Olen 16-vuotias tyttö ja olisin kiinnostunut työskentelemään jollakin maatilalla, missä on paljon erilaisia eläimiä. Haaveammattinani on eläinlääkäri, joten siitä olisi hyötyä myös tulevaisuudessa. Olen ahkera ja reipas (eikä minulla ole allergioita), en tarvitse välttämättä muuta palkkaa, kuin majoituksen ja ruuan. Olisi mukavaa, jos tilalla asuisi ikäiseni nuori, jonka kanssa voisin viettää aikaa. Kohtuuttoman paljon ei minulle kuitenkaan töitä saisi lykätä. Olisiko joku kesäkuussa valmis harkitsemaan tälläistä vierasta? Laittakaa sähköpostiosoitteenne/tilanne kotisivut, asiattomat kommentit voi jättää pois. Asun Etelä-Savossa, joten mielellään suht lähellä tätä aluetta :)
Kesätekemistä nuorelle maatilalla
7
171
Vastaukset
- Muamuija
Onnea etsintääsi, itekin voisin harkita, olemme Pohjois-Savossa. Löytyy kissoja,koiria,hevosia, lehmiä ja vasikoita. Rippikouluikäinen tyttömme on puolet kuusta leireillä, olisi korvaavalle käsiparille töitä rippijuhlien laitossa ja eläinhommisaa, ja muuallakin. Hmm, mietitään...
- maatilamatkailija
Mukavaa, että joku voisi edes harkita. Onhan se varmasti vähän jännittävää ottaa tuntematon luokseen majailemaan, vaikka luotettava olenkin.
- navettapiika
Minä ottasin avosylin, mutta ollaan täällä toisella laidalla. Kesällä ei ole koskaan liikaa käsipareja, mikä tänäänkin tuli toteen näytettyä. Poikimaruuhka päällä ja vasikoitten juottoonkin kuluu ikuisuus. Peltotyötkin painaa iloisesti päälle, mutta jo se ennen juhannusta helpottaa. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka kesäpiika kattelis samalla rukin paikankin...
- Muamuija
navettapiika kirjoitti:
Minä ottasin avosylin, mutta ollaan täällä toisella laidalla. Kesällä ei ole koskaan liikaa käsipareja, mikä tänäänkin tuli toteen näytettyä. Poikimaruuhka päällä ja vasikoitten juottoonkin kuluu ikuisuus. Peltotyötkin painaa iloisesti päälle, mutta jo se ennen juhannusta helpottaa. Eihän sitä koskaan tiedä, vaikka kesäpiika kattelis samalla rukin paikankin...
On meiläkin kolme poikaa, mutta kaksi jo vankasti varattuja, ja tuota kolmatta en taija raskia kellekään antaakaan, 17 v ja niin on sulonen...Äitiinsä tullut...peltotöiden ja eläinten hoidon lisäksi on sekä talo jo nyt ja navetta tulossa remonttiin tälle kesää. Ihan paras kun joku vaan tulis ja alkais tehdä töitä, ei tässä paljon ehdi etsimään tahi kouluttamaan ketään. Kaksi palkallista jo on ja kesäksi toinen poika kolmantena, niin varaakaan ei ole enää lisäpalkallisiin.
- maatilamatkailija
navettapiika// Missäs päin? Autokyyti kyllä varmaan järjestyisi :)
Muamuija// Heilaa en ole itselleni etsimässä, siitä ei ole pelkoa :D
Minulle olisi tärkeintä, että isäntäväki olisi mukavaa, ja tekemistä olisi, mutta ei liian raskasta. Olen aika siro ruumiinrakenteeltani, mutta sopivan raskaita töitä jaksan kyllä tehdä pitkään. Ilmaista oppiahan se minulle samalla olisi. - maatilamatkailija
Tässä muuten sähköpostiosoite, johon voi kertoa itsestään ja kysellä minusta: [email protected]
- navettapiika
Olen nyt mietiskellyt tarjoustasi oikein ajan kanssa ja vakavissani, mutta tuo trukkionnettomuus pani ajatukset uusiksi. Tosi asiassa meilläki tehdään paljon töitä traktorilla ja pienkuormaajalla, missä näitä vaaroja piilee. Myös liikkuvat ja irrallaan olevat eläimet ovat aika suuri riski, jos niihin ei ole tottunut. Vieraan ihmisen vakuuttaminen niin, että kaikki vahingot on otettu huomioon, on aika hankalaa ja kaiken lisäksi kallistakin, kun vielä on alaikäinen tulee hommaan lisämutkia. Elikkä nyt nostan ajatuksellesi hattua ja neuvon etsimään läheltä kotiasi tilan, missä voit käydä tutustumassa tilan töihin. Ja eläinsuojeluyhdistyshän kaipaa aina työntekijöitä kissahoitoloihinsa,sieltäkin kannattaa kysellä. Meidän tila on auttamattomasti kaukana, olemme täällä pohjois rannikolla , eläin valikoimakin on aika suppea vain nautoja, kissoja ja pari koiruutta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272930Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän342622- 1482284
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542259Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241880Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911716Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1051664- 3121569
- 1351469
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131456