Ilmastointi ei toimi

Ei Puhalla kylmää

Volvo V50 vm. -10 Ilmastointi ei puhalla kylmää vaikka A/C on päällä.
Osaako kukaan sanoa, että saadaanko itse toimimaan jollakin konstilla.

12

6709

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ice....

Menehän huollattamaan laite, kylmä-aineet on karanneet pois.

• Mekatsu70

Minulla ihan sama ongelma. Tarkistin konehuoneesta kompressorin sulakkeet ja ilmastoinnin numero 27. Kaikki ehjiä, mutta ei tule kylmää. Ainoa vaihtoehto taitaa olla viedä auto ilmastointijärjetelmän huoltoon eli täyttöön?

• näin on..

Aivan varma juttu että kylmä-aineet ovat karanneet ulos, laite pitää huollattaa ainakin 2v välein, kylmä-ainetta on 900g, uudemmissa ei ole kuin 450g, aine haihtuu omineen, se ei ole mikään vika, toki vuoptokin voi olla kyseessä, mutta huoltaja laittaa asennuksen yhteydessä väriainetta sisään ja tarkistaa erillisellä laitteella onko vuotoja.

• turhaa rahastusta
        näin on.. kirjoitti:

Aivan varma juttu että kylmä-aineet ovat karanneet ulos, laite pitää huollattaa ainakin 2v välein, kylmä-ainetta on 900g, uudemmissa ei ole kuin 450g, aine haihtuu omineen, se ei ole mikään vika, toki vuoptokin voi olla kyseessä, mutta huoltaja laittaa asennuksen yhteydessä väriainetta sisään ja tarkistaa erillisellä laitteella onko vuotoja.

jossain on jotain vikaa tai vuotoa jos noin uudessa autossa ei jäähdytys pelaa.
        Tuo 2v huoltoväli on markkinamiesten puhetta, ehkä sitten vanhemmiten, mutta ei uudehkoissa autoissa.

• Anonyymi
        näin on.. kirjoitti:

11 vuotta ollut minulla autossa kylmäaineet sisällä ilmastoinnissa.

• Mekatsu70

No niin. Järjestelmä täytettiin eilen ja tänään tyhjä. Kompura naksui aika pahasti, kun kaasu alkoi loppumaan. Laittoivat väriaineen mukaan ja ensi viikolla sitten etsivät vuotoa. Yritin itse paikantaa vuotoa putkistossa, mutta ei ainakaan minun silmiin löytynyt. Toivottavasti ei ole kompuran laakeri tms.

• kylmä kesä..

Ei sitä vuotoa pelkällä silmäälä havaitse, asentajalla on laite mikä havaitsee vuotokohdan väriaineen perusteella, outoa että vuotoa ei huomattu heti, vai tarkistettiinko se heti täytön jälkeen.

• Esdrt

Et sä sitä vuotoa paljaalla silmällä näe. Hellou!!!!!!!!!!!!!!!

• Ei Puhalla kylmää

2-ja puolivuotta vanha volvo. Ilmastointiaine hävinnyt, vuotoa ei löydetty. laitteisto täytettiin. nyt toimi taas.

• Mekatsu70

Juu UV valolla tarkastettiin ja myös haistelijalla yritettiin paikantaa vuotoa. Vuotokohtaa ei ole löytynyt. Olen nyt tarkemmin selvittänyt tuota täyttöprosessia ja ilmeisesti kaikki täyttölaitteet eivät sovellu sittenkään tuon V50 ilmastointijärjestelmän täyttämiseen oli vuotoa tai sitten ei. Matalapaine puolelta ei välttämättä pystytä koko järjestelmää täyttämään vaan pitää liittää myös korkeapaine puolen täyttö kiinni? Tuo täyttöpiste löytyy keilasta ns. huoltoliitin. Matalapaineen puolelta ei kuulemma välttämättä aukea tuo ohjausventtiili, jolloin kaasut eivät kulkeudu koko järjestelmään? Kokemuksia?

• Saita1

Missä on edullisin paikka pk-seudulla tehdä täyttö?

• Anonyymi

Mulla täytettiin ei ole vuoroja. Toimii silti vaan max 10min. Sitten tulee haaleetailmaa. Taitaa olla komppania magneetti paskana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      116
      1366
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      911
    3. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      746
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      132
      697
    5. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      666
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      616
    7. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      607
    8. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      55
      565
    9. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      100
      499
    10. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      20
      490
    11. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      98
      470
    12. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      468
    13. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      467
    14. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      115
      463
    15. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      5
      458
    16. Mitä jos...

Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät
      Sinkut
      142
      453
    17. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      49
      447
    18. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      51