Someron huume lapset? eli nuoret

Huolet ja murheet

Mitä voi tehdä auttaakseen lasta joka on huulet rikki aina ja pää sekaisin. Kenelle voisi viedä nuoren? Kuuluuko lääkärille vai mihin? Onko enää pelastusta mistään?

11

1449

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Barud

      Täällä Somerolla lapset ja nuoret on jätetty heitteille. Lastensuojelu ei välitä mitään. On lapsia, jotka eivät käy lainkaan koulua ja syrjäytyvät heti alkuvaiheessa, koska ketään ei kiinnosta. Ihmettelen tätä Someron toimintaa.

      • hyvä somero

        ihän sosiaalityöntekijä voi tehdä mitään koska lapsi voi olla koulukaverin tai sukulaisen..kaikki tuntee toisensa sen sijaan paikkakunnalle juuri muuttaneilta lähtee lapset!! Tiedän tapauksen jossa tyttöä kiusattiin ja kertoi opettajalle mutta koska somerolla ei oteta uusia mukaan porukoihin niitä kiusataan ja syy olikin tytön kun ei ollut sukua kaikkien kanssa ja lastenkoti kutsui vaikka kaikki kotona oli hyvin.töissä meille tuli parikin nuorta somerolta syynä oli pienet koulunkäynti vaikeudet.olen ollut siis lastenkodissa töissä.ihme kunta kun paikalliset saa tehdä mitä haluaa.mutta rikas kunta koska yhden lapsen sijoittaminen maksoi meillä 350e/vrk ja lapsia oli 2eli 700e/vrk ja nuoret olivat 3vuotta meillä.


    • duran, duran

      Jos lasten ja nuorten puolesta on aidosti huolissaan niin silloin voi ja pitääkin tehdä lastensuojeluilmoitus. Sen voi tehdä kuka vaan.Tuolloin sosiaalitoimen sosiaalityöntekijällä on lain mukaan velviollisuus tarkistaa ko.lapsen tilanne ja tarjota apua perheelle tai jos muu ei auta niin ottaa lapsi/lapset huostaan yhteiskunnan hoidettaviksi. Kallista lystiä se kuitenkin on, siinä voi pieni kunta mennä konkurssiin .
      Kouluahan Suomessa ei kai ole pakko käydä, se ei liene mikään huostaanoton peruste. Lastaan voi opettaa kotonakin.

    • assik

      Jos lapsia ei opeteta kotona - niin kouluunhan he joutaisivat. Näin estetään syrjäytyminen ja lakikin sanoo, että kaikilla lapsilla on oikeus oppimiseen.

    • vähänks outoja

      Ette taida olla oikeita somerolaisia jos kirjoitatte että ketään ei kiinnosta .. herran jumala somerolaisillahan on täs maailmassa ainoastaan yks tehtävä ja se on muiden ihmisten asioiden praakaanmnen ja eteenpäin puhuminen.. että aivan varmasti kiinnostaa! Ja luulen teidänkin olevan just niitä jotka selän takana puhuvat toisten asioista , jotka taas itse olet okkerin pellon tietotoimistosta kuullut. Ja sinä keskustelun aloittaja , aattelit sit kysyä jostain turhanpäiväisestä keskustelu palstalta lapsellesi apua.. myönnä pois vaan jos ei ole oma mukula kyseessä niin hirveesti tekis mieli kirjoittaa nimellä että kenen lapsesta on! Te ootte siellä niin outoa sakkia mutta eipä se ihme ole kun äitis on sun siskos ja veljes saattaa olla isäs!! koko Someron vois aidata :) ei sinne kuitenkaan kukaan ulkopuolisia huolita , vievät pian n teitin miehet tai kun ette tiedä sukujuuria niin kuinkas niiden ihmisten asioista sitten juoruu!!

    • barund

      Tottakai ollaan huolissaan - kun tuntuu, ettei kukaan välitä.

    • fpippi

      Välittäkää lapsistamme!!!

    • 31

      Mikä on huumetilanne Somerolla?

    • huollessaan

      Ei sais myydä viinaa lapsille. Tiedoksi sulle, joka myyt.

      • 123987456

        Jos tiedät kuka tai ketkä myyvät tai välittävät alkoholia alaikäisille, sinun täytyy ilmoittaa epäilystäsi poliisille.


    • yksi "paha nuori"

      Ho huhhuh mitä tekstii olen itse 14- vuotias ja asun Somerolla kaikki nämä nuoret ovat ihan mukavia ja rehellisiä (: iik kertokaapas mulle miksei Poiisit käy somerlla useasti... Salon poliisit veivät kaverini skoottterista kilvet ledien takia!?!? WTF!!! jos teillä ei ole muua tekemistä kun mollaa meitä nuoria nii MORO vaan (:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe