Haaveenani on kasvattaa banaani siemenstä. Nyt kun on lämpimät säät alkneet, ja banaanihan kasvaa nopeata tahtia. Jos lämpötilat ei laske liiaksi öisin, niin eiköhän tuollaisen voisi kasvattaa?
Voisitteko kertoa mulle mistä noita syötävän banaanin siemeniä vois löytää? Oisko musa sikkimensis mitään? Tai vaikka Musa Balbisiana? http://www.jungleseeds.com/seedshop/bananas.htm
Mut tosiaan, joku sivu mistä vois tilata tänne Suomeen.. voikohan tuolta?
BANAANI
3
195
Vastaukset 3
- tahtoo kans
Mielenkiintoinen sivu.
Kasvaako noista banaaneista syötäviä banaaneja? :) - Onneaetsintään..
Olen ostanut banaaninsiemeniä joskus 20 vuotta sitten ihan siemenliikkeestä, joka silloin sijaitsi hesassa Mannerheimintiellä lasitalossa. Siemeniä piti hiekkapaperilla hioa, koska niissä on kova ja paksu kuori. Sain itämään (muistaakseni kesti kuukausia) ja banaani oli lopulta niin iso, ettei minulla ollut varaa isompaan ruukkuun ja se kuoli. En silloin älynnyt, että tavallinen saavi legasoralla olisi toiminut hyvin. Kasvatin banaanin valoisassa paikassa kerrostaloasunnossa. Seoli lattiasta kattoon kuin iso aurinkovarjo..ihana.
Sen jälkeen en ole siemeniä nähnytkään missään. - Onneaetsintään...
Minä täällä heti uudelleen..
Etsin netistä ja sieltä löytyi Siemenkauppa.com ja sieltä nimellä "Etiopianbanaani" pitäisi olla sitä, mitä haetaan eli kunnon isokokoinen banaanikasvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pyhäjärvi syvällä kusessa
Pyhäjärvi ei tule selviämään millään tästä alhosta. Ollaan aivan liian syvällä. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/pyha1421620- 1481091
Miten voi sinun
tunteet yhtäkkiä kuolla kuin napista painamalla? Et enää vilkaisekaan minuun päin vaan jos vahingossa näet minut käännät70960Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi325913- 68753
PYHÄJÄRVEN KAUPUNKI VALTIOVARAINMINESTERIÖN ARVIOINTIMENETTELYYN..TE
...siinä se nyt on, mitä tässä enää vikistään. Uutiset Yle, 14.8. Klo 20.30, ei tunnu mukavalta.56733- 69671
- 37639
Ernest Lawson rehellisenä vaikeasta TTK-tilanteesta: "Vain harvan ja valitun henkilön tiedossa"
Tanssii Tähtien Kanssa tulee syksyn iloksi ja tiedossa on suosikkisarjan 19. kausi. Tulevalla kaudella nähdään iso uudi7601Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et33571