Sommaren är här.

nyckelpigan

Det doftar av nyklippt gäs och någon som grillar korv.Solen lyser och maskrosorna blommar som tokiga.Alla smäkryp,myror,myggor och flugor surrar och lever om,livet är skönt.Välkommen sommaren.(Grannflickorna åkte iväg till simstranden,tippar ändå att vattnet kan vara litet kallt )

13

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vårlöken

      Jag var på en promenad i naturen med mitt lilla barnbarn,ett riktigt stadsbarn.Litet synd tycker jag nog om henne,som inte har så nära till naturen som mormor.Allt är så väldigt spännande,myror och andra kryp,det är så roligt att lära henne namnen på alla "klassiska ".blommor.

      • med barnasinne

        Min lillunge gick första gången barfota på gräsmattan,vilken upplevelse.


      • moore+
        med barnasinne kirjoitti:

        Min lillunge gick första gången barfota på gräsmattan,vilken upplevelse.

        Det är viktigt att lära barnen hur man uppför sig i naturen,inte smaka på giftiga växter och bär.Dessutom upplysa dem om att alla kryp och insekter har rätt att leva sitt liv,man måste inte döda alla som kanske irriterar litet (myggor är ett undantag ).


      • konvaljens avsked
        moore+ kirjoitti:

        Det är viktigt att lära barnen hur man uppför sig i naturen,inte smaka på giftiga växter och bär.Dessutom upplysa dem om att alla kryp och insekter har rätt att leva sitt liv,man måste inte döda alla som kanske irriterar litet (myggor är ett undantag ).

        Vad det finns enormt med liljekonvaljer i år,jag kommer inte ihåg när de skulle ha blommat så här rikligt.Plockade nyss en bukett,de doftar så underbart.


      • Hicki
        konvaljens avsked kirjoitti:

        Vad det finns enormt med liljekonvaljer i år,jag kommer inte ihåg när de skulle ha blommat så här rikligt.Plockade nyss en bukett,de doftar så underbart.

        Fittans myggor! Minns ni en sommar som denna? Var du en rörs där finns dom.
        Jag gör av med allt jag äger o flyttar bort. Hit blir ni med era myggor!


      • myggnät ?
        Hicki kirjoitti:

        Fittans myggor! Minns ni en sommar som denna? Var du en rörs där finns dom.
        Jag gör av med allt jag äger o flyttar bort. Hit blir ni med era myggor!

        Stackars dig,mig tycker myggorna inte om,jag smakar säkert så illa.Vart har du tänkt flytta ?Hur är det med Nordpolen ?


      • Hicki
        myggnät ? kirjoitti:

        Stackars dig,mig tycker myggorna inte om,jag smakar säkert så illa.Vart har du tänkt flytta ?Hur är det med Nordpolen ?

        Till Sibirien! Där är myggorna stora som svalor, så en med dålig syn och hörsel kan undvika dom.


      • 3113w
        Hicki kirjoitti:

        Till Sibirien! Där är myggorna stora som svalor, så en med dålig syn och hörsel kan undvika dom.

        Lycklig resa,du behöver inte myggnät då,det går bra med hönsnät.


      • Bökibörje
        3113w kirjoitti:

        Lycklig resa,du behöver inte myggnät då,det går bra med hönsnät.

        Ett alternativ, flytta till Gammelbacka i Borgå. Där finns så många mamur med frän doft att tom. myggen hålls borta.


      • från borgå
        Bökibörje kirjoitti:

        Ett alternativ, flytta till Gammelbacka i Borgå. Där finns så många mamur med frän doft att tom. myggen hålls borta.

        Då när jag besökt Gammelbacka ,så har där nog också doftat rätt så mycket "inhemskt " också.


      • käringen
        från borgå kirjoitti:

        Då när jag besökt Gammelbacka ,så har där nog också doftat rätt så mycket "inhemskt " också.

        Finns det underbarare doft än nyklippt gräs ? Skulle väl vara nygräddad bulla då.


      • Run-kari
        käringen kirjoitti:

        Finns det underbarare doft än nyklippt gräs ? Skulle väl vara nygräddad bulla då.

        Vet du, skulle man få den doften på flaska........ Du kunde begära vad som helst.
        Nyklippt gräs menar jag. En annan sak, rummet fullt av liljekonvaljer, ämbarvis, vilken doft....


      • tanten
        Run-kari kirjoitti:

        Vet du, skulle man få den doften på flaska........ Du kunde begära vad som helst.
        Nyklippt gräs menar jag. En annan sak, rummet fullt av liljekonvaljer, ämbarvis, vilken doft....

        Jag har inget ämbar bara en liten vas med liljekonvaljer,det räcker.Underbara "luftrenare ".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe