Viime viikonloppuna Etelä-Savossa olevalta mökiltä lähtiessä korppi ja hyvin iso haukka kiertelivät toisiaan parin minuutin ajan tuollaisessa ehkä 10 metrin säteisessä ympyrässä. Haukat ovat meiltä vähän hakusessa, kun niitä näkyy vain harvakseltaan, mutta jälkikäteen päättelimme sen kalasääskeksi ja sellaisen tiedetään myös seudulla pesivän.
Kiertely näytti leppoisalta. Kalasääski ei sanonut mitään ja korppi kronksutteli harvakseltaan matalalla äänellä.
Ajoiko korppi kalasääskeä pois pesintäpaikalta vai yrittikö sääksi tehdä korpista ruokaa? Vai ryhtyikö korppi muuten vain hauskuuttamaan itseään ison petolinnun kanssa?
Korppi ja kalasääski kiertelivät
Mateenpyytäjä
1
238
Vastaukset
- pena 101
Kai sillä aina joku tarkoitus on, mutta ei se kalasääski sitä korppia ajatellut syödä. Ehkäpä muuten vain oli kysymys toisen reviirillä liikkumisesta?
Itse olen nähnyt kalasääsken luonnossa vain kerran. Ei sitä oikeastaan voi mielestäni sotkea muihin lajeihin jos on jonkun verran katsellut lintujen kuvia.
Kalalla se elää ja en ainakaan minä ole kuullut, että korpin poikasia kyttäisi ruuakseen. Kerran lohialtaalla korppi pyöri sen näköisenä, että kala maistuisi. Samalla paikalla isäntä sanoi, että kalasääski käy aina ottamassa omansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.906313- 1723682
- 533229
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2142261- 351971
- 361930
- 471839
- 591746
- 191713
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?201707