Hei, nyt koitan saada jeesiä täältä kautta. Autoista mitään tietämättömänä tiedän kuitenkin sen verran, että mun pikkupikku Renault Cliosta (vm.99, ajettu n. 163000) kuuluu joku ylimääränen ääni. Jos en oo aivan väärässä ja vainoharhanen, ääni on alkanu kuulumaan helmikuussa kun tupsautin vahingossa mettätiellä ojaan. Oikea eturengas uppos hankeen ja kaks avuliasta herrasmiestä autto minut sieltä autoineni ylös. Kovasti he joutuvat autoa heijjaamaan ja rytkimään, että se saatiin ylös, joten olisko voinu tossa vaiheessa jotain käydä?
Ekan kerran ääni kuulu kun ajoin pitkää matkaa. Ensin arveltiin, että nastarenkaisiin on vaan jääny joku kivi hankaamaan, mutta ääni on jatkunu edelleen. Nykysin tuntuu, että se kuuluu kahta kauheemmin ja pikkasen alkaa jo mietityttää, mistä on kyse. Kahesti auto on jo nostettu ylös eri korjaamoilla, mutta kummassakaan ei osattu antaa neuvoa ja sanoivat, ettei mitään näy. Kerran tuttu kävi ajamassa ja kuuli äänen, mutta ei osannu hänkään sanoa vastausta. (Niinjoo, tää kaveri on siis ihan automekaanikko ja tietää asioista.)
Ääni on siitä kumma, että se kuuluu kun kytkimen painaa pohjaan JA kun nostaa kaasun pois JA kun ajaa 80 kmh tai nopeemmin. Kytkimen painelaakeria joku ehdotti, mutta eikös se ääni kuulu kun kytkin on ylläällä? Entiedä, apua? Jarrulevyt on kuulemma kulunu, mutta voiko se aiheuttaa tollasta ääntä mikä aika vahvasti liittyy kytkimeen ja kaasuun? Yök, entiedä.
=)
"Nooo, siitä kuuluu sellanen ääni.?"
3
316
Vastaukset
- Löysä kiinnitys
Mikä tahansa resonanssivärähtely voi tulla esille kaasun käytössä ja kytkinkin voi siihen vaikuttaa. Se kytkimen käyttö kun myös muuttaa moottorin resonanssitaajuutta. Mikä tahansa huonosti kiinnitetty konehuoneessa tai korin osissa voi rämistä.
- maalainen10
minulla sama vika. Onko löytynyt syytä???
- rooperi2
Mullakin taitaa olla sama ongelma. ihme rätinä kuuluu vauhdin kiihtyessä. Ei vissiin liity moottoriin kun ääni kuuluu vaikka vauhdissa sammuutaa auton ja ajelee vapaalla. Ääni kuin jostain ihme syystä silti häviää oikealle kääntyessä. olen yrittänyt katsoa josko jokin osuisi renkaaseen, mutta ei.
i
Mkä voi olla vikana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää15823Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818