Haaveenani on kasvattaa banaani siemenstä. Nyt kun on lämpimät säät alkneet, ja banaanihan kasvaa nopeata tahtia. Jos lämpötilat ei laske liiaksi öisin, niin eiköhän tuollaisen voisi kasvattaa?
Voisitteko kertoa mulle mistä noita syötävän banaanin siemeniä vois löytää? Oisko musa sikkimensis mitään? Tai vaikka Musa Balbisiana? http://www.jungleseeds.com/seedshop/bananas.htm
Mut tosiaan, joku sivu mistä vois tilata tänne Suomeen.. voikohan tuolta?
BANAANI
3
112
Vastaukset
- tahtoo kans
Mielenkiintoinen sivu.
Kasvaako noista banaaneista syötäviä banaaneja? :) - Onneaetsintään..
Olen ostanut banaaninsiemeniä joskus 20 vuotta sitten ihan siemenliikkeestä, joka silloin sijaitsi hesassa Mannerheimintiellä lasitalossa. Siemeniä piti hiekkapaperilla hioa, koska niissä on kova ja paksu kuori. Sain itämään (muistaakseni kesti kuukausia) ja banaani oli lopulta niin iso, ettei minulla ollut varaa isompaan ruukkuun ja se kuoli. En silloin älynnyt, että tavallinen saavi legasoralla olisi toiminut hyvin. Kasvatin banaanin valoisassa paikassa kerrostaloasunnossa. Seoli lattiasta kattoon kuin iso aurinkovarjo..ihana.
Sen jälkeen en ole siemeniä nähnytkään missään. - Onneaetsintään...
Minä täällä heti uudelleen..
Etsin netistä ja sieltä löytyi Siemenkauppa.com ja sieltä nimellä "Etiopianbanaani" pitäisi olla sitä, mitä haetaan eli kunnon isokokoinen banaanikasvi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 952794
- 432786
- 1992392
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281994- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161481Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51299Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3621298