Sommaren är här.

nyckelpigan

Det doftar av nyklippt gäs och någon som grillar korv.Solen lyser och maskrosorna blommar som tokiga.Alla smäkryp,myror,myggor och flugor surrar och lever om,livet är skönt.Välkommen sommaren.(Grannflickorna åkte iväg till simstranden,tippar ändå att vattnet kan vara litet kallt )

13

168

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vårlöken

Jag var på en promenad i naturen med mitt lilla barnbarn,ett riktigt stadsbarn.Litet synd tycker jag nog om henne,som inte har så nära till naturen som mormor.Allt är så väldigt spännande,myror och andra kryp,det är så roligt att lära henne namnen på alla "klassiska ".blommor.

• med barnasinne

Min lillunge gick första gången barfota på gräsmattan,vilken upplevelse.

• moore+
        med barnasinne kirjoitti:

Min lillunge gick första gången barfota på gräsmattan,vilken upplevelse.

Det är viktigt att lära barnen hur man uppför sig i naturen,inte smaka på giftiga växter och bär.Dessutom upplysa dem om att alla kryp och insekter har rätt att leva sitt liv,man måste inte döda alla som kanske irriterar litet (myggor är ett undantag ).

• konvaljens avsked
        moore+ kirjoitti:

Det är viktigt att lära barnen hur man uppför sig i naturen,inte smaka på giftiga växter och bär.Dessutom upplysa dem om att alla kryp och insekter har rätt att leva sitt liv,man måste inte döda alla som kanske irriterar litet (myggor är ett undantag ).

Vad det finns enormt med liljekonvaljer i år,jag kommer inte ihåg när de skulle ha blommat så här rikligt.Plockade nyss en bukett,de doftar så underbart.

• Hicki
        konvaljens avsked kirjoitti:

Vad det finns enormt med liljekonvaljer i år,jag kommer inte ihåg när de skulle ha blommat så här rikligt.Plockade nyss en bukett,de doftar så underbart.

Fittans myggor! Minns ni en sommar som denna? Var du en rörs där finns dom.
        Jag gör av med allt jag äger o flyttar bort. Hit blir ni med era myggor!

• myggnät ?
        Hicki kirjoitti:

Fittans myggor! Minns ni en sommar som denna? Var du en rörs där finns dom.
        Jag gör av med allt jag äger o flyttar bort. Hit blir ni med era myggor!

Stackars dig,mig tycker myggorna inte om,jag smakar säkert så illa.Vart har du tänkt flytta ?Hur är det med Nordpolen ?

• Hicki
        myggnät ? kirjoitti:

Stackars dig,mig tycker myggorna inte om,jag smakar säkert så illa.Vart har du tänkt flytta ?Hur är det med Nordpolen ?

Till Sibirien! Där är myggorna stora som svalor, så en med dålig syn och hörsel kan undvika dom.

• 3113w
        Hicki kirjoitti:

Till Sibirien! Där är myggorna stora som svalor, så en med dålig syn och hörsel kan undvika dom.

Lycklig resa,du behöver inte myggnät då,det går bra med hönsnät.

• Bökibörje
        3113w kirjoitti:

Lycklig resa,du behöver inte myggnät då,det går bra med hönsnät.

Ett alternativ, flytta till Gammelbacka i Borgå. Där finns så många mamur med frän doft att tom. myggen hålls borta.

• från borgå
        Bökibörje kirjoitti:

Ett alternativ, flytta till Gammelbacka i Borgå. Där finns så många mamur med frän doft att tom. myggen hålls borta.

Då när jag besökt Gammelbacka ,så har där nog också doftat rätt så mycket "inhemskt " också.

• käringen
        från borgå kirjoitti:

Då när jag besökt Gammelbacka ,så har där nog också doftat rätt så mycket "inhemskt " också.

Finns det underbarare doft än nyklippt gräs ? Skulle väl vara nygräddad bulla då.

• Run-kari
        käringen kirjoitti:

Finns det underbarare doft än nyklippt gräs ? Skulle väl vara nygräddad bulla då.

Vet du, skulle man få den doften på flaska........ Du kunde begära vad som helst.
        Nyklippt gräs menar jag. En annan sak, rummet fullt av liljekonvaljer, ämbarvis, vilken doft....

• tanten
        Run-kari kirjoitti:

Vet du, skulle man få den doften på flaska........ Du kunde begära vad som helst.
        Nyklippt gräs menar jag. En annan sak, rummet fullt av liljekonvaljer, ämbarvis, vilken doft....

Jag har inget ämbar bara en liten vas med liljekonvaljer,det räcker.Underbara "luftrenare ".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      68
      1175
    2. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      47
      900
    3. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      792
    4. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      82
      781
    5. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      149
      736
    6. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      64
      703
    7. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      80
      699
    8. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      13
      686
    9. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      37
      685
    10. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      120
      593
    11. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      202
      586
    12. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      19
      585
    13. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      52
      549
    14. Sara Sieppi ja hissi tänään

Voi helvetin helvetti. Nytkö tätä naikkosta täytyy palvoa ja antaa etuoikeus hissiin, kun hän on vääntänyt kakaran maail
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      525
    15. Onko tuo joku katkera nainen oikeasti

Joka sinua syyttää?
      Ikävä
      90
      508
    16. Ketä ajattelen

kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v
      Ikävä
      18
      500
    17. Työttömän miehen ihmisarvo

..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline
      Sinkut
      114
      475
    18. Persujen Puhoksen retki

Perussuomalaiset olivat tehneet turistibussimatkan Puhokseen. Tosin raukat olivat niin peloissaan, etteivät uskaltaneet
      Perussuomalaiset
      150
      475
    19. YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.

Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene
      Ähtäri
      25
      456
    20. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      65
      441
    Aihe