Tiedän tämän lakipykälän liittyen julkiseen naamioitumiseen:
"Joka yleisellä paikalla järjestettävän yleisen kokouksen tai yleisötilaisuuden yhteydessä taikka muussa yleisön kokoontumisessa yleisellä paikalla esiintyy tunnistamattomaksi naamioituneena ilmeisenä tarkoituksenaan ryhtyä käyttämään henkilöön kohdistuvaa väkivaltaa tai vahingoittamaan omaisuutta, on tuomittava laittomasta naamioitumisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kolmeksi kuukaudeksi."
Haluaisin kuitenkin selvennystä siihen. Haluan peittää kasvoni ajaessa autoani, käydessäni kaupassa, kirjastossa, ravintolassa, virastoissa, terveyskeskuksessa yms.
valkoisella, yksinkertaisella, koko kasvot peittävällä naamiolla, jossa on vain silmänreijät.
Tarkoittaako lakipykälä, että saan tehdä näin, ellen osallistu kokoukseen tai yleisötilaisuuteen ja aikeenani ei ole vahingoittaa ihmisiä tai omaisuutta?
Haluan vain oikeuden elää normaalia elämää ilman, että ihmiset tunnistavat minut tai arvioivat minua kasvonpiirteideni perusteella.
Saanko peittää kasvoni naamiolla?
14
4421
Vastaukset
- sdfvdrg4
Ja luulet että tämä naamioituminen jotenkin auttaisi asiaan? Et sitten meinannut että ihmiset ihmettelevät sinua vielä entistä enemmän, suurin osa todennäköisesti pelkää ja pitää hulluna / rikollisena naamiosi takia.
Et nyt kerro mikä kasvoissasi omasta mielestäsi on vikana, mutta voin vakuuttaa että asiat eivät ainakaan parane naamioitumalla. Suosittelen keskustelemaan asiasta ammattiauttajan kanssa. Uskaltaisin sanoa, että normaalin elämän viettämisen tiellä on enemmänkin se mitä korviesi välissä tapahtuu, kuin muiden suhtautuminen ulkonäköösi.- Hytrw
Eli saa naamioutua vai ei saa? Kiitos kuitenkin vastauksesta.
Siis, kasvoni ovat äärettömän rumat ja ihmisiä iljettää vääristyneet piirteeni.
Minulla on kasvoissani palovammoja, jotka tekevät minusta kauhuleffan pääpahiksen näköisen. Olen korviani myöten ipanoita, jotka tuijottavat minua kuolaiset suut ammollaan ja vetävät sitten äitejään hihasta kertoen, kuinka kamala ja ruma olen.
Olen mieluummin naamioutunut ja pelottava ihmisten mielestä, kuin kamala, ruma, oksettava, säälittävä yms yms yms.
Toivoisin, että naamio voisi olla pysyvä asusteeni kun liikun julkisilla paikoilla.
Mielestäni on yksi ihmisoikeus pysyä tuntemattomana sillon, kun henkilöllisyyttä ei ole välttämätön kertoa. En tyyliin, ole menossa lentokentän turvatarkastuksen läpi naamioutuneena.
Ällöttää, kun ihmisillä ei ole sen vertaa käytöstapoja, että tietäisivät miten rumaa tuijottaminen on. Pikkulapset ovat kaikkein huonotapaisimpia mulkottajia. - rgrgedrg45
Hytrw kirjoitti:
Minulla on kasvoissani palovammoja, jotka tekevät minusta kauhuleffan pääpahiksen näköisen. Olen korviani myöten ipanoita, jotka tuijottavat minua kuolaiset suut ammollaan ja vetävät sitten äitejään hihasta kertoen, kuinka kamala ja ruma olen.
Olen mieluummin naamioutunut ja pelottava ihmisten mielestä, kuin kamala, ruma, oksettava, säälittävä yms yms yms.
Toivoisin, että naamio voisi olla pysyvä asusteeni kun liikun julkisilla paikoilla.
Mielestäni on yksi ihmisoikeus pysyä tuntemattomana sillon, kun henkilöllisyyttä ei ole välttämätön kertoa. En tyyliin, ole menossa lentokentän turvatarkastuksen läpi naamioutuneena.
Ällöttää, kun ihmisillä ei ole sen vertaa käytöstapoja, että tietäisivät miten rumaa tuijottaminen on. Pikkulapset ovat kaikkein huonotapaisimpia mulkottajia.Laki ei sinua kiellä kyseistä naamiota pitämästä, jo mainitsemaasi poikkeustapausta lukuunottamatta. Maalaisjärkeä on silti tietysti hyvä käyttää ja unohtaa kultaliikkeissä ja pankeissa asiointi kyseisessä varustuksessa. Mutta kuten jo sanoin, uskon että valitset silti väärän tien. Suuri osa lapsista on tyhmiä, ja heistä kasvaa tyhmiä aikuisia. On valitettavaa että nämä tyhmät ihmiset vaikeuttavat elämääsi, mutta uskon ainoan tien haluamaasi normaalin elämään on opetella olla välittämättä heistä.
En väitä että siihen itse pystyisin tai että siihen kukaan täydellisesti pystyisi, mutta siitä olen täysin varma että naamioitumalla lisäät vain ihmettelijöiden määrää. Suosittelen vieläkin että puhut asiasta jonkun ammattiauttajan kanssa, heidän kanssaan saat toisenkin näkökulman asiaan. - ööö öö
Hytrw kirjoitti:
Ällöttää, kun ihmisillä ei ole sen vertaa käytöstapoja, että tietäisivät miten rumaa tuijottaminen on. Pikkulapset ovat kaikkein huonotapaisimpia mulkottajia.Jos ei hengityksensuojain aurinkolasit peruukki riitä, niin vaikka burka, niqab, khunna, kommandopipo, morsiushuntu, suruharso, nunnan päähine tai mopokypärä.
- Silmänreijät näkyy
Täälläpäin on paljon naamioituja ihmisiä: Maahamuuttajamusliminaiset!
- ankiele
Minä pelkään heitä.
- ..
Jos aikeenasi ei ole rikkoa yleistä järjestystä, aiheuttaa fyysistä tai aineellista vahinkoa tai muulla tavalla suorittaa rikosta niin siitä vaan. Vapaa maa, sonnustaudu vaikka pellehermanniksi jos siltä tuntuu.
- 54yhterh
Terveyskeskuksessa, kaupassa joissain tapauksissa, virastoissa ja ravintolassa joissain tapauksissa sinut tulee voida tunnistaa, koska heillä tulee olla mahdollisuus varmistua henkilöllisyydestäsi (virastoissa ja terveyskeskuksissa viranomaisluonteen takia, kaupassa ja ravintolassa jos maksat summia, jotka vaativat kortin käyttäjän tunnistamista).
Miten ajattelit säilyttää anonymiteettisi näissä tilanteissa?
Samaten autolla ajaessasi poliisilla on oikeus tunnistaa sinut liikennevalvonnan yhteydessä, mutta tuolloin tietysti lienee helpompi suojata kasvonsa suuremmalta yleisöltä.- Pellenaamari
"oikeus tunnistaa sinut liikennevalvonnan yhteydessä"
Kasvonaamio voisi olla kätevä kameravalvonnanyhteydessä? ;)
https://www.karkkainen.com/wcsstore/ExtendedSitesCatalogAssetStore/images/catalog/410806/large/79396.jpg
- ....
Ei se itse kasvojen peittäminen yleisellä paikalla kiellettyä ole. Kuten ylläoleva jo totesi, tilannekohtaista. Esimerkiksi viranomaisten kanssa henkilöllisyyttä identifioitaessa heillä on oikeus tunnistaa tai todentaa henkilöllisyytesi kasvoistasi.
- Pukeudu Burhkaan
Helsingissä ja useissa isoimmissa kaupungeissa näkee päivittäin kasvonsa peittäneitä naisia mustassa kaavussa. Kukaan ei tule heillekään sanomaan etteivät he saisi "naamioitua"?
Eli tottakai voit vaikka itse pukeutua Burhkaan ja kulkea kaupungilla "incognito".
Olen usein miettinyt käyttävätkö tätä samaa naamioitumistekniikkaa esim. julkikset jotka eivät halua tulla tunnistetuiksi kadulla?
Ei kai mikään laki kiellä ketä tahansa pukeutumasta Burhkaan? Oli sitten mies tai nainen, mistäs sen kaavun läpi kukaan näkee kuka siellä alla on?
Siihänhän on jopa uusi liikeidea että alkaa markkinoida kaikenlaisia "Burkhia" joissa on vaikka mitä kuviota. Kätevä kaikile jotka eivät jaksa meikata ja laittaa hiuksia lähikaupassa käymistä varten.- BURKKIS MULLEKKIN
Burhkallahan on hyvä naamioitua ihan missä mielessä tahansa.
Voi mennäkkin ihan minne vaan. Vois ottaa käyttöön esim jos haluaa mennä homobaariin tai "keikalle".
kUKAAN EI TUNNISTA.
vOISIN OLLA MUSLIMI PIKKASENAIKAA.
- Paniikkijarru
Ne on vaarallisia. Kerran suojatien keskikorokkeella oli burhkaan pukeutuneita naisia jotka työnsivät rattaita edellään. Ajoin aika lujaa kun he olivat jo menossa. Sitten he yhtä-äkkiä työntyivätkin eteeni. He eivät olleetkaan menossa vaan he vetivät perässään pieniä kärryjä ja olivatkin tulossa!
- Dior-Burkha
MuotiBurhka:
http://www.persona-non-grata.be/lachose/burkha_dior_finish.jpg
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2362644- 1011124
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221068Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta153992Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58985Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717897- 63831
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto237780- 35730
- 116718