Haaveenani on kasvattaa banaani siemenstä. Nyt kun on lämpimät säät alkneet, ja banaanihan kasvaa nopeata tahtia. Jos lämpötilat ei laske liiaksi öisin, niin eiköhän tuollaisen voisi kasvattaa?
Voisitteko kertoa mulle mistä noita syötävän banaanin siemeniä vois löytää? Oisko musa sikkimensis mitään? Tai vaikka Musa Balbisiana? http://www.jungleseeds.com/seedshop/bananas.htm
Mut tosiaan, joku sivu mistä vois tilata tänne Suomeen.. voikohan tuolta?
BANAANI
3
115
Vastaukset
- tahtoo kans
Mielenkiintoinen sivu.
Kasvaako noista banaaneista syötäviä banaaneja? :) - Onneaetsintään..
Olen ostanut banaaninsiemeniä joskus 20 vuotta sitten ihan siemenliikkeestä, joka silloin sijaitsi hesassa Mannerheimintiellä lasitalossa. Siemeniä piti hiekkapaperilla hioa, koska niissä on kova ja paksu kuori. Sain itämään (muistaakseni kesti kuukausia) ja banaani oli lopulta niin iso, ettei minulla ollut varaa isompaan ruukkuun ja se kuoli. En silloin älynnyt, että tavallinen saavi legasoralla olisi toiminut hyvin. Kasvatin banaanin valoisassa paikassa kerrostaloasunnossa. Seoli lattiasta kattoon kuin iso aurinkovarjo..ihana.
Sen jälkeen en ole siemeniä nähnytkään missään. - Onneaetsintään...
Minä täällä heti uudelleen..
Etsin netistä ja sieltä löytyi Siemenkauppa.com ja sieltä nimellä "Etiopianbanaani" pitäisi olla sitä, mitä haetaan eli kunnon isokokoinen banaanikasvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897189- 353801
- 453390
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402542- 412312
- 2082296
- 1222202
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292129Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241868- 401779