä.

      Kuten olinkin lainaamassa jotain bluray-elokuvaa.

      Sitä en muistanut mainita että ensin kävin kyllä kapakassa ottamassa nelosen ;)

    • jrl234h23lg55346

      isäntäkin kun tietää sen että ei tee minusta mitenkään pahaa alkoholi jos ei hirvittävästi sitten ärsytä, ihan hyvää vaan pieni viski ja viina ja kalja poikamiehelle..

      • 112

        Sosiaalitäti tms. lienee toista mieltä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe