Kun kalevassa on joku artikkeli ja sitä yrittää kritisoida niin jos se ei ole lehden kannan kanssa samaa mieltä sitä ei julkaista vaikka kysymys olisi jopa rikollisesta toiminnasta. Siksi olen päättänyt olla tilaamatta Kalevaa enää koskaan kotiini ja kiellän myös lapsiani lukemasta sitä. Olen pyytänyt myös töykavereita poikotoimaan kyseistä lehteä jos vain voivat. Osa on jo suostunut siihen että eivät enää uudista tilausta. oulussa on saatavan todella laadukkaita sanomalehtiä muualta suomesta joten uutisnälkä tulee tyydytettyä.
Kalevan mielivalta
19
215
Vastaukset
- mainos
toi kaleva on pelkkä mainoslehti.
- Kaleva perseenpyyhin
Kaleva pikkasen joutunut petraamaan ja alkamaan kriittisemmäksi mm. lestojen suhteen. Ennenhän ne julkaisi sen tiedon mistä eniten hyötyivät. Mutta yleisöosastolle turha laittaa Suomenkielistä tekstiä, kun ne ei julkaise kuin niitä voivotteluita!
- Lapin Kansa hyvä
Lapin kansassa ei modata, hyvä lehti. Miten siellä luotetaan kansalaisiin mutta Kalevassa ei. Kalevassa on niin monta sodonnaisuutta päättäjiin ja liikemaailmaan autoliikkeisiin, Arinaan ja uskonlahkoihin niin siellä ei sallita arvostelua. Se on yhdensortin mafia.
- ssssssss
Kaleva on ARINAMAFIAN jäsen ja seillä ei saa koskaan kritisoida Arinaa....
Onneksi nykyään uskaltavat kertoa Pedofiiliuskonnosta ! Ennen ei siitäkään saanut puhua- imekää aisaa!
Kyllä. Arinan moraali oikeudenmukaisena mediana olisi mennyttä, jos eivät pedareita alkaisi jo paljastelemaan! Kaleva on paskalehti surastaan! Itse sen tilaan ihan siksi, että voi johonkin perseensä yhkiä jos paperi loppuu ja tulisijojen sytyttämiseen se on oiva kärpäsläppä.
- Emeritus toimittaja
Tarkennapa: tarkoitatko "artikkeleilla" uutisia vai artikkeleita vaiko ehkä kolumnistien kirjoituksia?
Lehden kanta näkyy pääkirjoitussivun artikkeleista, siitä sivun vasemmasta reunasta. Havaintoni mukaan niitä kommentoidaan aika harvoin. Mielestäni Kalevalla on hyvät artikkelitoimittajat. - liian vaikeetako
Mökkiläiset ei erota artikkelia uutisesta. Kantsii luka Seiskaa tuolla tietämyksellä.
- efrgqthywu
SDama kai se onko se artikkeli vai uutinen, kun tosiasioita niissä pitää julkaista eikä mitään valikoitue kepulais-tietoa mistä eri lahkot hyötyy!
- Rottailmoitus Kaleva
Kiimingin sudenjäljet oli isompi juttu kuin lestojen pedofiliatapaukset Kalevassa.
Nyt tämänpäiväinen roskapönttökarhujuttu Kivitaipaleessa myös.
Kohta soitan Kalevaan että meillä useita rottia tonkii roskista ja jalanjälki 11 milliä pitkä. Rotat painu mehtään pulskina ja pari sontaläjää jättivät käynnistään Eemelin pyörän viereen. Pohjoseen menivät jne...- näisson
Joo niinhän ze on, että yritetään kääntää ihmisten huomio pois oleellisesta. Ihan propagandalehti ja lestojen pussiin pelaa.
- Kaleva uskaltaa
Kaleva on ainoa pohjoissuomalainen lehti joka on uskaltanut nostaa lestadiolaisten pedofiiliasiat esille. Tästä se on valtakunnallisesti palkittukin, mikä näin tiedoksi edellä täyttä soopaa kirjoittaville, jotka tuskin pystyvät edes tilaamaan ko. lehteä vaan kulkevat kuulopuheiden varassa laput silmillä.
- Lapsilisien leikkaus!!
Meille tulee Kaleva. Ok lehti, mutta yleisöisastolla ei saa kritisoida muuta kuin jotain koiranpaakoja ja yöllä kusemista keskelle pönttöä. Esim. lestsongelmaan parannusideoita ei noteerata.
- erkkikintietää
Lestadiolaisisdta on erittäin asiallisia mielipidekirjoituksia kaiken aikaa Kalevassa. Solvauksia varsinkinkaan nimimerkillä ei mikään lehti julkaise.
- meille tullee vielä
lehti-Kaleva kun isäntä ei osaa käyttää nettiä, se on talvella hyvä syttyä uuniin, ja esim. kura-aikoina kodinhoitohuoneessa kun koirat tulevat lenkiltä!
Olen boikotoinnut mm. kun yhdet ja samat ihmiset laittavat kuvia lukijainkuviin, esim. yhdestä oksasta tai kukasta useita ja ne julkaistaan, mutta se joka on saanut jonkin "väärän jutun sisään" ja laittaa mielestään hyvän kuvan, ei julkaisua!
EI moderointia jne...
Samoin ne haukut puolueista jopa johtajalta eli Mantilalta, ihme että moitteet hänelle sitten on julkaistu lukijain palstalla, osa ainaskin!
eli siis maassamme ei ole vappaata sananvaltaa...kaikki sensuroidaan tai käydään läpi kuin Itä-naapurissamme jopa suurennuslasin läp! - Huono uutisharava
Kaleva on hyvin toimitettu lehti. Uutistappioita sillä tulee kuitenkin aika oudosti kaiken aikaa jopa Oulun seudulta.
USraelin sotatoimet jää uutisoimatta kokonaan, sen soptapropagandaa kyllä suolletaan. Onneksi on edes Verkkomedia tasapuolisuuden vuoksi. Ei uutisoida Fukushiman tapahtumistakaan mitään, ydinkiimaiset mafiamiehet voisi tykätä huonoa joa edes osa paljastuisi. Ja paljastuuhan se väistämättä eikä Pyhäjoelle mitään ydinvoimalaa tule kun totuus paljastuu ja se uskalletaan myöntää.
Värilliset suurikokoiset mainokset pilaavat lehden; ei voi edes ikkunan pesussa käyttää, kun väri tarttuu... Monta puuta kaatuu turhan takia tämänkin lrhden mainosten, urheilun ja kulttuuriroskan takia, Olisi sillekin ¨puulle tärkeämpääkin käytöä...
Niin, ja keskustelupalstalle pääsee vain moderioijan (vanha nimi: sensuuri) kautta sellaiset kirjoitukset, jotka ovat samanhenkisiä kuin lehden ulkomaalaiset omistajarkin,
- ossi
tokkopa töykaverit poikotoi Kalevaa. Jos lukisit paperiversiota, kukaties :D
- En enää tilaa
Kaleva on kokoomuslainen, uusliberalistinen manipulointiväline. Kalevan journalistisena tehtävänä on peittää, ei paljastaa. En ymmärrä, miksi kukaan tilaisi kotiinsa sitä monta kiloa painavaa roskakasaa, jonka täytyy itse sitten selkä vääränä kantaa paperikeräykseen. Kalevasta tulee vain paha mieli, ärsyttää helvetisti ja mitään oleellista, tärkeää tietoa ei siitä lehdestä irti saa.
- viimeinen erä
Kaleva näyttää olevan lestakätyri eli propaganda-lehti. Kertoo mitä haluaa ja mistä oma lahko hyötyy. loput jätetään kertomatta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as873513Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna253083- 543012
- 592833
Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)542687Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582638On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle562404Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä802271- 692128
- 452122