Olen 2-tyyppinen ja koetan kävellä paljon. Nyt olen huomannut, että toisen jalan jalkapohjista on nahka alkanut kuoria, tosin vasta pieniltä alueita. Hieman huolestuttaa sillä sukissa eikä kengissä ei tuntuisi olevan mitään vikaa.
Onko joku kokenut tämän saman ongelman ja jos on niin mitä on annettu neuvoksi? Onko neuvo tehonnut?
Onko muilla tätä ongelmaa?
4
145
Vastaukset
- Sama juttu
Samaa vikaa minullakin. Olin juuri näyttötyötään tekevän jalkahoitajan käsittelyssä ja hän antoi ohjeeksi vaan rasvata jalkoja ahkerasti. Lähemmäs pari viikkoa tuo toinenkin jalka on pysynyt hyvässä kunnossa hoidon jälkeen. Minulla on apuvälineteknikon tekemät yksilölliset tukipohjalliset joten jalkojen kuormitus pitäisi olla tasainen.
- luurankojalat
Minulle 10 %.nen urea rasva on ollut avuksi ja pehmeät pohjalliset, ennen niitä kävely tuntui kuin jalkapohjissa ei olisi ollut kuin luut ja niiden päällä kävelisi.
- kannattaa kokeilla
Kokeilkaa paljasjalkakävelyä.
Ihan lyhyitä matkoja aluksi ja erilaisilla alustoilla eli ruohikolla, hiekalla jne...- EI KÄY!
Diabeetikoilta on paljain jaloin kävely ulkona kielletty! Jos on tuntopuutoksia ei huomaa että tulee haavoja jalkoihin. Pienetkin vauriot jaloissa voi pahentua huonon verenkierron takia niin pahaksi että parantamiseen tarvitaan jopa ihonsiirtoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad831332- 50959
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että368791- 142749
- 55689
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän121684- 51648
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38625- 76612
- 56594