kärpässieni

Myrt

Kuten jokainen valistuneempi ihminen tietää, kärpässieni ei ole niin myrkyllinen kuin virallinen taho propagoi. Kärpässienihän on ikivanha lääkekasvi jonka avulla jo muinaisessa Egyptissä tehtiin "nukutuksia" kirurgisia toimenpiteitä varten. Todellisuudessahan kärpässieni huumaannuttaa ihmisen ja antaa jonkinlaisen mystisen ja yliaistillisen kokemuksen jonka aikana ihminen ei tunne ruumistaan eikä siis kipujakaan.

Kysyisin teiltä arvon noidat (sillä teidänhän tämä juuri pitäisi tietää), montako grammaa suhteessa käyttäjän painoon on oikea annostus. Olen kuullut, että neljäsosa sientä, mutta sieniä on eri kokoisia kuten meitä ihmisiäkin. Mikä on siis oikea määrä?

33

13152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cassandra-

      "punainen kärpässieni vaikuttaa aluksi kuten alkoholi. sen jälkeen voi seurata kouristuksia,oksentelua,ripulia,lopulta jopa tajuttomuus. Sieni tuottaa voimakkaita hallusinaatioita,joiden aikana ajan ja paikan taju saattaa kadota. sienen psyykkeen vaikuttavat aineet poistuvat kehosta lyhyessä ajassa,mutta niiden vaikutus kestää sen jälkeen vielä tuntikausia. sienen vaikuttavat aineet ovat pääosin sen punaisessa lakissa,joten heltat voi leikata pois. tuoreet sienet aiheuttavat syötyinä ikäviä sivuvaikutuksia,joten ne on syytä kuivata tai keittää,jolloin myös keitinvesi juodaan. kuivaaminen puolestaan tulisi suorittaa mahdolissimimman nopeasti esim. pilkottuna uunissa 35 asteessa. annostus on keitetettynä 150g tuoretta sientä. kuivattuna 5-15 g. kärpässientä voi myös piipussa,jolloin annostus on 1-2 g. näillä annoksille vaikutus kestää noin seitsämän tuntia. annostusta ei kannata missään tapauksessa ylittää!!!!

      Varoitus: punakärpässieni on myrkyllinen"

      kerro sitten jos kokeilet kärpässientä,että minkälainen kokemus oli

      • Nomiac

        Kaikki kärpässienet ovat tappavan myrkyllisiä, jo aivan pienetkin pitoisuudet aiheuttavat vakavia vaurioita keskushermostossa ja ne ovat PYSYVIÄ!


      • cassandra-
        Nomiac kirjoitti:

        Kaikki kärpässienet ovat tappavan myrkyllisiä, jo aivan pienetkin pitoisuudet aiheuttavat vakavia vaurioita keskushermostossa ja ne ovat PYSYVIÄ!

        kyllä minä tiedän,teksti oli otettu kirjasta. sitäpaitsi,en minäkään ole kuollut.


      • noin
        Nomiac kirjoitti:

        Kaikki kärpässienet ovat tappavan myrkyllisiä, jo aivan pienetkin pitoisuudet aiheuttavat vakavia vaurioita keskushermostossa ja ne ovat PYSYVIÄ!

        kyl se punananen on ok,ku keittelee sen tai jotain, mutta en kyl suosittelis kelleen valkokärpässienen kokeilua.

        se meinaan on tosi myrkyllinen.

        ja kumpaakaan en ite kokeilis,kun voi olla maksalle hiukka paha.

        miks sun just pitäs noita sieniä nauttia?

        menisit vaikka mäkkäriin...


    • Örkki

      Kuten jokainen vähänkään valistunut henkilö tietää, myrkkysienien syöminen tai muu nauttiminen ei todellakaan ole kovinkaan fiksua. Sanoi joku kajahtanut huumehörhö mitä tahansa.
      Sanoo sitä jotkut kahjot, että tupakkaan jää helpommin koukkuun kuin heroiiniin. Paha sanoa kun en ole kokeillut kuin toista, tupakkaa. Epäilen silti.
      Samoin kuulee väitettävän, että kannabis on terveellisempää kuin viina. Miten niin terveellisempää? Vitut, vähemmän vaarallista korkeintaan.
      Vedä nyt sitten hepoa, sieniä ja kannabista. Anna palaa, polta, syö, tykitä, tee mitä vaan. Kyllä kannattaa kokeilla. Mutta älä sitten tuu tänne tai minnekään muuallekaan parkumaan, että terveys meni, maksa hajos, perna halkes ja munuaiset levis sekä keskushermosto on riekaleina. Kaikkea helvetin myrkkyä kitaan ja sitten syödään salaattia ja juodaan jotain helvetin ranskalaista kraanavettä päälle ja ollaan niin luonnonläheisiä ja fiksuja. Tapansa kullakin.
      Kärpässieni on varmasti ollut muinoin lääkekasvi, en kiellä. Mutta käytetäänhän edelleenkin lääkkeenä esim. morfiinia ja botuliinia. Jälkimmäistä niinkin turhaan tarkoitukseen kuin ryppyjen oikaisuun. Vedä niitä, morfiinia ja botuliinia, kun niitä kerran lääkkeenäkin käytetään. Ne on ihan helvetin hyvää ruokaa. Anna palaa vaan.

    • ggt

      haluat siis pysyviä vaurioita keskushermostoon ja sisäelimiisi.. kaikkia narkkareiden ja hörhöjen juttuja ei todellakaan kannata kuunnella!
      Otappa huviksesi selvää mikä se kärpässienen myrkky on ennen ku popsit niin tajuat mistä on kyse, ei tod. mistään "yliluonnollisesta" kokemuksesta.. saat sä sen pääsi sekasin ties millä aineella!

    • Kronos

      >>Kuten jokainen valistuneempi ihminen tietää, kärpässieni ei ole niin myrkyllinen kuin virallinen taho propagoi.>>

      Kyllä se on. Valkoinen kärpässieni tappaa, punainen hajottaa maksan.

      >>Kärpässienihän on ikivanha lääkekasvi jonka avulla jo muinaisessa Egyptissä tehtiin "nukutuksia" kirurgisia toimenpiteitä varten.>>

      Kyllä vaan, mutta sienet oli käsitelty äärimmäisen tarkkojen ohjeiden mukaan, jolloin niistä oli saatu poistettua haitallisimmat ainesosat.

      >>Todellisuudessahan kärpässieni huumaannuttaa ihmisen ja antaa jonkinlaisen mystisen ja yliaistillisen kokemuksen jonka aikana ihminen ei tunne ruumistaan eikä siis kipujakaan.>>

      "Mystillinen ja yliaistillinen"? OK. Entä jos kerron että suurimmalla osalla kokeilleista esiintyi ERITTÄIN ahdistavia ja pakokauhua herättäviä kuolemankokemuksia?

      Ei tunne kipuja? Siis tietyssä sienihumalan vaiheessa saattaa olla osittain tunnoton ulkoisille ärsykkeille, sen sijaan hallusinaationa saatat tuntea että sisäelimesi kaivetaan ulos... Siitä vain nauttimaan "mystillisestä ja yliaistillisesta".

      >>Olen kuullut, että neljäsosa sientä, mutta sieniä on eri kokoisia kuten meitä ihmisiäkin. Mikä on siis oikea määrä?>>

      Oikea määrä on: ei yhtään. Kuolemankokemuksia lukuunottamatta saat pääsi sekaisin "turvallisemmillakin" tavoilla. Viisi vuorokautta syömättä, joista kolme viimeistä nukkumatta, siihen lopuksi kyytipojaksi pullo punkkua päälle niin olet yhtä "mystillinen ja yliaistillinen".

      Sienissä on aivan liian suuri mahdollisuus hajottaa sisäelimensä, joten älä ihmeessä edes kokeile. Et ole "muinainen egyptiläinen".

      • ggt

        >>Oikea määrä on: ei yhtään. Kuolemankokemuksia lukuunottamatta saat pääsi sekaisin "turvallisemmillakin" tavoilla. Viisi vuorokautta syömättä, joista kolme viimeistä nukkumatta, siihen lopuksi kyytipojaksi pullo punkkua päälle niin olet yhtä "mystillinen ja yliaistillinen".

        Toi oli aivan sairaan hyvin sanottu! :)
        magia puolen rödfinne noitakin sais lisätä ton omaan loitsukirjaansa!! :)


      • Kronos
        ggt kirjoitti:

        >>Oikea määrä on: ei yhtään. Kuolemankokemuksia lukuunottamatta saat pääsi sekaisin "turvallisemmillakin" tavoilla. Viisi vuorokautta syömättä, joista kolme viimeistä nukkumatta, siihen lopuksi kyytipojaksi pullo punkkua päälle niin olet yhtä "mystillinen ja yliaistillinen".

        Toi oli aivan sairaan hyvin sanottu! :)
        magia puolen rödfinne noitakin sais lisätä ton omaan loitsukirjaansa!! :)

        Arvaa kuka?


      • ggt
        Kronos kirjoitti:

        Arvaa kuka?

        eli sinä oletkin moniniminen noita! okei..! rakkalla noidalla on monta nimeä..


      • Kronos
        ggt kirjoitti:

        eli sinä oletkin moniniminen noita! okei..! rakkalla noidalla on monta nimeä..

        ... kuka tulee vastaan vaikka uskontopalstoilla "valkeuden enkelin vaatteissa" ja "Jeesuksen veressä ja nimessä". ;-D


      • ggt
        Kronos kirjoitti:

        ... kuka tulee vastaan vaikka uskontopalstoilla "valkeuden enkelin vaatteissa" ja "Jeesuksen veressä ja nimessä". ;-D

        ei tiedäkkään ja eipä sillä ole mitään väliäkään.. itse pidän toistaiseksi saman nimeni ja jaan ajatuksiani miten lystään.. ´jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee!
        tämä taitaa olla sulle aika kiva harrastus!?


      • Kronos
        ggt kirjoitti:

        ei tiedäkkään ja eipä sillä ole mitään väliäkään.. itse pidän toistaiseksi saman nimeni ja jaan ajatuksiani miten lystään.. ´jokainen tehköön niinkuin parhaaksi näkee!
        tämä taitaa olla sulle aika kiva harrastus!?

        Menee iisisti tässä ohessa kun koneet rendaa. Mikäs tässä: palkka juoksee. :-)

        Itse olen tullut siihen tulokseen asiasisältö ratkaisee, ei se kuka puhuu. Varsinkin teikäläisille (uskovat kristityt) tuntuu olevan välillä mahdotonta keskustella mistään asiasta ennenkuin keskustelijan uskonnollinen vakaumus on tehty selväksi. Olen nimittäin yrittänyt. Menin vahingossa Kronos-nimellä keskustelemaan Helluntailaisuus -palstalle uudestisyntymisestä, mutta koko keskustelusta ei tullut mitään kun "uudestisyntyneet" trollit hiffasivat minut wicca-palstalla keskustelevaksi noidaksi. Vahingosta viisastuu.


      • ggt
        Kronos kirjoitti:

        Menee iisisti tässä ohessa kun koneet rendaa. Mikäs tässä: palkka juoksee. :-)

        Itse olen tullut siihen tulokseen asiasisältö ratkaisee, ei se kuka puhuu. Varsinkin teikäläisille (uskovat kristityt) tuntuu olevan välillä mahdotonta keskustella mistään asiasta ennenkuin keskustelijan uskonnollinen vakaumus on tehty selväksi. Olen nimittäin yrittänyt. Menin vahingossa Kronos-nimellä keskustelemaan Helluntailaisuus -palstalle uudestisyntymisestä, mutta koko keskustelusta ei tullut mitään kun "uudestisyntyneet" trollit hiffasivat minut wicca-palstalla keskustelevaksi noidaksi. Vahingosta viisastuu.

        minun kohdallani tilanne on seuraava:
        Uskon Jumalaan ja Jeesukseen ja keskustelen erittäin mielenkiinnolla uskonnollisista ja kaikesta sen ympärille kuuluvista asioista, tarkoitan siis että keskustelen todella mielelläni myös esim. maailman synnystä, olemisen tarkoituksesta, mitä kuoleman jälkeen.. siis lähes mistä vain! Tottakai koska uskon vakaasti Jeesukseen, vaikken myönnäkkään olevani harras kristitty tulee kristinuskoni esille lähes aina keskusteltaessa tämän tyylisistä asioista. Minulle usko Jumalaan ja Jeesukseen on asia, mikä yksinkertaisesti pitää sisällään kaiken, ikäänkuin kaikki maailman asiat ovat lähtöisin samasta pisteestä ja se piste on Jumala. Tämä tarkoittaa silloin sitä että puhuttiinpa mistä asiasta tahansa syvällisesti, tulee uskoni esille vaikken sitä erikseen yritä esille sen kummemmin tuoda!
        Voin keskustella, väitellä ja vaikka tapella kanssasi mistä asiasta vain, mutta jos koet uskoni vastenmieliseksi sille en voi yhtään mitään ja tämän voi kääntää aivan yhtähyvin myösn koskemaan minua, tiedän!
        Aina ei ole helppoa olla suvaitsevainen varsinkin kun puhutaan uskon asioista.. koitan jatkossa parhaani tee sinä samoin!


      • pekka
        Kronos kirjoitti:

        Menee iisisti tässä ohessa kun koneet rendaa. Mikäs tässä: palkka juoksee. :-)

        Itse olen tullut siihen tulokseen asiasisältö ratkaisee, ei se kuka puhuu. Varsinkin teikäläisille (uskovat kristityt) tuntuu olevan välillä mahdotonta keskustella mistään asiasta ennenkuin keskustelijan uskonnollinen vakaumus on tehty selväksi. Olen nimittäin yrittänyt. Menin vahingossa Kronos-nimellä keskustelemaan Helluntailaisuus -palstalle uudestisyntymisestä, mutta koko keskustelusta ei tullut mitään kun "uudestisyntyneet" trollit hiffasivat minut wicca-palstalla keskustelevaksi noidaksi. Vahingosta viisastuu.

        Jos trollataan niin silloin kunnolla - tekstistäsi se paljastuu jo ensi näkemällä. Jopa 9v pysytyisisi kaltaiselle tasolle.Säälittävää.


      • kaino
        pekka kirjoitti:

        Jos trollataan niin silloin kunnolla - tekstistäsi se paljastuu jo ensi näkemällä. Jopa 9v pysytyisisi kaltaiselle tasolle.Säälittävää.

        ... kun olet noin pätevä jakelemaan hyviä neuvoja.


      • bobo

        Toi oli niin hauskaa! :D Nauran tässä itsekseni vieläkin :D :D

        (Ei toki ole hauskaa että nistit tekee mitä tahansa että tunne olisi "mystillinen ja yliaistillinen")


    • YYZ

      Tämä minua hämmentää: joku pohtii syövänsä omalla vastuullaan sieniä joita kasvaa yleisesti suomalaisissa metsissä. Seurauksena parin nimimerkin vaahtosuinen raivonta, jossa uteliasta kehotetaan käyttämään saman tien heroiinia(!) koska hän joka tapauksessa on yleisvaarallinen nisti.

      Mistä moinen kaiken ymmärryksen yli käyvä rovion hajuinen raivo? Pelosta? Uskotteko todella 'mielipiteidenne' vaikuttavan jotenkin positiivisesti todellisiin huumeongelmiin ja niiden ratkaisuihin maassamme?

      • Vilja

        Veikkaan, että sanallisella liioittelulla on tarkoitus saada ihminen ajattelemaan ja samalla ilmaista oma mielipide huumiden käyttöä kohtaan.

        Yleisesti ottaen wiccat nojautuvat redeensä "Harm none" ja usein myös huumeiden katsotaan vahingoittavan ihmistä. Mutta niin vahingoittaa tupakointikin ja silti tiedän wiccoja, jotka polttavat.

        Itse ainakin kehottaisin ihmisiä miettimään vakavasti ja tosiasioihin perustuen tekojansa ja niiden seurauksia. Myös Suomen lakia on viisasta nuodattaa.


      • Örkki

        Vilja tuon jo sanoiksi puki. Haetaas sitä älliä päähän, kyllä se siitä lähtee.

        "yli käyvä rovion hajuinen raivo?"
        xD ROTFLMAO xD

        Otas nyt pienet tähän väliin, jookos?


      • YYZ
        Örkki kirjoitti:

        Vilja tuon jo sanoiksi puki. Haetaas sitä älliä päähän, kyllä se siitä lähtee.

        "yli käyvä rovion hajuinen raivo?"
        xD ROTFLMAO xD

        Otas nyt pienet tähän väliin, jookos?

        "Vedä niitä, morfiinia ja botuliinia, kun niitä kerran lääkkeenäkin käytetään. Ne on ihan helvetin hyvää ruokaa. Anna palaa vaan."
        ROTFLMAO ei vielä ihan riitä muuttamaan typerää kommenttiasi näin jälkeenpäin katsellen älykkääksi sarkasmiksi. Valitettavasti päihdekeskustelu menee aina antamasi esimerkin mukaiselle tasolle, joten annetaan suosiolla olla.

        Avomielistä loppukesää kaikille.


      • harakkatar
        YYZ kirjoitti:

        "Vedä niitä, morfiinia ja botuliinia, kun niitä kerran lääkkeenäkin käytetään. Ne on ihan helvetin hyvää ruokaa. Anna palaa vaan."
        ROTFLMAO ei vielä ihan riitä muuttamaan typerää kommenttiasi näin jälkeenpäin katsellen älykkääksi sarkasmiksi. Valitettavasti päihdekeskustelu menee aina antamasi esimerkin mukaiselle tasolle, joten annetaan suosiolla olla.

        Avomielistä loppukesää kaikille.

        ..yhtäkään vakavasti otettavaa itseään wiccaksi kutsuvaa ihmistä, joka huumaisi itseään kärpässienillä. Ajatus oman kehon myrkyttämisestä siten on järjetön. Todellista maagista taitoa osoittaa se, että saavuttaa transsitilan ja kykenee näkemään näkyjä, yms. ilman mitään kemiallisia sotkuja pelkän oman mielenhallinnan voimalla.


      • y4thåmå

        todellista maagista taitoa on kun pystyy muuttamaan tai tehdä muutoksia fyysiseen todellisuuteen tai vaikuttaa onneen ja ihmisiin. Korkeinta magiaa olisi todistaa tämä vielä muiden edessä käytännössä. Perus mielikuvituksen tai unimaailman kuvailu magiaksi on suhteellisen outoa ja yksinekertaistavaa


      • y4thåmå
        harakkatar kirjoitti:

        ..yhtäkään vakavasti otettavaa itseään wiccaksi kutsuvaa ihmistä, joka huumaisi itseään kärpässienillä. Ajatus oman kehon myrkyttämisestä siten on järjetön. Todellista maagista taitoa osoittaa se, että saavuttaa transsitilan ja kykenee näkemään näkyjä, yms. ilman mitään kemiallisia sotkuja pelkän oman mielenhallinnan voimalla.

        Lisäksi ymmärtääkseni iso osa tai iso suuntaus wiccalaisuudessa on uuswiccalaisuus eli eklektiivin wiccalaisuus ts. yhdistelevää.. Minä en ole wicca mutta en usko että tälläinen ahdasmielisyys oli tämän järjestön idea.

        #rovioraivo


    • Kovta

      http://www.lycaeum.org/languages/finnish/acid/sieni/amanita.html

      Aktiivit aineet ovat pääosin sienen värillisessä lakissa, joten heltan voi leikata pois. Kuivatun sienen alkaloidipitoisuus on noin 0,1% (puna) ja 0,3% (pantteri). Oraalisesti nautittuna tuottavat tuoreet sienet koko joukon sivuoireita, joten sienet on paras kuivata; suositeltavinta on keittäminen (jolloin myös keitinvesi juodaan) tai polttaminen. Annostus poltettuna 1-2 g sientä. Keitettynä punakärpässientä 150 g (tuoretta), 5-15 g (kuivattua); pantterikärpässientä 30 g (tuoretta), 2g (kuivattua).

      http://www.lycaeum.org/languages/finnish/acid/data/soma/soma.html

    • zoint

      ettekö te vitun tavisimmeiset tajua että kyseessä on sairaus nimeltä addiktio ja sillä ei oo mitään tekemistä järjen kans! se että voi kuolla ni sillä ei oo mitää merkitystä, oikkestaa se kuolema olis helpotus, nii mielenvikaista touhua että huh huh... mäki oon entinen insinööri mut huumeet vei, enkä ymmärrä miks, kai täytyy lähtä hakeen sieniä ja herskaa, pakkomielle on niin kova vaik tiedän et tuhoon elämääni mut tieto ei auta ku teen sitä silti

      • naitatti

        Euraasian shamaanit on käyttäneet punakärpässieniä vuostuhannet ilman ongelmia. Selitäpä se !


      • Voitatti
        naitatti kirjoitti:

        Euraasian shamaanit on käyttäneet punakärpässieniä vuostuhannet ilman ongelmia. Selitäpä se !

        Ilman ongelmia?

        No okei, myönnettäköön, että tietyntasoista hulluutta ja sekavaa käytöstä sekä heikkoa terveyttä pidetään yleisesti hyväksyttävänä kun on kyse toiseen maailmaan matkaavasta henkevästä henkilöstä. Yleensä nämä piirteet koetaan kuitenkin piirun verran ongelmallisiksi.


    • Kokemus

      Ergo sum...

    • sienipää

      kärpässieni suuhun,3 päivää segigsissä. en kyllä suosittele, popsikaa mielummin silokkeja

    • Amanita for Life!

      Puna-, Rusko- ja Pantterikärpässienet eivät ole solumyrkkyjä eivätkä näin ollen tuhoa sisäelimiä, mutta saattavat ottaa toki munuaisten ja maksan päälle. Ryöppäämällä nuo ovat aivan lautaselle kelpaavaa ruokasientä, mm. aasian suunnalla punakärpässienet ovat suurta herkkua.

      Psykoaktiivisessa mielessä nämä ovat kuitenkin 2000-luvun kemisteille aivan liian kevyttä ja arvaamatonta kamaa. Vaikutusten saamiseen tarvitaan 10-30 grammaa kuivattua sientä ja yksilöiden pitoisuudet vaihtelevat kovasti. Pääasiallisin vaikuttava aine on muskimoli, joka dekarboksyloituu sienen iboteenihaposta joko kuivauksen tai kuumennuksen seurauksena. Iboteenihappo on neurotoksiini ja aiheuttaa sarjan epämiellyttäviä oireita, kunten pahoinvointia ja lihasten nykimistä. Kärpässienten oikea valmistus on tästä syystä ensiarvoisen tärkeää eikä raakaa sientä kannata missään nimessa mennä popsimaan.

      Itse olen muutaman kerran maistellut Amanitaa, juuri tuon 10-30g välimaastoon (mikä on oikeasti aika satsi, varsinkin kun kärpässienessä on melko voimakas, maanläheinen maku) ja mitään ihmeellisiä olotiloja ei vielä näillä annoksilla ole saatu aikaan - ei hyvässä eikä pahassa. Ensimmäisellä kerralla mukana oli jonkin verran myös Pantterikärpässientä (joka sisältää Iboteenihappoa noin 3 krt Punakärpässieneen verrattuja), jolloin myös vaikutukset olivat näistä kerroista selkeimmät. Annostus oli kuitenkin selkeästi liian pieni ja kutkuttavan nosteinen olo hiipui melko nopeasti pehmeään raukeuteen. Varmuuden vuoksi näiden kokemusten aikaan on pidetty ennen ja jälkeen alkoholin kanssa nollalinjaa.

    • ALK_hOli

      juu tuli kokeiltua valkokärpässientä.. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ KOKEILE VALKOKÄRPÄSSIENTÄ!!!!!!!!!! mut nyt vaikutukset: 1. outo olo samanlainen kuin olisi tehnyt happi humalan 2.kylmyyden tunne 3. aistit äänet terävämmin 4. muistin menetys hetkellisesti 5, et tiiä ootko hereillä vai nukkumassa 6.halluusinaatioita. 7.kauhea piip ääni ja näät valkosta ja sit kuulet kovan pamauksen sit tulee semmonen olo et on hyvä olla ihan kuin olisit jumalan luona= koomassa olin minä 2 vuotta:( mut kaikki ei tapahdu tossa järjestyksessä.....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe