Minulla on Onnisen Onnline vesiautomaatti (jäi ylimääräisenä käsiin, entinen saunamme vesiautomaatti) kaivon päällä puutarhakäytössä. Ongelmana on pumpun tuottama huono paine. Käyntijaksot ovat hyvin lyhyet ja vedenpaine laskee hyvin nopeasti. Lisäksi paine laskee todella alas ennenkuin pumppu käynnistyy uudelleen. Jo saunakäytössä sama ilmiö oli esillä. Veden laskeminen hanasta ehti muuttua liritykseksi ja sitten pumppu käynnistyi "rykäisten" veden tulemaan paineella vain hetkeksi. Pumpun kanssa ei voi käyttää puutarhasadetinta, kun vedenpaine ei saa sadetinta toimimaan kuin minuutin pari alussa...
Pumppu on noin 2 vuotta vanha noin 600-700 euron pumppu, joten aivan pilipali ei pitäisi olla. Toinen prikulleen samanlainen pumppu on nyt saunan pumppuna ja toimii aivan kuten pitää...
Voiko käynnistysrajoja säätää painekytkimen kotelosta, vai onko siinä ns. kiveen hakatut asetukset? Missä vika? Asennuksessa ei vika ole, koska oireet olivat samat jo saunan pumppuna ollessaan...
Vesiautomaatin huono paine
6
5099
Vastaukset
- vastapaine...
Säädä vastapaine.
- Joku vaan
Säiliööön sen päädystä ilmaa 1,5 bar. Painekytkimessä on säätö ala- ja yläpaineelle. Kokeilemalla saat säädöt kohdaleen. Mittari on hyvä apu. Sillä näet mitä ruuveista vääntämällä tapahtuu.
- Yhä paineeton
Kiitos vihjeistä. Nyt tietäjiltä käytännön toteutuksen vinkkejä, ettei aika mene hakemiseen. Löytyykö painekytkimen säätimet sen mustan kotelon sisältä? Päällä ei näkyviä ruuveja... Ja kuinka lisään ilmaa painesäiliöön? Kompura löytyy...
- Kohta paineisempi
Otinpä silmät näppiin... Löytyi ohjeet vanhasta ketjusta. Kiitos vastanneille. Koitetaan paraneeko tilanne.
- Paineeton 2
Katso vielä, että imuletku ei päästä painetta takaisin. Itsellä oli sama ongelma, kun imuputken takaiskuventtiili päästi läpi. Korjasin ongelman ja seuraavaksi huomasin, että paineen pysäyttäessä pumpun imuputki laukaisi messinkisen takaiskuventtiilin pois. Eli vaikuttaa siltä, että paine häviää sieltä imupuolelta. Jos löydät ongelman, niin vastaa, että saan omankin pelin toimimaan.
- paine
Hei. Onko tietoa, että paljon ylä-/alapaine pitää olla näissä pumpuissa? Eli suosituspaineet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301- 181280
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232