Kumpaa polttista, 95 vai 98?

kumpaakos

Kyseessä vuosimallin -97 Carina E 1,6.
Myyjä sanoi, että kun vm. on 1997 niin pitäisi laittaa 98:a. Sen uudempiin 95:ta..
Mutta olen kuullut eriävänkin ohjeen.
Joten oisko täällä joku jolla ois varma tieto??

13

5454

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalliimpi juttu

Valmistajan mukaan 98 oktaaninen.

Googleta E10 bensiini, niin sieltä löydät merkkikohtaiset suositukset.

Toyota alkaen vm 1998 voi käyttää E10, mutta ysiseiska vaatii edelleen 98.

• Tseikei

Ihmettelen vaan jos auton tekniikka kestää 5 % etanolin niin miksei 10 %.Ero on melko pieni.Itse käytän E10 Carina E vm 96 autossa.

• Onko laihasesos

kiuas, jos on niin E10:ä vaan ja menoksi.

• 1.6xli

95tankannut vm94 carina e hen ja kyl tuo toimii vielkin

• pass1

tojottiiin suosittelen ryssän 92 oct. Toimii ladassa ja vastaavissa kotteroissa...

• E85 tankkiin,

iloisesti kulkee ja paikat pysyy puhtaina..

• Tenoksi

Noi liotinaineet kuuluu ihmisten juotavaksi ei moottorin juotavaksi.

• aavesiksi

Toimii kyllä kummallakin, mutta 98-oktaaninen siihen kuuluu tankata. E10 imee itseensä vettä ja huonontaa suuremman etanolipitoisuutensa takia moottoriöljyn nopeasti pilalle-> Autosi vie enemmän bensaa ja moottori kuluu nopeammin. Tässä kohtaa ei mielestäni ole säästön paikka

• Mitä vettä ?

Carinassa on alipainetankki !

• rreertrt

omassa carina e:ssä käytän 98 koska esimerkiksi 95:lla kulutus kasvaa kaupunkiajossa 0,5litraa/sataselle ja jotenkin käynti ja veto huononee. Voisi olla ehkä aika tsekata ajoitus ja sytytysosat (tulpat on uudet ja vanhat olivat kulahtaneet tasaisesti elektrodeistaan ja olivat maitokahvinväriset, karstaa vain vähän). Kilometrejä 350tkm mittarissa.

• kaarlokuuskuu

Sanoisin, että Carina E.ssä ei ollut ainuttakaan ns. tehdavikaa myyntiin tullessa, se oli loppuun asti valmiiksi hiottu auto. Englantilaisten tekemässä Carina E oli sitten koottu jo huonommista osista ja auton laatu ja tehot tippuivat oleellisesti. Sanoisin, että ajokilometreihin, osto ja huolto hintaan verrattuna auto on loistava esimerkki siitä, minkälaisia autoja pitäisi vielä nykypäivänäkin valmistaa. Normaalia kulutusosia menee, mutta ne pystyyy lähes itse vaihtamaan ja niitä saa hajottamoilta edullisesti.

Bensankulutus; 96 alkaen mallisiin 98 bensaa, kuluttaa vähemmän lopulta, eikä nyi jne. Näin on.

Carina E 1.6 sedan, 5v, 1996, aj. 312.000km.

• säästöajo

Mullakin on -93 vuoden e carina. Japanissa tehty ja 416tkm ajettu. Ostin kun sain lähes ilmaiseksi. Ainut mikä hirvittää on heikko kori. Ovetkin aivan kuin pahvista tehty.

Volvo mulla toisena autona ja se tuntuu kyllä panssarivaunulta joka kestää kolarinkin.

• kaarlokuuskuus

98:a tankkiin ja menoksi. Sopii laihaseosmoottorille paremmin eli kulutus pienempi ja karstoittaa kuulemma vähemmän venttiilien kauloja. Ei ole tarvinnut kansikoppaa avata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      46
      5781
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      55
      3075
    3. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      183
      2665
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      11
      2382
    5. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2099
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      27
      2093
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      15
      1786
    8. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      14
      1389
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      147
      1344
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      262
      1175
    Aihe